Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
veikkaisin, että teillä on lautasia tai mukeja joissa on erityisen karkea 'pohjarinkula'.

Mulla oli lasipöytä aikanaan yli 5v (ikeasta) ja se oli kyllä lopuksikin käytännössä täysin naarmuton, joten vähän oudolta tuo naarmuuntuminen kuulostaa.. Vetäise hienolla hiekkapaperilla lautasten/mukien pohjarinkulat sileiksi tai käyttäkää vain lasiastioita..
Kun ei ole koskan käytetty pöytää ilman alustoja. Aina on kankaiset alustat käytössä. Tottakai joku onnistuu laskemaan astian suoraan lasipinnalle, mutta tota pöytää on kyllä koetettu varjella alusta asti ja silti se on täynnä naarmuja. Tai no täynnä ja täynnä, mutta paljon niitä kuitenkin on.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiitos, tuollahan on ainakin jo jotain valikoimia. Miten noissa hinnoissa on noin järkyttäviä eroja, esim. himmentimet maksaa hunajaa? Löytyyköhän noita mistään ns. hyllystä et pääsis näkee livenä? Rosteriset ois se ykkösvaihtoehto, mutta muovisetkin käy jos hinta karkaa pilviin. Saa noihinkin menee rahaa todella paljon, jos laittaa kerralla kodin katkaisimet ja pistorasiat uusiks.

Tilaa englannista, hinnat on 60-80% edukkaampia rosterihimmentimissä.

Itse tilailin kauko-ohjattavia, hipaisukytkimellä toimivia himmentimiä pari v sitten ebaysta jostain alan liikkeestä. Vastaava olisi varmaan suomessa ehkä satasen, englannissa pari kymppiä. Taitaa olla tässä tredissä kuvaakin, en jaksa selata. Hyvin pelittää.

Puolustellaan nyt hiukan.
- vaikka huonekalut eivät näytä kovinkaan moderneilta niin eivät kaikki ihan halpoja ole. Sohva on mukavin mihin olen perseeni laskenut, mutta hintakin oli ~1900€. Kirjahylly noin 3300€.

Tämä onkin monessa tapauksessa se ongelma. Ostetaan/saadaan jotain kallista ja saatanan rumaa. Sit tehdään sen ympärille sitä samaa rumaa, kun ei raaskita siitä kalliista luopua. Kallis ei välttämättä ole tyylikäs.

Tuollaisesta sisustusohjelmasta inspiroituneena tuli mieleen, että mitäs jos hankkis saunaan uutta ilmettä. Tällä hetkellä saunassa on perus panelointi ja muovimatto. Haluttais kaakelia seiniin. Onko mitenkään mahdollista tehdä vanhan paneloinnin päälle tyyliin 10 mm rimat paneilointiin ja siihen joku märkätilalevy päälle jonka päälle sitten kaakelointi? Tarkoitus siis olis käytännössä tehdä vain erillinen/"irtonainen" "verhous" kaakeleilla ilman mitään vesieristyksiä tms. isompaa remppaa. Ideana olisi, että vanhat, toimivat ja kunnossa olevat rakenteet säilyisivät. Muovimattolattialle ei olisi tarkoitus tehdä mitään, vaan ne jäisivät piiloon lauteiden alle.

Onko mahdollista / sallittua / järkevää?

Edit: toisaalta eihän tuo liene sen pahempi rasti, jos purkaa vanhan paneloinnin pois ja vetää niiden alla oleviin juoksuihin märkätilalevyt kiinni ja kaakeloi siihen sitten. Mitä noita panelointeja jättämään tuonne alle vai?

Itse tilailin kauko-ohjattavia, hipaisukytkimellä toimivia himmentimiä pari v sitten ebaysta jostain alan liikkeestä. Vastaava olisi varmaan suomessa ehkä satasen, englannissa pari kymppiä. Taitaa olla tässä tredissä kuvaakin, en jaksa selata. Hyvin pelittää.

Ois mukavaa saada lisää kokemuksia ja ihan suoria osoitteita firmoille. Ei tosiaan kiinnosta maksaa mitään 60-100€ per katkaisin, kun niitä tollaseen vähänkin isompaan kämppään menee yllättävän paljon.

Meni hermot valaisimen kanssa. Oli tullu jo pitempään etsittyä valaisinta tv-huoneeseen ja reilu kuukausi sitten löytyi sopiva. Yks valaisinliike tilas sen mulle Saksasta ja sain sen kotiin pari viikkoa sitten. Myyjä sanoi että kyllä sen kolmessa tunnissa kokoo mutta kun aloin availla pakettia oli valaisin ziljoonassa osassa ja ohjeet tietenkin surkeat.

Hermot meni ja meinasin pari kertaa heittää koko valaisimen menee kun kokosin sitä. Lopulta sain sen kasattua ja aikaa tais mennä viitisen tuntia. Vaikeutta lisäsi se että valaisin on malliltaan sellainen että sitä ei voi laskea maahan vaan sen pitää roikkua jo kokoomisvaiheessa ja painaakin paljon.

Jouduin lyhentämään vaijeria ja sähköjohtoa koska valaisin on tarkoitettu korkeampaan tilaan kuin tv-huoneeni joka on noin 4 metriä kprkea. Kun kuorin johtoja uusia liitoksia varten näytti kaikki johdot saman värisiltä eli harmailta. Kun katsoi hyvässä valossa saattoi just nähdä että yhdessä johdossa vihreä raita. On se helvetin vaikeeta näköjään laittaa selkeesti johdot eri väreillä.

Sitten se kattoon ripustaminen. Ainoo helppo juttu tossa valaisimessa on että siinä on koukku-kiinnitys. Mutta muuten oli tosi vittumaista keikkua pienillä A-tikkailla 120 kiloisena painava valaisin käsissä ja yrittää sokkona saada sitä saatanan valaisinta siihen koukkun. Tuli varmaan hikoiltua ja kiroiltua enemmän kuin normi punttitreeneissä.

Vituttaa tollaset tuotteet jotka on suunniteltu päin helvettiä ja laatu materiaaleissa heikko vaikka hinta korkea.

Tossa se nyt kuitenkin roikkuu ja menee aikansa että unohtaa kuinka vittumainen kokoominen ja asentaminen siinä oli. Vasta sen jälkeen siitä voi nauttia.

#&%!¤&R¤%& !!!

Kuulostaa tutulta.. Mä olen joskus joutunut toteamaan sen että valaisimien asentaminen on yks maailman vittumaisimmista töistä.. saati että niitä pitäis koota miljoonasta eri osasesta.
Mielummin kaivan sepeliä muovilapiolla vesisateessa tai eristän IV-putkia helteellä kuin asennan yhtään vitun lamppua kattoon.

nimimerkillä: kaikki +50 valaisinta taloon vielä asentamatta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meni hermot valaisimen kanssa....

Näinpä. Mulla ei ollut kuin loisteputkien kanssa ongelmia ja vähän erilaisia, mutta silti. En voi ymmärtää, että niinkin uusi keksintö kuin loisteputkivalaisin voi olla uskomattoman vaikea asentaa. Mulla oli kaks viiden loisteputkivalaisimen ketjua mitkä kumpikin noin 7m pitkiä. Loisteputket piti saada aivan peräkkäin, koska ne ei olis muuten mahtuneet ja väliin piti tehdä yksi 90-asteen käännös. No eihän siinä mitään, mutta tietenkään kukaan maailmassa ei ilmeisesti ole ketjuttanut himmennettäviä loisteputkia, koska siihen tarkoitukseen ei muka ollut valmiita liittimiä, vaan kaikki piti MMJ:llä johdottaa olemattomien valaisinrunkojen alla. Sinne kun sitä lerssiä tunkee 3m korkeudella tikkailla, ainoastaan yläpuolelta pääsy olemattoman kokoseen väliin, voi olla varma että noista peltisistä rungoista saa noin sata viiltohaavaa käsiin. Silti rungot on muka liian paksun MMJ:n takia taipuneet niin mutkalle, että putket eivät sovi enää paikalle, tai jos ne jotenkin saa kiinni, niin ne pomppaavat lopulta irti. Kädet vuoti verta varmaan viikon, kun jokaisessa sormen nivelessä oli viiltohaava. Yksi putki on tälläkin hetkellä irti enkä laita sitä paikalleen ennenkuin on pakko. No, mulla ei ole painoa kuin 110kg, mutta kädet onkin sitten kuin pizzalapiot. Sama kuin yrittäisi postiluukun kautta kasata jotain boeingin moottoria.

Taisi mennä väärään ketjuun nyt tämä purkaus, mutta helpotti :) Vinkkinä kaikille, että ostakaa jotain ledinauhaa tai tehkää ihan millä muulla valaisimella tahansa epäsuora valaistus, mikäli suojakotelo on pakko laittaa ennen valaisimia.

Tämä onkin monessa tapauksessa se ongelma. Ostetaan/saadaan jotain kallista ja saatanan rumaa. Sit tehdään sen ympärille sitä samaa rumaa, kun ei raaskita siitä kalliista luopua. Kallis ei välttämättä ole tyylikäs.

Onnekseni näin ei ole paikassa, jossa asun. Tai no, valkoinen katto on saatanan ruma. Edelleen inhoan kaikkea valkoista, kukkaruukutkin on pakko maalata.

Nyt olisis isompaan asuntoon muutto (kaksio) ja pitäisi alkaa suunnittelemaan sisustusta. Olohuoneessa on tumman ruskea laminaatti ja valkoset maalatut seinät. Tv-taso on vanhasta asunnosta pähkinän ruskea ja luultavasti laitan myös vanhan mustan ja ruskean sävyisen maton olohuoneen lattialle. Pelkään vain että huoneesta tulee liian tumma.

Sohva olisi ensimmäinen hankinta. Siinä pitäisi olla paljon istumatilaa peli-iltoja varten ja väriksi olen miettinyt jotain harmaan ja ruskean sävyjä (valkoinen ei käy, menee likaiseksi kuitenki). Tuossa on malliltaan aivan siistin näköinen: http://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1412/22318/boston-kulmasohva-avopaadylla-kangas-naturapvc . Hinta tosin yläkanttiin omalle budjetille. Sohvan taustaseinän maalaamista ja tapetointia olen miettinyt, väri-ideoita? Sohvapöydän ajattelin hankkia samaa väriä kuin tv-tason. Verhot sitten sohvan värin mukaan. Jotain piriste väriä kuten vihreetä ajattelin myös laittaa sekaan. Iso persoonallinen sisustustaulu pitäisi teettää, mut mistä?

Keittiöön pitäää pyöreä valkoinen ruokapöytä ja tuolit hankkia. Pöydän ei tarvitse olla iso.

Ehdotuksia ja kommentteja otetaan vastaan :)

Nyt olisis isompaan asuntoon muutto (kaksio) ja pitäisi alkaa suunnittelemaan sisustusta. Olohuoneessa on tumman ruskea laminaatti ja valkoset maalatut seinät. Tv-taso on vanhasta asunnosta pähkinän ruskea ja luultavasti laitan myös vanhan mustan ja ruskean sävyisen maton olohuoneen lattialle. Pelkään vain että huoneesta tulee liian tumma.

Sohva olisi ensimmäinen hankinta. Siinä pitäisi olla paljon istumatilaa peli-iltoja varten ja väriksi olen miettinyt jotain harmaan ja ruskean sävyjä (valkoinen ei käy, menee likaiseksi kuitenki). Tuossa on malliltaan aivan siistin näköinen: http://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1412/22318/boston-kulmasohva-avopaadylla-kangas-naturapvc . Hinta tosin yläkanttiin omalle budjetille. Sohvan taustaseinän maalaamista ja tapetointia olen miettinyt, väri-ideoita? Sohvapöydän ajattelin hankkia samaa väriä kuin tv-tason. Verhot sitten sohvan värin mukaan. Jotain piriste väriä kuten vihreetä ajattelin myös laittaa sekaan. Iso persoonallinen sisustustaulu pitäisi teettää, mut mistä?

Ehdotuksia ja kommentteja otetaan vastaan :)

Tumman lattian kanssa mielellään vaaleita kalusteita ja toi seinäkin mielellään vaalea kuin tumma. Menee muuten pimeäksi ja tunkkaiseksi. Makuasioitahan nämä tietysti.

Sotkan kalusteista pitäisin näpit erosssa. Se mitä kokemuksia itsellä niistä niin aivan sekundalaatua. (lastulevyä ja melamiinia) Sohvatkin mitä olen käynyt koeistumassa vastasivat mukavuudeltaan kirkon penkkiä minkä päälle laitettu 1cm superlonia ja kangas koristeeksi. Väitän että Ikeakin tekee laadukkaampia kalusteita.

Eikö täältä tosiaan löydy mitään juttua kylppäreistä/kylppärien kuvista? En siis varsinaisesti hae nyt remppajuttuja, vaan kuvia valmiista kylpyhuoneista.

Zone-sarja -42%
Eikö täältä tosiaan löydy mitään juttua kylppäreistä/kylppärien kuvista? En siis varsinaisesti hae nyt remppajuttuja, vaan kuvia valmiista kylpyhuoneista.

Googleta vaikka jotain vanhoja asuntomessujuttuja.. Niiden juttujen yhteydestä löydät paljon kuvia sisutuksista ja kylppäreistä. Laattatoimittajien saiteilta löydät kanssa kuvia.

Latest posts

Back
Ylös Bottom