Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hirsiseinä on hieno, jos se on ajan kanssa harmaantunut ja vähän elänyt. Kuultavana valkoisena voi myös olla mukavannäköinen ja raikas. Itse kun en pidä maalattua kipsilevyseinää erityisen hienona pintana. Mulla on edelleen auki millä pinnoitan sisäseinät. Hupen kuvasta heräsi ajatus, että tulisi varmaan julmetun ruma jos petsaisi tuollaiset hirsipanelit harmaiksi...ja erikoinen myös. Toinen vaihtoehto voisi olla valkovahattu. Etuna panelissa se, että eläminen ei niin haittaisi (eli ei niitä kipsilevyhalkeamia), nopea asennus/ei tasoituksia ja "hengittävä" pintamateriaali ja myös kestävä.

Tässä jonkinsortin hahmotelma köökistä:

keittio-speksi1.jpg

Kuva on vain huono editointi eräästä asuntomessukuvasta.

Hirsipaneelia tulisi siis vain hieman keittiöön/ruokailutilaan + samalle seinäpinnalle olohuoneessa (takaseinä). Ei muualle.

Muutoin keittiöön on tulossa esim. kattoparrut:
P1020390.jpg

Ja tuohon parrujen yläpuolelle nimenomaan sitten se valkoinen VAI valkovahattu paneeli.

Onkohan tyhmännäköistä jos tuossa köökin katossa on valkeaa ja muualla talossa valkovahattua? Meillä siis köökissä vino sisäkatto, muualla suora. Valkoinen maksaa 1e/jm enemmän, eli 10e/m2 enemmän. 1,60e ja 2,60e taisi olla valkovahatun ja maalatun hinnat.

Jotenkin on mennyt itseluottamus, tai se on ainakin karkaamassa kun tämä koko talon sisustus alkaa konkretisoitua. Eniwei, mikään moderni citykivitalohan meille ei ole tulossakaan, mutta emme tosiaan tahdo myöskään tuollaista "Kanttorit" kuvien mukaista mökkifiiistäkään, sitä meillä on jo mökillä.

Ehkä joku photoshoppaaja osaisi yhdistää nuo kuvat hienosti?

EDIT: Tässähän tuosta löytyi hyvä esimerkki asuntomessufotoista:
P1020401.jpg

Tuohon viitaten, valkoiset paneelit ovat aivan ehdottomat.

Meillä maalattiin valkovahatut paneelit kokonaan valkoisiksi, säästi rahaa kuitenkin verrattuna kokonaan maalattuihin paneeleihin. En ole pätkääkään katunut, että on kokovalkoiset paneelit katoissa. Valkovahatussa kannattaa muistaa se, että kun puu kellastuu ajan kanssa ja se ei IMO enää näytä hyvälle. Tikkurilan Paneelikattovalkoinen -maalissa on upea puhtaanvalkoinen sävy :)

Meillä maalattiin valkovahatut paneelit kokonaan valkoisiksi, säästi rahaa kuitenkin verrattuna kokonaan maalattuihin paneeleihin. En ole pätkääkään katunut, että on kokovalkoiset paneelit katoissa. Valkovahatussa kannattaa muistaa se, että kun puu kellastuu ajan kanssa ja se ei IMO enää näytä hyvälle. Tikkurilan Paneelikattovalkoinen -maalissa on upea puhtaanvalkoinen sävy :)

Tuo tuli yhtenä vaihtoehtona jo esille. 1200 euroa kuitenkin maksaa valmiiksi maalatut paneelit valkovahattuihin nähden enemmän. Ei vaan kiinnostaisi alkaa maalailemaan heti.

Onko valkoinen työpöytä ihan helvetin tyhmä ostos? Tarkoitan siis tietokonepöytää, jossa on aina kaikkea matskua lojumassa. Meneekö ihan piloille lyhyessä ajasssa pinta?

Voi kikkelikallet. Valkoinen pöytä tuo jotenkin hullun optisen harhan ja tässä huimaa kun on näyttöjen edessä. Kummatkin näyttää olevan reilusti kallellaan sivuille, vaikka ovat suorassa. Valkoinen pöytä korostaa tätä harhaa, toivottavasti katoaa ajan kanssa, muuten pitää pistää näytöt kieroon oikeesti.

Martelalta nappasin pöydän.

photo-3.webp

huppe, olet varmaan tietoinenkin effex -sisustuspaneeleista, mutta mainitsen sen kuitenkin tässä yhteydessä kun noita paneeleita seinään mietit. itse olen laittanut effexin sisustuspaneelia asuntoon muutamaankin eri paikkaan, ja ainakin omaan silmään osuu todella hienosti. ne ovat leveämpiä kuin normaalit hirsipaneelit, joten noista ei synny sitä mökkifiilistä. tai kaipa senkin saa noilla tehtyä jos oikein yrittää, mutta ei sen pitäisi ainakaan niin helppoa olla. itsekään en tykkää möksäfiiliksistä kotitiloissa mutta halusin silti puuta seinälle, ja tuo osoittautui erittäin hyväksi ja monipuoliseksi sisustusvalinnaksi. käy moneen paikkaan, olohuone/makuuhuone/työhuoneet/melkeinpä mikä huone vaan.

http://81.209.16.71/Suomeksi/Etusivu

edit. noissa taitaa olla myös niitä kapeampia, hirsipuun näköisiä paneeleita myös, mutta itse laitoin tuota leveämpää coal -paneelia.

Mitä kaikkea sinne valun ja lattian väliin tulee?

Miten ois lautalattia? Eihän se pitäis olla ees mikään järkyttävän hintainen. On jotkut tehneet kelluvia lautalattioita.

huppe, olet varmaan tietoinenkin effex -sisustuspaneeleista, mutta mainitsen sen kuitenkin tässä yhteydessä kun noita paneeleita seinään mietit. itse olen laittanut effexin sisustuspaneelia asuntoon muutamaankin eri paikkaan, ja ainakin omaan silmään osuu todella hienosti. ne ovat leveämpiä kuin normaalit hirsipaneelit, joten noista ei synny sitä mökkifiilistä. tai kaipa senkin saa noilla tehtyä jos oikein yrittää, mutta ei sen pitäisi ainakaan niin helppoa olla. itsekään en tykkää möksäfiiliksistä kotitiloissa mutta halusin silti puuta seinälle, ja tuo osoittautui erittäin hyväksi ja monipuoliseksi sisustusvalinnaksi. käy moneen paikkaan, olohuone/makuuhuone/työhuoneet/melkeinpä mikä huone vaan.

http://81.209.16.71/Suomeksi/Etusivu

edit. noissa taitaa olla myös niitä kapeampia, hirsipuun näköisiä paneeleita myös, mutta itse laitoin tuota leveämpää coal -paneelia.

Hinta on yksi tekijä ja eipä yli 10e/m2 ole tarkoitus maksaa mistään.

Tällaista olen haaveillut, mutta hintaakin sitten löytyy päälle tonni :( Tuo oli valmistettu jostain polymeeriseoksesta? Kiinnostaisikin udella, että oiskohan keinoja/materiaaleja millä tuon voisi valaa itse?

Kyllä tuollaisen voisi valaa, mutta materiaaleihin voi mennä jo huomattava summa rahaa, kun malli on aika kookas. Jos saisi optimoitua muotin että pääsisi mahdollisimman halvalla, heittäisin että muottisilikoniin voi mennä joku 200e ja varsinaiseen valumuoviin vielä saisi varata satkun tai pari, seinän paksuudesta riippuen, näin mutuna. Sitten pitäisi vielä olla täyskokoinen sileäpintainen malli minkä pohjalta tehtäisiin muotti, esim. kipsistä tai puusta tehtynä, mielellään siten että voi jakaa sopivan kokoisiin palasiin, tuossa tapauksessa esim. voisi tehdä kaulan erikseen, pään erikseen ja sarvet erikseen. Silikonimuotteja voi kyllä käyttää uudestaan, joten siinä mielessä mitä useamman pään tekee ni sitä halvemmaksi tulee per kappale.

Mm. Hobbypoint myy muottitarpeita, sieltä voi selailla http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=238

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niissä yleensä mainitaan jos on päätypontattu. Kyllä sieltä rautakaupasta varmasti löytyy.

Joo, puskusaumaan on noi. Ei tule kestämään hyvänä, kyllähän noikin elää.

Mä just mietin kampaajalla käydessäni, että ois makeeta saada työtuoliksi sellainen tyylikäs ja nykyaikainen kampaamotuoli. Maksavat kyllä maltaita (luseita satasia tai ähemmäs tonnin niiden pumppujen takia) enkä tiedä kuinka ergonomisia ovat työtuoleina.

Kampaamotuoleja:

http://www.nice-job.fi/Kampaamotuolit.htm

http://www.pirkkatuoli.com/tuotteet/parturi-kampaamoiden-kalusteet/kampaamotuolit/?limit=9

http://www.google.fi/images?um=1&hl...irdressing+chair&btnG=Haku&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Etsin hyvää työtuolia ja törmäsin Herman Millerin tuoleihin, aika leson näköisiä. Larussa myyvät jotain mallia, pitää käydä istumassa.

promo.jpg

Suosittelen, tuoleista parhaita. Kyseinen malli oli itselläkin vaihtoehtona ja hinta Artekilla oli muistaakseni siinä about 2500 eskoa.

Tuli sitten päivitettyä Aluminium Group EA119 malliin valkoisena ja toisen firman toimitusvaikeuksien takia ainoaksi mahdolliseksi paikaksi jäi saada tuo tuoli sitten Artekin kautta, hintaa jäi kirpaisevat 4500 erkkiä. Näistä nyt vaan ei voi ostaa mitään kopioita, vaan helvettiin joutuvat ne tyypit jotka sen virheen tekevät :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mihinkä näiden 4000€ tuolien hinta oikeen perustuu? Ei ne nyt voi mitenkään olla kymmeniä kertoja mukavempia tai parempia, kuin vastaavan näköiset 80€ tuolit JYSK:kin kuvastosta.

Ne kestää ainakin aivan helvetisti paremmin. Mut toki 4 tonnia alkaa olemaan vähän helvetisti tuolista. Pitäisi nyt kuitenkin löytää hyvä tuoli, en tartte niskatukea, koska olen aika paljon etukenossa. Saa antaa vinkkejä. Pitää olla ehdottomasti säädettävät käsituet.

Aluminium Group on ikuinen designklassikko tuoli, jossa istuin mukavuus on kyllä aivan eriluokkaa kuin halvoissa Jyskin Gardemaister lypsyjakkaroissa. 12-vuoden täystakuu kertoo jo jotain miten paljon Herman Miller luottaa tuolin laatuun. Uudet Herman Millerit edustavat myös mukavuuden huippua, joissa on panostettu ergonomiaan ja designiin normaalia enemmän. Kaikki laadukkaat toimistotuolit maksaa. Noin tonnilla saa Herman Millerin Mirran, joka on loistavatuoli istua.

mirrachair1.jpg

mirrachair2.jpg

Itselläni on ollut useampi monen sadan konttori-tuoli, mutta yllättäen nämä ovat rikkoutuneet nopeasti ja vähäisen käytön jälkeen. Jyskistä ostin kuusi vuotta sitten tälläisen http://www.jysk.fi/120/122/3620021/a/catalog tuolin alle 60€ ja se on kaikista tuoleista kestänyt ylivoimaisesti pisimpään. Ihan siedettävän näköinenkin ilman käsinojia, kun minulle ei niille muutenkaan ole käyttöä. Tietusti valkoinen nahka ja kromi iskis, mutta pistän rahat mielummin johonkin muuhun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom