Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käy nyt ainakin käydä Iskut, Askot ja vaikka IKEAkin läpi ennen kun tekee lopullista ostopäätöstä. Sohvaa kuitenkin käytetään päivittäin, joten kannattaa käydä koeistumassa useampaa. Jos ton kierroksen jälkeen tuntuu hyvältä, niin osta pois.

Alennusprosenteista ei kannata tuon firman kanssa välittää tippaakaan, vertaa ainoastaan loppuhintaa ja tuotetta muihin vastaaviin. Pidä etukäteen mielessäsi, että luvatut toimitusajat kusevat varmasti, jos on kiire niin osta muualta (tosin muutkin halpisketjut osaavat kyllä sählätä toimituksen kanssa). Näillä periaatteilla mä itse pari vuotta sitten päädyin Suomi-Soffan sohviin, kun olivat parhaan tuntuiset riittävän halvat minun budjettiini. Loppupeleissä olen ollut tyytyväinen, sohvat ovat ainakin tähän asti kestäneet aivan uudenveroisina vaikka ovat kohtuullisessa käytössä olleetkin.

Tosiaan budjetti ei kestä mitään usean tonnin sohvia ostella ja sohva pitäis löytää täältä Jns:stä:) Mutta ei suurta kiirettä joten pitää katella ja vertailla!

Barcelona-sarjan todellinen valmistaja on Knoll. Minulla on sattumoisin koneellani Knoll USAn vuoden 2007 hinnasto. Sohvaa ei ole olemassakaan. On vain lounge-tuoli, rahi ja lättänärahi sekä daybed.

Tuolin hinta oli edullisimmillaan virallisesti 5,982 dollaria, normaalirahi 2,828 dollaria ja päiväsohva 11,635 dollaria.

Knoll on amerikkalainen yritys, joka valmistaa huonekalunsa sekä USA:ssa että Italiassa.

PS. Tuo kuvan jäljitelmä on aivan kauhean surkean näköinen.

Haluan kuitenkin tuon tyylisen sohvan. Eli ei maahan asti reunuksia, ei käsinojia, ei vuodesohva ja musta. Löytyiskö sulta koneelta vaikka muita hinnastoja joista selviäisi mistä sellaisen saisi?

Haluan kuitenkin tuon tyylisen sohvan. Eli ei maahan asti reunuksia, ei käsinojia, ei vuodesohva ja musta. Löytyiskö sulta koneelta vaikka muita hinnastoja joista selviäisi mistä sellaisen saisi?

Kato tosta. Tosin "tekstiilinahkaa" kaikki, että sen on kelvattava.

edit: Uudistuneisiin kuvastoihin tästä.

Tuolla ois ihan tyylikkäitä, mutta jotenkin ajatus sängyn/sohvan tilaaminen netistä ilman koittamista tuntuu todella hölmöltä. Mutta pitää käydä kiertämässä Helsingin futon myymälät loppuviikosta.

Onko ideoita, että millaista värimaailmaa sopisi pistää huoneen seiniin ? :) Makkarissa on sisustus tummanpuna-valkoista, ja poikaystävä tuossa lupaili maalaamaan seiniä. Yhdestä seinästä vie 85% ikkuna, yhden vie 80% ovi ja takka ja yhden vie kokonaan ovi vessaan ja vaatekaapit + takan kulma. Jäljelle jää yksi kokonainen iso seinä. Mielisin sitä isoa seinää tummanpunaiseksi maalauttamaan, mutta poikaystävän ja isän kommentti on että sen jälkeen huone "pienenee" muutamalla neliöllä :D pitääkö paikkaansa ? Millaista seinänväriä sitten suositellaan isolle seinälle. Kokovalkoista sairaalanseinä-vaikutelmaa en halua, mutta muita ideoita ? :)

Tuolla ois ihan tyylikkäitä, mutta jotenkin ajatus sängyn/sohvan tilaaminen netistä ilman koittamista tuntuu todella hölmöltä. Mutta pitää käydä kiertämässä Helsingin futon myymälät loppuviikosta.
Tod.näk. et löydä malleja noista mestoista, ainakin Helsinki Innovation Store nimestään huolimatta muodostuu hukkareissuksi, siellä on ainoastaan pari futon-patjalla olevaa esillä, eli täysin eri vehkeitä.

Vepsäläisellä on kai pari mallia valikoimassa.

Onko ideoita, että millaista värimaailmaa sopisi pistää huoneen seiniin ? :) Makkarissa on sisustus tummanpuna-valkoista, ja poikaystävä tuossa lupaili maalaamaan seiniä. Yhdestä seinästä vie 85% ikkuna, yhden vie 80% ovi ja takka ja yhden vie kokonaan ovi vessaan ja vaatekaapit + takan kulma. Jäljelle jää yksi kokonainen iso seinä. Mielisin sitä isoa seinää tummanpunaiseksi maalauttamaan, mutta poikaystävän ja isän kommentti on että sen jälkeen huone "pienenee" muutamalla neliöllä :D pitääkö paikkaansa ? Millaista seinänväriä sitten suositellaan isolle seinälle. Kokovalkoista sairaalanseinä-vaikutelmaa en halua, mutta muita ideoita ? :)

Avainsana lienee vaalea. Vaalea heijastaa huoneeseen valoa (ja näin avartaa), ja itse ainakin suosin makuuhuoneessa rauhallisia värejä. Siinä ei päivä hyvin ala, kun ensimmäiseksi ja viimeiseksi näkee punaista ;)

Avainsana lienee vaalea. Vaalea heijastaa huoneeseen valoa (ja näin avartaa), ja itse ainakin suosin makuuhuoneessa rauhallisia värejä. Siinä ei päivä hyvin ala, kun ensimmäiseksi ja viimeiseksi näkee punaista ;)

No näin olen kyllä kuullut, että eiköhän se sitten noin mene :) Jotain vaaleanharmaata voisi kyllä sitten miettiä, se valkoinen tosiaan ei innosta juurikaan. Ja kesäaikaan kun hyttysiä läiskii seinään niin kaikki oikeen pomppaa silmille valkoisesta seinästä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suomisoffasta vielä sen verran, että rupesi hiukan vituttamaan, kun oli kerran lehdessä mainos jostain jenkkisängystä, joka oli tarjouksessa 300e (?) ja "oikea hinta" oli jotain 1000e niin päätin sitten mennä katsoon sitä .no paikanpäällä selvisi, että se on vastaava sänky mitä olin aikaisemminkin käynyt katsomassa, mutta eri päällysteellä. Ja kyseessä oli tosiaan semmonen sänky että kun meni istuun siihen niin painu jouset kasaan samantien :curs: olin sit myyjälle et mitä vittuu täähän on tää sama 200 euron paska mut vaan eri nimEllä. niin se sit naureskeli ylimielisenä siinä et et kai ny luule te tohon hintaan voit kunnon sänkyy saada. Kysyin sit et oliks tää sillonki yhtä paska sänky ku tää makso sen 1000 euroo vai onks tää edes ikinä maksanu sitä niin meni myyjä vähä hiljaseks. Muitakin huonoja kokemuksia on. EN SUOSITTELE!

Ihan hyviä kokemuksia on Suomisoffasta. Kolmesti olen tuolta ostanut ja aina on toimitus tullut luvattuna aikana. Tv-tuolia ja keittiön pöytää ostaessa en edes nähnyt mitään mainintaa tarjouksesta ennenkuin kuitista, joten niihin alennuksiin kannattaa tosiaankin suhtautua varauksella tuossa liikkeessä. Rahalle tuolta on kuitenkin saanut hyvän vastineen.

Itse jättäisin kyllä tämmöiset firmat kuten suomisoffa väliin, jotka ovat jatkuvasti kuluttajaviraston kanssa napit vastakkain. Kuluttajavirasto on kuitenkin puolueeton taho, ja jotain kertoo jos sama yritys on koko ajan heidän "mustalla listalla". Hyvällä tuurilla kaikki voi mennä hyvin.. Mutta en ainakaan itse halua tukea tuota toimintaa omilla rahoillani.

Itselle sängyn ostaessani lupasivat ilmoittaa muistaakseni viikon sisällä kun tavara on saapunut varastoon. Soitin sitten vähän yli viikon päästä, että missä sänky on? "Tuolla varastossa se on ollut kokoajan."
Sitten kaveri kävi katsomassa sohvia kyseisessä puljussa ja laitto yhden sohvan varaukseen. Samana päivänä löysivät paremman sohvan ja peruivat varauksen. Parin viikon sisään tuli puhelu SuomiSoffasta, että teidän sohva ois nyt valmis toimitettavaksi, että mihin aikaan olette kotona. Saivat kuulemma vängätä helvetin kauan, että SuomiSoffa ei toisi sohvaa ja SuomiSoffa yritti lisäksi vaatia jotain rahoja.
Ei ole mitään hyvää sanottavaa.

No näin olen kyllä kuullut, että eiköhän se sitten noin mene :) Jotain vaaleanharmaata voisi kyllä sitten miettiä, se valkoinen tosiaan ei innosta juurikaan. Ja kesäaikaan kun hyttysiä läiskii seinään niin kaikki oikeen pomppaa silmille valkoisesta seinästä :D

Ei ne tummat seinät mun mielestä tilaa pienennä, kunhan miettii valaistuksen kuntoon.

sgege, ei minulla ole aavistustakaan, mistä Helsingissä kannattaa ostaa huonekaluja. Tai siis on, mutta tuskin sinua artek paljon lämmittää - ne kun noita alkuperäisinä myyvät. Yleensäkin olen tosi huono kopioiden osalta, mutta kyllä niitä ihan hyvälaatuisiakin löytyy, esimerkiksi http://www.designclassics.co.uk/barcelona-chair.html. Itse en ostaisi, mutta huomaa, että esimerkiksi Flosin valaisimet tällä kauppiaalla ovat alkuperäisiä. Noilla hinnoilla kopioiden osalta kannattaa melkein alkaa keskustella kansainvälisestä lähettämisestä. Sen sijaan esimerkiksi Flosin Arco ei sanottavasti poikkea ainakaan yleisistä eurooppalaisista kauppahinnoista. Suomesta en sitten tiedä.

Kyllä se "-70%" sohva missä istahdin tuntu ihan hyvältä, joskin hieman liian pehmeä. Sohva myös näytti hyvältä pinnalle päin. Kestävyydestä tai muusta en tiedä sitten mitään. Lisään vielä että opiskelija kun oon, niin ei kehtais mitään paria tonnia sohvaan sijoittaa...

Kyllä se "-70%" sohva missä istahdin tuntu ihan hyvältä, joskin hieman liian pehmeä. Sohva myös näytti hyvältä pinnalle päin. Kestävyydestä tai muusta en tiedä sitten mitään. Lisään vielä että opiskelija kun oon, niin ei kehtais mitään paria tonnia sohvaan sijoittaa...

Jos olisin pienelllä budjetilla liikenteessä, niin voisin ihan hyvin ostaa sohvan käytettynä. Nykyään jengi muuttaa sisustuspäissään olohuoneen ilmettä parin vuoden välein. Ihan hyvin voit saada tyylikkään sohvan muutamalla satasella (huuto.net).

Back
Ylös Bottom