Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alkaa sauna pikkuhiljaa valmistumaan. Vetelin "verhoilukivet" seiniin. Saumaus vielä puuttuu ja kivien puhdistaminen. Sopivien panelien löytäminen oli kiven takana, mutta nekin onnistuin vihdoinkin samaan useaan ei-oon jälkeen. Varsinkin kun etsin puuvalmista, enkä mitään uusavuttomien valmiiksi valkoiseksi käsiteltyä. Laatoitus- ja saumaushommiin seuraavaksi. Juhannus hieman viivästyttää projektia.

attachment.php

attachment.php

Mites olet tuon seinän rakentanut? Alhaalta ylös, latoen aina laastia snadisti kivien väleihin, vai heittelemällä kivet rändomisti laastilla kyllästettyyn seinään? Aika rouhea meininki, tulee keskiajan linnoitukset mieleen. Olispa hienoa päästä värkkäämään kaikki mahdolliset systeemit omin käsin.

EDIT: nuo lastan jäljet voisi jotenkin häivytellä vai onko tuo final ulkoasu?
EDit2: Eli saumaat vielä umpeen nuo kolot, ok.

Isolla laastikammalla laasti seinään ja kiven taakse reilusti laastia ja latoen alhaalta ylös. Pienet kivet pysyivät ilman kiiloja heti paikallaan, mutta isoimpien alareunaan laitoin hetkeksi laudasta sahattuja 1-2 cm kiiloja. Vaikeinta oli yrittää painaa isot kivet riittävän kovaa kiinni kun laasti laittaa vastaan. Ei ollut ehkä ihan taiteellisin päivä kun noita asettelin, mutta aika satunnaisesti ne asettelin. Olisi varmaan saanut vielä pienemmät saumat kivien väliin jos olisi jaksanut suunnitella kunnolla kivien paikat etukäteen. Ensi viikolla voisi saada jo valmiista saunasta kuvat.

Taisi olla maskusta, nyt ei puhuta mistään maailman laadukkaimmasta rahista joten katsele mielummin muualta :)

Danke. Maskun sivulta löytyi tosiaan ruskeanvärinen mutta pitäisi olla musta. No ei sillä rahin laadulla ole niin paljon väliä kuin itse sohvalla. Pääasia, että näyttää hyvältä ja sopii sohvan kanssa yhteen. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin pistää valkoisen kiiltävän lattian, täysin valkoiset seinät myös. Eli yksi iso valkoinen tila, joka sitten mustavalkoisella sisustuksella moderniksi. Mistä valkoinen lattia?

Vaihtoehtoina laminaatti, muovi, vinyyli, epoksi, korkki, mitä vielä? Pitäis olla kiiltävä. Epoksi ei välttämättä käy vanhassa talossa kun nämä seinät elävät oikeasti ja voi sitten halkeilla.

Oon nähnyt valkoisia kiiltäviä lattioita ja ne on kämpässä aika vitun makeita. Parasta olisi, jos saisi kiskastua parketin päälle, jolloin myynnissä vois sanoa, että nappase vinyylit vege, niin alla on parketti.

Ajattelin pistää valkoisen kiiltävän lattian, täysin valkoiset seinät myös. Eli yksi iso valkoinen tila, joka sitten mustavalkoisella sisustuksella moderniksi. Mistä valkoinen lattia?

Vaihtoehtoina laminaatti, muovi, vinyyli, epoksi, korkki, mitä vielä? Pitäis olla kiiltävä. Epoksi ei välttämättä käy vanhassa talossa kun nämä seinät elävät oikeasti ja voi sitten halkeilla.

Oon nähnyt valkoisia kiiltäviä lattioita ja ne on kämpässä aika vitun makeita. Parasta olisi, jos saisi kiskastua parketin päälle, jolloin myynnissä vois sanoa, että nappase vinyylit vege, niin alla on parketti.

Kaveri vetäisi just laminaatin päälle valkoisella Betoluxilla kiiltävän lattian.

Käys Eerinkadun optikkoliike Salmessa katsomassa niiden sisustusta. Siellä on tosi onnistunut valkoinen tila. Lattia ei tosin taida olla kiiltävä, mutta on valkoiseksi maalattua liimapuuta.

Mulle tulee kiiltävä valkoinen lautalattia. 145mm leveä mäntylauta n.40m2 maksoi tarjouksessa reilu neljäsataa, askeläänieristys n.100e, maali noin satkun, lastulevyt tai tasoitteet lattian alle muutaman satasen ja toki työ päälle mutta silti aika kohtuuhintainen kun ajattelee mitä nuo lattiat voivat maksaa ja miten hyvännäköinen tuostakin valmiina tulee. On se lautalattia vanhassa talossa mielestäni melkeinpä ainoa oikea valinta mutta makuasioitahan nämäkin ovat :).

Suositut

Back
Ylös Bottom