Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sohvat ei todellakaan vaihdu(oisko 3 vuotta vanhat) ja valo on kans melko uus ja kallis. Matto vaihtuneekin, verhot ei ainakaan keittiöstä. Ja vaikka sun mielestä keittiön tuolit+pöytä on huoltsikalta otettu(teet ton päätöksen aika pienestä palasta kuvaa) ne on suht kalliit eikä vaihdu. Melkein nuo kaikki isot kalusteet on hankittu lähiaikoina ja todellakaan ne ei vaihdu. Ne on ostettu oman maun/varallisuuden mukaan. Muutenkaan esim. kangassohvia ei meille ikinä tule, yksi iso syy on koirat. ;)

Se oli vain ulkopuolisen näkemys sisustuksesta, jonka yksi tarkoitus kai on sovittaa tiettyyn tilaan tavaroita sopusoinnussa käytännöllisyyden ja ulkonäön kustannuksilla. En mä hintaa kritisoinut, vaan sitä ettei omaan silmään tavarat oikein olleet sopusoinnussa toistensa ja tilan kanssa tyylillisesti. Unikkokuosi ja laavalamppu tosin on omaan makuun vähän out, vaikka en mikään himosisustaja itse edes ole. Mun mielestä kallista hintaa tärkeämpi pointti sisutuksessa on nimenomaan se halvempi hinta, mutta silti asiallinen ulkonäkö. Korkean hinnan pitää todellakin sitten reilusti erottua edukseen tuotteessa.

Koska olen omankin kämpän kuvia laittanut tänne muiden haukuttavaksi, niin uskaltaudun sanomaan oman mielipiteeni.

Tästä tuli mieleen Yle2:lla näytettävä ohjelma: Muuttohaukan Tie. Oletteko katsoneet? Sehän on aivan järjettömän hauska, suorastaan tragikoominen jos noin voi sanoa. Ei hitto mitä suunnittelua aina. Aivan järkyttävää settiä. Viimeks oli aivan huippu, oli semmonen vanha "peritty"? tai roskalavalta haalittu musta nahkasohva jne. Viikon kuvista tuo on tajuttu jättää onneksi pois ja tuo uusi divaanihankinta on jätetty kuviin. Hitto mitä kasaria, tuota betoni-seinääkin pirusti liikaa.

http://ohjelmat.yle.fi/muuttohaukantie/viikon_muutos

Keittiöön suunniteltu nyt uusia kodinkoneita, onko kokemuksia että joku tietty merkki olisi niin huono että sitä ei ainakaan kannata harkita tai sitten kehuja jostain tietystä merkistä?

Miele perinteisesti pidetty hyvänä merkkinä, mutta hinnat nousee suht korkeiksi eikä sopivaa liettä löydy.

Electroluxilta löytyisi sopivat koneet meille, ilmeisesti aika neuraali merkki?

Entäs sitten Gram, tekee ainakin ilmesesti ihan hyviä kylmälaitteita? Myös laitteiden ulkonäkö miellyttää meidän silmää.

Tässä projektissa eniten vaikeuttaa asiaa 50cm liesi jota rosterinvärisenä ei monelta merkiltä löydy, Elux, Upo ja Gram ainoat jotka tullu vastaan. Kuitenkin haluttaisiin hankkia kaikki koneet samalta merkiltä. Tarjouksia on pyydelty ja hinnat aika tasoissa pyöriny eri merkkien välillä..

Noista AEG-koneista vain hyviä kokemuksia. Meillä on nyt kaikki kodinkoneet AEG:ltä. Mikro, Liesi/Uuni "lisävarusteilla", molemmat pesukoneet, pakastin ja jääkaappi. Rosteripinta on hyvä ja laitteet "älykkäitä".

Jos ostaa saksalaista merkkiä, esim. Siemensiä niin ne halvimmat on silti tehty jossain saatanan Espanjassa mutta merkin vuoksi maksavat hiukan enemmän että kuluttaja kuvittelee ostavansa "laatua". Eli kannattaa ostaa Made In Germany Siemensiä, Boschia jne jos tahtoo laatua. Mekin ostettiin halvin Boschin pesukone Saksasta joka on Made In Germany ja sekin maksoi 699e. Italian versiot samasta merkistä oli jotain n. 299-350e. Muuten on aivan sama pistää rahat kiinni vaikka johonkin Markantalon halvimpaan Italia/Espanja-roskaan. Miele on yliarvostettu, tosin paras ja sellaista kannattaa ostaa jos esim. voittaa lotossa.

mihin sitä parasta(merkkiä) tarvii kodinkoneissa? halpiksetkin kuitenkin kestää poikkeuksetta sen 10v melkeinpä minimissään. yleensä sekä halvat että kalliit hajoavat jo ensimmäisinä vuosinaan jos on hajotakseen. onko kalliilla kodinkoneilla jokin syvempikin merkitys, kenties joitain hienouksia joita ei halpis malleista löydy vai eikö luonto anna periksi ostaa muuta kuin merkkituotteita vai mitä?

Esimerkiksi pesutulos, ergonomisuus, äänitaso jne.
ja näitä täyttäviä kriteerejä on vain kalliissa? itse ostin reilu vuosi sitten "halpis" pesukoneen ja luojan kiitos se on hiljaisempi kuin vanha "merkki" kone :D

mutta toisaalta toiset tykkää toyotasta ja toisilla on pakko olla mersu. ei kai tässä varmaan paljoa sen kummempaa ole......ehkä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm, ite en ees harkinnut integroitua liesitasoa. Jotenkin vaan haluan että sen saa vaihtoonkin jos haluaa. Harmi vaan että 60cm liesivalikoima on ollut kohtuu köyhää, ja uudessa keittiössä kököttää vielä 25 vuotta vanha liesi, vaikka rosterista liesituuletinta myöten kaikki muu on uutta :D

Pitänee vaihtaa kunhan tässä ehtii.

No meillä ainakin meni entinen halpis pyykinpesukone todella äkkiä paskaks. Katotaan nyt toi AEG kesto, hyvin se ainakin pesee ja on hiljainen. Vaikkakin löytyyhän melkein joka merkiltä halpiksia ja sit kalliita malleja. Toi tais olla luokkaa 700-800€.

mihin sitä parasta(merkkiä) tarvii kodinkoneissa? halpiksetkin kuitenkin kestää poikkeuksetta sen 10v melkeinpä minimissään. yleensä sekä halvat että kalliit hajoavat jo ensimmäisinä vuosinaan jos on hajotakseen. onko kalliilla kodinkoneilla jokin syvempikin merkitys, kenties joitain hienouksia joita ei halpis malleista löydy vai eikö luonto anna periksi ostaa muuta kuin merkkituotteita vai mitä?

Mielestäni jos nykyään ostaa halvempia merkkejä niin saa kyllä ominaisuuksia paljon. Vasta ostin keittiökonepaketin joka oli näistä halvemmista merkeistä. Uunia korjattiin kolmesti koska siitä oli palanut joku mysteerinen led-valo. Upon liesituuletinta korjattiin koska painikkeet eivät toimineet kunnolla. Nyt odotellaan mielenkiinnolla koska laukeaa AEG:n jääkaappi tai Electroluxin induktiotaso.

Ystävät jotka ovat ostaneet siemensiä ja mieleä eivät ole joutuneet huolttamaan kodinkoneitaan mutta joutuivat tinkimään ominaisuuksista. Toivottavasti omat laitteet pelaavat ainakin seuraavaan muuttoon asti jonka jälkeen ei tarvitse enää murehtia.

Vinkkinä: Jääkaappipakastimet hiljenevät ajan myötä hieman kunhan laitteet sisäänajavat itsensä pari kk =). Anakin LG:n ja AEG:n jääkaappipakastimissa kävi näin.

katoin ton kuvan mikä linkistä löyty ja mun mielestä aivan vitun siisti.

toisaalta mulla onkin raakojen pintojen fetissi.
Jooh, noi kuvat on otettu aikalailla pienistä yksityiskohdista kun noita nyt katselee. Telkkarista kun tuota katsoo niin onhan noi kokonaisuutena aivan hirveitä olleet (joka kerta kun olen tuon ohjelman itse katsonut).

Jooh, noi kuvat on otettu aikalailla pienistä yksityiskohdista kun noita nyt katselee. Telkkarista kun tuota katsoo niin onhan noi kokonaisuutena aivan hirveitä olleet (joka kerta kun olen tuon ohjelman itse katsonut).

Täysin samaa mieltä.. oon aina kiroillu, et miks tolle muijalle maksetaan noista "sisustuksista" ylipäänsä yhtään mitään.. Tällä hetkellä tv:n huonoin ja ammattitaidottomin suunnittelija toi muija.

Kyllä se vaan niin on että ei anna luonto periksi ostaa mitään ihan "merkittömiä" koneita sinne keittiöön. Ja uskon että kyllä sillä rahalla myös parempia ominaisuuksia saa, sekä tietenkin paremman näköisiä koneita.

Nyt pitäisi vaan keksiä sellainen sopiva polku halpisten ja ylihinnoiteltujen merkkien välillä. Laadusta kyllä mielelläni maksan mutten pelkästä logosta tiskarin kyljessä.

Tällä hetkellä Eluxin tai Gramin paketti näyttäisi olevan aika vahvoilla meidän listalla...

Kyllä se vaan niin on että ei anna luonto periksi ostaa mitään ihan "merkittömiä" koneita sinne keittiöön. Ja uskon että kyllä sillä rahalla myös parempia ominaisuuksia saa, sekä tietenkin paremman näköisiä koneita.

Nyt pitäisi vaan keksiä sellainen sopiva polku halpisten ja ylihinnoiteltujen merkkien välillä. Laadusta kyllä mielelläni maksan mutten pelkästä logosta tiskarin kyljessä.

Tällä hetkellä Eluxin tai Gramin paketti näyttäisi olevan aika vahvoilla meidän listalla...
Meillä on Electrolux:lta suht. uutta kamaa keittiössä ja pirun tyytyväinen olen ollut. Kivoja ominaisuuksia suht. järkevään hintaan.

Jääkaappi

http://www.electrolux.fi/node38.aspx?productid=18137&QPProducts=18137,18138,18146,18151,18152

Frostfree ja pikakylmennys on toudella kivoja ja DrinksExpress on aivan imba. Todella kylmät juomat (12-pack) 10-15 minuutissa ilman pelkoa jäätymisestä. Emäntä väittää myös että tuo pitää esim. maidot pidempään juomakelpoisena kuin vanha Ahma-merkkinen kaappi.

Liesi
http://www.electrolux.fi/node38.asp...915,18916,18917,18918,18919,18920,18921,18922

Onko kokemuksia nettishoppailusta Saksasta? Katsastin uuni-mikroaaltouuni-yhdistelmää ja Boschin HBC 86Q651 – QuantumSpeed löytyi naurettavaan 559;- hintaan www.billiger.de -sivuilta. Tietääkö joku voiko tuolta tilata Suomeen ja tuleeko tavara perille?

Edelleen kannattaa katsoa AEG:n tuotteet. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom