Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ilmeisesti tuo keittiö ei ole vielä ihan valmis tavaroiden osalta, kun näyttää vielä melko kolkolta ja keittiöfirman kataloogikuvalta :D Näyttää että nuo tummat jalat ja rungot katoaa tummaa lattiaa vasten. Olen varmaan ainoa joka on eri mieltä, mutta omaan silmään tuo lattian väri on väärä tuohon tilaan. Tai tummat lattiat yleensä on IMO huono valinta jos tila ei ole reilusti korkea, avoin ja valoisa.

Synallakin magee setti. Ikean sohva, matto, pöytä ja verhot olkkarissa? Telkkari varmaan ainoa mikä ei ole Ikeasta ;)
Itekki aattelin hommata tuon Kramforsin:

Heitäppä Syna kokemuksia? Onko laatua?

Verhot on kodin ykkösestä ja matto on vielä väliaikaismalli ;-) Soffa vaikuttaa yllättävän laadukkaalta, mutta eipä ollutkaan halvinta ikeakamaa. Täytyy sanoa, että oli harvinaisen vittumainen roudattava. Voin suositella lämpimästi. Kaupassa tuntui vähän turhan pehmeältä, mutta johtui varmaan vain niistä läskeistä asiakkaista jotka on rojahdellut sen pilalle :) Alunperin itsekin mietittiin tuota divaaniversiota, mutta olisi ollut turhan massiivinen tuohon olkkariin. Sohvan vierelle pitäisi keksiä joku systeemi missä säilyttää cd:t ja dvd:t... onko kellään heittää ideaa mistä löytyisi näppärä vetolaatikoilla varustettu systeemi noiden säilytykseen?

Joo keittiössä olis kyllä spotit paljon paremman näköset. Ei tosiaan hoksannu silloin.
Vessan lamppu on hätäratkasu kun ei oikein muutakaan keksitty. Vessassa parasta on kyllä liiketunnistimella toimivat valot ja tosi iso allas (mutta siihenki olis tarvinnu erilaisen hanan).
No ehkäpä tulee seuraava talo rakennettua tai sitten pitää tää fiksata kunnolla.

Mikäs tekniikka noissa kahvattomissa ovissa on? Kynsi ovenrakoon ja vetaisu?

Meillä on duunissa tuo Kramfors ja yllättävän jämäkältä tuntuu Ikean soffaksi. Tietysti siinä ei makoillakaan 24/7 :D

Keittiö
kuvat08328.jpg

Näyttää se vielä hienolta kun on puhtaat tasot eikä tiskejä pöydillä. :D

Alko kyllä nyt hatuttamaan ettei itekkin hommannut sileitä kaapinovia...

Se unohtu vielä kirjoittaa aamukoomassa, että luulisi noiden ponnahtavien ovien olevan melko epäkäytännölliset silloin, kun rupeaa laittamaan kunnolla ruokaa. Kädet rasvassa ja sotkussa joutuu painelemaan (vaaleita) ovipintoja ja kaikki osumat jää heti näkyviin. Luulis että saisi muutenkin olla koko ajan pyyhkimässä jos haluaa pitää puhtaan näköisenä. Vetimet onneksi vähän peittää tuota ongelmaa. No, mä olenkin laiska siivoamaan.

Pari vaihtoehtoa. Joko pomppumekanismi, jolloin ovi aukeaa painettaessa taikka sitten ovi on pari senttiä pidempi kuin kaappi (yläkaappeihin). Alakaapeissa oviin oli sorvattu ura ylälaitaan, josta sai vetäistyä laatikon auki.

Meille oli ensin tulossa vetimettömät kaapit, mutta otettiin loppupeleissä oven mittainen 5mm korkea alumiinilista. Toimii kuin kahva, mutta ei näy minnekään.

Pomppusalpamekanismi eli painamalla avautuu n.10cm ja siitä voi vetästä auki.
Jälkikäteen noihin voi tietenki asentaa vetimet jos alkaa kyllästyttään. Ovet tulee pyyhittyä aina samalla kuin tasotki. Helppoa, kun kaikki on sileää ja kiiltäväpintaista. Jos olis vetimet, niin olis minun mielestä vaikeampi siivota.

Tumma lattia minun mielestä sopii ja en kyllä vaihtais. Ainoa miinus siinä on että kaikki paska näkyy heti.

Tumma lattia minun mielestä sopii ja en kyllä vaihtais. Ainoa miinus siinä on että kaikki paska näkyy heti.
Joo, ensimmäisen kerran kun tumman lattian asensin, tein sen samalla viimeisen kerran (ainakin omaan kämppään).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilmeisesti tuo keittiö ei ole vielä ihan valmis tavaroiden osalta, kun näyttää vielä melko kolkolta ja keittiöfirman kataloogikuvalta :D

Kahvinkeitin puuttuu. Vein pois kuvasta kun oli ruma.
Tyyli on yksinkertainen ja selkeä niinku yleensä ne katalogikuvatki. Eli aika tylsiä. Väriä löytyykin sitten makuuhuoneista. Jokaisessa on yksi seinä tehosteseinänä. Meidän makuuhuoneessa punainen. Työhuoneessa sininen ja vieras/tulevassa ipanan huoneessa ruskea. Muuten samaa pelkistettyä tyyliä.

Joo, ensimmäisen kerran kun tumman lattian asensin, tein sen samalla viimeisen kerran (ainakin omaan kämppään).

Joo tummaa lattiaa ei enää tueta kun sen pölyn ja paskan erottuvuuden on kerran todennut. Hirveintä oli vanhassa kämpässä ku nous yläkertaan ni näki aina lattian sillai silmien tasolla...

Miten jos verrataan teidän soffaan, voiko edes verrata? Mistäs se olikaan ostettu?
Tuossa Kramforssissa taitaa olla irtotyynyt ja eiköhän ne hc-makoilussa aikanaan lätsähdä jotenkin vinoon. Sellainen pintajämäkkä fiilis siitä on jäänyt.

Meillä on Askon Gamma-divaanisoffa kiinteillä tyynyillä. On kestänyt hyvin levyttämistä.
gamma_divsohva_nico_ha.jpg

Ilmeisesti tuo keittiö ei ole vielä ihan valmis tavaroiden osalta, kun näyttää vielä melko kolkolta ja keittiöfirman kataloogikuvalta :D
Nää on taas niitä makuasioita. Ite en tuota alkais sisustaa enää yhtään enempää. Mitä siistimpi ja simppelimpi, sitä viihtyisämpi. No ok, ehkä joku kahvinkeitin ja leivänpaahdin vielä sallitaan. ;) Kivan näköiset kyllä nuo ovet ilman vetimiäkin. Itse tosin koen sekä sen painomekanismin että vetolistan vähän epäkäytännöllisiksi (jää sormenjäljet tai katkee kynnet). Väreistä tykkään kyllä, mua ainakaan tuo tumma lattia ei häiritse.

Mites noi halogeenispotit keittiössä, lämpenevätkö miten paljon? Ja joutuuko niitä oleen vaihtamassa vähän väliä?

Nää on taas niitä makuasioita. Ite en tuota alkais sisustaa enää yhtään enempää. Mitä siistimpi ja simppelimpi, sitä viihtyisämpi. No ok, ehkä joku kahvinkeitin ja leivänpaahdin vielä sallitaan. ;)

Joo, tarkoitin just lähinnä noita pieniä kodinkoneita; leivänpaahdinta, kahvinkeitintä, vedenkeitintä, mikroa, blenderia, radiota/soitinta, jne. Noi on vaan ittelläkin keittiössä se ainainen ongelma rumien sähköjohtojen takia. Taloon tein sähkösuunnitelmat itse, joten saa nähdä poistuuko ongelma, vai mies itse kytkemisen jälkeen.

e: luulin että tossa on mikron paikka apk:n päällä.

Joo, tarkoitin just lähinnä noita pieniä kodinkoneita; leivänpaahdinta, kahvinkeitintä, vedenkeitintä, mikroa, blenderia, radiota/soitinta, jne. Noi on vaan ittelläkin keittiössä se ainainen ongelma rumien sähköjohtojen takia. Taloon tein sähkösuunnitelmat itse, joten saa nähdä poistuuko ongelma, vai mies itse kytkemisen jälkeen.

Mikro löytyy kyllä hyllyyn upotettuna, mutta ei mahtunu kuvaan. Vedenkeittimet, paahtimet ym löytyy isosta laatikosta ja ei ole muuten näkyvillä kuin käytettäessä.

Sohvista kunnon levyttämiseen eli patjoihin: onko kellään kokemusta tuosta Ikean tempur-kopiosta eli Sultan Forsbacka tms.? Tuohan ainakin muutama vuosi takaperin pärjäsi hyvin Kuningaskuluttajan vertailussa. Nykyinen 140cm futon alkaa käydä vähän ahtaaksi :nolo: ja jos sen muutenkin heivais vierassängyksi, kun on vuodesohvamekanismilla. Joustinpatjaan en kuitenkaan enää ikinä palaa.

Joo patjat pitäisi hommata ja sänky samalla. Mitä suosittelette? Itse ajattelin Ikean Sultaneita joustinpatjoina ja siihen sitten se paksu Tuvebo -petari. Oisko parempaa ideaa? Noi on tosiaan pärjänny hyvin testeissä. Onx futonit laatua, onko hyvä köyriä?
Aina ollu 160cm levee sänky, aateltiin että riittäskö 140cm? Tuleeko ahdasta?

Ei ole Tempurin voittanutta, kymmenen pistettä ja papukaija merkki :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom