Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Se voi vaan olla pirun hankalaa todistaa että toinen ajoi ylinopeutta. Nimimerkillä lainasin siskolle autoa ja bmw kuski paukautti hirveetä ylinopeutta 40 alueella kylkeen (näki jo jäljistä, kun mun auto heitti viä 90 asteen kierron ja osu bmw:hen uudestaan) noh minähän siinä tappiolle silti jäin, koska sisko ajoi kolmion takaa.

Kyllä, ton muijan ois pitäny odottaa niin kauan että on täysin varma että ei tule kenenkään eteen, liukkaudesta huolimatta.
Näin talvikeleillä toi toteutuu harmittavan harvoin. Etenkin taajamassa vedetään ihan jatkuvasti eteen. Siksi ajelenkin tuolla jo valmiiksi centteri pystyssä ja kiilaan ojaan kaikki eteen ajajat. Sit otan vielä rekkarin ylös ja poltan talon ja työpaikan ja tyhjennän auton renkaat. Oppivatpahan ajamaan, perkele.

Melko kummallinen asenne tuo, että ylinopeus ei aiheuta vaaratilanteita. No itsessään ei tietysti aiheutakaan, mutta reilua ylinopeutta ajaessa ajo- ja huomiovirheiden seuraukset kasvaa, reagointimahdollisuudet yllättäviin tilanteisiin pienenee ja törmäyksen vahingot moninkertaistuu. Melkoinen fakiiri saa olla, että saa yhtä helposti korjattua auton liikkeen takaisin normaaliksi 160km/h vauhdissa kuin 80km/h vauhdissa vaikkapa sen jälkeen, kun on moottoritiellä väistänyt esimerkiksi puskasta tielle rymistellyttä hirveä.

Joo mutta tää kaverihan nyt on ilmiselvästi vähintäänkin Schumacherin veroinen kuljettaja, todennäköisesti parempikin.

Hahah. 160km/h kuljettajahan on sama heppu joka sai asenneongelman takia fudut ja tuli sitä voitonriemuisena tuulettamaan tuonne toiseen ketjuun. :D Ilmeisesti asenneongelma ei siis rajoitu pelkästään työpaikalle, vaan kulkee mukana myös liikenteessä.

Hahah. 160km/h kuljettajahan on sama heppu joka sai asenneongelman takia fudut ja tuli sitä voitonriemuisena tuulettamaan tuonne toiseen ketjuun. :D Ilmeisesti asenneongelma ei siis rajoitu pelkästään työpaikalle, vaan kulkee mukana myös liikenteessä.
Tätä kutsutaan ad hominem tu quoqueksi. En tiedä, mitä vittua oletat mun tähänkin vastaavan. Onneksi et oo sellaisessa asemassa, että mun pitäisi sulle mitään asenteestani selittää.

Pointfiveo on vaan joku wanna be bemari kuski jollain saatana vanhalla 90 luvun bemarilla jonka maksinopeus on 160km/h :P

Taisin osua hermoon, kun piti ihan viestihistoriaa lähteä kaivelemaan. ;) Seison edelleen lainaamasi tekstin takana. Mun oikeusjärjestelmässä autolla saa ajaa niin kovaa ku haluaa, mutta ajovuorojen ja väistämisvelvollisuuksien pitää toteutua. Jengi aina ulisee ylinopeudesta, mutta mun näkemyksen mukaan "yli"nopeus ei aiheuta onnettomuuksia vaan se, että täti-ihmiset vaihtaa kaistaa eteen aloittamalla vilkutuksen sen jälkeen, kun kaistanvaihtoliike on aloitettu jo.
Ei osunut hermoon kiitos kysymästä. Asennevamma vaan jää tehokkaasti muistiin posteista.

Taisin osua hermoon, kun piti ihan viestihistoriaa lähteä kaivelemaan. ;) Seison edelleen lainaamasi tekstin takana. Mun oikeusjärjestelmässä autolla saa ajaa niin kovaa ku haluaa, mutta ajovuorojen ja väistämisvelvollisuuksien pitää toteutua. Jengi aina ulisee ylinopeudesta, mutta mun näkemyksen mukaan "yli"nopeus ei aiheuta onnettomuuksia vaan se, että täti-ihmiset vaihtaa kaistaa eteen aloittamalla vilkutuksen sen jälkeen, kun kaistanvaihtoliike on aloitettu jo.
Mulla on sulle ehdotus. Muutat ja asetut Saksaan. Perustat puolueen, joka ajaa tuota sun käsitystä oikeusjärjestelmästä. Muistaakseni eräs ulkomaalainen heppu 1930-luvulla onnistui pääsemään suhteellisen hyvään asemaan Saksassa. Jopa niinkin hyvään, että onnistui koko valtiosäännön muuttamisessa. Sitten kun pääset toivon mukaan tavoitteeseesi, niin sinä ja muut perseenreiät voitte ajaa ihan niin kovaa kuin lystäätte ja uhmata fysiikan lakeja.

Tätä kutsutaan ad hominem tu quoqueksi. En tiedä, mitä vittua oletat mun tähänkin vastaavan. Onneksi et oo sellaisessa asemassa, että mun pitäisi sulle mitään asenteestani selittää.

Ei sulta ole tähänkään mennessä näyttänyt tulevan yhtään järkevää vastausta :D **** ;)

Liikenteessä pitää seurata, mitä vauhtia muut ajoneuvot lähestyvät, oli se sitten "yli"nopeutta tai ei. Pitäähän sun osata väistää poliisiautoakin, jotka monesti saattavat ajaa ilman vilkkuja hälytysajoa (on nähty). Sen kyllä näkee, jos vaivautuu katsomaan pidempään kuin 0,1 sekunnin ajan.
Liikenteessä saa kuitenkin melko pitkälle luottaa siihen, että ihmiset toimivat liikennesääntöjen mukaan. Tämä tarkoittaa, että kenenkään ei tarvitse varautua siihen, että toinen tulee posketonta ylinopeutta.

Nämä sun täti ihmiset, jotka tulevat sun eteen motarilla eivät tulisi sun etees jos sä ajaisit normaalia nopeutta. Se ei ole täti ihmisen vika vaan sun vika.

Vesa-Matti Lordikin on taas saatu takas normikuntoon
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012120816426168_vi.shtml

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012120816426945_vi.shtml

"
...
Taiteilija kertoo, että joulukonsertin lavalla kompurointi johtui huonoista jaloista. Diabeteksen takia jalat tuntuvat välillä tunnottomilta eivätkä pitkät autokyydit ennen keikkaa auta asiaa tippaakaan.

- Pitkään autossa istuminen vain pahentaa asiaa. Jalkaterät voivat mennä ihan tunnottomiksi ja silloin käveleminen on pelkkää arvailua. Yleensä niissä tilanteissa tasapaino menee täysin, hän kuvailee.
...
Taiteilija korostaa, että jalkojen tunnottomuus on ainoa diabeteksen tuoma vaiva. Taiteilija kertoo tapaavansa pian lääkärin, jonka kanssa pyritään löytämään parempi hoitokeino jalkojen tunnottomuuteen.
...
"

--Niin, se sellainen paras hoitomuoto tässä tapauksessa lienisi sellainen ns. "laihdutus", jos Loiri koskaan on sellaista termiä kuullut. "Kunnon laihdutus" siis ja elämäntaparemppa, eikä mikään kymmenen kilon jojotus. Vaan pitääpä se yhteisknnan jatkaa lääkkeiden maksu, jotta taiteilija voi syödä rasvaiset herkkunsa, irstaasti, sen sijaan että mies ottaisi itsestään kunnolla, napakasti, armotta, niskasta kiinni.

Se ei muuten ole hälytysajoa ellei hälytysajoneuvo käytä laissä säädettyjä ääni- ja valomerkkejä. Vain säädettyjen ääni- ja valomerkkien käyttäminen luo muulle liikenteelle väistämisvelvollisuuden ja hälytysajoneuvon kuljettajalle oikeuden poiketa tietyistä liikennesäännöistä. Tietyistä liikennesäännöistä hälytysajoneuvon kuljettaja voi poiketa ilman em. merkkejä.

Ja onneksi sä et päätä noista liikennesäännöistä koska se helvetillistä ylinopeutta risteävältä tieltä tuleva auto voi olla todella vaikea havaita ja tästä johtuen huomattava ylinopeus saattaa muuttaa joko kokonaan tai ainakin osittain noita risteyskolareiden tai muihin väistämissääntöihin liittyvien kolareiden tuomioita.
Vastaisin tähän, mutta JohnnyB antoi minulle varoituksen ja kielsi osallistumasta tähän keskusteluun.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012120816426945_vi.shtml

"
...
Taiteilija kertoo, että joulukonsertin lavalla kompurointi johtui huonoista jaloista. Diabeteksen takia jalat tuntuvat välillä tunnottomilta eivätkä pitkät autokyydit ennen keikkaa auta asiaa tippaakaan.

- Pitkään autossa istuminen vain pahentaa asiaa. Jalkaterät voivat mennä ihan tunnottomiksi ja silloin käveleminen on pelkkää arvailua. Yleensä niissä tilanteissa tasapaino menee täysin, hän kuvailee.
...
Taiteilija korostaa, että jalkojen tunnottomuus on ainoa diabeteksen tuoma vaiva. Taiteilija kertoo tapaavansa pian lääkärin, jonka kanssa pyritään löytämään parempi hoitokeino jalkojen tunnottomuuteen.
...
"

--Niin, se sellainen paras hoitomuoto tässä tapauksessa lienisi sellainen ns. "laihdutus", jos Loiri koskaan on sellaista termiä kuullut. "Kunnon laihdutus" siis ja elämäntaparemppa, eikä mikään kymmenen kilon jojotus. Vaan pitääpä se yhteisknnan jatkaa lääkkeiden maksu, jotta taiteilija voi syödä rasvaiset herkkunsa, irstaasti, sen sijaan että mies ottaisi itsestään kunnolla, napakasti, armotta, niskasta kiinni.
No Loirihan on laihtunut tässä viimevuosina käsittääkseni n. 40 kiloa ja muutenkin parantanut elämäntapojaan, viinaakaan ei ilmeisesti mene liiemmin, tosin taannoin Hartwallilla 50-vuotis juhlakonsertissa istui pikku kossupullon kanssa lavalla, mutta se sallittakoon. ;)

Vastaisin tähän, mutta JohnnyB antoi minulle varoituksen ja kielsi osallistumasta tähän keskusteluun.
Sitten kannattanee ottaa huomioon sellainen mahdollisuus, että olet mielipiteesi kanssa täysin väärässä. Jos muut ovat täysin eri mieltä, ja kielletään jo kirjoittamastakin, niin kannattanee vilkaista peiliin, että löytyiskö se syyllinen sieltä....

Sitten kannattanee ottaa huomioon sellainen mahdollisuus, että olet mielipiteesi kanssa täysin väärässä. Jos muut ovat täysin eri mieltä, ja kielletään jo kirjoittamastakin, niin kannattanee vilkaista peiliin, että löytyiskö se syyllinen sieltä....
...ja vieraskirjaani jätetystä viestistä päätellen tyyppi lienee vajaaälyinen, kun ei vain tajua vian löytyvän sieltä peilistä...

Järkevä keskustelu ja mielipiteiden esittäminen on sallittua.
Ok.
Se ei muuten ole hälytysajoa ellei hälytysajoneuvo käytä laissä säädettyjä ääni- ja valomerkkejä. Vain säädettyjen ääni- ja valomerkkien käyttäminen luo muulle liikenteelle väistämisvelvollisuuden ja hälytysajoneuvon kuljettajalle oikeuden poiketa tietyistä liikennesäännöistä. Tietyistä liikennesäännöistä hälytysajoneuvon kuljettaja voi poiketa ilman em. merkkejä.
Olen todistanut (ajanut perässä), kun tunnuksellinen poliisiauto ajaa toisen auton takana 40 km/h+ "yli"nopeutta ilman ääni- ja valomerkkejä. Olen todistanut, kun tunnuksellinen poliisiauto ajaa minun takana 40 km/h+ "yli"nopeutta ilman ääni- ja valomerkkejä, tarkoituksena ilmeisesti keskinopeuden mittaus, koska STi ei hälyttänyt. Onko tämä hälytysajoa? Jos joku täti-ihminen kiilaisi tällaisessa tilanteessa näiden kahden osapuolen väliin aiheuttaen poliisiauton törmäävän tähän, kuka olisi syyllinen?
Ja onneksi sä et päätä noista liikennesäännöistä koska se helvetillistä ylinopeutta risteävältä tieltä tuleva auto voi olla todella vaikea havaita ja tästä johtuen huomattava ylinopeus saattaa muuttaa joko kokonaan tai ainakin osittain noita risteyskolareiden tai muihin väistämissääntöihin liittyvien kolareiden tuomioita.
En ole missään vaiheessa ilmaissut halustani päättää liikennesäännöistä. En tarvitse sitä; Tässä on jo päälle 8 vuotta ajeltu aikalailla sitä nopeutta, mitä on huvittanut. Noudatan muuten ajovuoroja ja väistämisvelvollisuuksia ja suojatietä kunnioitan aina. Kaistaa vaihtaessa vilkkuni syttyy aina sekunteja ennen kuin itse liike alkaa - tätä ei voi sanoa kaikista.
Mielipiteen oikeellisuutta ei arvostella millään mittarilla; Ei sillä, antaako mode varoituksen tai sillä, kuinka monta ihmistä on täysin eri mieltä. Miljoonat fanittavat The Beatlesiä ja mun mielestä The Beatles on täyttä kakkaa. Pääasia oli se, että en tarvitse kenenkään hyväksyntää mielipiteelleni tai toiminnalleni, koska voin toimia (ajaa "yli"nopeutta) ilman joidenkin tuntemattomien ihmisten hyväksyntää.

Back
Ylös Bottom