Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Heh, Oli vissiin Jonne sitten selitellytkin omiaan. Oli ilmeisesti kaatunut omia aikojaan ja itkenyt äitille, että poliisi kiilas. Noh, ainahan voi spekuloida mikä on totuus.
Näin voi olla, mutta en vedä sanojani takaisin. Niillä tiedoilla on pakko pelata mitä kulloinkin on saatavilla.

Ennen kuin lähdet tuomitsemaan niin suosittelen jatkossa harjoittamaan lähdekritiikkiä, ettei susta tule toista sirmaxia.;)
Mitä vittua sä hölötät? Enhän mä nyt joka asiaa voi lähteä kyseenalaistamaan. Jos jätkä sanoo, että poliisi kiilasi, niin siihen mun on pakko uskoa kunnes toisin todistetaan. Totta kai mulle tuli mieleen, että voi olla että se pistelee omiaan, mutta mitään syytä ei ollut silti epäillä etteikö se voisi totta ollakin.

Mitä vittua sä hölötät? Enhän mä nyt joka asiaa voi lähteä kyseenalaistamaan. Jos jätkä sanoo, että poliisi kiilasi, niin siihen mun on pakko uskoa kunnes toisin todistetaan. Totta kai mulle tuli mieleen, että voi olla että se pistelee omiaan, mutta mitään syytä ei ollut silti epäillä etteikö se voisi totta ollakin.

Mikä pakko sun on uskoa? Itse en uskonut hetkeäkään ja olin oikeassa. Vähemmän tekee ittestään pellen, kun ajattelee vähän itsekin.

Mitä se manni nyt jauhaa potaskaa! Kyllähän nyt terveellä järjellä varustettu ihminen tajuaa että jos käytetään sähköasetta johonkin 14v pojankloppiin ilman mitään todellista vaaratilannetta ni ollaan aika hakoteillä, mutta Suomessa viranomainen tai poliitikko ei ole koskaan väärässä.

Eikös se ollut niin, että syytön kunnes toisin todistetaan. Ja tässä tapauksessahan poliisia syytettiin ja jonne oli syyttäjänä. ;)

Mikä pakko sun on uskoa? Itse en uskonut hetkeäkään ja olin oikeassa. Vähemmän tekee ittestään pellen, kun ajattelee vähän itsekin.

True that

Iltapaskojen juttuja lukiessa saa oikeasti käyttää rankkaa lähdekritiikkiä, eikä uskoa aivan jokaista juttua mitä niissä lukee. Heti luettuani tuon jutun ajattelin, että ei tuo nyt aivan noin tainut mennä. Kolmen minuutin googlauksen jälkeen oli tarinan uskottavuus rapissut kun selvisi että samassa perheessä on muutakin tapahtumaa ollut.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201208150114005_uu.shtml

"Harjoituskäsikranaatin kahvasytytin räjähti ampumaharjoituksessa. Kolme varusmiestä loukkaantui." :D :D

Miten tuolla papatilla saa 3 varusmiestä loukkaantumaan? Onko ne kaikki pitänyt pikkurilliään siinä nallin kyljessä ja vetäneet sokan irti?

Todellisuudessa on varmaan valitettu että korvissa soi kun paukahti vieressä eikä ollut kuulonsuojaimia, jotta päästäisiin veksiin ja vempalle. Ja yksi varusmies lähetetty painehoitoon kun veti valituksen överiksi.

Typerä pentu ja noin ne typerykset oppii, että ei pidä olla typerys. Ei käy pätkääkään sääliks tuota nuorisorikollista. Just tuommosista tulee sitä pohjasakkaa, jos jo naperona alottaa perseilyn poliisien kanssa.

Muutenkin vituttaa ku suomessa poliisi saa kaikesta tekemisestään enemmän kritiikkiä ku kiitosta.

Ja toi on pelkkää jälkiviisautta. Ja mua ihan oikeasti vituttaa nyt niin rankalla kädellä, kun haukutaan vielä jälkeenpäin pelleksi sen takia kun olin jossain asiassa väärässä. Kukaan meistä ei voinut tietää asian todellista laitaa siinä vaiheessa ja joku uskoi toiseen ja joku toiseen. Sitten kun tullaan jälkeenpäin viisastelemaan, että lällällää, olit väärässä, pelle, niin voi varmaan katsoa peiliin, että onkohan sitä itsekään nyt yhtään fiksumpi.

Jos mulle sanotaan, että poliisi kiilasi ja tuomitsemalla sellaisen teon teen itsestäni pellen, niin ei voi kun nostaa kädet ylös. Jos lehdessä kirjoitetaan, että mies valokuvasi menninkäisen, niin sellaisen uutisen kohdalla on pikku lähdekritiikki enemmän kuin paikallaan. Tässä tapauksessa taas en nähnyt mitään syytä miksi niin ei olisi voinut tapahtua.

Ja jos nyt oikein saivartelemaan lähdetään, niin edelleen on mahdollisuus, että tämäkin uutinen oli väärässä ja tutkijat vetää kotiinpäin jne. jne. ja poliisi oikeastikin kiilasi jonnen ojaan. No, siihen uskoo ken tahtoo.

E: Jos nyt leikitään, että kohta selviää poliisin kiilanneen jonnen ojaan, niin pitäisikö mun tulla jälkiviisastelemaan ja haukkumaan yrmis pelleksi? Miltä se mahtaisi yrmiksestä tuntua?

Muutenkin vituttaa ku suomessa poliisi saa kaikesta tekemisestään enemmän kritiikkiä ku kiitosta.
Oikeassa olet. Mutta millä iltapäivälehdet myisivät painoksiaan, jos niissä kehuttaisiin viranomaisten toimintaa? Helpompaa se on tehdä virheellisestä tiedosta uutinen, kun ei sitä tartte pahemmin jälkeenpäin korjailla.
Jos nyt leikitään, että kohta selviää poliisin kiilanneen jonnen ojaan, niin pitäisikö mun tulla jälkiviisastelemaan ja haukkumaan yrmis pelleksi? Miltä se mahtaisi yrmiksestä tuntua?
Minkä takia pitäis tulla, kun se voi olla tilannekohtaisesti ihan perusteltua? Ei se mitenkään harvinaista ole, että poliisi pysäyttää kiilaamalla kaksipyöräisiä kuskeja. Se voi olla sun mielestä väärin, mutta niin on sekin, ettei jonnet tottele pysäytysmerkkiä.

E: Jos nyt leikitään, että kohta selviää poliisin kiilanneen jonnen ojaan, niin pitäisikö mun tulla jälkiviisastelemaan ja haukkumaan yrmis pelleksi? Miltä se mahtaisi yrmiksestä tuntua?
Tietysti voit tulla, jos nyt jotain uutta raskauttavaa tietoa tulee. Mun mielestä toi keissi oli vaan lähtökohtasesti niin selvää paskaa, että jokaisen pitäisi osata lukea tollanen rivienvälistä. Äiti itkee lehteen, "Kaverit saivat houkuteltua", säälittävät kuvat jostain naarmuista. ym. Selvä homma.

Mua kiinnostaisi tietää Powerhousun yleinen suhtautuminen poliisiin?
Ihan normaali. Enemmän mua ihmetyttää mielipiteet, että kaikki mitä poliisi tekee, on oikein. On se kumma kun ei saa esittää minkäänlaista kritiikkiä poliisia kohtaan ilman että sut leimataan melkein jonkin asteen kriminaaliksi.

Siis onko poliiseja kohtaa jossain ollu jotai muuta ku kritiikkiä? Tämän tapauksen yhteydessä ollutta kritiikkiä en ymmärrä. Poliisi toimi niinkuin pitikin.

joo-o ei sitten niillekkään rahoille ollut parempaa käyttöä? Jos ei ulkomaalaiset tiedä kuka oli Mannerheim niin kohtahan ne tietää,että hän oli swahilia puhuva kenialainen.

Sehän nyt on aivan sama mitä ulkomaalaiset Marskista tietävät, mutta omituisen paljon Suomessa on sellaista ilmapiiriä että täällä nimen kuullessaan on syytä vetää kättä lippaan ja lurauttaa pari säkeistöä maamme-laulua, muuten epäillään maanpetturiksi ja viherkommunistiksi.
Elokuvan budjettikin on niin minimaalinen että löytyy kyllä paljon parempiakin kohteita mihin voi närkästystään sen suhteen suunnata.
Katsotaan nyt ensin lopputulos ja lynkataan vasta sen jälkeen.

Back
Ylös Bottom