Nyt puhuu ”modernissa” koulussa työskennellyt opettaja: ”Se on vain sellaista kaaoksen ja joukkojen hallintaa” - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Tämä ei ole aihe mikä koskettaisi mua mitenkään läheisesti, mutta vaikuttaa kyllä täysin mielenvikaiselta tavalta opettaa. Suuret luokat avokonttorimaisessa tilassa, ilmiöopetus ja itseohjautuvuus. No ilmiöopetus ei itse asiassa vaikuta kovin tyhmältä ratkaisulta, kunhan sitä ei ole liiaksi, mutta itseohjautuvuus on sellainen mihin ei kykene moni aikuinenkaan opiskellessaan, niin miten sitä voi lapselta odottaa? Jos mietin itseäni lapsena tuollaiseen luokkaan, niin mä olisin just se joka vain riehuu tai on omissa maailmoissaan eikä opi yhtään mitään. Vihasin myös ryhmätyötä yli kaiken ja sehän on käsittääkseni tuossa ilmiöoppimisessa just se juttu, että asiat tehdään ryhmissä.
Olisi mukava kuulla tästä enemmän opettajilta tai vanhemmilta joiden lapsi on tuollaisessa koulussa, että mikä siellä on mielipide ja onko toi niin paskaa kuin miltä se äkkiseltään vaikuttaa?