Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaan samaan aikaan toisaalla.

Kansanedustaja: Minua nimitettiin herkkulihaksi eduskunnassa

IMHO Kontulan ei kannattaisi ottaa tästä kovin itseensä ja vakavasti. Tuskin hän oikeasti on nimittelijöiden mielestä herkkuliha.

2671149.jpg

Eiköhän tonkin joku usko että puhtaana vetelee vaikka näyttää ja kuulostaa mieheltä.

Tuossa on molemmilla, niin rohvessorilla kuin pt:lläkin, vielä paljon tiedoissa puutteita..... muutoinhan ravitsemusasioista ei enää kiisteltäisi ja väiteltäisi maailmalla.

Näistä ravinto asioista löytyy muutenkin väitettä jos toista, terveellisiäkin vaihtoehtoja on monenlaisia.

Lukasin pikasesti ton ja näytti siltä että PT:n tarjoamat vaihtoehdot oli enemmänkin kokeile 2viikkoa ilman maitoa, viljaa tms ja katso mitä se tekee vireystilalle ja painolle, kun taas professori katsoi tiedekirjasta että tämä tutkimus sanoo tätä niin sen on oltava näin. Ottamatta kantaa kumpi ruokavalio on parempi niin kyllä mä mieluummin kuuntelisin kroppaani ja valitsisin sen mikä mulle tuntuu sopivan, kuin sen minkä mulle tutkimus väittää sopivan. Jos maitotuotteista ei ole sulle haittaa niin ei niitä kannata jättää ja jos taas voit paremmin ilman viljatuotteita niin ei niitä oo pakko syödä vaikka tutkimus muuta sanoisikin. Eli rohkeasti vaan kokeiluun niitä personaltrainereiden normista poikkeaviakin ruokavalioita. Tuskin ne käskee jengiä jatkamaan pätkäpaastoa jos sanot että oma kroppa ei siihen hyvin reagoinut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yllättävää, että PT sanoo voivansa hyvin omilla ohjeillaan. Harvemmin sitä vastaavassa asemassa oleva tyyppi kertoo olonsa olevan ihan vitun paska mutta kokeilkaa tekin näitä leseitä :D

"Olen varma, että koulutuksen puutteesta huolimatta, minä sekä muut intohimoiset personal trainerit, pystymme inspiroimaan ihmisiä sohvalta ylös kohti parempaa terveyttä ja hyvinvointia, huomattavasti tehokkaammin kuin professorin tutkimukset"

Tutkimuksen tavoite ei käsittääkseni ole inspiroida ihmisiä? Tosin niin vain tuntuvat bodaajat ja fitnesintoijiat olevan kovimpia lukemaan tieteellisiä julkaisuja. Jotkut tosin poimivat vain ne faktat mitkä omaan ideologiaan sopivat. Ja tutkimukset voi aina korvata "tietämällä monta ihmistä joille tää toimii".

Vahva keissi broscience vs. tieteellinen tutkimus.

Lukasin pikasesti ton ja näytti siltä että PT:n tarjoamat vaihtoehdot oli enemmänkin kokeile 2viikkoa ilman maitoa, viljaa tms ja katso mitä se tekee vireystilalle ja painolle, kun taas professori katsoi tiedekirjasta että tämä tutkimus sanoo tätä niin sen on oltava näin. Ottamatta kantaa kumpi ruokavalio on parempi niin kyllä mä mieluummin kuuntelisin kroppaani ja valitsisin sen mikä mulle tuntuu sopivan, kuin sen minkä mulle tutkimus väittää sopivan. Jos maitotuotteista ei ole sulle haittaa niin ei niitä kannata jättää ja jos taas voit paremmin ilman viljatuotteita niin ei niitä oo pakko syödä vaikka tutkimus muuta sanoisikin. Eli rohkeasti vaan kokeiluun niitä personaltrainereiden normista poikkeaviakin ruokavalioita. Tuskin ne käskee jengiä jatkamaan pätkäpaastoa jos sanot että oma kroppa ei siihen hyvin reagoinut.

a) Mikä tämä tiedekirja on ja mihin se mielestäsi perustuu? Ymmärrätkö, millaisten tutkimusten jälkeen tieteellisiä johtopäätöksiä esitetään? Tiedätkö, mitä vaaditaan, että pääsee professoriksi?

b) Monesta tuntuu siltä, että avaruusoliot ovat heidät kaapanneet. Tai että heroiinia on saatava.

c) Miksi ylipäätään puhua PT:stä jonkinlaisena auktoriteettina, jos kaikenlaisia ruokavalioita voi kokeilla? Mihin tätä tyyppiä tarvitaan? Jokainen varmasti keksii mitä mielikuvituksellisempia ruokavalioita ilman apua. Ja näistä moni varmasti tuntuu toimivan, kyllähän terve nuori aikuinen elää melkein millä tahansa ja tottuu melkein mihin tahansa. Kuitenkin tämä kaveri saa elantonsa siitä, että uskotaan siihen, että hän tietää mistä puhuu. Kerro, mitä tämä tietäminen on ja miten se on parempaa kuin professorin tieto.

Voi helvetti tätä "kyllä se jollakin toimii" argumentointia. BROSCIENCE vahvana taas.

Tarvii sen verran tarkentaa, ettei "personal trainereissa" - eli valmentajassa kuten ennen sanottiin - ole mitään vikaa. Päin vastoin, he ovat yleensä paras lähde treeniohjeille, tekniikalle jne. jne. Ja monestihan ravitsemusohjeet ovat ihan linjassa tieteen kanssa. Joskus vain tuntuu, että mainstreamista poikkeaville ohjeilla halutaan raflaavuutta ja uusia asiakkaita. Sehän on kuitenkin kilpailuetu, jos asiakkaat kokevat olevansa jonkinlaisen gurun ohjauksessa. Eikä guru voi olla sellainen, joka sanoo asiat samoin kuin muutkin.

Pitää myös huomata, että se mitä lääkärit suosittelevat pätee n. 6 miljoonalle ihmiselle nuoresta vanhukseen ja terveestä moneen sairaaseen. Nämä fitness-semitiede ohjeet taas voivat käydä terveelle ja nuorelle treenaajalle. Jos niistä ei ole hyötyä, niin ei myöskään suurempaa haittaa. Painokin tippuu, kun laitetaan niin monimutkaiset ruoka-aine listat ettei normaali mässäily enää onnistu ja onhan se hyväksi terveydelle. Onneksi suurin osa treenauttajista kehoittaa vain syömään enemmän kasviksia, kanaa, kalaa ja jättämään sipsit ja kaljan pois.

a) Mikä tämä tiedekirja on ja mihin se mielestäsi perustuu? Ymmärrätkö, millaisten tutkimusten jälkeen tieteellisiä johtopäätöksiä esitetään? Tiedätkö, mitä vaaditaan, että pääsee professoriksi?

b) Monesta tuntuu siltä, että avaruusoliot ovat heidät kaapanneet. Tai että heroiinia on saatava.

c) Miksi ylipäätään puhua PT:stä jonkinlaisena auktoriteettina, jos kaikenlaisia ruokavalioita voi kokeilla? Mihin tätä tyyppiä tarvitaan? Jokainen varmasti keksii mitä mielikuvituksellisempia ruokavalioita ilman apua. Ja näistä moni varmasti tuntuu toimivan, kyllähän terve nuori aikuinen elää melkein millä tahansa ja tottuu melkein mihin tahansa. Kuitenkin tämä kaveri saa elantonsa siitä, että uskotaan siihen, että hän tietää mistä puhuu. Kerro, mitä tämä tietäminen on ja miten se on parempaa kuin professorin tieto.

Voi helvetti tätä "kyllä se jollakin toimii" argumentointia. BROSCIENCE vahvana taas.

Niin kyllä mäkin mieluummin ottasin kisadietin ohjeet joltain professorilta joka sanoo mikä sen tutkimusten mukaan toimii kun joltain kokeneelta kisavalmentajalta. Hienoa että omaat noin mustavalkoisen maailmankuvan.

Niin kyllä mäkin mieluummin ottasin kisadietin ohjeet joltain professorilta joka sanoo mikä sen tutkimusten mukaan toimii kun joltain kokeneelta kisavalmentajalta. Hienoa että omaat noin mustavalkoisen maailmankuvan.

Se kyky laatia yksilöllisiä ohjeita tulee nimenomaa tiedepohjaisesta koulutukselta. Millaisista taustoista uskot huippu-urheilijoiden ja -seurojen ravintovalmentajien tulevan? Siis sellaisissa lajeissa, kuten jalkapallo, joissa pelissä on miljoonia tai jopa miljardeja.

Esim. https://uk.linkedin.com/pub/mark-ellison/38/97b/303

Turha minua syyttää mustavalkoisuudesta. Oma jakosi on tieteellinen tieto vs. kyky yksilöllisiin ohjeisiin. Tieteellinen koulutus juuri takaa sen, että pystyy reagoimaan erilaisiin tilanteisiin ja ihmisiin. Haluaisin lisäksi kuulla, mitkä tutkimukset ovat täysin ristiriidassa kokemusten kanssa ja miksei kukaan tee sitten väitöskirjaa näiden pohjalta.

Aika naurettava PT taas kyseessä. Ruokavaliossa on tuo "bulletproof coffee" joka on todistettu huijaus. Googlettakaa vaikka "bulletproof coffee + scam" niin löytyy juttuja. Muutenkin tuon PT:n jutut on täynnä mutua.

:offtopic:

Jos lähtee googlaamaan "aihe +scam" hakusanoilla, niin aikalailla kaikki on huijausta, ainakin hakutulosten perusteella. Minä en ole ikinä kuullutkaan, eikä ole aavistustakaan mitä on bulletproof coffee.

Muutenkin tuon PT:n jutut on täynnä mutua.

Entä Fågelholmin? Ruokavalio on iloton? :D Maito estää diabetesta? :wtf:

Sinänsä ymmärrän miksi sitä aina haastetellaan näissä asioissa, sillä kaverihan ei ole lainkaan sovinnollinen että kyllähän näinkin voi syödä, vaan virallinen lautasmallikin varmasti tulisi haukuttua jollain verukkeella.

Suositut

Back
Ylös Bottom