Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Varmaan häkessä työskentelevä poliisi purkanut turhautumistaan siihen, ettei ole kenttähommia tarjolla tjsp...

Uskomatonta. :)

Suomen lainsäädännöstä toki toi, mutta eiköhän Ruotsissakin ole joku vastaava pykälä. Uutisessahan mainittiin, että tyyppi näytti junan alle jääneeltä tjsp.
Joo, faktoja on tietty vaikea tietää kun ei ole muuta tietoa kuin lööpit. Mulle tuli tästä uutisesta ekana mieleen, että kaveri hyppäs toisen rintakehän päälle, jolloin kylkiluu murtu ja katkennut osa vahingoitti keuhkoja josta seuras ilmarinta, jonka aiheuttamaan hapenpuutteeseen tää henkilö kuoli. En nopeesti lukiessa aatellu, että tossa ois kauheesti muuta väkivaltaa käytetty, vaikka kieltämättä toi "junan alle jääneisyys" aika vahvasti siihen viittaa. No joo, spekulaatiota spekulaatiota.

Uskomatonta. :)
Sepä vasta uskomatonta onkin, että poliisit saa ylipäätään häkessä työskennellä pelkällä poliisikoulutuksella, mutta palomiehet tai ensihoitajat ei omalla koulutuksellaan saa :)

Sepä vasta uskomatonta onkin, että poliisit saa ylipäätään häkessä työskennellä pelkällä poliisikoulutuksella, mutta palomiehet tai ensihoitajat ei omalla koulutuksellaan saa :)

Viitasin tuohon, kun osuit oikeaan tuolla sinun heitolla. :D En tosin tiedä kuinka usein nuo poliisit tuonne joutuvat...

Nooh poliisin peruskoulutukseen kuuluu tota hätäkeskuspäivystäjäkoulutusta. Ja kaiken kaikkiaan noi häkessä olevat poliisit poliisitehtävät osaa paremmilla tiedoilla ottaa vastaan ja jakaa partiolle mun mielestä. Mutta luulis että niille järjestettäs jotain lisäkoulutusta noihin sairaankuljetus/pelastustehtäviin.

Kyllä siellä konstaapelit joutuu ennen hätäpuheluihin vastaamista jonkun kurssin käymään. Ennen tätä kurssia istutaan pöydässä josta palvellaan poliisin kenttätoimintaa.

Taas vei uskominen johonkin turhaan ja olemattomaan yhden nuoren, Milloinkohan maailmalla nousee ihmisten älykkyys niin korkeaksi ettei uskonnot pääse rahastamaan enää ketään eivätkä tuhoamaan elämiä. nim. Maa on litteä.

Maikkarin sivuilta:

"Myöhemmin illalla Johanna oli hieman leppynyt, ja kirjoitti tuntemuksistaan jälleen Facebook-sivuillaan.

– No katsotaan, voin antaa armoa vielä Artolle, mutta en usko että haluan naimisiin näin nopeasti kun mulla on hyvä ihmistuntemus. Haluan itse ensin nähdä oman kokemuksen kautta millainen tyyppi on kyseessä. Tietty suuret prinsessahäät ovat mun unelma, mutta haluan mennä naimisiin miehen kanssa jonka tiedän varmasti, ettei kuseta mua.
"

"Hyvä ihmistuntemus"? Joo selvästi tuntee Artonsa hyvin, kun pitää parin viikon sisään kihlautua, erota ja taas antaa mahdollisuus. Ihmistuntemus lähtee itsetuntemuksesta ja sitä ei tunnu paljoa olevan, koska muuten akka varmaan tajuaisi edes olevansa pihalla kuin lumiukko, jossain ihan omassa maailmassaan.

No eiköhän tuo koko kihlaus juttu ollut sovittu asia, en usko kovin monen uskoneen mitään häitä koskaan tulevankaan. Noin julkisuusriippuvaisesta ihmisestä voi uskoa ihan mitä vain.

Nooh poliisin peruskoulutukseen kuuluu tota hätäkeskuspäivystäjäkoulutusta. Ja kaiken kaikkiaan noi häkessä olevat poliisit poliisitehtävät osaa paremmilla tiedoilla ottaa vastaan ja jakaa partiolle mun mielestä. Mutta luulis että niille järjestettäs jotain lisäkoulutusta noihin sairaankuljetus/pelastustehtäviin.
Jep. Harvalla poliisilla on kuitenkaan kiinnostusta/osaamista ensihoidosta ja sairaankuljetustehtäviä on prosentuaalisesti hätäkeskuksesta lähtevistä keikoista mun muistaakseni 1% enemmän kun poliisia vaativia keikkoja (10% palo- ja pelastus / 44% poliisi / 46% saku). En siis tarkoita, että poliisit olisivat jotenkin ammattitaidottomia tai huonoja hätäkeskuspäivystäjiä, ihmettelen vaan tuota ettei palomiehet tai ensihoitajat voi häkessä työskennellä, vaikka ovat periaatteessa samalla viivalla poliisin kanssa häkepäivystäjän hommia ajatellen. Selvää on, että sekä poliisit että ensihoitajat ja palomiehet käyvät vaadittavat lisäkoulutukset ja perehdytykset siihen itse häke-päivystykseen ennenkuin voivat sitä alkaa työkseen tekemään.

Toisaalta se hätäkeskuspäivystäjän homma ei sinänsä vaadi varsinaista osaamista (ainakaan ensihoidon kannalta, poliisin keikoista en osaa sanoa) niistä kenttähommista, sillä soittajalta kysyttyjen kysymysten ja soittajan vastausten pohjalta seurataan tiettyjä kaavioita, jonka jälkeen kone ehdottaa tehtäväkoodin ja tehtävälle sopivimmat yksiköt.

Kovaa tekstiä poliisilta: Emme enää ehdi auttamaan kaikkia

Jatketaan nyt jotenkuten aiheeseen liittyen. Toivottavasti saa jonkunlaista huomiota tuo kannanotto ja asiat muuttuvat parempaan suuntaan. Epäilen kyllä vahvasti, tähän mennessä joka vuosi on aina rahat olevinaan loppu ja on pakko leikata. Mutta mistä sitten leikataan? No tietenkin palo- ja pelastustoimesta, sosiaali- ja terveystoimesta, sivistystoimesta ja vaikkapa juuri poliisien määrärahoista. Paloasemia vähennetään ja valmistuville poliiseille ei muka ole töitä, vaikka nyt virassa olevat ajavat niska limassa niin, ettei kaikelle jää edes aikaa. Landella saat venailla poliisia pahimmillaan tunteja, joka ei sinänsä lämmitä jos sinua/omaistasi vaikkapa ryöstetään tai pahoinpidellään.

Noh, mitä sopii odottaa kun on porvarihallitus vallan kahvassa. Raha määrää ja kansa vikisee. Tuntuu, että joka kerta kun oikeistopuolue hallitsee, menee asiat Suomessa enemmän tai vähemmän päin vittua. Nytkin luvattiin vaaleissa 80 000 uutta työpaikkaa ja kun katselee noita työttömyystilastoja niin ne on näyttänyt yhtä rumalta viimeks 90-luvun alussa. Reumasairaala lopetetaan kun ei muutamaa miljoonaa löydy ja koko ajan on vaan leikattava leikattava ja leikattava, kaikki tottakai yhteiskunnan "peruselintoiminnoista", silti on varaa rakennella uusia ydinvoimaloita jotta sähköä voidaan myydä ulkomaille. Asiat menee päin helvettiä, lahjusrahasotkuja on nykyään joka ikisellä Arkadianmäellä istuvalla ja silti samat naamat siellä pelaa omaan pussiin vuodesta toiseen.

</avautuminen>

Kovaa tekstiä poliisilta: Emme enää ehdi auttamaan kaikkia
Noh, mitä sopii odottaa kun on porvarihallitus vallan kahvassa. Raha määrää ja kansa vikisee. Tuntuu, että joka kerta kun oikeistopuolue hallitsee, menee asiat Suomessa enemmän tai vähemmän päin vittua. Nytkin luvattiin vaaleissa 80 000 uutta työpaikkaa ja kun katselee noita työttömyystilastoja niin ne on näyttänyt yhtä rumalta viimeks 90-luvun alussa. Reumasairaala lopetetaan kun ei muutamaa miljoonaa löydy ja koko ajan on vaan leikattava leikattava ja leikattava, kaikki tottakai yhteiskunnan "peruselintoiminnoista", silti on varaa rakennella uusia ydinvoimaloita jotta sähköä voidaan myydä ulkomaille. Asiat menee päin helvettiä, lahjusrahasotkuja on nykyään joka ikisellä Arkadianmäellä istuvalla ja silti samat naamat siellä pelaa omaan pussiin vuodesta toiseen.

</avautuminen>
Heh, yritätkö väittää, että tämä taloudellinen tilanne mikä meillä on maailmanlaajuisesti päällä johtuu Suomen porvarihallituksesta. Jos näin on jo on helvetti Suomen hallituksella valtaa.

Tuokin on helvetistä, että myydään ulkomaille energiaa. Vitut meidän mitään pitäis ulkomaille viedä. Pidetään puut ja kännykätkin itsellämme niin Suomi pelastuu...

Ei, en väitä, että tämä ns talousmarkkinakriisi johtuu porvarihallituksesta. Silti olen sitä mieltä, että nekin rahat mitä nyt on käytössä, voitaisiin käyttää fiksummin juuri noiden edellä mainitsemieni peruselintoimintojen pitämiseen sillä tasolla, että ne ovat riittävät. Vaikkapa sitten poliisin ja pelastustoimen resurssien lisäämiseen ennemmin kuin melkein 2 miljardin apulainaan Kreikalle. Toki tuo apuraha helpottaa vakiinnuttamaan nää epävakaat rahamarkkinat joista tuntuu kaikki ongelmat nykyään johtuvan, mutta silti sitä pitäisi imo antaa niin paljon, ettei kotimaan hyvinvoinnista jouduta merkittävästi tinkimään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010052111705419_uu.shtml

Onhan tuo hieno suoritus, mutta itse en arvosta kovin paljoa tutkintoa, joka on suoritettu 3 osassa ja opiskeltu 4 vuotta. Helpottaa melkoisen paljon suoritustasoa. Tuntuu muutenkin, että viimeisinä vuosina kaikki lööppeihin päässeet kirjoittajat ovat useamman suorituskerran laudatureita. Eikö reaalikin ole jaettu nykyään useaan aineeseen, eli tuoltakin mahdollista saada useampi arvosana aiemman yhden sijaan.

Onhan tuo hieno suoritus, mutta itse en arvosta kovin paljoa tutkintoa, joka on suoritettu 3 osassa ja opiskeltu 4 vuotta. Helpottaa melkoisen paljon suoritustasoa. Tuntuu muutenkin, että viimeisinä vuosina kaikki lööppeihin päässeet kirjoittajat ovat useamman suorituskerran laudatureita. Eikö reaalikin ole jaettu nykyään useaan aineeseen, eli tuoltakin mahdollista saada useampi arvosana aiemman yhden sijaan.
Samaa meinasin just linkittää tänne.

Oma mielipide, "jes". Tuollainen suoritus mitään takaa. Ihanhyvä suoritus, ei siinä mitään.

Ihan turha homma. Vai saakohan tuolla saavutuksella naisia? No respect, jos ei edes yheltä irronnut.

Heti alkaa kauhea parjaaminen täällä kun joku kirjoittanut 11 ällää. Hyvä suoritushan se on, eikä tuo ylioppilas pakolla sitä tehnyt todistaakseen kellekään muulle mitään, vaan omaksi ilokseen. Muutenkin aina oletetaan että nämä ovat jotain nolife nörttejä, tunnen yhden olisikohan 7 vai 8 ällää kirjoittaneen ja ihan kyvykäs henkilö on sosiaalisestikin.

Back
Ylös Bottom