Suuret Suomalaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr. man
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edesmennyt Ehrnrooth tulee todennäköisesti voittamaan suuret suomalaiset äänestyksen. Itse annan ääneni hänelle.

Oma ääneni menee Matti Nykäselle.
Joko Mannerheim tai Ehrnrooth.

Mike sanoi:
Mä taidan antaa Lönnrotille, kaverin takia täällä taidetaan molottaa näinkin vaikeaa kieltä.

Tai sitten Cygnaeuksen takia? :)

Molempi parempi, synergia on jees.

Mutta katsotaanpa vain, niin joku Tawja Hawonen tuonkin potin korjaa kotiin.

Ääni menee joko perimätiedon mukaiselle sukulaiselle, Georg von Wrightille tai Ernroothille. :)

Mannerheim tai Ehrnrooth. Hmm. Täytyy miettiä.

Eiköhän ääni mene Lallille, viimeiselle Suomen 'uskonnon' puolustajalle (?).
Tai sitten Matti Nykäselle, tai sitten ei.. So not.

Mannerheim :kippis1:

jarre55 sanoi:
Mannerheim. Ehdottomasti.

Matti tai Tony, kova paikka kun pitää valita kahdesta hyvästä ainoastaan se toinen. :hyper:

Kenraalismies tulee varmaan saamaan enempi ääniä poismenonsa vuoksi kun olisi muuten saanut, voipi verottaa Mannerheimin pistesaldoa. Meikäläisen pojo menee marsalkalle. Siinä kaksi Suomen historian kunnioitettavimpiin kuuluvaa miestä.

Edit: Oli muuten suomalaisessa Mannerheimista kertova upea kirja tarjouksessa kun eilen kävin vakoilemassa. Ovh jotain 69 tjsp, nyt ~25€.

cartman74 sanoi:
Suurin suomalainen on Väinö Myllyrinne. en Gogolella valitettavasti löytänyt, mutta mittaa oli 2.51 m. Miehellä siis...
:lol2: Todellakin, hänhän on suurin, mitä tässä muita äänestämään ;)

Aku-A sanoi:
Joko Mannerheim tai Ehrnrooth.

Näin on! Vaikea valinta, mutta kyllä ääneni saa Ehrnrooth, joka aina taisteli sodissa joukkojensa kanssa etulinjassa, vaikka upseeri olikin. On muuten pikkasen arvostettu mies itse Veteraanienkin keskuudessa. :worship: ja :5:

Suomalaisille jo kolmen vuosikymmenen ajan sirkushuveja tarjonnut Matti Nykänen tulee saamaan minun ääneni.

Jos en ihan piruuttani äänestäisi Masa Hiirtä, niin äänestäisin varmaan Chydeniusta. Mies on äärimmäisen aliarvostettu ja tuntematon, lukuunottamatta sitä, että hänen pärstänsä oli vanhassa tonnin setelissä. Jos et tiedä kuka hän oli, ota siitä välittömästi selvää. http://www.yle.fi/suuretsuomalaiset/ehdokkaat/ehdokkaat.php?list=all&id=9Ainoan miinuksen hänelle annan siitä, että painovapauslaki jäi hieman vajaaksi, mutta muuten ihan ykkös kundi.

Veikkaus kärkikolmikoksi:

1. Mannerheim
2. Kekkonen
3. Ville Valo! (teinien kännykät savuaa)

Ehrnrooth ei yllä kärkikolmikkoon, koskaa finaali on vasta 5.12.

vaikea päätös olisi jos äänestäisin.

joko Kekkonen tai Mannerheim saisivat äänen (molemmat historian personal lemppari henkilöitä). Ernrooth myöskin olisi mahdollisuus jos tuntuisin hieman tarkemmin.

Pertti "Spede" Pasanen saa minun ääneni.Elämänkerta juur menossa,kannattaa lukea. :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom