Suunta hakusessa....

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitetaanpa kuvalla tämänhetkisestä tilanteestani: http://img818.imageshack.us/img818/7413/32109412.png Rasvaprosentti lienee ainakin sen 20.

Salilla käyntiä takana noin 8 kuukautta (ei välttämättä uskoisi että niinkään paljoa kuvan perusteella). Tämän ohessa myös juoksuharjoittelua 3 kertaa viikossa, sillä tammikuussa olisi inttiin meno. Paino on noussu 79->88kg, jonka jälkeen olen viimeiset 3 ja puoli viikkoa dieetannu ja paino tippunu 85 kiloon. Mainittakoon nyt vielä pituus, joka on 183cm ja vyötärönympärys 95cm :( Olisimpa tajunnut vetää alussa maltillisimmilla kaloreilla, kun kuitenkin ois kehittyny. Ei vaan ollu tietämystä tarpeeksi tajuta muuta kuin että syö paljon :D

Sitten itse mieltäni askarruttavaan kysymykseen. Jatkanko dieettiä aina tammikuuhun eli intin alkuun asti vai aloitanko ensi viikolla kevyet plussakalorit? Kevyt bulkki himottaisi siksi, että saisi tulokset taas nousuun ja nautintoa treenaamiseen. Toisaalta taas inhottaa nuo läskit mahassa ja laihtuminen lisää tekisi varmaan hyvää juoksukunnollekin, vaikka 3000 menee cooperissa jo nykyisessäkin kunnossa. Toisaalta taas masentaa punttitreenitulosten junnaaminen ja tippuminen miinuskaloreilla.....Sitten vielä sekin seikka, että noita muutamia inttiketjuja luettuani, kävi ilmi että taitaa siellä Firmassa laihtua ihan kivasti, etenkin kun nurmiporalinjalle tähtään. Nykyiset vähäiset tuloksetkin varmaan karisee, mutta aion yrittää käydä salilla sielläkin. En vaan tiedä onko vararavintosäiliöstä vyötäröllä enemmän haittaa, kuin hyötyä...

Tällä hetkellä en oikein tiedä miten jatkaisin eteenpäin... Heittäkääpä omia mielipiteitä ja ehdotuksia, otan ne ilomielin vastaan. Kiitos jo etukäteen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ohhoh.. nyt kyllä on mun ihmetys paikallaan. Mitä sä siellä salilla oikeen teet, kun nyt kuvan perusteella näyttäisi siltä, ettet ole kyllä tehny mitään?

Junttaatko alotuspainoilla vieläki? Laita lisää rautaa tankoon aina ku pystyt ni tapahtuuki jotain :)

Kyllä itse dieettaisin tuosta kunnosta reilusti alas päin vaan. Minkälaisia painoja liikuttelet perusliikkeissä salilla ja oletko saanut millaista progressiota aikaan kahdeksan kuukauden aikana? Ei kannata masentua tulosten tippumisesta dieetillä. Enemmän masentaa jos nyt bulkkaat entistä enemmän ihraa kroppaan niin kohta huomaat olevasi entistä pehmeämpi. Tetsaaminenki intissä on helpompaa kevyempänä, vaikka yleiskuntosi cooperin perusteella onkin hyvällä mallilla :)

Ohhoh.. nyt kyllä on mun ihmetys paikallaan. Mitä sä siellä salilla oikeen teet, kun nyt kuvan perusteella näyttäisi siltä, ettet ole kyllä tehny mitään?

Junttaatko alotuspainoilla vieläki? Laita lisää rautaa tankoon aina ku pystyt ni tapahtuuki jotain :)

8kk on aika lyhyt aika. Tossa on kuitenki rasvaa jonkun verran päällä, joten tulokset ei ees näy niin hyvin, ku vähärasvaisemmalla henkilöllä. Mut totta kai progressioa täytyy olla.

Kiitos vastauksista.

Oon tehny ekat 2kk yksijakoisella aikalailla liikkeitä harjoitellen ja lopun ajasta 3 jakosella kerran viikkoon. Liian löysä tuo kolmijakonen kenties? Ainakin oon tehny treenit kovaa niinkuin kuuluukin kerran viikossa/lihasryhmä. Molemmat ohjelmat täältä pakkikselta lainattuja ja muitten toimivaksi toteamia. Kehityksestä sen verran että aloitin painojen nostelun aika nollasta Kestävyysurheilutaustaa kylläkin löytyy (juoksu ja hiihto) mutta ei siitä sen enempää. Tällaista kehitystä tullut sarjapainoissa: Kyykky 40->80kg Mave: 45->100kg Penkki: 35->70kg ja muissakin liikkeissä kehitystä kutakuinkin tuo puolet tai kolmasosa lisää sarjapainoihin, elikkä jotain sentään. En tiedä sitten miksi tuo ruumiinrakenne on noin perseellään, ilmeisesti hölmön sikabulkin tulosta... toisaalta en todellakaan ollut missään kireässä kunnossa aloittaessanikaan. Kunpa olisin aloittanut salitreenit dieetin kanssa....

Ilmeisesti olisi järkevää vain keskittyä kunnolla tuohon painon tiputtamiseen ja aerobiseen liikuntaan, kun tuo intti kuitenkin nyt etusijalla ainakin seuraavan puoli vuotta elämästäni. Laittakaa vaan lisää mielipiteitä ja ajatuksia tulemaan. Mukava lueskella viisampien mietteitä.:)

Ihan ookoo/hyvä kehitys tuo on tuloksien suhteen. En tiedä sitten tiedä, onko tuo valaistus jotenkin outo, kun näyttää tollaiselta.

Minäkin suosittelisin fläsän karistamista, rupeaa näyttämään hartiat leveämmiltä. Tuolla treenipuolella on ketju treenitavasta "reverse pyramid training", joka sopii hyvin dieetille. Hyvin pysyy voimatasot vaikka on miinuskaloreilla ja mahdollisesti tulokset voivat jonkin aikaa jopa parantua. Lihasmassaa ei tietenkään laihduttaessa kerry, mutta ei tarvitse pelätä, että saavutukset katoavat.

Ihan ookoo/hyvä kehitys tuo on tuloksien suhteen. En tiedä sitten tiedä, onko tuo valaistus jotenkin outo, kun näyttää tollaiselta.

Minäkin suosittelisin fläsän karistamista, rupeaa näyttämään hartiat leveämmiltä. Tuolla treenipuolella on ketju treenitavasta "reverse pyramid training", joka sopii hyvin dieetille. Hyvin pysyy voimatasot vaikka on miinuskaloreilla ja mahdollisesti tulokset voivat jonkin aikaa jopa parantua. Lihasmassaa ei tietenkään laihduttaessa kerry, mutta ei tarvitse pelätä, että saavutukset katoavat.

Jeps, kiitos vinkeistä.Tuossa vielä ehkä aavistuksen verran parempi kuva, joka ei ole peilin kautta ja läskit jännitettyinä. http://img687.imageshack.us/img687/9574/jbj.png Anteeksi nuo leikkelyt, mutta huonekalujen perusteella joku saattaa vaikka tunnistaa :D

Eiköhän sitä fläsää ja lihastakin lähde p-kaudella muutenkin. Melko turhalta tuntuis ruveta dieettiä nyt vetämään kun "dieetti" on väkisinkin edessä. P-kauden jälkeen ainakin joissakin hommissa kannattaa katsella syömisiä.

Melko turhalta tuntuis ruveta dieettiä nyt vetämään kun "dieetti" on väkisinkin edessä.
Minä oon kyllä samaa mieltä tästä. Mun mielestä sulla ei ole niin paljon sitä "vararavintoa", että siitä olisi jonkin suhteen haittaa. Eli sinuna jatkaisin kovaa treeniä ja järkevää syömistä, mutta ei mitään reilua plussaa. Intissä siellä sitten vedetään aerobisia ja syödään huonommin muutenkin. Mun mielestä sulla on tullut hyvää kehitystä noissa painoissa ja jatka vaan samaan malliin niin että yrität kasvattaa painoja. Tässä hommassa on tärkeää nauttia siitä, jotta siitä tulee ns. elämäntapa eikä kannata "vaan" ulkonäön ympärillä pyöriä. Eli ns. kärsivällisyyttä peliin. Kun saat lihasta lisää niin alkaa kroppaan tulemaan muotoa eri tavalla, enkä sitä jättäisi tekemättä vaan sen takia että haluaa rasvaa pois. Sen ehtii oikeasti poistaa sittenkin kun sinne alle on rakentanut kunnon lihakset. Uskaltaisin tarjota jopa 2-jakoista vaihtoehdoksi.

No niin ja hyvältähän tuo näyttää jo kun on parempi kuva näytillä! :thumbs:

Tässä hommassa on tärkeää nauttia siitä, jotta siitä tulee ns. elämäntapa eikä kannata "vaan" ulkonäön ympärillä pyöriä. Eli ns. kärsivällisyyttä peliin. Kun saat lihasta lisää niin alkaa kroppaan tulemaan muotoa eri tavalla, enkä sitä jättäisi tekemättä vaan sen takia että haluaa rasvaa pois. Sen ehtii oikeasti poistaa sittenkin kun sinne alle on rakentanut kunnon lihakset.

Noin minäkin olen tämän homman ymmärtänyt. Ilman inttiä oisin varmaan plussilla vieläkin. Kuitenkin enemmän erilaisia mielipiteitä lukeneena ja kuulleena, kuten tässä ketjussa, huomaa että erilaisia käsityksiähän meillä on tuosta massan kasvatuksesta ja sopivasta kireydestä. Siitä kai voi sitten väitellä ikuisesti mikä tapa on se oikea :D Olen nyt altis hyville perusteluille, joten on kai mietittävä hommaa tuon intin kannalta. Lisätään vielä se muuttuja, että olen kiinnostunut mahdollisesti menemään AUK siinä toivossa että pääsisin RUK:iin ellen ihan hajoa P-kaudelle. Eli tarkoittaisi vuoden palvelusaikaa. Eli epäselvää edelleen, että plussia vai miinuksia kaloreihin...

Uskaltaisin tarjota jopa 2-jakoista vaihtoehdoksi.
Tuota oon minäkin miettiny ja ois pitäny jo aikaisemmin vaihtaa kyseiseen ohjelmaan nopeamman kehityksen toivossa. Sitten luin juttuja että kropalla menee useita viikkoja tottuessa kaikki lihat 2x viikossa kiertoon ja tulokset saattaa laskea ja paikat olla tukossa jonkin aikaa. Mulla on kuitenkin vain reilu 4 viikkoa aikaa enää reenata kunnolla, joten ajattelin ehkä parhaaksi jatkaa nykyisellä ohjelmalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Hyvä juoksukunto (cooper 3000) sulla on tohon painoon, että sikäli ei se siitä ainakaan jää kii. Ylimääräinen rasva on kuitenkin aina ylimääräistä, siitä on pelkkää haittaa. Kuitenkaan et pääse panostamaan 100% saliin ja voimatasoihin nyt vähään aikaan kun intti alkaa, niin miksi ei tähän väliin karistais suurimmat rasvat pois vauhtia hidastamasta?
Kun se intti nyt on seuraava first priority, niin ei siihen ton kovempia voimatasoja tarvitse. Aerobisen lisäksi kannattaa ottaa kyllä intervallia mukaan ja tietysti voimia kannattaa vähintään ylläpitää. Riippuen siitä mihin päädyt, saatat joutua pinkomaan puolimetrisessä, puolikantavassa (puolikantava = juokseminen yhtä saatanan helvettiä) hangessa ylämäkeen metsässä monta kymmentä kiloa varusteita niskassa, niin on siitä voimasta ja anaerobisesta suorituskyvystäkin hyötyä.

Sanotaan nyt vielä että eihän intti suoranaisesti vaadi mitään kuntoa, mutta on se kuitenkin ihan kiva että pääsee ylös maasta vielä silloinkin kun viidettäkymmenettä kertaa syöksytään siinä perkeleen jäähangessa, kun yliluutnantti ei ollut tyytyväinen joukkueen toimintaan. Sulla on kuitenkin jo riittävät statsit suht. mukavaan suorittamiseen. Suurimmat vitutukset siellä tuleekin jostain ihan muusta kuin metsässä rymyämisestä.

Joo ei huolta, itellä se oli kuukauden sisään p-kaudella 5 kilon painon pudotus jostain vähän päälle kympin rasvoista :D sitä lähtee vaikka ei haluiskaan... (tuossa tietysti oli vähän kreatiinikuurin mukana lähteneitä nesteitä..)

En viitsinyt tehdä uutta aihetta, kun tässä samaa asiaa käsitellään anyway.

Oon tiputellut kiloja jo aika pitkään tooooosi pienillä miinuksilla ja ihan hyvin on tullut tulosta. Jos otetaan tavoitteeksi kesäkuun alku niin minkälaisella suunnitelmalla tässä lähtisi liikkeelle? Jatketaanko rasvaprosentin pienentämistä ja kuinka kauan vai siirrytäänkö plussakaloreille joksikin aikaa?

Speksit: 175cm, 74kg, rasvaprossaa en osaa arvioida.

Kuva:
YP1d.jpg

Kiitos jo etukäteen jos keneltäkään irtoaa mitään vinkkejä

iha sama meetkö keskitysleirilookkii vai alatko kasvattaa niitä lihaksia, mutta ajele noi kainalo/rintakarvat.

No alat treenaamaan ja syömään normaalia hyvää ruokaa! 3 kertaa viikossa hyvällä yks jakosella, +500 kalorit. Oot ku vinkuheinä...

Back
Ylös Bottom