Suunta hakusessa.Dieetti vai bulkki?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Homma vaan näyttää menevän vuodesta toiseen siten, että keväällä / syksyllä otetaan liiemmät ihrat veks ja ollaan jossakin 72-73 kg ja seuraavaan kevääseen päästään malttikaloreilla noin 76-79 kg.

Sun pituisella kaverilla paino pitäisi saada nostettua vähintään 80-90-, mieluummin 90-100kg haarukkaan peruslihasmassan hankkimiseksi. Jos treeni ja ruokavalio laitetaan kuntoon, niin rasvaprosentti voi silloin jopa pienentyä painon noustessa. Sen ei pitäisi ainakaan merkittävästi tuosta nousta. Aikaa olisi kuitenkin hyvä varata pari-kolme vuotta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tervehdys,

Tässä jälleen kevään kuumin pohdinnan aihe eli kevyttä kiristelyä kehiin vai maltillisilla plussilla yli kesän. Taustasta sen verran, että noin 3 v. treeniä täynnä 1-, 2- ja 3-jakoisilla ohjelmilla. Pituutta 184 cm ja painoa about 76 kg. ... Osaisitteko antaa täällä puolueetonta näkemystä siihen lähdenkö tästä kiristämään vai jatkanko maltilla ja puhtaalla ruoalla edelleen, kunnes painoa olisi edes se 80 kg? Entäpä rasvaprosentin arvio? Pystyykö noista kuvista sanomaan mitään.

184cm / 76kg = hoikka poika... ei mihinkään [dieetille].

Rasvat 12-15% välillä. Syy miksi lihakset ei erotu paremmin on se, että niitä ei ole ;)

Taidan silti ottaa pienen kiristelyn kesäksi. Omaan jonkinlaisen rasvakammon lievän ylipainotaustan vuoksi. Homma vaan näyttää menevän vuodesta toiseen siten, että...

Älä ota.

Ja tuo boldattu teksti on sinun suurin ongelmasi ja ennen kuin pääset siitä eroon ET TULE IKINÄ saavuttamaan sitä mitä haluat... eli lisää lihasmassaa. Jokainen joka on minkään kokoinen on jossain kohtaa saliuraansa ollut paksussa kunnossa.

Jos jotain fiksua haluat kesällä tehdä niin mene kesätöihin, että on varaa pistää minulle postia ja laitetaan sinulle ohjelmat siihen malliin, että lakkaa tuo vuodesta toiseen paikallaan polkeminen :D ...tai voit ihmetellä samaa ongelmaa taas vuoden päästä (elämä on valintoja).

Sun pituisella kaverilla paino pitäisi saada nostettua vähintään 80-90-, mieluummin 90-100kg haarukkaan peruslihasmassan hankkimiseksi. Jos treeni ja ruokavalio laitetaan kuntoon, niin rasvaprosentti voi silloin jopa pienentyä painon noustessa. Sen ei pitäisi ainakaan merkittävästi tuosta nousta. Aikaa olisi kuitenkin hyvä varata pari-kolme vuotta.

Ei ny liiotella sentäs... :)

Harvemmin rasvaprosentti laskee kun painoa otetaan 20 kiloa. Jos nyt 15% rasvoilla 80kg niin kehon rasvaton massa 68kg. Otetaan painoa 20kg, josta lihasta 10kg ja läskiä 10kg. Sitten on paino 100kg ja rasvaton massa 78kg ja rasvaprosentti 22%.

...mutta tuosta kun sitten diettaa vaikka 85 kiloon onkin rasvat enää 8% :puntti:

Siitä tosin ehdottomasti yhtä mieltä, että tuo 20kg massan ottaminen pitää tapahtua PARIN VUODEN aikana. Ja jotta siinä ajassa saa 10kg lihasta täytyy treenata ihan tosissaan... mutta kyllä minä siihen ainakin pystyin silloin kun treenivuosia oli takana vasta 3... nykyään vähän hiljaisempaa :(

Ei ny liiotella sentäs... :)

Harvemmin rasvaprosentti laskee kun painoa otetaan 20 kiloa. Jos nyt 15% rasvoilla 80kg niin kehon rasvaton massa 68kg. Otetaan painoa 20kg, josta lihasta 10kg ja läskiä 10kg. Sitten on paino 100kg ja rasvaton massa 78kg ja rasvaprosentti 22%.

...mutta tuosta kun sitten diettaa vaikka 85 kiloon onkin rasvat enää 8% :puntti:

Siitä tosin ehdottomasti yhtä mieltä, että tuo 20kg massan ottaminen pitää tapahtua PARIN VUODEN aikana. Ja jotta siinä ajassa saa 10kg lihasta täytyy treenata ihan tosissaan... mutta kyllä minä siihen ainakin pystyin silloin kun treenivuosia oli takana vasta 3... nykyään vähän hiljaisempaa :(

No tottahan tuo on, ainakin lähemmäs 100kg noustaessa. Ehkä parempi puhua "kosmeettisesta yleisilmeestä" %-lukemien ja kilojen sijaan. Jos sitä lihasmassaa alkaa kunnolla kasaantua oikeisiin paikkoihin, niin ei ulkomuoto siitä välttämättä niin kärsi, vaikka rasvan määrä samalla lisääntyisikin. Sekin tietysti riippuu niin henkilöstä, että miten lisäkilot kropassa näkyvät.

nimim. 3 vuodessa 173cm 65kg --> 101kg

Ja tuo boldattu teksti on sinun suurin ongelmasi ja ennen kuin pääset siitä eroon ET TULE IKINÄ saavuttamaan sitä mitä haluat... eli lisää lihasmassaa. Jokainen joka on minkään kokoinen on jossain kohtaa saliuraansa ollut paksussa kunnossa.

Jos jotain fiksua haluat kesällä tehdä niin mene kesätöihin, että on varaa pistää minulle postia ja laitetaan sinulle ohjelmat siihen malliin, että lakkaa tuo vuodesta toiseen paikallaan polkeminen :D ...tai voit ihmetellä samaa ongelmaa taas vuoden päästä (elämä on valintoja).

Komppaan ja suosittelen.

Zone-sarja -42%
Nöyrimmät kiitokset näkemyksestä. Taidan silti ottaa pienen kiristelyn kesäksi. Omaan jonkinlaisen rasvakammon lievän ylipainotaustan vuoksi. Homma vaan näyttää menevän vuodesta toiseen siten, että keväällä / syksyllä otetaan liiemmät ihrat veks ja ollaan jossakin 72-73 kg ja seuraavaan kevääseen päästään malttikaloreilla noin 76-79 kg. Joko diettaan tai treenaan aivan päin helvettiä, mutta lihasta ei kyllä ole liiemmin tarttunut matkalla :face:. No tulipa samalla hyvää vuodatusta.

tiedän erittäin hyvin mistä puhut, "sairastastan" itte samaa tautia ylipainon jälkitilana.. ja mä kanssa suosittelen että unohdat ne kiristelyt annat kropalle energiaa ja alat muokkaaman sitä jollain hyvällä body ohjelmalla.. samalla syöden hyvin, voin luvata että vuode päästä kunto on jo ihan eri luokkaa.

Nyt meinaan on sellainen fiilis että keräät lihasta puoli vuotta ja sit diettaat kaiken huitsin helvettiin.. pitemmän päälle ei hirveän fiksua touhua.

Kiitokset erityisesti T-101, E-mies ja Vensku123 realiteettien kertomisesta ja kannustuksesta! Ei kai tässä muu auta, kun laittaa tavoitteet pitkälle tähtäimelle ja tehdä ankarasti töitä eikä ainakaan ajatella liikaa mitä muut ajattelevat. Motivaatiosta tämä ei ole sinällään kiinni! Mielestäni ruokavalio ja treenikin(?) on ollut kunnossa, joskin massan kasvatus on yleensä sitten tyssännyt pidempään tai lyhempään diettailuun. Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin olen oikeastaan ymmärtänyt ottaa 100% treeneissä vasta noin vuoden verran. Onhan tämä jälkikäteen varsin turhauttavaa katsoa, mihin on päässyt kolmen vuoden aikana (siis ei juuri mihinkään).

Jos vielä vähän voisin udella, niin mitä mielipiteitä teillä on kaloreiden laskemisesta ruokavaliossa? Olen siis tähän asti (ainakin noin vuoden verran) laskenut pääosin (yhtä päivän ateriaa lukuunottamatta, työpaikalla) kaloreitani myös massaa kasvattaessani. Onko kaloreiden tarkkailu tässä vaiheessa tarpeellista vai jopa ehdotonta järkevää kehitystä silmälläpitäen? Omaan kyllä erinomaisen ruokahalun eli liian vähästä ravinnosta ei sinällään ole pelkoa, päinvastoin. Uskoisin muuten olevan hyvin perillä siitä, millainen ruoka kuuluu bodarin ruokavalioon.

Treeneissä kannattanee keskittyä edelleenkin 1-3-jakoisiin ohjelmiin. Nyt olen vaihdellut noin 4-6 kk välein ohjelmaa yleensä ja toistomääriä 6-8 ja 10-13 noin kuukauden välein. Liian vähässä treenaamisessa ei kohdallani myöskään liene ongelmaa. Salilla tulee käytyä vähintään joka toinen päivä, tosin 3-jakoista tehdessä jopa [1on 1off 2on 1off] tai [3on 1off].

Jos vielä vähän voisin udella, niin mitä mielipiteitä teillä on kaloreiden laskemisesta ruokavaliossa? Olen siis tähän asti (ainakin noin vuoden verran) laskenut pääosin (yhtä päivän ateriaa lukuunottamatta, työpaikalla) kaloreitani myös massaa kasvattaessani. Onko kaloreiden tarkkailu tässä vaiheessa tarpeellista vai jopa ehdotonta järkevää kehitystä silmälläpitäen? Omaan kyllä erinomaisen ruokahalun eli liian vähästä ravinnosta ei sinällään ole pelkoa, päinvastoin. Uskoisin muuten olevan hyvin perillä siitä, millainen ruoka kuuluu bodarin ruokavalioon.

Kaloreiden laskeminen on sun tilanteessa täysin perusteltua, jotta painoa ei ala kertyä liian nopeaan tahtiin. Ei se silti mitenkään välttämätöntä ole.

Treeneissä kannattanee keskittyä edelleenkin 1-3-jakoisiin ohjelmiin. Nyt olen vaihdellut noin 4-6 kk välein ohjelmaa yleensä ja toistomääriä 6-8 ja 10-13 noin kuukauden välein. Liian vähässä treenaamisessa ei kohdallani myöskään liene ongelmaa. Salilla tulee käytyä vähintään joka toinen päivä, tosin 3-jakoista tehdessä jopa [1on 1off 2on 1off] tai [3on 1off].

Tuo ei kerro vielä mitään kovin oleellista nykyisestä treenistä, suorituskyvyn tasosta ja siitä miten pitäisi alkaa edetä. Ylipäätään foorumiviestittelyn puitteissa on vaikea lähteä antamaan kovin tarkkoja ohjeita tekemiseen. Mihinkään "oikeisiin" jakoihin ei ainakaan kannata hirttäytyä. Kaikki voivat toimia tai olla toimimatta tilanteesta riippuen mutta ottaen huomioon sun hyvät treenimahdollisuudet ja tavoitteen, olisi lähtökohtainen jakohaarukka enemmänkin 3-5.

Heippa! En oikein tiennyt, mihin ketjuun kirjoittaa mut tähän muiden suuntaa hakevien joukkoon voin varmaan liittyä (vaikka vanha threadi onkin) :) Eli itellä kans pohdituttaa, lähteäkö vetämään plussilla vai mieluummin miinuksilla.

Taustaa: 24 v tyttö, pituutta päätähuimaavat 153 cm ja painoa 48 kg. InBody-mittauksen mukaan lihasta tarttis lisää ja rasvaprosenttia alemmas, olen kuitenkin jo tiedostanut että molempia ei mun itsekontrollilla saa korjattua samanaikaisesti. Salilla oon epäsäännöllisesti käynyt vuoden verran, nyt justiin aloitin kaksjakoisen ohjelman 3 krt/viikossa ja pari kevyttä kävely-hölkkälenkkiä viikkoon.
Joku sanoi mulle, että läskistä on helpompi päästä eroon kun on enemmän lihasta, toisaalta täältä tuli infoa että mieluummin eka läski pois ja sit lihas tilalle.

Kiitos kovasti jos joku kokenut jaksaa mulle vastailla! :)

Pakko pistää omaa tarinaa kehiin kanssa.

Taustaa: rapiat 170cm ja aamupaino heiluu siellä 75kg tiennoilla. Reippaasti yli vuosi taukoa salista, jonka aikana läskiä on kyllä tullut. Paino oli viime vuonna, kun kävin salilla noin 68kg.

Omat elämäntavat ovat olleet parisuhteen myötä hyvin hukassa. Älytöntä pikaruokaa yms paskaa. Nyt on palattava takaisin punttailee ja muutenkin pistettävä elämä kuntoon :puntti:

Kyllä sen parhaiten huomaa peilistä, milloin sitä laardia on tullut liikaa. Kysymys kuuluukin, että bulkkia vai diettiä? Uskon kuitenkin että pistämällä syömiset kuntoon ja kunnon treeniä niin paino putoaa vaikka bulkilla olen. Ihanteellinen tulos olisi siis kasvattaa lihasta ja samalla polttaa tuota rasvaa..

Huom! Mitään sikabulkkia ei ole tarkoitus vetää. Puhdasta ruokaa maltillisilla ++++ kaloreilla.

Oikeasti kovaa treeniä vaan vaikka maltillisilla plussilla. Itsellä 1 vuoden aikana katosi paskamaha täysin (siirtyi muualle lihakseksi), kun treenasin kovaa ja söin paljon. Kaikissa housuissa kävi vyötärö löysäksi ja reidet ahtaaksi.

Eroaako toi massakausi mitenkään tai kuinka paljon miehellä ja naisella? Kovasti oon kuullut tuolla mimmien osastolla valiteltavan et ukoilla se lihas vaan näyttää tulevan vähän kun jotain metallia heiluttaa, mutta että naisilla sit ei meinaa millään tulla ja sit jos menee miinuksilla niin ne vähätki lihat lähtee. :D

Varsinkin noita plussia mietin, että (varsinkin kun oma peruskulutus on hädin tuskin yli tonnin luokkaa) että pitäisikö naisena vetää vähemmän plussia vai onko se sama määrä riippumatta ihmisestä? Ja tartteeko niitä niin tarkkaan laskea vai kannattaako mennä nälkätuntuman mukaan (= kun on nälkä niin napa pinkeeks)?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
InBody-mittauksen mukaan lihasta tarttis lisää ja rasvaprosenttia alemmas, olen kuitenkin jo tiedostanut että molempia ei mun itsekontrollilla saa korjattua samanaikaisesti.

Nythän en siis auta yhtään, mutta pakko takertua, että jos lihasta tulee lisää niin rasvaPROSENTTI nimenomaan samalla laskee, eli kyllä pystyt korjaamaan molempia samanaikaisesti :D

Niin jos ei syö järjettömästi yli kulutuksen. Mitä kyl pelkään. Ehkä mä unohdan kaikki bulkit ja dieetit ja kalorit, ja vedän mun normaalilla ruokavaliolla, mut käyn vaan salilla enemmän :D

Back
Ylös Bottom