Surkea penkki

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
BullDogg sanoi:
Mitä on rinnoille vetoja?
Ja minä eb valittanut, kysyin vain neuvoja. Eikö pakkotoisto sitä varten ole?

juu toki mut penkin kehityksestä on ennestää jo about 10000threadia :)

AM sanoi:
Päätin tänään luopua penkki punnerruksesta tangolla, koska liike tuntuu täysin luonnottomalta eikä kehity. Joten millä korvata, voiko kp-tasapenkillä odottaa kehitystä ?
Eiköhän silläkin voi odottaa ihan mukavaa kehitystä kunhan hantteleita löytyy riittävän pienillä väleillä. Esimerkiksi 30kg käsipainoista kun on ikävä siirtyä suoraan 35kg käsipainoihin.

BullDogg, jokaiselle löytyy kokeilemalla se hyvä tapa treenata kutakin liikettä. Joillekin se saattaa olla 2x6 kerran viikossa, jollekin 5x5. Niitä vain pitää kokeilla riittävän pitkään jokaista, jotta jotain päätelmiä voi tehdä. Hyvä tekniikka ratkaisee paljon. Tukeva asento, sopiva kaari ja rivakka nosto sieltä alaosasta ilman, että nosto menee olkapäille. Jos rinnalle tuppaa jäämään, niin ota painoja hieman vähemmälle ja tee kunnon stopilla, eli lasket sen tangon reilusti rinnalle jokaisen toiston lopuksi ja annat pysähtyä siihen vajaaksi sekunniksi. Osatoistoja voi kokeilla, eli nostat sieltä alhaalta vain puoleen väliin, lasket taas alas jne. Sitten löytyy vielä lattiapenkkiä sun muuta. Kokeilemaan vaan. Minulla heikko kohta oli ojentajat, mutta pikkuhiljaa se korjaantuu oikealla treenillä.

AM sanoi:
Päätin tänään luopua penkki punnerruksesta tangolla, koska liike tuntuu täysin luonnottomalta eikä kehity. Joten millä korvata, voiko kp-tasapenkillä odottaa kehitystä ?

Kyllä tuo kp-penkkailu on todellakin tehokasta ja sillä tulee kehitystä. Ite saan ainakin paremman tuntuman tisseihin käsipainoilla kuin tangolla. Tosin tämä johtuu varmasti myös siitä, etten osaa pätkääkään penatekniikkaa.

mxm sanoi:
Kyllä tuo kp-penkkailu on todellakin tehokasta ja sillä tulee kehitystä.
Kp-penkillä nousee tulokset kp-penkissä. Jos ei samalla tee tangolla niin tankotulokset tulevat todennäköisesti alas. Näin ainakin itsellä, said-periaate toimii tässäkin. Jos tavoitteena on vain isommat tissit niin kp voi toimia paremminkin.

AM sanoi:
Teetkö kp-penkkiä samalla tekniikalla kuin penkkiä, lahnana vai miten ?

Pienellä kaarella mä sitä teen. Mulla ei tunnu niin pahalta kp-penkki olkapäissä kuin tangolla ja pumppikin on ihan toista luokkaa.

Dopey: Kehityksellä mä tarkoitin pelkkää massaa en penkkituloksia. Itekin huomannut, että vaikka kp-penassa onkin painot noussut niin samaan aikaan on tankopenassa sarjapainot vaan tippunut.

toolate sanoi:
Bodaajan parhaimmat kaverit ovat ne 1,25 kg lätkät (tai jopa pienemmät jos on saatavilla). Aina kun tavoite sarja on saatu suoritettua niin 2,5kg kokonaislisäys liikkeeseen. Toimii varmasti paremmin kuin tuollainen 10kg äkkinäinen lisäys.

Mähän en tiedä mitään, siksi kysynkin:
Millä perusteella on suositeltavaa pysytellä samalla toistoalueella verraten esim. toistojen sahaamisessa 2-10 välillä? Vai koskeeko tämä vain mielikuvituksettomia ohjelmia, joissa joka sarja tehdään loppuun asti? Sehän nyt tuskin on hyväksi hermoston kannalta alhaisilla toistomäärillä?

big_little_guy sanoi:
No nyt mulla on menossa pyramidisarjat pääliikeissä, jossa pyrin progressiivisesti nostamaan alotuspainoja, joten viimeiset sarjat tehdään kerta kerralla kovemmilla painoilla. Esim ensimmäinen viikko penkissä kolmosia 110-115-120-125-130-135.(viimeinen sarja jää kahteen toistoon). Teen tätä kunnes saan viimeiselläkin sarjapainolla sen kolmosen ja sen sain viimeksi kun tein, joten seuraavaksi teen 115-120-125-130-135-140. Ja kun pääsen taas siihen, että viimeisellä sarjapainolla tulee se kolmonen, niin nostan taas alotuspainoa. Sitten kun ei enää kulje, niin siiryn parin kevyen viikon kautta(10x3 ja 4x8) 6x3 ja 5x5 settiin.

Mielenkiintoiselta kuulostava systeemi. Onko treenisi muutenkin puhtaasti voimailua vai onko nämä jotain voimajaksoja? Ja miten pitkät palautukset sulla on noissa kolmosissa?

Ja mulla sama mitä Dopeyllä, jos jättää vaikka kuukaudeksi perinteisen penkin pois ja tekee esim. käsipainoilla penkkiä, ei se tasapenkin tulos takuulla ainakaan parane.

Timba79 sanoi:
Mielenkiintoiselta kuulostava systeemi. Onko treenisi muutenkin puhtaasti voimailua vai onko nämä jotain voimajaksoja? Ja miten pitkät palautukset sulla on noissa kolmosissa?

Teen voimasarjoja ainoastaan pääliikkeissä,muuten treenini on puhtaasti kehonarakennusta, kun mua kiinnostaakin kehoilu enemmän. Jossain vaiheessa tarvii varmaan ruveta tekemään ainakin kyykkyä ja penkkiä pitkänä sarjana, vaikka ihan hyvin sitä kehittyy näinkin. Palutukset kolmosissa on kolmen minuutin paikeilla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom