Surimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos täällä kukaan keksinyt tehdä näistä mitään hyvää safkaa?
Lojuu muutama paketti jääkaapissa, en ole itse tähän mennessä laittanut kuin vaan salaattiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos täällä kukaan keksinyt tehdä näistä mitään hyvää safkaa?
Lojuu muutama paketti jääkaapissa, en ole itse tähän mennessä laittanut kuin vaan salaattiin.

Emmä ainakaa niitä kypsentäs.. Tai no ehkä johonki paellaan vois laittaa? Mut sushii niistä voi kait tehä ;)

Emmä ainakaa niitä kypsentäs.. Tai no ehkä johonki paellaan vois laittaa? Mut sushii niistä voi kait tehä ;)

Surimi on kypsää kalaa, yleensä turskaa. Sushiaha tehdään yleensä raa'asta kalasta. Surimia voi käyttää vaikka mihin, esim. katkaravun sijaan. Salaatit, pastat, pizzat...

Surimi on kypsää kalaa, yleensä turskaa. Sushiaha tehdään yleensä raa'asta kalasta. Surimia voi käyttää vaikka mihin, esim. katkaravun sijaan. Salaatit, pastat, pizzat...

Kyllä mä tiedän että surimi on turskaa joho o lyöty vähän väriä ja rapuaromia. Sen takia kirjottelin, että en ite kypsentelis, koska ne meneettää mun mielestä rakenteensa(ja makua) kypsentäessä.

Kyllä mä tiedän että surimi on turskaa joho o lyöty vähän väriä ja rapuaromia. Sen takia kirjottelin, että en ite kypsentelis, koska ne meneettää mun mielestä rakenteensa(ja makua) kypsentäessä.

Juu elä hermostu. Ajattelin vaan kun puhuit kypsentämisestä. Kypsä on kypsää, eikä sitä enää kypsennetä. Vai tarkoititko vaan kuumentamista?

Juu elä hermostu. Ajattelin vaan kun puhuit kypsentämisestä. Kypsä on kypsää, eikä sitä enää kypsennetä. Vai tarkoititko vaan kuumentamista?

Kuumentamista tarkoitin joo, siks varmaa kirjotin kypsentämistä, ettei niitä mentäs keittämään tms. Tai kun katkaravutkin sitkeytyy jos niitä kauheesti keittelee. Kait surimikin nopean lämmityksen kestää, muttei mitään haudutteluja :)

Surimi on kypsää kalaa, yleensä turskaa. Sushiaha tehdään yleensä raa'asta kalasta.

Itse asiassa surimia voi kuin voikin laittaa makisushiin (ne merilevärullat siis) täytteeksi. Makeihin nyt muutenkin voi ängetä melkein mitä vain, japanilaisethan laittavat mm. munakasta ja nattoa.

Me teimme surimi-makeja tuossa jokin aika sitten, ja hyvin menivät kaupaksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom