supersarjoista..

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No minäkin tätä ketjua nyt "sotkin" eli puhehan oli supersarjoista jotka perinteisesti tarkoittaa samalle lihasryhmälle tehtyä perättäistä erillistä harjoitetta.
Eli esmes. reidenojennus ja heti perään kyykky. Sitten tauko. Ja sama setti uudestaan.

Minun esimerkki taas puhui enemmän liikepareista. Eli yksi tapa on tehdä harjoitteet liikepareina esim. vastalihaksille kuten hauis/ojentaja tahi selkä/rinta. Tai sitten "ei vastaparina" esim. mave/pohkeet.

Minun pointtini oli että jos on kaksi harjoitetta niin tekemällä ne tuohon esittämääni tapaan vuorotellen voidaan käyttää suurempia painoja kuin tekemällä ne saman harjoitteen kaikki sarjat perä perää. :)

Millaiset kädet omaan? Ohuet. Jos olet vippi niin kuviani kyllä löytyy. Ja treenipainotkaan ei ole kummoiset. Ne vaihtelee ihan treeniohjelman mukaan ja mitä kulloinkin treenissäni koitan "painottaa".

Ne mihnkään ole kasvaneet 10 vuoteen... prkl... :itku:

Juu, editoin tota omaa tekstiä parisen kertaa kun meni sanat sekaisin. Toi quote on keskeneräinen. :)

Yksityisyydestä en välitä, mutta en näe mitään syytä kertoa käsieni mittoja sinulle, jonazn. Sorry.

Edit: Tossa mun edellisessä viestissä tarkoitan nimenomaan hauis-hauis supersarjoja, nyt kun luin huomasin että meni aikamoiseksi mössöksi. :) Meinasin että hausi-hauis supersarjassa ei voi käyttää yhtä paljon painoa kun yhdessä tavallisessa hauis sarjassa. Ja että hauis-ojentaja supersarja ei ole sama asia kuin hauis-hauis supersarja. Olen pahoillani että meni tälläiseksi soosiksi, toivottavasti kuitenki joku ymmärsi mitä hain takaa. :)

No minäkin tätä ketjua nyt "sotkin" eli puhehan oli supersarjoista jotka perinteisesti tarkoittaa samalle lihasryhmälle tehtyä perättäistä erillistä harjoitetta.
Eli esmes. reidenojennus ja heti perään kyykky. Sitten tauko. Ja sama setti uudestaan.

Minun esimerkki taas puhui enemmän liikepareista. Eli yksi tapa on tehdä harjoitteet liikepareina esim. vastalihaksille kuten hauis/ojentaja tahi selkä/rinta. Tai sitten "ei vastaparina" esim. mave/pohkeet.

Minun pointtini oli että jos on kaksi harjoitetta niin tekemällä ne tuohon esittämääni tapaan vuorotellen voidaan käyttää suurempia painoja kuin tekemällä ne saman harjoitteen kaikki sarjat perä perää. :)

Millaiset kädet omaan? Ohuet. Jos olet vippi niin kuviani kyllä löytyy. Ja treenipainotkaan ei ole kummoiset. Ne vaihtelee ihan treeniohjelman mukaan ja mitä kulloinkin treenissäni koitan "painottaa".

Ok, nyt ymmärsin! :)
Enkä itseasiassa kysynyt sulta käsistä vaan riceburnerilta, mutta kiitos nyt tiedoista kuitenkin! :D
Vippi pitäis tässä tilata, mutta kun on aika akuutti rahaongelma tällä hetkellä... :(

Juu, editoin tota omaa tekstiä parisen kertaa kun meni sanat sekaisin. Toi quote on keskeneräinen. :)

Yksityisyydestä en välitä, mutta en näe mitään syytä kertoa käsieni mittoja sinulle, jonazn. Sorry.

Ok. Siis en mitenkään vittuiluna tosiaan tarkoittanut vaan ihan millaista tulosta olet saanut supersarjoilla aikaan. Itselläni nimittäin ovat kädet ongelmakohta. Ainakin omasta näkokulmastani! Useinhan se taitaa mennä niin, että nuoret kollit näkevät kädet ongelmakohtana vaikka todellisuudessa se saattaisi ennemminkin olla reidet ja pohkeet. ;)

En ole vielä löytänyt mitenkään tehokasta keinoa kasvattaa käsiä jotenka ajattelin itse tässä nyt tehdä back to basics-periaatteen mukaisesti.
Eli ennemminkin kyselen tässä apua kuin vinoilen. Sorry jos se siltä vaikuttaa tolta jälkimmäiseltä :)

No ei tietenkään ole sama asia. Mutta jonazn sano ettei lihas juurikaan saa lepoa, joka ei pidä paikkaansa, teet esim hauista tangolla jonka jälkeen heti ranskalaisia tangolla, sihen menee about 1-1,5min. Jonka jälkeen lepäät 1-2min. Sen nyt erkkikin tajuaa ettei ehkä samoja rautoja liikutella jos tehdään 2x hauis liikettä peräkkäin ja verrataan niitä painoja suoriin sarjoihin, hauis-ojentaja supersarja on kuitenkin täysin eri asia kuin 2 tai 3 hauis sarjaa peräkkäin. Iso paino ei ole ainoa edellytys ison lihaksen saamiseksi.

Ja kuten cartman74 sanoo, itsekkin olen huomannut että supersarjoilla jaksaa joskus jopa isommilla painoilla tehdä kun suorilla sarjoilla. Sellaista se satujumppa on.

Kyllä se varsinkin natikalla on yleensä niin, että isot painot = isot lihakset ja se pumppailevampi treeni on tässä vain hyvänä tukena ja vaihteluna.

Ja ainakin itse saa kovemmilla raudoille tahtyä erikseen ensin 3 x ojentajaliike ja 3 kertaa hauisliike minuutin palautuksilla, kuin tekemällä nuo liikeparit superina ja minuutin palautuksilla. Jos tässä taas pidetään pidemmät palautustaot, niin mitä hiton hyötyä siitä sitten enää on jos ei aikaakaan säästy?

Ja nuo saman lihaksen kanssa tehdyt superit on puhdas erikoistekniikka siinä missä pudotussarja tai pakkotoistotkin ja näitä ei luonnollisestikaan suositella käytettävän jatkuvasti.

EDIT: Näköjään Cartmanilla sitten täysin päinvastaiset kokemukset mitä minulla. No näin erilaisia tässä ollaan...

Kyllä se varsinkin natikalla on yleensä niin, että isot painot = isot lihakset ja se pumppailevampi treeni on tässä vain hyvänä tukena ja vaihteluna.
Aivan.

EDIT: Näköjään Cartmanilla sitten täysin päinvastaiset kokemukset mitä minulla. No näin erilaisia tässä ollaan...

Ymmärsin, et Cartman tarkoitti liikeparia. Eli että välissä tulee ne palautukset eikä mennä superina.

oliko tuo käsi homma vitsi....?:D jos ne ei oo kymmeneen vuoteen kasvanu niin olisko kannattanu vaihtaa ohjelmaa käsille ja kysellä niin perkeleesti muilta että mitä teen....

oliko tuo käsi homma vitsi....?:D jos ne ei oo kymmeneen vuoteen kasvanu niin olisko kannattanu vaihtaa ohjelmaa käsille ja kysellä niin perkeleesti muilta että mitä teen....

Nope. Muistaakseni 10 vuotta sitten olkavarteni ympäryksen mittasin ja aikalailla se samaa senttilukemaa näytti kuin nyt. :)

Ja kun kuviani katsot (jos pääset katsomaan) niin ne ehkä onkin muuta kroppaa jäljessä. Käteni ovat näin ollen natumaksimin saavuttaneet. :kuola:

maksimia ei voi saavuttaa:) tai ehkä voi jos treenaa 100 vuotta ja kuolee pois...
paljon kun kokeilee erilaista niin varmasti joku saa taas kasvun aikaan uudelleen.
Paljon on muuten hanskan ympärysmitta?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
maksimia ei voi saavuttaa:) tai ehkä voi jos treenaa 100 vuotta ja kuolee pois...
paljon kun kokeilee erilaista niin varmasti joku saa taas kasvun aikaan uudelleen.
Paljon on muuten hanskan ympärysmitta?

No ei voi ei... Taas siihen koitan panostaa eli 2 hauvis treeniä on viikossa. Toisella kerralla punppia ja toisella voimammalla...

Hanska on kylmänä se 42/43 ja pumpissa jonniin verran enemmän.

Hauista on vaan tylsä treenata... Mutta pitäs se saada samaan tasoon kyllä muun kropan kanssa.

Edit: tuota mun profiilia kun klikkaat niin siellä on tuplat takaa kuva niin näkee ne kätöset.

No ei voi ei... Taas siihen koitan panostaa eli 2 hauvis treeniä on viikossa. Toisella kerralla punppia ja toisella voimammalla...

Hanska on kylmänä se 42/43 ja pumpissa jonniin verran enemmän.

Hauista on vaan tylsä treenata... Mutta pitäs se saada samaan tasoon kyllä muun kropan kanssa.

Edit: tuota mun profiilia kun klikkaat niin siellä on tuplat takaa kuva niin näkee ne kätöset.

joo onhan se tylsä treenata mitä tahansa jos ei kehity....
Sama homma mulla jalkojen kanssa...

Suositut

Back
Ylös Bottom