Supersarjat käsille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tein tänään supersarjoja käsille kolmen sarjan verran. Hauiskääntöä tangolla ja ojentajaliikettä taljalla. Hyvin sain kädet pumppiin. Teen toistekin näin.

Noniin!

Tänään tuli sitten tehtyä tämmöinen käsitreeni:

Kapea pena 2x6-8, ranskikset taljassa niskan takaa (istualtaan) 2x8
Hauiksille scott-hauista 2x8

Kaikki siis kovia sarjoja, jonka jälkeen otin superina ojentajille pushdown taljassa 14-15 toistoa, hauiksia sama taljassa ja toistin saman setin 2krt, ja kyllä Tanu olit oikeassa, tuo 2 superisettiä parin kovan liikkeen päälle on aivan sopiva!

Jatkossakin varmasti 3-4vko välein näitä käsille teen :kippis1: :thumbs:

LObO sanoi:
keskitetty hauiskääntö | taljassa yhdenkäden ojentajapunn.talja vastaote |2 x20

Teettekö tässä ekana oikealla kädellä keskitetty->oikealla kädellä ojentajapunn. jonka jälkeen sama vasemmalla kädellä...

vai?

Ekana kummallakin kädellä keskitetyn->kummallakin kädelle ojentajapunn.

Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan :rolleyes:

Colin sanoi:
Teettekö tässä ekana oikealla kädellä keskitetty->oikealla kädellä ojentajapunn. jonka jälkeen sama vasemmalla kädellä...

vai?

Ekana kummallakin kädellä keskitetyn->kummallakin kädelle ojentajapunn.

Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan :rolleyes:

Moi vaan!

Mä olen jättänyt supersarjat nyt vähemmälle, mutta teen ekana mainitulla tavalla, eli eka vasemmalla kädellä hauiskääntö -> heti perään vasemmalla ojentajapunnerrus -> heti perään oikealla hauiskääntö -> heti perään oikealla ojentajapunnerrus -> pieni lepo about 30sec ja sama uusiksi.

Mun fysiikalle vähän turhankin rankkoja noi KUNNON superitreenit, mutta kivaa vaihtelua anyways!

toimiskohan jos tekis viel hauiksien ja ojentajien supersarjojen perään forkutkin superina?eli et 2 sarjaa rannerullauksia kumpaanki "suuntaan":hyper: miten tuo nyt pitäs parhaiten ilmasta:D

Löytyykös muuten mistään tutkimusta joka puhuisi supersarjojen tekemisen puolesta. Näin pikaisesti ajateltuna en itse keksi mitään positiivista asiaa, enemmänkin negatiivisia jos ajan säästöä ei lasketa.

Pari viikko sit tein tällein

kapee penkki mutka tangolla 3x20
hauiskääntö mutkatangolla 3x20

ojentaja punnerrus taljassa 3x20
Hauiskääntö Scott penkissä 3x20

ojentaja punnerrus pääntakaa naruilla 3x20
Hauiskääntö seisten (18kg x 12 toistoa, 16kg x 12 toistoa, 11kg x 12 toistoa,
8,5kg x 12 toistoa, 6kg x 12 toistoa, 4kg x 12 toistoa)

yhdenkäden ojentaja punnerrus taljassa 1x20
yhdenkäden ojentaja punnerus vastaotteella 1x20
yhdenkäden ojentaja punnerus pääntakaa 1x20
yhdenkäden hauiskääntö taljassa 1x20
yhdenkäden hauiskääntö taljassa myötäotteella 1x20

sarjojen välillä en pidä kun sen verran taukoo että treeni kaveri ehtii tehä myös oman sarjansa ja liikeiden välilläkään ei ole kummempaa taukoa

Mä alotin sali urani just tolla ere kokkosen ohjelmalla ja joka toinen/kolmas kerta vedin hauberit/ ojentajat ss:na, ite ainakin vedin yhden liikkeen 2 otteeseen ja sitten vaihdoin toiseen, en nää syytä miksi pitäs se ojentaja välttämättä samantien hakkaa päälle, paremmin jaksaa kääntää kättä kun ei ojentajka ihan jumissa.

Ja lobolle vielä jos olet kopioinu godzillan ohjelman niin siinähän oli muistaaksen hauis ja ojentaja eri päiville niin toi ss: lle tarkotettu vedos tarkottikin että ne vedetään eri kertoina.

toolate sanoi:
Löytyykös muuten mistään tutkimusta joka puhuisi supersarjojen tekemisen puolesta. Näin pikaisesti ajateltuna en itse keksi mitään positiivista asiaa, enemmänkin negatiivisia jos ajan säästöä ei lasketa.

Tämä kiinnostaa minuakin. Itse olen käyttänyt lähinnä ajansäästöön esim. ojennuksissa ja koukistuksissa reisille ja lisäksi noilla saa järjettömän pumpin just esim. reisiin tai käsiin. Mutta onko noista muuten hyötyä, sitä en todellakaan tiedä, mutta kiinnostaisi saada tietää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä Markokin supersarjojen puolesta "liputtaa", eli toimii ne kai ;) Itse teen joskus käsille ja harvoin reisille. Ja itse teen niin, että hauisliike 1 sarja ja heti perään ojentajaliike 1 sarja ja sitten lepoa, ja sitten sama uudestaan. Sitten vaihtuu liikkeet jossa toistuu samat hommelit.

nigster sanoi:
Kyllä Markokin supersarjojen puolesta "liputtaa", eli toimii ne kai ;) Itse teen joskus käsille ja harvoin reisille. Ja itse teen niin, että hauisliike 1 sarja ja heti perään ojentajaliike 1 sarja ja sitten lepoa, ja sitten sama uudestaan. Sitten vaihtuu liikkeet jossa toistuu samat hommelit.
Juuh, tekeehän noi maailman huiput jos vaikka minkälaista treeniä. Parhaimmilla on varmasti takana kunnon powerbuilding treeniä ja nykyisin sitten tehdään jotain muuta. Luulen itse, että tämä on näitä kehonrakennuslehtien loistavia keksintöjä.

Itse en ole muuten koskaan tehnyt noita (muistaakseni). Tulee ainakin mieleen, että tuolla tavalla joutuu vääntämän hieman pienemmillä painoilla kuin jos tekisi vain erikseen. Suurimpana epäkohtana näin maalaisjärjellä pitäisin veren pakkautumista kumpaakin lihakseen, eli siihen joka treenattiin ja jota treenataan. Kukaan ei osaa ilmeisesti heittää mitään viitettä, eli pidän tätä täysin BB-lehtien typeränä aikaansaannoksena. :)

Itse rakastan tehdä supersarjoja myös muillekin kuin käsille. Käytän lähinnä perusliikkeitä, ja vastakkaisia liikepareja (esim. penkki-kulmasoutu) Teen niitä käsille, rinnalle/selälle, jaloille ja joskus jopa pystypunnerrus-leuanvetocomboa. En yleensä tee superia "pummpailemalla liikkestä toiseen", vaan mielummin lyhyillä/lyhyehköillä sarjoilla (esim. 4x6/5x5), ja käytän isoja painoja, sekä n. 1 min. palutus liikkeiden välissä. Tälleen esim. rinta/selkä menee hyvin 30-40 minuuttiin lämppäreineen. Kädet pystyy tekemään nopeamminkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom