Superbodychallenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fat22
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan menossa ensivuoden Superbodychallengekisoihin? Miten treenaatte dippejä ja leukoja?

Itselläni on toiveet korkeella mutta toistot alhaalla eli puhtaita leukoja menee ehkä joku 4?

Millasella tekniikalla ne mahtaa pitää suorittaa kisoissa ja miten kannattaisi alkaa treenimään noita. Tokihan niitä mennee enemmän kunhan painoa pudotan vielä mutta... Etenki noi leuat on ongelma, tuntuu että ote on melkeen se heikoin linkki. Eli ainoo mikä tosissaan ottaa poltetta leuanvetotreenissä on kyynärvarret. Jotenki selästä ei tunnu saavan voimia irti. Tekniikassa ilmeisesti vikaa mutta osaako joku neuvoa näin tekstin välityksellä oikeaa tekniikkaa vai onko tuokin 110% yksilöllinen juttu?

Minä olen saanut otteeseen pitävyyttä tekemällä kaiken aina ilman vetoremmejä. Roikkumisharjoituksilla ja seinäkiipeilyllä saa näppivoimaa.

Leukoja treenasin kuntokokeisiin kolmasti viikossa 3 x max, 3 x 75%, 3 x 50%. Välipäivinä vetelin yhden sarjan päivässä kotona jos muistin. Leuat nousi lyhyessä ajassa 60%.

Toinen vaihtoehto on entisen työkaverini harjoittama malli. Sillä oli työpaikallaan huoneensa ovekarmeissa leuanvetotanko. Aina ohikulkiessaan se veti siinä 5-10 leukaa. Ennätys on kaverilla todistetusti 52 toistoa.

Kisatekniikoista en tiedä mitään, dipeistä en senkään vertaan kun ei olkapäät kestä tehdä.

Mä en oo eläissäni koskenutkaan vetoremmeihin. Toisaalta selkää oon treenaannu vasta 1,5v. joten siitä kai johtuu tuo näppien heikkous.

Mä tarviin sellasen 600% nousun noihin leukoihin, mutta eiköhän tämä tästä. Tuo tanko ois kyllä hyvä olla kotona ni vois siinä tehdä niitä roikkumisharjotuksia. Varmaan vaikee vetää ~30 leukaa ellei pysty edes roikkumaan sitä aikaa minkä niiden tekeminen kestää.

Jos leukojen treenaamisesta ei tule mitään koska kädet ei jaksa pitää, niin kannattaa varmaan joka toinen kerta vetää remmeillä että näpit saa palautua rauhassa. Sillon pystyy kuitenkin sitä vetämistä treenaamaan.

Niin, ja käy huviksesi roikuskelemassa seinäkiipeilyseinällä, vaikka vaan projektiluontoisesti pari kertaa viikossa kuukauden ajan niin se jeesaa älyttömästi.

Sama tuossakin, kuin esim. punnerruksissa.

Teet vaikka pari kuukautta kerran viikossa niin monta kertaa ku jaksat x 3 ja sit muina päivinä jotain siihen viittaavia liikkeitä, kuten roikkumista.

Kyllä se sieltä nousee, tietty jos haluat nopeaa tulosta niin .. sitä kai ei voi kukaan taata että ne tulokset hirmun nopeasti kohoais :P

Joo, eli tuli viikonloppuna ekat SuperBody Challenge -kisat käytyä ja leuan ja dipin suoritustekniikoihin tuli tarkennuksia verrattuna kevään SM-kisoihin:

Leuat: Ote leveä (n. 70cm) myötäote. Alkuasennossa kädet suorina alhaalla, nostetaan leuka vartalo koko ajan samassa asennossa pitäen tangon yli, lasketaan takaisin alas suorille käsille. Seuraavaan toistoon saa lähteä, kun tuomari on laskenut luvun, eli ala-asennossa joutuu pysäyttämään liikkeen.

Dipit: Oteleveyden saa itse valita. Alkuasennossa kädet lukittuna ylhäällä, laskeudutaan alas siten, että olka/kyynärvarsikulma 90 astetta, punnerretaan takaisin ylös ja pysähdytään kädet lukittuina odottamaan tuomarin luvunlaskua, jonka jälkeen saa lähteä seuraavaan toistoon.

Eli nyt kannattaa unohtaa vertailu noiden salitulosten ja kisatulosten välillä, jokainen voi kokeilla meneekö vielä se 50 leukaa ja 100 dippiä noilla säännöillä...

Originally posted by Tumi78
Eli nyt kannattaa unohtaa vertailu noiden salitulosten ja kisatulosten välillä, jokainen voi kokeilla meneekö vielä se 50 leukaa ja 100 dippiä noilla säännöillä...

:eek:

Saan mä ainankin 8 leukaa !
Ja vähintään yhtä monta dippiä !

Jea padi lait weit, pistäkää paremmaks !

Jea beibe! Ikävä kyllä mä en oo vielä ihan niin 'lait veit' :)

Mut joo kiitos Tumi78. Montako itse runnoit ja millasia tuloksia muut teki? Tänään vois koittaa salilla vähän mitata tota lähtötasoa ja rakentaa siitä sitten... Eikös ne kisat ala jossain helmikuun puolenvälin jälkeen?

No, ihan kohtuu hyvin meni: 27 leukaa, 52 dippiä. Dippitulosta verotti hieman lyhyt tauko (alle 10 min) leukojen jälkeen.
Muut veti ja dippaili hieman vähemmän, et voi olla melko tyytyväinen noihin tuloksiin, vaikka uudet säännöt kieltämättä vaati veronsa...
Mut ei sun kannata noista lajeista hirveesti stressiä ottaa, kyllä se fysiikan merkitys kuitenkin on loppupisteissä suurempi, et lajiharjoitukset kannattaa kyllä tehä melkein kokonaan muun punttiharjoittelun ehdoilla.

Originally posted by Fat22
Onko kukaan menossa ensivuoden Superbodychallengekisoihin? Miten treenaatte dippejä ja leukoja?

Itselläni on toiveet korkeella mutta toistot alhaalla eli puhtaita leukoja menee ehkä joku 4?

Jos kisojen ideana on vetää mahdollisimman monta leukaa/dippiä ilman lisäpainoja, niin en sinuna asettaisi toiveita liian korkealle jos saat vedettyä vain neljä leukaa? Tsemppiä kuitenkin.
-K

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiewi kiitos tsempistä. Tänään meni kaks. Kyllä se on se ote mulla joka eniten tökkii. Jotenki menee keskittyminen ku näpit alkaa luistaa ja sattua ja sillee... Painoa on täl hetkel 87kg mut eiköhän se saada ens vuodeks tonne 80kg:n paikkeille, auttanee sekin hiukan. Ja onnea vaan tumi78 kuulostaa aika elämellisiltä tuloksilta etenkin juuri tuolla puhtaalla tekniikalla!

Ei mun voittaa tarvi, mut sellaseen kuntoon pitää päästä et kehtaan mennä kisaamaan. Joku varmaan luulee ettei siihen paljoo tarvita multa mutta IRL oon pal ujompi :)

Suositut

Back
Ylös Bottom