Super foodsit ja vatsaystävällinen ravinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rime
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla on kans tuolla kaapissa ollu pari kuukautta pussi macaa.
Maistoin sitä joskus puuron joukossa yhden teelusikallisen ja se oli niin oksettavan pahaa että koko puuro lensi roskiin ja pussi meni kaappiin - ja sinne jäi.

Harmi, oli meinaan kallista ja se kuulosti tosi hyvältä, ne sen terveysvaikutukset.

Ei näillä superfoodeilla varmaan ihmeitä tehdä, mutta olis kyllä ihana saada vähän energisempi olo...

Edit: Tänään ostin raaka-kaakaopapuja. Tai niitä semmosia hippuja, Cocovitan (tms).

Kuinka paljon niitä ois ookoo syödä päivässä?
Paljonko painaa 1 rkl?

Rime;3050378 begin_of_the_skype_highlighting**************3050378******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3050378******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Edit: Tänään ostin raaka-kaakaopapuja. Tai niitä semmosia hippuja, Cocovitan (tms).

Kuinka paljon niitä ois ookoo syödä päivässä?
Paljonko painaa 1 rkl?

1rkl painaa n. 10g. 1-2rkl/pvä on aika bueno. Maca maistui minustakin aluksi aivan kauhealle ja en oikein keksinyt mihin sitä sotkisin, kunnes tein tämmöisen seoksen: mustaviinimarjoja n. 1dl, vadelmakeittoa 1,5dl ja macaa reilu ruokalusikallinen ja tämä blenderiin. Mustaviinimarja happamuudellaan peittää kivasti macan makua ja siitä tulee ihan hyvänmakuinen juoma. Pidän siitä todella paljon. Macan vaikutuksista sen verran, että olen huomannut sen vaikuttavan positiivisesti yleiseen vireyteen ja jaksamiseen sekä myös PMS-oireisiin.

Oon syöny jo kaikki keräämäni mustaviinimarjat, harmi.
Ja mehukeitoista en oikein välitä...

Muita ehdotuksia?

Ummetuskin vaivaa (kaikkea kokeiltu), onkohan super foodeissa mitään sellaista joka siihen auttaisi.

Minä syön joka aamu oikean superpuuron, kun sekoitan Nalle kaura-ruislesepuuroon tavanomaisten raejuuston ja marjojen lisäksi maca-jauhetta, siitepölyhiukkasia, goji-marjoja, kaakaonibsejä ja ohranorasjauhetta. Puuroon laitan aina myös vehnänalkioita ja pellavarouhetta... Maca-jauhekkin sekoittuu tuonne joukkoon eikä maistu seasta. Tuo ohranorasjauhe vain mietityttää, että vaikuttaako se "oikealla tavalla", koska se pitäisi vissiin juoda veteen sekoitettuna, mutta itse lisään vaan sitä jauhetta tuonne puuron joukkoon. (Lisään nuo vasta valmiiseen raejuuston jäähdyttämään puuroon.)
Itsellä ainakin silloin ensimmäistä kertaa maca-jauhetta käyttäessäni suoli toimi. :D

Minä ajattelin ensin, että superfoodit ovat hömpötystä ollessani pää täynnä syömishäiriöisiä ajatuksia. Kokeilin kyllä niitä, mutta esim. hampunsiemenet jäivät pussiin. Tänään vasta tajusin niitä olevan kaapissa! Onneksi nappasin eilen vahingossa pienen superfood-esitteen mukaan ekokaupasta, niin sain uutta infoa. :)

Uusi asenteeni syödä ns. puhtaasti eli minulle hyvää tekevää ruokaa on auttanut hirveästi. En tässä tarkoita, että superfoodit ovat avain onneen. Ne ovat hyvä lisä - eivät hyvän monipuolisen ruokavalion korvike. Itse käytän tosiaan hampunsiemeniä (puuroon, jogurttiin jne.), kookosöljyä (paistamiseen, puuroon, salaattiin) ja raakasuklaata. Spirulinajauhe kiinnostaa - ostan ehkä sitä seuraavaksi.

Mäkin, vaikka syömishäiriöinen olenkin (myönnän sen), niin mä just haluaisin antaa mun kropalle mahdollisimman ravinteikasta ravintoa. Ja mä oon oikeesti rakastanu öljyihin, pähkinöihin, siemeniin.. Vaikka muut saattaa tulkita sen niin että se on vaan jotain sairasta "ruoho-itu-pelleilyä".

Ite laitan aamupuurooni hiutaleiden lisäksi (quinoaa!) soijarouhetta ja pellavansiemenrouhetta.
Ja vielä 2 rkl liotettua pellavansiementä. Ja pieni purkki raejuustoa, ja raejuustoa rakastan sen kermaisuuden ja suolan yhdistelmän takia. Ja vielä tulee prodet kaupan päälle.

Tänään yritin taas sitä macaa syödä mutta ei mennyt alas :(
Enkä viitti sitä puuroon sotkea kun muuten menee koko puuro pilalle.

Ähh.

Tee viherpirtelö? Marjoja, vihreetä (pinaattia, lehtisalaattia), vaikka bansku ja jotain jugua... Ja miksaa se maca sinne. Takaan, ettei maistu läpi.

Hyvät naiset ja herrat jos Maca maistuu paskalle, niin se todennäköisesti myös on sitä. Ostakaa vaikkapa Sun Foodin macaa tai hyvinvoinnin tavaratalon myymää macaa, Ekolon Macacin toimii, niin ei tarvi suu mutrulla sitä imeä.

Itse vedän laadukasta hyvänmakuista macaa suoraan purkista suuhun, hieman vettä perään ja pureskelen ja nautiskelen sen kaikista eri makuvivahteista ja niitähän riittää =)

Tänään bongasin luontaistuotekaupasta kookos, saksanpähkinä ja mantelijauhoja.
Onko kokemuksia? Oisko hyvä laittaa puuroon tms?

Samoin tota hamppuproteiinia oon miettiny.

Ja muutenkin. Syön aina iltapalalla tota Fastin soijaproteiinia (soija 90), n. 12 e maksaa pussi.
Mikähän ois edullisempi vaihtoehto, mutta tulis silti proteiinia?
Tarkotin siis jotain jauhoja tms, en rahkaa tai raejuustoa.

Kuitenkin siis energiamäärä tota 1 dl : 117 kcal luokkaa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kyllä niistä oikeasti hyötyäkin on

Eivät superfoodit mitään hölynpölyä ole. Vaikka kaupat ovat pullollaan kaikenlaisia terveystuotteita, niin nuo superruoat ovat kasveja, joihin jalostunut aivan erityisiä ominaisuuksia aikojan saatossa. Tehoja niistä ei lähde irti, mikäli normaali ruokavalio ei ole kunnossa, mutta terveellisen ruoan lisänä nuo ovat mahdottoman hyviä. Esimerkiksi tuo spirulina, sitä viedään Kansainväliselle avaruusasemalle koska se on niin hyvä proteiinin lähde. Ja todennäköisesti tulevilla mars-lennoilla astronautit käyttävät sitä osana ravintoaan. Omassa blogissani on asiasta lisää, koska olen itse mahdottoman kiinnostunut noista superruoisti. Käytän tällä hetkellä, incaa, acaita, brahmia, spirulinaa, opti msm:ä sekä siitepöly-hunajaa. Suosittelen kaikille tutustumaan noihin tuottteisiin, erityisesti spirulinaan.

Jos maca ei uppoa niin suosittelisin kokeilemaan lucuman kanssa. Lucuman suhteen oon kehittäny pienimuotoisen addiktion, mulle on oikeastaan ihan sama onko se edes terveellistä vai ei. Suosittelen kokeilemaan vaikka puolukkaa ja lucumaa smoothiena, puolukka nyt ainakin on mun mittaristolla niin superfoodia että.

Ois mielenkiintoista nähdä vertailuja vaikkapa gojin ja kuivattujen suomalaisten marjojen välillä, vaikka puolukan, mustikan tyrnin. Onko joku netin syövereistä bongannut? Oma arvaus on ettei kotimainen versio paljoakaan häviä. Ainakaan maussa.

Suositut

Back
Ylös Bottom