Suosittele urheilukelloa

Haussa olisi urheilukello seuraavilla ominaisuuksilla:

-rannesykemittaus
-sisäänrakennettu GPS
-mahdollisuus valita eri lajien välillä, esim. Ryhmäliikunta, pyöräily, sali, juoksu..

Mitä kelloa suosittelet? =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on nyt ollut noin puoli vuotta Polar M430 ja olen kyllä ollut todelle tyytyväinen. Myös Polarin Flow palveluun, jossa kaikki itselle tarvittava tieto yhdessä paikassa.

Forerunner 235 löytyy iteltä.

Vertailupohjaa ei muihin rannesykemittareihin ole, mutta on ajanut asiansa, jopa uimareissuja oon ton kans käyny. Siinä ois GPS, rannemittaus ja joitain lajeja mistä valita, joskaan ei montaa. En itse ole käyttänyt kuin juoksua. Muuten on toiminut kuin ajatus mutta alkuun kun vertailin sykevyömittarin kanssa niin sen huomion tein rannemittauksesta että kohta kädessä on katsottava tarkasti ja nopeisiin vetoihin se ei tahdo ehtiä perään. Keskisyke kuitenkin oli sama jokaisella lenkillä minkä tein sekä vyömittarin että rannemittarin kanssa, olisko yhden pykälän ero ollu kerran. Jotai harjotusohjelmia ilmeisesti sais laturoitua siihen vaan en ole jaksanut perehtyä. Vähän lelun tuntoinen kun on muovinen ja kevyt, mutta noh, toisaalta, se on kevyt :)

Itellä käytössä Polar M600-älykello ja voin varauksetta suositella! Siinä on kaikki, mitä liikkuva ihminen vain toivoa saattaa ja melko huokeaan hintaankin (y) Esim. lukee pirun tarkasti sykkeen ranteesta ilman vyötä, kosketusnäyttö (joka oikeasti toimii erinomaisesti) ja on vieläpä tyylikäs. Näkyi olevan XXL:ssä reilusti alta 200€ (ovh jotain +300€).

Mageen näköinen kello jackassilla siinä edellä!

Itsellä myös Garminilta oheinen kolmen huntin kello:

https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/541225

Silloin kun olin vielä muotitietoinen nauroin ihmisille jotka kävelivät sykemittari kädessä koko ajan, mutta sitten tämä pirulainen muutti kelkan suunnan.

Todella hyvä juostessa, mutta toiminnot myös pyöräilylle, uinnille ja triathlonille valmiina. Itse olen tuonne luonut vielä yksinkertaisen gym-toiminnon, jota käytän puntilla. Pystyy luomaan siis erilaisia treeniprofiileja.
Tällaiselle tutkijaluonteelle tarjoaa dataa palautumisesta, suoritustasosta ym. Lisäpalikoita mahdollista ostaa, mutta itselle riittänyt vielä kello. Kiinnostaisi kyllä sykevyön hankinta jotta saisi vielä enemmän dataa kropan toiminnasta, mutta se vähän vie sitä helppouden ideaa, joka oli perusteena tämän ranteesta sykkeen mittaavan kellon hankkimiselle.

Olen ostamassa kelloa ja mieleeni tuli, että onko sykkeeseen perustuvalla kalorikulutuksen seurannalla mitään merkitystä kellosta valittuun urheilulajiin? Eli muuttuuko? Ja pärjääkö pelkällä sykkeeseen perustuvalla kellolla ja mitä kelloa suosittelisit?

Nykyäänhän ei tartte olla edes kello kun on myös ranteesta mittaavia rannekkeita, jotka eivät ole kelloja ja siten pienempiä. Esim Fitbittiä olen ite kelannut, olis kiva nähdä pidemmissä kyykkyohjelmissa syhkkeen muutosta käyrinä.

Joo noissa kannattaa vaan tosiaan valita se vähän parempi malli, joka oikeasti pysyy mukana just tuollaisissa tarpeissa mitä sulla on. Rannesykemittaus keskimäärin ei onnistu yhtä hyvin kuin sykevyömittaus. Itsellä joku kolmen huntin Garmin, mutta ei se oikein pysy samalla tavalla noissa vaihteluissa mukana, olin tästä tietoinen ja siksi ostinkin sykevyön salille ja treeneihin lisäksi. Normimittaus sitten onnistuukin ongelmitta.

Joo noissa kannattaa vaan tosiaan valita se vähän parempi malli, joka oikeasti pysyy mukana just tuollaisissa tarpeissa mitä sulla on. Rannesykemittaus keskimäärin ei onnistu yhtä hyvin kuin sykevyömittaus. Itsellä joku kolmen huntin Garmin, mutta ei se oikein pysy samalla tavalla noissa vaihteluissa mukana, olin tästä tietoinen ja siksi ostinkin sykevyön salille ja treeneihin lisäksi. Normimittaus sitten onnistuukin ongelmitta.
Joo, noi ei anna koskaan täysin tarkkaa lukemaa, mutta koska se on aina sama sinnepäin, niin pidemmällä aikavälillä muutokset näkee. Sykevyötä en halua pitää kun kyykyissä tarttisin tota eniten. Sit se on taas yksi puristava juttu rintaan.

Joo, noi ei anna koskaan täysin tarkkaa lukemaa, mutta koska se on aina sama sinnepäin, niin pidemmällä aikavälillä muutokset näkee. Sykevyötä en halua pitää kun kyykyissä tarttisin tota eniten. Sit se on taas yksi puristava juttu rintaan.

Ymmärrän hyvin, vaikka kummasti noihin ainakin itse on aina tottunut. Mutta joo, kyllä osa ottaa pirun hyvin ranteestakin, tuli paljon noita lueskeltua alkuvuodesta ja pari testattuakin. Erot vaan on aika isot, niin kannattaa nimenomaan tuota ominaisuutta erityisen tarkasti skannata (y)

Jos haluaa sykepiikit talteen tarkasti, niin rintavyön vaatii ainakin nykytekniikalla. Ranteeseen on pitkä matka ja näin ollen piikit jää tallentamatta.

Tämä tullut todettua itse sekä lukemalla muiden kokemuksia.

Käytössä Polar Vantage V.

Fitbitin HR on ihan pätevä sykkeen mittaukseen - ainakin aivan identtiset sykekäyrät sillä saa mitä neljä kertaa kalliimmalla Garminilla. Noi rannemittarit vaan pitää muistaa punttireenin ajaksi kiinnittää tavallista napakammin ja aika ylös ranteeseen kiinni, jotta mittaukset ei ala näyttämään ihan mitä sattuu. Punttireenillä en saa sykettä nousemaan niin nopeasti tai korkealle, jotta sykevyöstä mitään iloa olisi.

Fitbitin HR on ihan pätevä sykkeen mittaukseen - ainakin aivan identtiset sykekäyrät sillä saa mitä neljä kertaa kalliimmalla Garminilla. Noi rannemittarit vaan pitää muistaa punttireenin ajaksi kiinnittää tavallista napakammin ja aika ylös ranteeseen kiinni, jotta mittaukset ei ala näyttämään ihan mitä sattuu. Punttireenillä en saa sykettä nousemaan niin nopeasti tai korkealle, jotta sykevyöstä mitään iloa olisi.
Nostetaas vuosien takaista ketjua takaisin ylös. Omalla kokemuksella nimenomaan rannemittari on täysin turhanpäiväinen laite, jos sykettä pitää mitata reaaliajassa. Sykevyö taas tekee sen. Tasavauhtisella juoksulenkillä taas varmasti riittävä. Makuasioita sitten, sietääkö epämukavuutta manboobsien alla kun sykevyötä käyttää. Siitäpä sitten kysymykseen: Onko noissa uudemman sukupolven rannemittareissa parempi tarkkuus sykkeen mittaukseen parin vuoden takaisiin nähden? Ja onko porukalla kokemusta Polar Verity sense käsivarsianturista, lajissa kuin lajissa? Vertailua lähinnä sykevyöhön ja rannemittariin.

Hehheh, katosiko tämän vanhan ketjun noston myötä Applen kellon akkukestoon liittyvä viesti tosta välistä?
Viestissä mielipide oli samansuuntainen kuin eräässä toisessa ketjussa kaikilla muilla, jota kirjoittaja pitää täysin älyvapaana mielipiteenä mutta poistuneessa/poistetussa viestissä oli kyllä täysin samaa mieltä…

Hehheh, katosiko tämän vanhan ketjun noston myötä Applen kellon akkukestoon liittyvä viesti tosta välistä?
Viestissä mielipide oli samansuuntainen kuin eräässä toisessa ketjussa kaikilla muilla, jota kirjoittaja pitää täysin älyvapaana mielipiteenä mutta poistuneessa/poistetussa viestissä oli kyllä täysin samaa mieltä…
Joo, mä poistin koska puhuin kuten kaikki jotka eivät ole tommoista kelloa omistaneet, eli pelkkää paskaa kaikkien puheet joilla ei kokemusta ole ko. tuotteista. Samaa paskaa oli oma viesti. Mutta voisitko jatkossa olla provoamatta ja puuttumatta poistettuihin viesteihin. Olen mä iPhonenkin haukkunut ilman kokemusta siitä, paskaa sekin. Ja usko nyt kun sanon, älä ala vänkäämään, kiitos. Mä sentään poistin vain oman viestini, en kenenkään muuta, en edes tätä sun avautumista, joten kunnioitusta nyt sit tänne.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom