• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Suosittele urheilukelloa

Liittynyt
18.5.2018
Viestejä
1
Haussa olisi urheilukello seuraavilla ominaisuuksilla:

-rannesykemittaus
-sisäänrakennettu GPS
-mahdollisuus valita eri lajien välillä, esim. Ryhmäliikunta, pyöräily, sali, juoksu..

Mitä kelloa suosittelet? =)
 
Liittynyt
26.11.2012
Viestejä
74
Itsellä on nyt ollut noin puoli vuotta Polar M430 ja olen kyllä ollut todelle tyytyväinen. Myös Polarin Flow palveluun, jossa kaikki itselle tarvittava tieto yhdessä paikassa.
 
Liittynyt
26.9.2011
Viestejä
1 597
Kaupunki
Oulu
Forerunner 235 löytyy iteltä.

Vertailupohjaa ei muihin rannesykemittareihin ole, mutta on ajanut asiansa, jopa uimareissuja oon ton kans käyny. Siinä ois GPS, rannemittaus ja joitain lajeja mistä valita, joskaan ei montaa. En itse ole käyttänyt kuin juoksua. Muuten on toiminut kuin ajatus mutta alkuun kun vertailin sykevyömittarin kanssa niin sen huomion tein rannemittauksesta että kohta kädessä on katsottava tarkasti ja nopeisiin vetoihin se ei tahdo ehtiä perään. Keskisyke kuitenkin oli sama jokaisella lenkillä minkä tein sekä vyömittarin että rannemittarin kanssa, olisko yhden pykälän ero ollu kerran. Jotai harjotusohjelmia ilmeisesti sais laturoitua siihen vaan en ole jaksanut perehtyä. Vähän lelun tuntoinen kun on muovinen ja kevyt, mutta noh, toisaalta, se on kevyt :)
 
Liittynyt
19.10.2014
Viestejä
465
Kaupunki
Jyväskylä
Itellä käytössä Polar M600-älykello ja voin varauksetta suositella! Siinä on kaikki, mitä liikkuva ihminen vain toivoa saattaa ja melko huokeaan hintaankin (y) Esim. lukee pirun tarkasti sykkeen ranteesta ilman vyötä, kosketusnäyttö (joka oikeasti toimii erinomaisesti) ja on vieläpä tyylikäs. Näkyi olevan XXL:ssä reilusti alta 200€ (ovh jotain +300€).
 
Liittynyt
6.2.2006
Viestejä
1 048
Ikä
30
Mageen näköinen kello jackassilla siinä edellä!

Itsellä myös Garminilta oheinen kolmen huntin kello:

https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/541225

Silloin kun olin vielä muotitietoinen nauroin ihmisille jotka kävelivät sykemittari kädessä koko ajan, mutta sitten tämä pirulainen muutti kelkan suunnan.

Todella hyvä juostessa, mutta toiminnot myös pyöräilylle, uinnille ja triathlonille valmiina. Itse olen tuonne luonut vielä yksinkertaisen gym-toiminnon, jota käytän puntilla. Pystyy luomaan siis erilaisia treeniprofiileja.
Tällaiselle tutkijaluonteelle tarjoaa dataa palautumisesta, suoritustasosta ym. Lisäpalikoita mahdollista ostaa, mutta itselle riittänyt vielä kello. Kiinnostaisi kyllä sykevyön hankinta jotta saisi vielä enemmän dataa kropan toiminnasta, mutta se vähän vie sitä helppouden ideaa, joka oli perusteena tämän ranteesta sykkeen mittaavan kellon hankkimiselle.
 

JanneKool

VIP
Liittynyt
6.5.2012
Viestejä
37
Olen ostamassa kelloa ja mieleeni tuli, että onko sykkeeseen perustuvalla kalorikulutuksen seurannalla mitään merkitystä kellosta valittuun urheilulajiin? Eli muuttuuko? Ja pärjääkö pelkällä sykkeeseen perustuvalla kellolla ja mitä kelloa suosittelisit?
 

descent

VIP
Liittynyt
7.3.2006
Viestejä
407
Nykyäänhän ei tartte olla edes kello kun on myös ranteesta mittaavia rannekkeita, jotka eivät ole kelloja ja siten pienempiä. Esim Fitbittiä olen ite kelannut, olis kiva nähdä pidemmissä kyykkyohjelmissa syhkkeen muutosta käyrinä.
Joo noissa kannattaa vaan tosiaan valita se vähän parempi malli, joka oikeasti pysyy mukana just tuollaisissa tarpeissa mitä sulla on. Rannesykemittaus keskimäärin ei onnistu yhtä hyvin kuin sykevyömittaus. Itsellä joku kolmen huntin Garmin, mutta ei se oikein pysy samalla tavalla noissa vaihteluissa mukana, olin tästä tietoinen ja siksi ostinkin sykevyön salille ja treeneihin lisäksi. Normimittaus sitten onnistuukin ongelmitta.
 

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
81 789
Kaupunki
Helsinki
Joo noissa kannattaa vaan tosiaan valita se vähän parempi malli, joka oikeasti pysyy mukana just tuollaisissa tarpeissa mitä sulla on. Rannesykemittaus keskimäärin ei onnistu yhtä hyvin kuin sykevyömittaus. Itsellä joku kolmen huntin Garmin, mutta ei se oikein pysy samalla tavalla noissa vaihteluissa mukana, olin tästä tietoinen ja siksi ostinkin sykevyön salille ja treeneihin lisäksi. Normimittaus sitten onnistuukin ongelmitta.
Joo, noi ei anna koskaan täysin tarkkaa lukemaa, mutta koska se on aina sama sinnepäin, niin pidemmällä aikavälillä muutokset näkee. Sykevyötä en halua pitää kun kyykyissä tarttisin tota eniten. Sit se on taas yksi puristava juttu rintaan.
 

descent

VIP
Liittynyt
7.3.2006
Viestejä
407
Joo, noi ei anna koskaan täysin tarkkaa lukemaa, mutta koska se on aina sama sinnepäin, niin pidemmällä aikavälillä muutokset näkee. Sykevyötä en halua pitää kun kyykyissä tarttisin tota eniten. Sit se on taas yksi puristava juttu rintaan.
Ymmärrän hyvin, vaikka kummasti noihin ainakin itse on aina tottunut. Mutta joo, kyllä osa ottaa pirun hyvin ranteestakin, tuli paljon noita lueskeltua alkuvuodesta ja pari testattuakin. Erot vaan on aika isot, niin kannattaa nimenomaan tuota ominaisuutta erityisen tarkasti skannata (y)
 

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
81 789
Kaupunki
Helsinki
Ymmärrän hyvin, vaikka kummasti noihin ainakin itse on aina tottunut. Mutta joo, kyllä osa ottaa pirun hyvin ranteestakin, tuli paljon noita lueskeltua alkuvuodesta ja pari testattuakin. Erot vaan on aika isot, niin kannattaa nimenomaan tuota ominaisuutta erityisen tarkasti skannata (y)
Fitbitin sitä HR versiota olen ajatellut kun siinä on hyvä softa iPhonelle sitten katsoa dataa. Akkukesto 5 päivää, niin voi öisin katsoa levottomuutta eikä tartte lataa. iWatch muuten mutta hyödytön kun se akkukesto on niin huono.
 
Liittynyt
4.6.2007
Viestejä
14 303
Kaupunki
Pirkanmaa
Jos haluaa sykepiikit talteen tarkasti, niin rintavyön vaatii ainakin nykytekniikalla. Ranteeseen on pitkä matka ja näin ollen piikit jää tallentamatta.

Tämä tullut todettua itse sekä lukemalla muiden kokemuksia.

Käytössä Polar Vantage V.
 
Liittynyt
14.8.2004
Viestejä
1 074
Fitbitin HR on ihan pätevä sykkeen mittaukseen - ainakin aivan identtiset sykekäyrät sillä saa mitä neljä kertaa kalliimmalla Garminilla. Noi rannemittarit vaan pitää muistaa punttireenin ajaksi kiinnittää tavallista napakammin ja aika ylös ranteeseen kiinni, jotta mittaukset ei ala näyttämään ihan mitä sattuu. Punttireenillä en saa sykettä nousemaan niin nopeasti tai korkealle, jotta sykevyöstä mitään iloa olisi.
 
Ylös