Suositelkaa bändejä/levyjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
Etsin aktiivisesti uusia löytöjä levyhyllyyn treenimusaksi jne. Sokkona ei kallista levyä viitsi ostaa eikä kaupassa ole oikein aikaa kuunnella levyjä läpi siinä toivossa että löytää helmen. Toisaalta eihän tässä käpykylässä edes ole musa liikettä vaan levyt täytyy tilata netin kautta.

Siis suosituksia kehiin.

Genre on pääosim metalli/raskaampi musa mallia Ramstein, Drowning Pool ja oma uusi löytöni Soil. Kikkelihevistä en oikein diggaile, eli sellaisesta missä vedetään korkealta ja kovaa. Myöskään pelkkä mörinä ei uppoa. Paljonhan tossa on jo varmaan hyviä bändejä tällä saitilla mutta pelkkä nimi ei oikein mulle kerro mitään, ehkä pieni vertaus johonkin toiseen poppooseen olis paikallaan. Niin ja vanhemmasta kamasta uppoaa tietty wasp, van halen, ac/dc jne.

Jos joku heittää helmen niin kiitti.:rock:

Kotimaisista voisin heittää ainakin Amorphiksen. Ulkomaisista tulee lähinnä Slayer mieleen. Todellisia "kyykkybiisejä" löytyy Arch Enemyltä, mutta taitaa olla osastoa örinä, vaikka nainen laulaakin :rock:

Hyvää musiikkia kannattaa lisäksi kalastella radiosta, ja taitaa olla City lähinnä makuasi...

Drowning Poolin tyylisiä bändejä on mm. saliva, breaking benjamin, sevendust, dope, seether ja godsmack. Kaikki oikein raskasta rockia ja helvetin hyviä myöskin, varsinkin 2 viimeiseksi mainittua!

Mutta Cityltä tosiaan tulee kans helvetin hyvää musiikkia josta luultavasti dikkaisit... mut suosittelen tsekkaamaan noita bändejä

E: Tsekkaa myös bullet for my valentine, jos et vielä ole kuullut sitä :)

örinä ei uppoa,mutta silti ollaan heti ekana ehdottamassa Slayeria ja Arch Enemya :D
Mistähän päivästä lähtien Slayer on ollut örinää.... ? Arch enemykään ei mielestäni ole sitä, joka on lähinnä reippaalla otteella varustettua metallia. Cannibal Corpse, Napalm Death tms on sen sijaan _örinää_. Mutta se siitä luokittelulsta.

Slayer ei ole örinää, vaan puhdasta thrashia. Örinää voi hakea brutal death metallin puolelta, esim. Cannibal Corpse, Deeds of Flesh, Kataklysm, etc. Siis paskaa.

Itse olen huomannut, että esim. System of a Down, Rage Against the Machine sekä monet muut toimivat hyvin treenimusana. Biisit eivät saa olla liian monimutkaisia (progressiivisia) tyyliin Dream Theater.

[J/L];1198519 sanoi:
Slayer ei ole örinää, vaan puhdasta thrashia. Örinää voi hakea brutal death metallin puolelta, esim. Cannibal Corpse, Deeds of Flesh, Kataklysm, etc. Siis paskaa.
Jaahas..taas näitä "ei se death metal ole musiikkia"-ihmisiä. No mikäs siinä jos ei tykkää.
Mulla toimii kyllä justiinsa agressiivinen death metal (tai joku muuki kova mättö tieten kans) treenimusana ja edellä mainittu Slayer ja Arch Enemy ovat kyllä hyviä valintoja.
Toisaalta treenimusaksi sopii myös radio..Aattele nyt: teet penkkiä ja sieltä alkaa soida joku hinttiräppibiisi ja tekis mieli lyödä laulajaa turpaan, saa parhaat agressiot treeniin :hyper:

Täytyy tsekata noita ehdotettuja. Seetheriä, Rage Against Machiniä, godsmackkiä mulla jo onkin. Slayer on tuttu mutta jotenkin sen oon sivuuttanut. Clawfinger ja bullet for my valentine menee kuunteluun kans kunhan pääseen liikkeeseen.

Huomasin että pandora.com on kans hyvä mesta tehdä löytöjä.

Jenkkilästä löytyy paljon tuollaista puhdasta rokkimetallia.

Pantera, Machine Head, yms. Pistetään vielä toisesta threadista mieleen tullut Sepultura.

E: Siinä vaiheessa kun alkaa levyhyllyssä olemaan joku genre hyvin edustettuna, niin miksi sitä kuitenkaan kuraa siihen lisäksi ostamaan edes vaihtelun vuoksi.

Pantera :rock: .

Ja ilmiselvät Metallica, Megadeth.

Tervetuloa metallin ihmeelliseen maailmaan:rock: . Ei kannata antaa pienen mörinän häiritä. Nopeasti siihen tottuu.

Metallica, Megadeath ja Pantera on kans tuttuja omasta hyllystä. Jostain syystä ei vaan iske Megadeath ja Pantera, ei edes osaa sanoa mikä siinä sitten mättää. Jotenkin sytyttää raskaampi poljento hieman mollisävyisenä, kun en ole musamiehiä niin vaikeempi selittää. Nopee kitara vingutus ei säväytä, no pienillä poikkeuksilla tietty. Ja noista luokitteluista en kans tiedä paskaakaan, enkä edes välitä, mieli on avoinna kaikelle.

Tuli mieleen että Prong on kans ihan jees ja Therapy.

Metallica, Megadeath ja Pantera on kans tuttuja omasta hyllystä. Jostain syystä ei vaan iske Megadeath ja Pantera, ei edes osaa sanoa mikä siinä sitten mättää. Jotenkin sytyttää raskaampi poljento hieman mollisävyisenä, kun en ole musamiehiä niin vaikeempi selittää. Nopee kitara vingutus ei säväytä, no pienillä poikkeuksilla tietty. Ja noista luokitteluista en kans tiedä paskaakaan, enkä edes välitä, mieli on avoinna kaikelle.

Tuli mieleen että Prong on kans ihan jees ja Therapy.

Voihan se olla, että Pantera on sinulle liian raskasta? Threapy on ihan rokkia.

Miten olisi Monster Magnet, White Zombie? En rokkibändejä tiedä kamalasti.

jambo, tuolla kun levyostos-threadissa kerroit ostaneesi Lacuna Coilin levyn, niin voisinpa uskaltaa suositella sitten vajaan kuukauden päästä euroopan kiertueelle Lacuna Coilin kans lähtevää Oulun omaa Poisonblackia! Varsinki tää uusin plätty, jossa laulaa siis Laihialan Ville, on huomattavasti rokimpaa ja hevimpää, kuin aiempi 2003 ilmestynyt levy. Levy siis ilmestyy Suomessa tällä viikolla, 30. päivä.

Jaahas..taas näitä "ei se death metal ole musiikkia"-ihmisiä. No mikäs siinä jos ei tykkää.
Mulla toimii kyllä justiinsa agressiivinen death metal (tai joku muuki kova mättö tieten kans) treenimusana ja edellä mainittu Slayer ja Arch Enemy ovat kyllä hyviä valintoja.

Itse asiassa sanoin, että Brutal Death Metal on paskaa. Death Metal voi parhaimmillaan olla hyvinkin melodista, vaikka en muuten genrestä välitä.

[J/L];1200092 sanoi:
Itse asiassa sanoin, että Brutal Death Metal on paskaa. Death Metal voi parhaimmillaan olla hyvinkin melodista, vaikka en muuten genrestä välitä.

Niin eli kuulut ihmisiin jolle ei death metal nappaa. Ite kuuntelen kaiken sorttista death metallia, melodisemmasta ihan deathgrindiin/brutal deathiin asti. No tarkoitin vain että aika yksinkertaista haukkua jotain paskaks ilman mitään perusteluja asian tueksi.

Vanhassa, ensimmäisen aallon Death metallissa/semi-deathissa löytyy kyllä jopa melodiaakin..nyt puhutaan ajassa 20 vuotta taaksepäin.

Jos haluaa kuulla jotain AGRESSIIVISTA punttaillessa, pistäkää soimaan vaikka vanhaa Beheritiä ja kanadan katutappelija/black metal skinheads Blasphemya..ei ole ainakaan mitään siloiteltua/trikattua/turvallista playstation-döödsiä..

Itse ei väliä mitä tulee tuubasta kun punttaillaan..

Back
Ylös Bottom