Suosikki/inhokki lomakohteesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä kun on nyt tuota Budapestia kehuttu maasta taivaaseen, niin omat kokemukseni ei olleet niin kovin hyviä.

Olin muutaman päivän joulun välipäivinä siellä ja oli oikeastaan vitun tylsää. Helvetin kylmää oli ja koska keskusta on niin laajalla alueella, niin olin ihan paskana siitä kävelemisestä.

Ruoka oli paikoin hyvää ja paikoin paskaa. Hintataso ruoan ja juomien suhteen korkeahko ainakin keskustassa. Paikalliset oluet ei mitään erikoisia verrattuna Saksaan ja Tsekkiin. Enimmäkseen siellä myytiinkin Itävaltalaisia oluita, mitkä ei nekään kovin kaksisia ole. Viinit tietty hyviä, mutta kohtalaisen kalliita.

Kuuluisa kaupunki on myös kylpylöistään, ja kävinkin yhdessä kuuluisimmista Sczechnyi(tjsp)-kylpylässä. Paikka oli ihan vitun paskainen, ja jengi lilluu siellä vedessä ilman suihkussa käyntiä, ja koska se on kai jotain lähdevettä, niin eihän siinä mitään klooria ole lisätty. Paras oli eräs vanha äijä, joka harjaili ihostaan mäyhkää saunanlauteille. Hieno rakennushan se oli, mutta lähdin sieltä hyvin nopeasti vittuun ja olin onnellinen, etten saanut hiivatulehdusta.

Muutenkaan ei erityisen kaunis kaupunki lukuunottamatta paria poikkeusta verrattuna esimerkiksi Prahaan.

Ymmärrän hyvin, että joku voi olla toista mieltä, mutta itse olen sitä mieltä, että Praha pesee Budapestin 5-0 huolimatta niistä rihkamakaupustelijoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joka paikassahan on puolensa. Voittopuolisesti hyviä:

+++++ Tampere. Ei tarvitse perustella.

+++++ Kapkaupunki ja koko Western Cape. Table Mountain, Cape Point, Paarlin ja Stellenboschin viinialueet, Garden Route. Maailman hienoin akvaario Two Oceans. Pingviinejä ja keskellä kaupunkia asuvia hylkeitä. Jännä kokemus, Afrikan siistein ja sivistynein paikka (mutta ei ehkä enää kauan). Miinusta kitschinen ostosparatiisimeininki ja townshippien rahaa pummaavat liimanhaistelijat. Robben Island = ylihintainen kusetusmesta, ei kannata. Ja onhan se kaukana jos Euroopasta tulee. Rikollisuutta on paljon.

+++++ Vilieläinsafari missä tahansa Afrikan luonnonpuistossa. Parhaat Serengeti, Tsavo, Ngorongoro, Kruger ja Namibiassa joku paikka jonka nimeä en muista. Miinuksena karmaisevat hinnat ja hintaan nähden paska palvelu sekä paikalliset ihmiset, paitsi Namibiassa jossa ovat mukavia. Rikollisuus ja vaarallinen liikenne kaikkialla Afrikassa.

++++ Ranska, erityisesti Provence. Kaunista ja leppoisaa, tosin ihmiset voivat olla vittumaisia (mutta niinhän ne ovat joka paikassa). Roomalaisten raunioita, Paavin palatsi, Marseille, Arles (van Gogh), Aix-en-Provence, aurinkoa. Rosvoja ja varkaita, tietysti.

++++ Andalucia (aurinkorantoja lukuunottamatta, vaikka ihan hyvät rannat siellä on). Cordoban moskeija, Granada ja Alhambra, musiikki, viini. Miinusta rahat pois-meininki ja rikollisuus, kuten joka paikassa.

+++ USAn New England. Siistiä, kaunista, paljon näkemistä pienellä alueella.

Paskamestoja:

----- New York. :urjo:
---- Zanzibar. Likaista, epäviihtyisää, turvatonta, ei mitään nähtävää, paitsi sukelluskohteena ++++, jolloin maihin ei kannata edes nousta.
---- Dubai ja koko Arabiemiraatit. Kaikki öljyvaltiot perustuvat laillistetulle orjuudelle. Ei ihmisoikeuksia, ei mitään kulttuuria, pilvenpiirtäjät rakennettu suoraan hiekan ja kamelinpaskan päälle. Henkinen ilmasto todella ahdistava. Plussaa turvallisuus ja ostokset, siis niille jotka lähtevät lomalle ostoksille.

Vielä näkemättä:

Kalliovuoret
Pyramidit
Kiinan Muuri
Australia + Uusi-Seelanti
Koko Etelä-Amerikka

Paha sanoa mitään hienoa kohdetta kun ei ole käyny kun noita tavallisia "etelän" lomamatkoja. Aika samanlaisia kaikki, mä en niistä mitään isompaa eroa löydä.

Kaupunkilomista en ole koskaan tykännyt. Paitti jos se kaupunki on lämpösessä meren rannalla niin sitten kaupunkilomakin käy...

Kaikki kotoset korpimökit etäisyyttä naapuriin vähintään kilometri on ollu kanssa mun mieleen. Porojen, hyttysten ja karhujen keskellä. Shityihminen kun olen :D .

Joo ja kaikissa noissa on saanu ihan hyvää safkaa ja kaljaakin joskus...

EDIT: ens kesälomaksi pitäs varmaan keksiä jotain vaihtelua taas. Korpimökki olis hieno homma vaan tuo naisväki panee kovasti hanttiin jostain käsittämättömästä syystä.

Kelit kanarialla?

Onko ketään palstalaisista ollut Kanarialla maalis-huhtikuun vaihteessa?
Meillä olis tarkoitus tosiaan 26 päivä lähteä ja viikko olla, niin sitä mietin, että millaista keliä mahtaisi olla odotettavissa?

123jippo sanoi:
Kaikki kotoset korpimökit etäisyyttä naapuriin vähintään kilometri on ollu kanssa mun mieleen. Porojen, hyttysten ja karhujen keskellä. Shityihminen kun olen :D .
EDIT: ens kesälomaksi pitäs varmaan keksiä jotain vaihtelua taas. Korpimökki olis hieno homma vaan tuo naisväki panee kovasti hanttiin jostain käsittämättömästä syystä.

:offtopic:
Onneksi on mökki keskellä korpea. Viime kesänä oltiin emännän kanssa parikin kertaa sellainen 4-5 päivää kahdestaan siellä mökillä. Päivät meni aurinkoa ottaessa,olutta juodessa ja grillatessa. Oli muuten ehkä parhaita lomia mitä olen koskaan pitänyt. Kerran 5 päivän aikana rikkoitui luonnon äänet kun rajamiehet ajoivat ohi siitä. Meillä oikeastaan on lähimpänä raja-asema joka on noin 2 km päässä ja sitten todellinen läpivuoden asutus taitaa olla jossakin 25km päässä. Siellä on tullut nähtyä karhusta lähtien kaikki muut otukset paitsi susi, mutta senkin olen kuullu syksyllä ulovovan yöllä.
Eniten tuonne lähtiessä aina arveluttaa että jos auto hajoaa sinne niin sitten alkaa pikkuiset probleemat jos suurempi vika kyseessä, muuten en ole koskaan osannut pelätä.

25 km naapuriin. Toihan on unelma. Vuokraa mulle kuukaudeksi ens kesänä.

123jippo sanoi:
25 km naapuriin. Toihan on unelma. Vuokraa mulle kuukaudeksi ens kesänä.

Sorry mutta njet. On pikkuisen suunnitelmissa että itse olen kesäkuussa useampaan otteeseen siellä ja sitten heinäkuussa menee isä sinne. Ja sittenhän elokuussa alkaa jo karhun metsästys joten sitten siellä on taas meikäläinen ja muuta meidän porukkaa. Syksyllä sitten olen varmaan lokakuussa taas ainakin viikon metsällä siellä.

Pikkupoikana vanhemmat vei perheen Los Angelesiin pariinkin kertaan. Jäi todella hyvät muistot. Nämä siis pikkupojan näkökulmasta:

-Huvipuistot yms: Disneyland, Magic Mountain, Knott's Berry Farm, Universal Studios...olin juuri ja juuri niin iso että pääsin kaikkiin laitteisiin.

-Pelihalleja löytyi joka kulmalta joissa oli uutuuspelejä (siihen aikaan Suomessa ei pelihalleja oikein ollut). Muistaakseni pelasin niin paljon Street Fighter II:sta, että lähdin Suomessa karateen sen takia kun piti potkia niin kuin Ryu :)

-Kaupoissa myytiin G.I. Joe ukkoja ja -lehtiä (ei ollut vielä Suomessa). Muutenkin isot "mall":it oli hienoja.

-Hampurilaispaikat tuli tutuiksi: Wendy's, Denny's, Kentucky Fried chicken...

-Maisemat: jos halusi beachille, niin löytyi mistä valita. Jos taas halusi vuorille ihailemaan maisemia ja suuria punapuita niin nekin oli pienen ajomatkan päässä. Sitten LA:sta pohjoiseen kun ajettiin merta pitkin, niin siinä oli sellaista ylhäällä kallioilla kiemurtelevaa tietä mistä oli hienot näkymät Tyynelle merelle. Tai sitten pystyi ajamaan vähän keskemmältä Kaliforniaa missä oli todelliset autiomaamaisemat.

...

Nää matkakohteet on ihan lame, niinkuin jou jou neekerit sanoo. Jos voitan lotossa, niin tilaan tälläisen pakettimatkan.

Hyvä matkatoimisto,

tilaan seuraavanlaisen pakettimatkan. Ensiksi helsingistä Hornetilla atlantille lentotukialukselle, jossa tutustumiskierros aluksen eri osiin sekä lähialue puolustustaistelunäytös. Tästä matka jatkuu sukellusveneellä Titanicille, josta poimimme matkamuistoja robottikäsivarrella. Tuolta lento Apache-Longbowlla Nykiin (satunnaista ammuskelua matkalla), jossa lounas siinä ravintolassa jossa Michael ampui en kaksi miestä Kummisetä elokuvassa. Otan carbonaran. Sitten Nevadaan katsomaan ydinräjäytysnäytöstä ja iltapäiväksi Area 51:n all access tutustumiskäynti ja kahvitauolla CIA kertoo minulle kuka tappoi JFK:n. Seuraavana päivänä golfkierros Arnoldin, Clintin, Deniron ja Monica Sweetheartin kanssa sekä yhteissauna ja pari kepardia päälle. Je ehkä Monicakin. Tästä matka jatkuu Brasiliaan, jossa otan aurinkoa just sen verran kun huvittaa. Rannalla saa käyskennellä vain brassityttöjä, joiden tarkempi kuvas täältä (linkki laatua pojille 2#). Seuraavaksi sitten Argentiinaan tapaamaan elossa olevia natseja ja rautaristin luovutus minulle. Illalla sauna etelämantereella ja kunnon perseet mökkihöperöitten tutkijoitten kanssa ja ehkä improvisoitu moottorikelkkakisa periaatteella: kuka ajaa pisimmälle ilman pyyhettä munat huurussa. Seuraavana päivänä hengailua etelänavalla ja ammuntaa Gatling konetykillä. Ja kattokaa et se on samanlainen kuin Predatorissa. Itse asiassa mä haluan Jesse Venturan sinne messiin. Tästä lento Afrikkaan, matkalla mulle taikatemppuja tekee David Blaine. Hänen täytyy myös paljastaa miten temput tehdään. Siis ne taikatemput. Afrikassa joku safari ja ehkä neekerinmetsästystä, jos sille päälle satun. "Lounas" Hemingwayn kantapaikassa ja sitten virkistäytyminen Viktorian putouksilla. Siitä sitten Kairoon pyramideille, jonka huipulla akti Miss Universumin kanssa. Heti perään risteily Niilillä, jolla Agatha Cristien murha niilillä osallistuva näytelmä. Sitten illalla lento Roomaan kuumailmapallolla ja yö Paavin sängyssä. Ilman paavia. Miss World Fitnessin kanssa. Ja ehkä strappadonkin. Aamulla kaksintaistelu Colosseumilla Russel Crowea vastaan, jonka luonnollisesti voitan sekä jälkinäytöksenä pedofiilit vs. saatanan pahalla tuulella olevat leijonat. Crowen ownettamisesta saan palkkioksi roomalaisia neitsyitä sekä puisen gladiuksen. Korkkauksen jälkeen Idän pikajunalla Stalingradiin (joo vedätte ne kiskot sinne) ja tutustuminen mestoihin. Sekä taistelunäytös. Päivän päätteeksi Putinin kanssa Judoa. Voitan tietenkin ipponilla ja saan laukaisukoodit haltuuni. Ja ehkä karjalan palautettua. Tyhjänä. Illalla kahvit pakinkannesta monrepossa ja siivu leikattua konjakkia.

Haluan myös käydä Japanissa samurai-museossa, saada oman samurai miekan, purkaan kerrostalon taikka pari sellasella purkupallo työkoneella nähdä elviksen sekä Napolin. Niin ja reissu sinne Nigerialaisten pappien luokse, jotka vartioivat sitä väitettyä Graalin maljaa. Eikä pahitteeksi olisi hommata Slayeriä sen vankilan käytävään vetää keikkaa missä Saddam oleilee. South Parkin tekijät messiin tietty. Avaruuslento olis myös kiva.

Maksan käteisellä.

Yhteistyö terveisin,
Eugen

Eugen sanoi:
Nää matkakohteet on ihan lame, niinkuin jou jou neekerit sanoo. Jos voitan lotossa, niin tilaan tälläisen pakettimatkan.

Hyvä matkatoimisto,

tilaan seuraavanlaisen pakettimatkan. Ensiksi helsingistä Hornetilla atlantille lentotukialukselle, jossa tutustumiskierros aluksen eri osiin sekä lähialue puolustustaistelunäytös. Tästä matka jatkuu sukellusveneellä Titanicille, josta poimimme matkamuistoja robottikäsivarrella. Tuolta lento Apache-Longbowlla Nykiin (satunnaista ammuskelua matkalla), jossa lounas siinä ravintolassa jossa Michael ampui en kaksi miestä Kummisetä elokuvassa. Otan carbonaran. Sitten Nevadaan katsomaan ydinräjäytysnäytöstä ja iltapäiväksi Area 51:n all access tutustumiskäynti ja kahvitauolla CIA kertoo minulle kuka tappoi JFK:n. Seuraavana päivänä golfkierros Arnoldin, Clintin, Deniron ja Monica Sweetheartin kanssa sekä yhteissauna ja pari kepardia päälle. Je ehkä Monicakin. Tästä matka jatkuu Brasiliaan, jossa otan aurinkoa just sen verran kun huvittaa. Rannalla saa käyskennellä vain brassityttöjä, joiden tarkempi kuvas täältä (linkki laatua pojille 2#). Seuraavaksi sitten Argentiinaan tapaamaan elossa olevia natseja ja rautaristin luovutus minulle. Illalla sauna etelämantereella ja kunnon perseet mökkihöperöitten tutkijoitten kanssa ja ehkä improvisoitu moottorikelkkakisa periaatteella: kuka ajaa pisimmälle ilman pyyhettä munat huurussa. Seuraavana päivänä hengailua etelänavalla ja ammuntaa Gatling konetykillä. Ja kattokaa et se on samanlainen kuin Predatorissa. Itse asiassa mä haluan Jesse Venturan sinne messiin. Tästä lento Afrikkaan, matkalla mulle taikatemppuja tekee David Blaine. Hänen täytyy myös paljastaa miten temput tehdään. Siis ne taikatemput. Afrikassa joku safari ja ehkä neekerinmetsästystä, jos sille päälle satun. "Lounas" Hemingwayn kantapaikassa ja sitten virkistäytyminen Viktorian putouksilla. Siitä sitten Kairoon pyramideille, jonka huipulla akti Miss Universumin kanssa. Heti perään risteily Niilillä, jolla Agatha Cristien murha niilillä osallistuva näytelmä. Sitten illalla lento Roomaan kuumailmapallolla ja yö Paavin sängyssä. Ilman paavia. Miss World Fitnessin kanssa. Ja ehkä strappadonkin. Aamulla kaksintaistelu Colosseumilla Russel Crowea vastaan, jonka luonnollisesti voitan sekä jälkinäytöksenä pedofiilit vs. saatanan pahalla tuulella olevat leijonat. Crowen ownettamisesta saan palkkioksi roomalaisia neitsyitä sekä puisen gladiuksen. Korkkauksen jälkeen Idän pikajunalla Stalingradiin (joo vedätte ne kiskot sinne) ja tutustuminen mestoihin. Sekä taistelunäytös. Päivän päätteeksi Putinin kanssa Judoa. Voitan tietenkin ipponilla ja saan laukaisukoodit haltuuni. Ja ehkä karjalan palautettua. Tyhjänä. Illalla kahvit pakinkannesta monrepossa ja siivu leikattua konjakkia.

Haluan myös käydä Japanissa samurai-museossa, saada oman samurai miekan, purkaan kerrostalon taikka pari sellasella purkupallo työkoneella nähdä elviksen sekä Napolin. Niin ja reissu sinne Nigerialaisten pappien luokse, jotka vartioivat sitä väitettyä Graalin maljaa. Eikä pahitteeksi olisi hommata Slayeriä sen vankilan käytävään vetää keikkaa missä Saddam oleilee. South Parkin tekijät messiin tietty. Avaruuslento olis myös kiva.

Maksan käteisellä.

Yhteistyö terveisin,
Eugen

Siinäpä olisikin jollekin matkatoimistolle oikein myyntivaltti. Fuck the kuulennot :D

-Stone Cold- sanoi:
Kuis mainitset japanilaiset miinuksena? Ei kai ne erityisen törpösti käyttäydy? Vai etkö vaan kertakaikkiaan pidä koko kansasta?
Niin ja miksi ei häämatkalle?

Hawai on japsien ja jenkkien kanaria! Japanilaisia vastaan ei ole mitään henkilökohtaista, mutta niitä on vaan niin helvetisti siellä! Liikkuu aina vähintään 10hengen ryhmissä kamerat ojossa ja tunkevat 5hengen hissiin 20 tyyppiä...Rannalla ne pistävät perversionsa kehiin ja kuvaavat kaikkea ja kaikkia. Häämatka paikkana ei yhtään erikoisempi, kuin Mallorca/Playa del Ingles. Hawailla on meidän eurooppalaisen silmissä kultti maine. Mieleen tulee heti hulahula tytöt ja loputtomat rannat sekä hang loose meiniki, jota voi löytyä ehkä exclusivesimmisa paikoista jossain mauin sydämmessä, mutta ei Waikiki-beachillä. Se mesta on täynnä 30 kerroksisia hotelleja ja huoria sekä kaiken mailman ihme hiippareita. Itse menisin häämatkalle Tahitille/Mauritiukselle.

Lisäyksenä vilä hyvistä mestoista niin Austraalian Sydney+Great barrier reef+Canberra!!! :rock: Jos joskus pitäisi lopullisesti karistaa suomen pölyt jaloista niin Down Under ja mars!!

Kapkaupunki, Läntinen Kapmaa, Etelä-Afrikka. :rock:

Monet väittävät maailman kauneimmaksi kaupungiksi, enkä minä väitä vastaan. Siellä on yksinkertaisesti kaikkea. Maisemia vailla vertaa (mm. Winelands, Garden Route, Hyväntoivonniemi), luonnon eksotiikkaa, tolkutonta rikkautta ja tolkutonta köyhyyttä, mielenkiintoisella tavalla toisiinsa sekoittumatonta eurooppalaisuutta, afrikkalaisuutta ja aasialaisuutta. Ihanteellinen ilmasto, erinomaiset palvelut ja äärimmäisen ystävälliset ihmiset. Huippuluokan rugbyä...STORMERS...:rock: . Hintataso siedettävä. Uusintamatkatkaan eivät ole auttaneet, olen katsellut sieltä jo taloakin sillä silmällä. :haart:

Rio de Janeiro ja San Francisco ovat toki myös erittäin mukavia matkailukaupunkeja. Euroopassa Islanti ja Sveitsi ovat suosikkejani.

MKM sanoi:
Kapkaupunki, Läntinen Kapmaa, Etelä-Afrikka. :rock:

Monet väittävät maailman kauneimmaksi kaupungiksi, enkä minä väitä vastaan. Siellä on yksinkertaisesti kaikkea. Maisemia vailla vertaa (mm. Winelands, Garden Route, Hyväntoivonniemi), luonnon eksotiikkaa, tolkutonta rikkautta ja tolkutonta köyhyyttä, mielenkiintoisella tavalla toisiinsa sekoittumatonta eurooppalaisuutta, afrikkalaisuutta ja aasialaisuutta. Ihanteellinen ilmasto, erinomaiset palvelut ja äärimmäisen ystävälliset ihmiset. Huippuluokan rugbyä...STORMERS...:rock: . Hintataso siedettävä. Uusintamatkatkaan eivät ole auttaneet, olen katsellut sieltä jo taloakin sillä silmällä. :haart:

Plagiaatti!

+++++ Kapkaupunki ja koko Western Cape. Table Mountain, Cape Point, Paarlin ja Stellenboschin viinialueet, Garden Route. Maailman hienoin akvaario Two Oceans. Pingviinejä ja keskellä kaupunkia asuvia hylkeitä. Jännä kokemus, Afrikan siistein ja sivistynein paikka (mutta ei ehkä enää kauan). Miinusta kitschinen ostosparatiisimeininki ja townshippien rahaa pummaavat liimanhaistelijat. Robben Island = ylihintainen kusetusmesta, ei kannata. Ja onhan se kaukana jos Euroopasta tulee. Rikollisuutta on paljon.

SA rokkaa. Buurit on Afrikan suomalaisia. :thumbs:

Harmi vaan että moni on itse ottamassa tai jo ottanut pitkät maastaan ja vienyt perheen ja pääomat mukanaan. Nyt niitä on joka puolella varsinkin Itä-Afrikassa, ja kaikki sanovat lähteneensä pakoon ennen kuin homma tulee reisille. ANC on yhtä korruptoitunut kuin mikä tahansa Afrikan hallituksista ja köyhä kansa pysyy köyhänä. Omituinen surumielinen tunne valtaa aina Etelä-Afrikassa. Kaunista mutta jotenkin toivotonta.

Anyway, onnea talokaupoille.

Tykkäätkö opossumeista?

Mäkin oon rampannu nuo peruskohteet (Kreikka, Turkki, Kanaria), joten ei niistä sen enempää, mutta pari vuotta sitten kävin maailman toisella puolella enkä ihan heti edellä suluissa mainittuja edes vertailisi:

Uusi-seelanti :5:
Sivistynyt maa, jopa suihkussa paine kuten Suomessa. Lämmintä, kylmää, hellettä, lunta ja jäätä, vulkaanisia alueita, geysirejä, rumia aboriginaaleja, vuoristoa, siis ihan älytön luonto tuolla. Mahtava reissu. Ainoa miinus oli hintataso, mutta lomallahan ei säästellä :thumbs: Niin ja tietysti ihan järjettömän pitkä, kivulias ja tuskallinen matka (vanhukset älkööt vaivautuko, iskee hätäseen veritulppa ja nilkat turpoo muutenkin reiden paksusiksi istumisesta).

Suosikki lomakohde on ehdottomasti Thaimaa. :haart: Sinne palataan aina vain uudelleen ja uudelleen... Mukavan leppoisa meininki ja uskomattoman hienoja paikkoja ympäri maata, olit sitten etelässä tai pohjoisessa.

Brasilia ja Meksiko :rock: Näihinkin maihin voisin palata uudelleen.

Italia :haart: Au Pairina ollessani, kiertelin maata aika tiiviisti ja jokin siinä vain viehättää edelleenkin...On pohjoisen laskettelukeskukset, meri ja rantoja, pohjoisen vehreys-etelän kuivuus, kulttuuri...

Kaupungeista ihastuttavimpia ovat olleet Singapore, San Diego ja Firenze. Omalla tavallaan Las Vegas on myös mahtava paikka, aavikon keskelle rakennettu satukaupunki. :)

Grand Canyon, tämä on jokaisen nähtävä ja koettava itse, sanoin kuvaamaton paikka!!!

Kanarialle en lähtisi enää millään, siellä kolme kertaa -90 luvulla käyneenä. :evil:

Koipireisi sanoi:
Plagiaatti!

SA rokkaa. Buurit on Afrikan suomalaisia. :thumbs:

Harmi vaan että moni on itse ottamassa tai jo ottanut pitkät maastaan ja vienyt perheen ja pääomat mukanaan. Nyt niitä on joka puolella varsinkin Itä-Afrikassa, ja kaikki sanovat lähteneensä pakoon ennen kuin homma tulee reisille. ANC on yhtä korruptoitunut kuin mikä tahansa Afrikan hallituksista ja köyhä kansa pysyy köyhänä. Omituinen surumielinen tunne valtaa aina Etelä-Afrikassa. Kaunista mutta jotenkin toivotonta.

Anyway, onnea talokaupoille.

Kas prkl, matkailumakumme on varsin yhtenevä, Kapin lisäksi antaisin :5: Tampereelle ;) .

Apartheidiin ei ole paluuta :itku: ja onhan E-Afrikassa ongelmansa, mutta en näe maan tulevaisuutta mitenkään synkkänä...ainakaan kaikille. Jotkut arkajalkaiset arjalaispehtoorit sieltä ovat vallanvaihdon jälkeen valittaen lähteneet, mutta kalpeanaamojen valtaosalle maassa mikään ei ole käytännössä muuttunut. ANC on loppujen lopuksi ollut politiikassaan hyvin maltillinen (minkä vuoksi jopa apartheidin luonut NNP fuusioitui siihen) ja orastaneille korruptiohimoille on lyönyt suitsia suuhun poliisiin perustettu erikoisyksikkö Scorpions. E-Afrikan talouskasvu on viime vuodet ollut parempaa kuin koskaan ja ollut yksi maailmaan nopeimpia ja vakaimpia. Maailmanpankin mukaan E-Afrikkalaisten ostovoimapariteetti on nyt jopa maailman 19. korkein :eek: . Ulkomailtakin pääomaa virtaa melkoista vauhtia ja tulevaisuuden kasvuennusteet ovat korkealla. Ongelma tosin on se, että siinä missä viisi miljoonaa valkoista ja jotkut mustat elävät herroiksi, suurin osa mustista elää peltihökkelissä tai bambumajassa ja uhkaa joutua AIDS:in tai ryöstäjän uhriksi. Maan suotuisa talouskehitys näkyy valitettavasti myös talojen hinnoissa :evil: : ne ovat viimeisen 10 vuoden aikana melkein kolminkertaistuneet, viime vuonnakin nousivat 32%.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom