Suoritusohjeita joukkoon liikkeitä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Treeni on alkanut kulkea ihan mukavasti pakkikselta imetyn tiedon ansiosta, mutta lisää tietoa tarvitsisin. Eli muutaman liikkeen edes lähelle oikeaoppinen suorittaminen on hakusessa.

1. leuanveto. Kuningasliike selälle, mutta miten? Niskan taakse vai tankoa nenään? Onko oteleveys suurinpiirtein sama kuin ylätaljassa?

2. kiertäjäkalvosin. Kokonaisvaltaisesti selitettynä, eri liikkeet. Nyt olen tehnyt jalkojen päällä makaamalla - ei kunnon tuntumaa takaolkapäihin. Mikä vikana? Sen sijaan istumalla tuolilla kyynärpää pöydällä ja painon kanssa 'kiertämällä' kättä pöydän pinnan tasosta pystysuoraan antaa hyvän tuntuman, mutta onko yhtä tehokas kuin muut liikkeet?

3. Vinopenkki. Perustuntuma on kyllä, mutta vähän tarkennusta. Mikä oikea kulma penkille, saako selkä kaareutua (keskiosa selästä irtoaa penkistä)?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
blackrat sanoi:
Treeni on alkanut kulkea ihan mukavasti pakkikselta imetyn tiedon ansiosta, mutta lisää tietoa tarvitsisin. Eli muutaman liikkeen edes lähelle oikeaoppinen suorittaminen on hakusessa.

1. leuanveto. Kuningasliike selälle, mutta miten? Niskan taakse vai tankoa nenään? Onko oteleveys suurinpiirtein sama kuin ylätaljassa?

2. kiertäjäkalvosin. Kokonaisvaltaisesti selitettynä, eri liikkeet. Nyt olen tehnyt jalkojen päällä makaamalla - ei kunnon tuntumaa takaolkapäihin. Mikä vikana? Sen sijaan istumalla tuolilla kyynärpää pöydällä ja painon kanssa 'kiertämällä' kättä pöydän pinnan tasosta pystysuoraan antaa hyvän tuntuman, mutta onko yhtä tehokas kuin muut liikkeet?

3. Vinopenkki. Perustuntuma on kyllä, mutta vähän tarkennusta. Mikä oikea kulma penkille, saako selkä kaareutua (keskiosa selästä irtoaa penkistä)?

1. itse tekisin nenään ja välttäisin niskan taakse, koska luonnoton tila olkapäälle.
Sama kuin ylätaljan vetäminen niskan taa... bääd.
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/index.htm
ja ota sieltä vasemmalta heti ensimmäinen linkki "Varoitus lue ensin"
Sieltä löytyi ihan hyvää settiä näin alkajalle...

2. pari hyvää linkkiä joita itse rupesin noudattamaan. Sisältää kuvat liikkeistä
http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm
http://www.dolfzine.com/page393.htm

3. tähän saa joku muu vastata

Tuossa vinopenkissä itse vaihtelen hieman kulmaa, joskus pienempi, joskus isompi kulma. Perse ei saa missään nimessä nousta penkistä irti, selkä voi olla aavistuksen kaarellakin. Tärkeää on se, ettei käännä kyynärpäitä eteen, jolloin ojentajat ottavat rasitusta, vaan pitää kyynärpäät sivuilla. Yksi kikka tangolla tehtäessä, millä saa mahtavan tuntuman rintaan on se, ettei laske tankoa aivan rintaan kiinni vaan jättää sen parin sentin päähän ja pysäyttää siihen, ennenkuin nostaa ylös ja jättää kyynärpäät lukitsematta ylhäällä. Painoja saa vähentää rajusti näin tehtäessä. Voit koittaa vaikka viimeisessä sarjassa. (Ei sovi egopotareille :) )

Zone-sarja -42%
IMO ylätalja eteen on kyllä paljon parempi liike entä toi leuanveto, itse ainakin saan ylätaljassa paljon paremman tunteen kuin leuanvedolla ja muutenkin tykkään tehdä sitä "isoilla" painoilla ja tankoa en vedä rintaan asti, eli kaikki aikalailla oppikirjojen vastaisesti, mutta mulla se vaan toimii.
Vinopenkin kulma noin 25-35 astetta, liian jyrkässä kulmassa(45 astetta ja yli) alkaa mennä liian paljon jo olkapäille, ainakin itselläni, itse käytän tangon rinnassa mutta käsiä en työnnä suoriksi asti.
Kiertäjäkalvosin kyssäriä en oikein tajunnut, mutta itse kiertäjä kalvoihin riittää niin sanottu jumppailu käsipainoilla ei tarvi vetää todellakaan loppuun asti.Pikku kässärillä pari pitkää sarjaa kerran pari viikossa. Viparit yms on sitten olkapäille erikseen eikä niillä ole mitään tekemistä kiertäjäkalvosin liikkeiden kanssa.

Kiertäjä kalvosin liike esim näin, mutta otat molempiin käsiin pienet kässärit, nosta siis kädet yhtä aikaa ylös, alas ja teet pari pitkää sarjaa esimerkiksi rintapäivän päätteeksi, tuo tuki mikä tuolla akalla on niin siitä ei tarvi välittää :) kuhan pidät ne kädet suunnilleen tuossa kulmassa kun teet niitä.

Liitteet

• hartia_kierto.gif
    hartia_kierto.gif
    24,5 KB · Katsottu: 424
neutraali sanoi:
:offtopic: On muuten melko karapulaisen näköinen ukko :lol2: :D .Itse liikkeitä kun tekee näyttää jo siltä että on sammumis pisteessä :D

HEHHEEE niimpä muuten onkin :hyper:

Empä itse sitä ukkoa ensin kattellut. lähinnä liikkeitä vaisen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom