Suorilta jaloin maastavedon tekniikasta kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snoopie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kummalla tavalla teette kyseisen liikkeen, kumman olette havainnut paremmaksi? Huomasin exrx.netissä 2 eri variaatiota sjmvstä.

linkit:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStrBackStrLegDeadlift.html

Itse olen tähän mennessä tehnyt tuota sjmvtä selkä suorana.

Eikö tuon toisen vaihtoehdon pitäisi olla jo huono, kun selkä vääntyy tuolla tavalla mutkalle? Luulen, ettei ainakaan minun selkä tykkäisi tuosta ollenkaan.

Mä teen jostain tosta väliltä :D Kyllä mulla selkä menee vähän kaarelle kun lasken raudan melkeen maahan asti...

Tuossa ekassa tulee parempi venytys takareisille, enpä tehokkuudesta tiedä, onhan tuossa liikerata tietty pitempi.. ite teen tuon toisen mukaan mutta kuitenkin maahan asti ja selkä suorassa :)

Selkä suorana teen. Mulla ainakin toimii hyvin niin. En aio kokeillakaan toistaiseksi tuota toista variaatiota. Selkä pyöreänä varmaan lentäis selästä välilevyt takaseinään. :D

Tollaselta korokkeelta on varmasti vaikea vetää alas asti selkä suorana. Selkä suorana on turvallisempi tehdä mun mielestä, mutta tolla "huonommalla" tyylillä saa varmasti lisää tehoja molempiin versioihin.

Jos tekee pitemmällä liikkeellä, taipuuhan se selkä väkisinkin hieman, siksi kannattaa tuossa koroke versiossa vain pitää kilot kohtuu pieninä.

Itse suosin nykyään kolmatta versiota liikkeestä, nimittäin tuota alempaa, eli selkä suorana, mutta lisäksi laitan lankun päkiöiden alle, jolloin takareiteen tulee voimakkaampi venytys, ja kilot pidän alle 100kg luokassa.
Tämän tavan plagioin suoraan Flex Wheelerin treeni videosta. :D
Polvia en laita ihan lukkoon, mutta pidän jalkani silti suorana.

En tiedä mutta todella monet meidänkin salilla tekee tuota toista variaatiota eli korokkeen päältä ja mielestäni aika kovilla painoilla, tais olla jotain 120.. saapas nähdä miten tuossa käy, on aika villin näköstä ku mies suurinpiirtein kaksinkerroin ala-asennossa.. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämä nyt varmaan on itsestään selvyys, mutta mainitaan nyt että liikettä kannattaa mallata niin että näet itsesi peilistä sivulta.

Ite teen tuolla jälkimmäisellä, eli en laske kun vähän polvien alapuolelle.
mutta jalat on miulla kyllä vähän enemmän koukussa.. :jahas:

burdock sanoi:
Mikä sitten on SJMV:n oikea asento selän kannalta? Onko kenelläkään kuvia siitä?

http://www.stumptuous.com/baddl.html

Skrollaat tota alaspäin niin sieltä tulee stiff-legged deadlift.

Itse en ainakaan tekisi tota SJMV:a selkä pyöreänä, mulla se ainakin ottaa takareisiin niin tajuttomasti, et ne varmaan poksahtais jos venytystä tulis noin paljon.. Puhumattakaan sit selästä :jahas:

Enpä minäkään tekisin mistään hinnasta selkä pyöreänä. Itseasiassa mulla ei jalatkaan kovin suorassa pysy ja silti ottaa hiton hyvin takareisille. Oikein pelottanut kun joskus tekniikka mennyt kesken sarjan huonoksi ja selkä pyöritsynyt, ei ole tuntunut yhtään hyvältä.

Tämä on ehkä noista exrx:n vaihtoehdoista lähimpänä itse tekemääni versiota, eli selkä on suorana, katse eteenpäin ja polvet joustavat eivätkä mene lukkoon missään vaiheessa. Tosin tankoa en päästä ehkä ihan noin alas. Taitaa olla sama kuin Halon linkissä opetettava.

No kun aloitin sjmv tekemisen tein noin kuin tossa ekassa eli olin korokkeella tanko varpaisiin ja ylös. Sitten rupes ettimään enemmän tietoa ja suurin osa oli sitä mieltä, että selkä suorana ehdottomasti...rupesi pelottamaan kun kaikkialla puhuttiin, että tulee pyöreäselkä, vaikken oikeastaan vieläkään tiedä mitä se tarkoittaa :D .

Omilla kokemuksilla noi molemmat ottaa about yhtäpaljon takareiskoihin. Ja painotkin oli about samaa luokkaa molemmissa kun tein myötäotteella..

burdock sanoi:
Mikä sitten on SJMV:n oikea asento selän kannalta? Onko kenelläkään kuvia siitä?

Yleisen selän terveyden ja välilevyjen paineen kannalta se on yksiselitteisesti sellainen jossa alaselässä ja koko selässä säilyy se normaali loiva S-muoto. No, toi ei nyt rajoita pois sitä että jos selkänsä kestävyyden tuntee, niin ei voisi tehdä varovasti selkä pyöreänäkin, itsekin teen ihan liikkuvuuden takia selkäojennuksia rullaten ylös. Mutta jos puhutaan siitä asennosta jossa rasitus jakautuu rangalle tasaisesti niin se on selkä "suorana" tai siis siinä neutraalissa asennossa. Toi Vroomfundelin linkki on se miten itse selkävammaisena teen, saatan tosin työntää hanuria vielä enemmän taakse jolloin liikettä voisi jo sanoa romanialaiseksi maveksi.

exrx:ssä on enemmänkin juttua noista nostoista ja niiden riskialttiudesta http://www.exrx.net/ExInfo/DangerousExercises.html#anchor416052

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom