Suoramarkkinoinnin kieltäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scud
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Onko olemassa jotain sellaista paikka jonne ilmoittamalla voi kieltää lehtimyyjiä soittelemasta. Muistelen että täällä oli joskus puhetta siitä mutta en löytänyt mitään. Rupeaa pikkuhiljaa ottamaan päähän nuo soittelijat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän noista pääsee nopeasti eroon. "en osta" ja luuri kiinni.

(yks hyvä vinkki: kysy tuleeko myytävä lehti kirjastoihin. Myyjä yleensä innoissaan selittää että kyllä tulee kaikkiin kirjastoihin . Sano sitten, että käytkin lukemassa sen kirjastossa niin ei tarvitse kotiin tilata.)

Originally posted by naiskovis
(yks hyvä vinkki: kysy tuleeko myytävä lehti kirjastoihin. Myyjä yleensä innoissaan selittää että kyllä tulee kaikkiin kirjastoihin . Sano sitten, että käytkin lukemassa sen kirjastossa niin ei tarvitse kotiin tilata.)

Tuo muuten on hyvä keino. Nykyään sanon aina lehtikaupustelijoille, että luen kaikki itseä kiinnostavat lehdet koulun kirjastolla jossa käyn päivittäin joten turhaapa niitä kotiin tilaa.

Originally posted by Stalker
Onko olemassa jotain sellaista paikka jonne ilmoittamalla voi kieltää lehtimyyjiä soittelemasta. Muistelen että täällä oli joskus puhetta siitä mutta en löytänyt mitään. Rupeaa pikkuhiljaa ottamaan päähän nuo soittelijat.

Meillä on puhelinmyyntikielto ja suosittelen kyllä. En nyt muista tämän tarkemmin miten se otettiin, mutta soitappa lähimmälle puhelinlaitokselle.

Rahankerääjiä eri tarkoituksiin tuo ei ole silti estänyt. Hyviin asioihin varmaankin pääasiassa, mutta mitään en puhelimitse mihinkään anna. Muuten kyllä hyväntekeväisyyttä voin harrastaa.

Originally posted by Stalker

Tsekkaa http://www.ssml-fdma.fi/ jossa sanotaan mm. seuraavaa:
Puhelintarjonnan rajoittamispalvelu
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kotiinsa tulevaa kaupallista puhelintarjontaa. Rajoitus tehdään joko Soneran tai Elisan palvelunumeroihin:
Sonera: 060013404 ma-pe klo 8-20 ja la klo 9-15 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm)
Elisa: 060093404 päivittäin klo 8-22 (puhelun hinta 0,37 €/min + pvm).

Lisäksi postitse nimellä tulevat "Hyvä Etunimi, nyt sinulla olisi erinomainen tilaisuus..." mainokset voi estää muistaakseni maistraatiin jätettävällä raksilapulla, jonka jälkeen maistraatti ei enää anna osoitetietoja mainostajille.

Sitten vielä postiluukkuun "Ei mainoksia" niin kaupittelusaasta on kohtuullisen hyvin kurissa pl. Jeesustelijat, jotka eivät ilmeisesti osaa lukea tai ymmärrä että mainoslehdykkä jossa mainostetaan Jeesusta on mainos siinä kuin Siwan kuponkiuutisetkin.
:curs:

Mulle ei oo tullu henk.koht yhtään soittoa sen jälkeen kuin noin 3 vuotta sitten soitin suoramarkkinointikiellon numerooni! eli auttaa siis kun soittaa 060013404 numeroon mistä numerosta tahansa .

Kyllä vaan Hesarin myyjät on kaivanut jostain mun kännykkänumeron vaikka se on salainen. Pitää muistaa ens kerralla kysyä, mistä ne on sen saanut.

Kyllä vaan Hesarin myyjät on kaivanut jostain mun kännykkänumeron vaikka se on salainen. Pitää muistaa ens kerralla kysyä, mistä ne on sen saanut.

Siihen ne vastaa, että numerot on arvottu jollain tietyllä välillä.

Vanhemmat tilasivat mulle 7päivää -lehden 2 kuukaudeksi. Sen loputtua tulin samaan aikaan vaihtaneeksi liittymän ja asettaneen sen salaiseksi. Silti tuli 5 kertaa soittoja: "Nyt olis uudet kiiltävämmät kannet ja enemmän asiaa..."

Arvottu in my ass :rolleyes:

Noista salaisista numeroista sen verran, että kannattaa muistaa kun kaiken maailman arvontakuponkeja ja tyytyväisyyskyselyjä täyttää eri liikkeissä ettei niihin laita puh.nroa. niitähän saatetaan käyttää suoramarkkinoinnissa. nim.merkillä kokemusta omaava!

Puhelintarjonnan rajoittamispalvelu Suoramarkkinointiliitosta toimii kohtuullisen hyvin.

Härskein esimerkki suoramarkkinoinnista oli jonkun fakin keskustelupalstan mainostaja jossa voi keskustella yöllä poikien tai tyttöjen kanssa edulliseen 50 centin hintaan - soitti kahden aikaan yöllä!! Kun ystävällisesti tiedustelin että mikä aika tämä on soitella, tuli selitys että "meidän tytöt ja pojat on töissä tähän aikaan". Kiitos ja kuulemiin :curs:

Joo, mä olen ottanut ihan tavaksi hiljentää puhelin yöksi. Ei ole kyllä puhelinmyyjät soittaneet yöllä. Mutta annahan olla, jos unohtaa puhelimen yöksi päälle niin varmaan soittaa joku kaveri jostain kapakasta ja kysyy, että "voinsch mä tulle sinne yöksch ku mulla ei oo mitään muutakaan paikkaa, mut hei yksch pikku juttu, voischitsä makschaa schen mun takschin..."

Kyllähän noista pääsee nopeasti eroon. "en osta" ja luuri kiinni.

Voi lollo. Justiin olin lukenu ton neuvon täältä, ku muijalle soitti samasta paikasta myyjä, josta oli soitettu viikko sitten. Silloin tyttöystävä sano, että ei kiitos, mutta nyt ku soitti uudestaan, nii anto mulle.

Saadessani luurin, myyjä puhui jotain, ja kysyi, että oletko jo täysiikäinen vai tarvitko huoltajan luvan? Sillloin vastasin että Haloo. Myyjä luuli vissiin mua huoltajaksi, ja rupes selittämään että vanhoille tilaajille olisi kiitoksena saatavilla joku lehti alennushintaan. Niitä oli joku 45 mistä sai valita. Sitte se luetteli joku parikymmentä lehteä, ja kysyi, että miellyttikö joku näistä, vai luenko lisää? Sanoin että olihan siinä, mutta tuleeko nää lehdet kirjastoon? - öööö... siis mitä? -nii, että tuleeko nää lehdet kirjasstoon? -jooo, siis.... joo-o. kyllä nämä tulee kirjastoon. - jaa, no sittenhän ne voi käydä lukemassa siellä. - ööö... (5 sek hiljasta)... öööö... (3 sek hiljasta)... no säkö istut sitte kaiket illat kirjastos lukemas lehtiä? - no kyllä sitä aina sen verran aikaa löytyy, että ei tilata mitään, kiitosta vaan. -tuut tuut tuut...

Pitää ens kerralla koittaa sitä, että rupee myymään jotain omia tavaroita.

Mun käsityksen mukaan lehtimyyjää voi käskeä poistamaan sun tiedot niitten koneilta ja niitten täytyy totella sitä. Eli kun lehtimyyjä seuraavan kerran soittaa niin kieltäytykää tilaamasta ja käskekää sitten poistaa vielä teidän tiedot niin ei ainakaan sitten sen lehtitalon puhelinmyyjät enää soittele.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom