suora ja mutkatanko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kessu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

kessu

Kirjoitttelen tässä ensimmäistä kertaa palstalle joten terve
vaan kaikille. Eli mites nuo suora ja mutkatanko eroaa toisistaan
esim. hauiskäännössä ja ransk. punnerruksessa. Vaikuttaa
ilmeisesti hiukan eri tavalla mutta miten? Olen tehnyt noita liikkeitä lähinnä suoralla tangolla mutta satunnaisesti myös mutkatangolla. Onko jotain haittaa jos käyttää vain toista?

Ei siitä mitään haittaa ole. Joillekkin suoratanko sattuu hauiskäännössä kyynärvarsiin, silloin kannattaa tehdä tietenkin kulmatangolla! Itse vaihtelen noiden tankojen välillä - vaihteluhan virkistää.

Originally posted by jpm
Ei siitä mitään haittaa ole. Joillekkin suoratanko sattuu hauiskäännössä kyynärvarsiin, silloin kannattaa tehdä tietenkin kulmatangolla! Itse vaihtelen noiden tankojen välillä - vaihteluhan virkistää.

Totta. AInakin mulla särkee kyynervarret ja ranteet , jos käyttää suoraa tankoa. ..On jotenkin luonnoton liike ranteille ( ...siis mun ranteille )

Vaikutuksessa lihakseen tuskin mitään eroa. Mutkatanko on kuitenkin ranne ystävällisempi.

Kannattaa tehdä sillä kumpi paremmin itselle sopii.

Tiedän kyllä heeboja jotka ei pysty tekemään z-tangolla esim hapakääntöä - ite kuulun samaan ryhmään. Suora tanko sopii kuin nyrkki silmään mulle.

Eikä sillä varmaan kovin suurta seksuaalista merkitystä ole lihaksen rasituksen kannalta.. vasta sitten kun otetaan täysin myötä ote, tai "hiihto"sauva -ote, niin kyynervarret tulevat enemmän peliin mukaan ja hauperi saattaapi jäädä vähemmälle rasitukselle.

Btw. Minkälainen ote / liike antais parhaan tuntuman brachialiksiin? eli ns. alempiin hauislihaksiin.

Käyrä tanko on lähinnä ego-treenaajille = saa laitettua enemmän levyjä tankoon. Samalla tulee etuolkapäät ja epäkkäät treenattua. Suora tanko on aivan ehdoton molemmissa liikkeissä.

Originally posted by Hgu
Käyrä tanko on lähinnä ego-treenaajille = saa laitettua enemmän levyjä tankoon. Samalla tulee etuolkapäät ja epäkkäät treenattua. Suora tanko on aivan ehdoton molemmissa liikkeissä.

No kyllä sen saa käymään myös käyrällä tangolla, ei siinä egon kanssa niin paljoa tekemistä ole.
Tosin itse myös teen suoralla tangolla... mut puolustetaan nyt näitä egonostajia :D

Paskat mulla ainakaan ransakalisessa punnerruksessa paljoa painot vaihtele suoran- ja kulmatangon välillä! Ero on häviävän pieni. Hauiskäännössä ehken enemmän, kun sattuu suorallatangolla vääntäminen.

Btw. Minkälainen ote / liike antais parhaan tuntuman brachialiksiin? eli ns. alempiin hauislihaksiin.

- vasara tai vastaote
- Scott-penkki tai vastaava jossa käsivarret kehon edessä

Suositut

Back
Ylös Bottom