Kyllähän tuo ihan totta on osiltaan..mut esim luonnonkiven nosto pään päälle on myös sen verran vaarallinen laji, että ehkä se jo osiltaan on kuopattu vaarallisuudenkin takia. Eikä siellä kyllä järjestäjiltä muutenkaan irronnut minkään näköistä ensiapua edes käsiin, niin mitäs sitte, kun päässä on esim.130 kiloa painava kives..?:D
Conanpyörähän oli viime vuonna lajina, eli ei senkään edellisestä esiintymisestä pitkään ole..
Mitä tukin nostoon tulee.. Maksimi on se voiman mittari vahvamies punnerruksissa..:thumbs: siinä ei aina sekään auta, vaikka punnerrukset penkiltä olisikin kohdallaan.. edit.itellä raaka penkki merkistä kisoissa 190kg, tukki 135kg!!
Kivet takaisin kisoihin!! Siitä olen TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.. Ylivoimaisesti yleisö ystävällisin laji seurata..ja hienoin myös suorittaa!!
Vähän on joo nuutunutta toi lääkintä toiminta noissa kisoissa:jahas: Bubi on hyvä selostaja, mutta vähän kohmeessa lajin suhteen kun ei itse harrasta tai ole harrastanut voimailua. Vois pikkuhiljaa ottaa selostajaks jonkun ammattilaisen, mut toisaalt, sen ääntä on kuultu 1990 luvun alusta asti ellei aikaisemminkin:D
Niin, onhan toi totta, mut Islannissa ne tota kiveä vielä nostelee, ja ei ne varmaan siit loppu ojennuksesta kitise, kuhan käy pään yläpuolella, siellä muistaakseni 130-140kg on ennätys.
No onhan se maksimi se todellinen voiman mittari kylläkin, mutta jotenkin ois vaihteluks hyvä ottaa joskus se 100 (110?) kilon toistokisa tukilla, samalla lailla niinkuin esim. vuoden 1994 WSM kisoissa.
Jeps, ei noi löysät säkit näytä miltään, ja tavallisen yleisön silmään iso ja pyöreä kivi tuo sitä wow! fiilistä ja kunnon meininkiä:whip: Ja ilman pihkaa ehdottomasti, esim. juurikin noissa WSM 1994 kisoissa ei ollu pihkaa, ja painavin kivi oli 135 kiloa, ja monella oli sekin jo vaikeaa saada tynnyrin päälle, mutta siinähän näkyy silloin se kenellä on kovapuristeisin syleily
Summasummarum, imo voimanosto ja vahva mies kisat pitäs olla paremmin erillään. Voima mies toiminnassa pitäisi olla yksi liitto, joka pitää yllä klassista strong man perinnettä, eikä välttämättä sitä 10 eri maven variaatiota per kisa. Itse ainakin hartaasti toivon, että tähän järjestelmään palattaisiin. Rima on liian korkealla, täytyy olla kohta 200 kilonen jätti että voi noi kisat voittaa, kun ne pyörii sen maksimivoiman ympärillä, liikaakin? Nää nyt vaan mun pointteja, mitä tullu mietittyä, kun pennusta lähtien kisoja kytänny ja analysoinu :D