Suomen vahvin mies & nainen 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KimOla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kyllä maastavedossa pitäisi olla kyse selän voimista,ei siitä kenellä on vahvin nahka kämmenissä..

just näin. puristusvoima fanaatikkojen takiahan voitas sitten laittaa viimeiseksi lajiksi(lisä lajina) puristusvoima testi, niin ei jäisi sekään asia ketään vaivaamaan:Dhttp://www.voimaharjoittelu.net/puristusvoima-testeri-p-1552.html. tosin tuo näyttää 120 kiloon asti joten taitais ukko kuin ukko sm:ssä ylittää tuon rajan :)

muutenkin aivan turha vinkua remmejä vastaan kun trikoitakin saa käyttää ja kyllä se vahvin selviää remmienkin kanssa, lisäksi tuollaisilta täysin vältettävissä olevilta vammoilta säästyttäis. saahan remmejä noissa ulkomaan kisoissakin käyttää, ainakin ennen on saanut.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä se testerin 120 kg saattais riittää, ei se ole suoraan verrannollinen esim. grippereihin. Tässä rautakouratilastoa, puristusvoimatesteri:

Teemu Pohjola 92kg 2006
Ari Lindgren 87kg 2006
Saku Pöyry 85kg 2005
Marko Pessi 85kg 2006
Jari Kirkkomäki 83kg 2007
Joni Kirkkomäki 82kg 2007
Benjamin Ilvonen 81kg 2006
Jarmo Meriä 81kg 2007
Seppo Kettunen 80kg 2005
Mikko Kylliäinen 80kg 2006
Mikko Vesanen 80kg 2007

Ja noista ainakin Teemu on puristanut coc#3:n (125kg)

Ja juu, ei ole mitään järkeä siinä että testataan kenen nahka kestää parhaiten..

Katille onnittelut!:thumbs:

Minun mielestäni vahvamieskisoissa on hienoa nimenomaan se, ettei käytetä turhia varusteita vaan mitataan sitä funktionaalista voimaa. Sitäpaitsi, eikös tuo kämmenien nirhautuminen johtunut uudenkarkeasta tangosta? Hyvällä menestyksellä on maailmassa vedetty kovempiakin rautoja kuin 300 kg ilman remmejä...

Minun mielestäni vahvamieskisoissa on hienoa nimenomaan se, ettei käytetä turhia varusteita vaan mitataan sitä funktionaalista voimaa. Sitäpaitsi, eikös tuo kämmenien nirhautuminen johtunut uudenkarkeasta tangosta? Hyvällä menestyksellä on maailmassa vedetty kovempiakin rautoja kuin 300 kg ilman remmejä...

:rolleyes: Just, eiköhän noissa muissa lajeissa kysytä puristusvoimaa ihan tarpeeksi.. ja hyvä jos vedetään oikealla tangolla ja levyillä, sitten voi jokainen "ilman remmejä tosimies" käydä vetäsemässä 300 ne toistot. Tuu Tomppa valittamaan sitten takas kun saat sen ykkösen 3 markalla.. remmejä tai ilman.

Niin juuri. Porukka ei oikein tajunnut aikaisempaa pointtia. Koko hommahan johtui niistä tangoista. Kyllä olisi kaikilla kädet kestänyt jos ei olisi ollut uusia tankoja. Ne uudenkarheat pinnat repii jo pienemmillä painoillakin kovettumat kourista.

:rolleyes: Just, eiköhän noissa muissa lajeissa kysytä puristusvoimaa ihan tarpeeksi.. ja hyvä jos vedetään oikealla tangolla ja levyillä, sitten voi jokainen "ilman remmejä tosimies" käydä vetäsemässä 300 ne toistot. Tuu Tomppa valittamaan sitten takas kun saat sen ykkösen 3 markalla.. remmejä tai ilman.

Voi vittu mitä paskaa. Mulla pysyi näpeissa vajaa kolmesataa joskus 16v roikutuskisassa minuutin verran.(nostettiin tankoa leikillään parisenttiä irti telineistä ja otettiin aika). Taisin silloin vetää maasta 130kg.
Siihen kottari lajiin olisi pitänyt pistää enemmän rautaa kun remmeillä otetaan. Samoten muihinkin lajeihin. Mitä vittua se on nyt jos vain parissa lajissa saa remeleitä käyttää. Käytetään sitten kaikissa tai ei ollenkaan.

Voi vittu mitä paskaa. Mulla pysyi näpeissa vajaa kolmesataa joskus 16v roikutuskisassa minuutin verran.(nostettiin tankoa leikillään parisenttiä irti telineistä ja otettiin aika). Taisin silloin vetää maasta 130kg.

Pakko kyl sanoo tähän väliin :offtopic: että tuo on kyllä melko sontaa. Jos sun mave on ollu noin heikko niin sulla ois pettäny totaalisesti joka tukilihaskin 300kg:n raudoissa ja sitäkautta näpeille siirtyny kaikki paino joka ois tienny vaan totaalista tiputusta.

Millonkas noista kisoista tulee uusinta kun unohtu kattoa, vai tuleeko edes?

Ja remmit maveen, harvemmalla se näppivoimista kuitenkaan jää kiinni magnesiumia käytettäessä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minun mielestäni vahvamieskisoissa on hienoa nimenomaan se, ettei käytetä turhia varusteita vaan mitataan sitä funktionaalista voimaa. ...

no mitkä ne veto trikoot sitten on? ei tuolla sun periaatteella niitäkään "saisi" käyttää.ne ei kuitenkaan estä vammoja niin kuin remmit tekisi. no, niin tai näin niin toivottavasti tulrevaisuudessa remmit olis sallittuja. jos jossain niin farmeissa ne näppivoimat kyllä tulee testattua ihan jokaisella.
Kyllä se testerin 120 kg saattais riittää, ei se ole suoraan verrannollinen esim. grippereihin. :
ok

Hyvällä menestyksellä on maailmassa vedetty kovempiakin rautoja kuin 300 kg ilman remmejä...
no antaa vetää, mutta järjen käyttö voisi silti olla sallittua. maailmanvahvinmies kisoissakin mavetellaan remmien kanssa niin miksi se suomessa pitää kieltää. ei ymmärrä. varmaaan itse kisaajatkin on puolesta ja vastaan tässä remmi asiassa. kuitenkin toitotan edelleen sitä että katsojan kannalta olisi mukavampaa katsoa kunnon mave sarja remmien kanssa tehtynä kuin niitä verisiä kämmeniä joita yleisölle ja kameralla aina esitellään.

Minun mielestäni vahvamieskisoissa on hienoa nimenomaan se, ettei käytetä turhia varusteita
Samaa mieltä minäkin olen aina ollu mutta tämän kisan jälkeen tuntuis että pitäskö sitäkin miettiä...Ainaki tuo uusien tankojen käyttö oli paha moka!! Kaikki varusteet pois pelkät suomiverkkarit vaan jalkaan:)..No ehkä vyö vois olla sallittu ...:rolleyes: Ois kiva kuulla osallistujien kommenttia tähän remmiasiaan??

:thumbs: VITTU!! Mitä paskaa!! :whip: Mä hiukan putosin..:lol2::lol2::lol2::lol2:

Juu aivan turha väittää että 130 vetäjä roikottaa 300 juuri mitenkään.

En ymmärrä rutinaa remmeistä vedossa, se ei toistokisana ku otetta saa parannella ym kumminkaan jää näpeistä kiinni. Järkeistää hommaa vähän ja saadaan tosi rankasta kisasta edes hiukan kovatasoisempia suorituksia myöhempiin lajeihin kun miehet ja sormet ei ole muusina.

Kivaa oli ko. kisoja katsella paikanpäällä, ja kelit mahtavat.

En ymmärrä rutinaa remmeistä vedossa, se ei toistokisana ku otetta saa parannella ym kumminkaan jää näpeistä kiinni. Järkeistää hommaa vähän ja saadaan tosi rankasta kisasta edes hiukan kovatasoisempia suorituksia myöhempiin lajeihin kun miehet ja sormet ei ole muusina.

Olen kyllä täysin samaa mieltä... Maastavedon toistokilpailussa vetoremmit tekisivät kisasta vain mielenkiintoisemman. Kyllähän ne näppivoimat tulee testattua jo esim. farmarikävelyssä!

Maastavedon ongelmat harmittivat todella, koska itse pidän erityisesti lajeista, jotka testaavat raakaa voimaa, eli erilaiset vetojen, kyykkyjen ja punnerrusten VARIAATIOT ovat itselleni mieleen... Toki muutkin, enemmän tekniikkaa, nopeutta ja lihaskestävyyttä vaativat lajit, ovat mukava lisä vahvin mies -kilpailuihin.

Kivaa oli ko. kisoja katsella paikanpäällä, ja kelit mahtavat.

Mäkään en ymmärrä tuota valitusta noista remmien käytöstä. Täällä hehkutetaan 400 kilon varustepenkkejä ja 500 kilon varustekyykkyjä, mutta vetoremmeillä tehdyt mavet eivät ole mitään...:jahas:

Zone-sarja -42%
hmmh.. ilkka sano et remmeistä on hyötyä vaan siinä ekassa vedossa. ite en oo asiantuntija ni en sano mitään :) illikaisellahan ei auennut kädet sen takia koska se laski tangon rauhallisesti alas eikä pompauttanut. karhea tanko tekee siinä vaiheessa tepposet :curs:

Olen kyllä täysin samaa mieltä... Maastavedon toistokilpailussa vetoremmit tekisivät kisasta vain mielenkiintoisemman. Kyllähän ne näppivoimat tulee testattua jo esim. farmarikävelyssä!

Maastavedon ongelmat harmittivat todella, koska itse pidän erityisesti lajeista, jotka testaavat raakaa voimaa, eli erilaiset vetojen, kyykkyjen ja punnerrusten VARIAATIOT ovat itselleni mieleen... Toki muutkin, enemmän tekniikkaa, nopeutta ja lihaskestävyyttä vaativat lajit, ovat mukava lisä vahvin mies -kilpailuihin.

Sais kyl ottaa mukaan jotain legendaarisiakin lajeja:) Kuten tukin (100kg) nosto toistokisana nojaten kaltevaan tukeen punnerrus tyylisesti, kiven nosto suorille käsille, Conanin pyörä, Atlas kivet ilman pihkaa, rekanveto käsillä valjaissa. Noista lajeista ite tykkään jos multa kysytään. Nykyään ehkä vähän liikaa sitä voimanosto tyyppistä lajia:) Back to roots imo.

Sais kyl ottaa mukaan jotain legendaarisiakin lajeja:) Kuten tukin (100kg) nosto toistokisana nojaten kaltevaan tukeen punnerrus tyylisesti, kiven nosto suorille käsille, Conanin pyörä, Atlas kivet ilman pihkaa, rekanveto käsillä valjaissa. Noista lajeista ite tykkään jos multa kysytään. Nykyään ehkä vähän liikaa sitä voimanosto tyyppistä lajia:) Back to roots imo.

Samaa mieltä! Vanhan liiton lajit kunniaan :rock:

Kyllähän tuo ihan totta on osiltaan..mut esim luonnonkiven nosto pään päälle on myös sen verran vaarallinen laji, että ehkä se jo osiltaan on kuopattu vaarallisuudenkin takia. Eikä siellä kyllä järjestäjiltä muutenkaan irronnut minkään näköistä ensiapua edes käsiin, niin mitäs sitte, kun päässä on esim.130 kiloa painava kives..?:D

Conanpyörähän oli viime vuonna lajina, eli ei senkään edellisestä esiintymisestä pitkään ole..

Mitä tukin nostoon tulee.. Maksimi on se voiman mittari vahvamies punnerruksissa..:thumbs: siinä ei aina sekään auta, vaikka punnerrukset penkiltä olisikin kohdallaan.. edit.itellä raaka penkki merkistä kisoissa 190kg, tukki 135kg!!

Kivet takaisin kisoihin!! Siitä olen TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.. Ylivoimaisesti yleisö ystävällisin laji seurata..ja hienoin myös suorittaa!! :rock::rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom