Suomen paras VOIMAnostaja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
niklas86 sanoi:
Mikkis sanoi:
Mentulan penkkiennätys kisoissa on 302,5kg http://fpopowerlifting.net/tulos.htm[/QUOTE=Mikkis]

Asiasta sen enempää tietämättä kysyn. Onko kyseessä sama Mentulan Jari, kuin mistä täällä on puhuttu? Jos tuosta taulukosta mitään ymmärsin, ko. herra on nostanut +140kg sarjassa ja tämä "bull" Mentula ei taida ihan noin paljoa painaa?
No kysyipähän vain kun tuli mieleen. :)
sarja on 140, ei 140+;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
MIKAEL RUOKOLA sanoi:
Onpa hyvinkin! Olin paikalla katsomassa kyseiset kisat karhuvuoren urheilutalolla -89. Kaikki tulokset on muistaakseni tehty viimeisillä yritysillä, joten eipä Riku yrittänyt muita rautoja. Saatan tietää kaverin jolla on hallussaan kyseisen kisan pyötäkirja, joten voin yrittää vielä varmistaa asian. Kaikki Rikun nostot olivat kyllä varsin "helpon" näköisiä eli varaa saattoi jäädä. Tosin mies taisi kärytä vain pari kuukautta kyseisen kisan jälkeen...

Itse luin joskus netistä jonkun englanninkielisen raportin ko. kisasta ja siinä väitettiin viimeisen kyykkyraudan olleen 420kg ja se oli vielä tullut ylöskin, mutta korkeana. Penkissä taas oli viimeinen yritys 300kg ja siinä loukkaantui olkapää ja niinpä vetokin jäi kahteen nostoon, joista viimeinen siis 380kg. Näin siis sen "artikkelin" mukaan, mutta oli sitten ilmeisesti väärää tietoa. Helppoja hyväksytyt nostot oli myös tämän "artikkelin" mukaan.

Jos vain saat varmaa tietoa tuosta kisasta, niin loistojuttu, kiitti kuitenkin.

Ihmettelen että kukaan ei ole maastanoston yhteydessä maininnut Jouko Aholaa??? Käsittääkseni ihan suht kova vetäjä???

Kyllähän se kaikkien aikojen vahvin suomalainen taitaa olla Riku Kiri. Ja miehellä oli sitä raakaa voimaa!

Kyykky: Illikainen. Kovin raw-nosto jonka olen nähny Janin tekevän kuula-aikoinaan 355kg, varusteina vyö ja polvilämppärit. Syvyys varmasti riittävä.

Penkkipunnerrus: Riku Kiri. Ei tarvi sen kummempia perusteluita. :)

Maastaveto: Mika Hiltunen. Tulee luultavasti olemaan ensimmäinen suomalainen joka vetää rawina 400kg. :whip:

Antti Närvänen kyykkäsi 80-luvun alussa 410kg ja varusteina oli vyö ja sen aikaset kohtuu heikot polvisiteet.

Veto Analla ei ollut kyllä ihmeellinen vaan 300kg tienoilla, mutta penkkasi raakana pitkälti 200kg rautoja. Entisen HPY:n nostajia :)

KimOla sanoi:
Kyykky: Illikainen. Kovin raw-nosto jonka olen nähny Janin tekevän kuula-aikoinaan 355kg, varusteina vyö ja polvilämppärit. Syvyys varmasti riittävä.

Penkkipunnerrus: Riku Kiri. Ei tarvi sen kummempia perusteluita. :)

Maastaveto: Mika Hiltunen. Tulee luultavasti olemaan ensimmäinen suomalainen joka vetää rawina 400kg. :whip:
2 ekaa voisin olla samaa mieltä, mutta toi veto ei nyt ihan tyydyttäny:whip:
Jos katotaan ei ammattilaisia, niin Aarre Käpylä, Riku Kiri, Veli Kumpuniemi, siinä aikojen vetäjiä ja taas ammattipuolella edelleen kovin äijä on Turtiaisen Ano, joka veti rawna sillon aikanaan jenkeissä helpon 387.5kg :rock:

hunter killer sanoi:
Hiltunen on kisannut voimanostossa kerran, sotkamossa. Oli tuolloin juniori-ikäinen ja teki 100kg:n sarjaan muistaakseni 830kg, olisi voittanut junnu MM-kisat tuolla tuloksella samana vuonna, mutta näyttö tuli liian myöhään valintoja ajatellen.
Tuohon aikaan Hiltunen oli painonnostomaajoukkueessa, muistaakseni omisti SE:n työnnössä 196kg, satasiin.

Siirtyi sitten voimanostoon ja parhaat salitulokset olivat kyykky 360kg penkki (raw) 220kg ja veto 400kg. kaikki ipf-säännöilä..kun muista ei tuohon aikaan tiedetty.Kyykyssä ja vedossa oli varusteet.
Loukkaantui muistaakseni kumminkin ja homma kait jäi siihen.Muistan joskus Juhan todenneen, että "alle tonnin yt:llä ei kehtaa kisoihin lähteä"
FPO tuli siis Hiltusen kannalta vähän liian myöhään...
Sotkamon SM-kisoissa 1997 Hiltunen rykäisi kylmiltään lämmittely tiloissa 330kg maasta farkut jalassa, kapealta..sitä oli aika moni katsomassa vierestä ja jos joku ei usko, niin kysykää vaikka Sotkamon visan nostajilta, jos heihin kisareissuillanne törmäätte.
Itsekin olen nähnyt kajaanissa Hiltusen treenaavan suorinjaloin maastanostoa 280kg:lla, eipä se paljon painanut...
Valmentaa käsittääkseni nykyään, tai antaa ainakin vinkkejä Jouni Kvistile ja Mika Smuralle.
Muistaakseni selkä on hänellä sellaisessa kunnossa, ettei paljon kannata treenailla..siis nykyään.

Mitä varusteita Juha käytti kyykyssä ja vedossa. Ja paljonko painoi tuon vedon tehdessään. Olen kuullut, että 100kg, pitääkö paikkansa?

Pade sanoi:
Itse luin joskus netistä jonkun englanninkielisen raportin ko. kisasta ja siinä väitettiin viimeisen kyykkyraudan olleen 420kg ja se oli vielä tullut ylöskin, mutta korkeana. Penkissä taas oli viimeinen yritys 300kg ja siinä loukkaantui olkapää ja niinpä vetokin jäi kahteen nostoon, joista viimeinen siis 380kg. Näin siis sen "artikkelin" mukaan, mutta oli sitten ilmeisesti väärää tietoa. Helppoja hyväksytyt nostot oli myös tämän "artikkelin" mukaan.

Jos vain saat varmaa tietoa tuosta kisasta, niin loistojuttu, kiitti kuitenkin.

En ole tietoinen tästä raportista. Mutta siitä olen tietoinen, että netissä kansainvälisillä palstoilla liikkuu sellainen patologinen valehtelija, joka levittää perättömiä juttuja monella eri nimellä ja nimimerkillä. mm. Riku Kiri on miehen lempiaihe. Hän tekee myös tällaisia "raportteja". Tiedän tämän sen takia hyvin koska hän on kysellyt minulta emaililla tetoja Kiristä ja sen tuloksista. Tämä kaveri sitten kirjoittaa palstoille nämät jutut vääristeltyinä ja sanoo minut tietolähteeksi. Lisäksi hän on esiintynyt minuna eräällä palstalla. Tämä on tietenkin erittäin kiusallista.

Joten ei kannata uskoa hetikään kaikkea mitä netissä lukee.

mtk77 sanoi:
netissä kansainvälisillä palstoilla liikkuu sellainen patologinen valehtelija, joka levittää perättömiä juttuja monella eri nimellä ja nimimerkillä. mm. Riku Kiri on miehen lempiaihe. Hän tekee myös tällaisia "raportteja".

No niin, näin vähän jo ajattelinkin kun mistään muualta ei vahvistusta tuolle "raportille" näkynyt eikä kuulunut. Lienee suurimmaksi osaksi täyttä tuubaa koko juttu. Silti olisin kiinnostunut tuon Kirin SE-kisan pöytäkirjasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pade sanoi:
No niin, näin vähän jo ajattelinkin kun mistään muualta ei vahvistusta tuolle "raportille" näkynyt eikä kuulunut. Lienee suurimmaksi osaksi täyttä tuubaa koko juttu. Silti olisin kiinnostunut tuon Kirin SE-kisan pöytäkirjasta.

Jep!

Äärimmäisen mielenkiintoista olisi saada tietää enemmän tuosta kisasta, jossa Riksa tuon legendaarisen 1030 teki.

Sama koskee myös kisaa, jossa Kazmaier teki 1100 :eek:

Zone-sarja -42%
jarre55 sanoi:
Jep!

Äärimmäisen mielenkiintoista olisi saada tietää enemmän tuosta kisasta, jossa Riksa tuon legendaarisen 1030 teki.

Sama koskee myös kisaa, jossa Kazmaier teki 1100 :eek:

Minäkin olen kiinnostunut Kirin kisasta.

Kazmaierin kisasta tiedän sen verran, että se oli 420-300-380. Kyykyssä oli ollut käytössä tukevat trikoot. Eli ei ihan raw niinkuin yleensä väitetään. Kazi on vetänyt kyllä myös yli 400, mutta ei tässä kisassa.

mtk77 sanoi:
Mitä varusteita Juha käytti kyykyssä ja vedossa. Ja paljonko painoi tuon vedon tehdessään. Olen kuullut, että 100kg, pitääkö paikkansa?

Ääh, penkissä ei ollu mitään siis..oiskohan nuo trikoot ollu jotkut supersuitit tms???Eipä siihen aikaan ollu hirmu paljon valinnan varaa;)
Pitäis kysyä Juhalta itseltään, harmi vain että olen nyt opiskelujen vuoksi poissa kainuusta ja en mahda miestä ihan hetkeen nähdä.
Lähinnä Visan järjestämissä kisoissa Juha on ollut varmistajana tai levymiehenä viime vuosina...eli siellä olen viimeksikin hänet nähnyt, en siis väitä olevani joku sen "paras kaveri".

mtk77 sanoi:
Minäkin olen kiinnostunut Kirin kisasta.

Kazmaierin kisasta tiedän sen verran, että se oli 420-300-380. Kyykyssä oli ollut käytössä tukevat trikoot. Eli ei ihan raw niinkuin yleensä väitetään. Kazi on vetänyt kyllä myös yli 400, mutta ei tässä kisassa.
Kyseisessä kisassa Kaz veti polviin 402.5 :hyper:

-asterix- sanoi:
jos puhutaan all time kovimmista raw voimanostajista(?)
kyykky talqvist
penkki kiri
veto turtiainen?
:thumbs:
talqvistin heivaisin sivuun ja taito haara tilalle:)

No jo on perkele!
Luin tuolta ylhäältä alkaen ja kun iso kenneth mainittiin niin ekana rtuli mieleen haara joka olisi kyykyssä mielestäni raakana kovempi. Sitten vedän alaspäin niin kaksi seuraavaa kommenttia sanoo juuri sitä. Telepatiaa vai ollaanko me vaan niin fiksuja:)

Raven sanoi:
Saman tekisin itsekin.

jos en väärin muista niin talqvistin paras noteeraus oli 420 varusteilla.
ja mies itse sanoi hyötyvänsä kyykkyvarusteista 30-40kg. niin minusta raw kyykky on silloin aika älytön :rock:
haarasta en tiä muutaku sen että on kyykänny ainaki sen 405

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom