Suomen pahin slummi?

Kun pienempi tuloiset sekä myöskin osin keskituloiset kantasuomalaiset (jotka eivät tykkää remuamisesta saatikka huumeista) eivät halua asua kukkarolleen sopivan hintaisilla alueilla, niin ketkä siellä sitten asuu? Ja mistä löytyy näitä sopivia asuntoja näille vaativille ihmisille sitten? Pakko muuttaa pois Stadista ja mahdollisesti jopa pk-seudun ulkopuolelle, jos ei voi asua samalla alueella mamujen kanssa. Eikä täällä maallakaan mamu-vapaita alueita enää helpolla löydy.

Siellä asuu paljon ympäristöönsä yhä tyytymättömämpiä perheitä. Nythän on kasvava trendi - muutetaan tohon pk-seudun ulkopuolella oleviin paikkoihin, Klaukkala, Nurmijärvi, Nummela jne ... pitkiä työmatkoja mutta mukavia, rauhallisia, kohtuuhintaisia kerrostaloja omaksi tai vuokralle. Tähänhän se menee kun on vaativaa pieni-/keskituloista porukkaa ja Stadissa edulliset alueet huononee ... myös Vantaalle ja Espooseen nousee koko ajan uutta tasokasta kerrostaloaluetta (esim. Tammisto, Suurpelto) mutta ne asunnot tuppaavat olemaan poikkeuksetta tyyriitä. Tuskin kukaan rakentaa kerrostaloaluetta slummiosasto mielessä =D ne on ne vanhat betonialueet joissa vuosien mittaan rapistuu sekä talot entisestään että asukkaiden tulotaso..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin koko ikäni myyrmannin välittömässä läheisyydessä asuneena voin sanoa, että aika neon valkonen olo tulis jos alkas käyttää sanoja ghetto tai slummi ku puhutaan myrtsistä :D (4 eri kämppää ja kaikki myyrmäen mogadishusta, paikalliset tietää mistä puhun)

2 kertaa oon nähny käsiaseen kanssa täällä jonkun heiluvan, kumpikaan ei laukassut. Toinen oli kyllä tosi lähietäisyydeltä toinen poski painautuneena kotihimapinon ulko ovee vasten, ilmeisesti mulla on kadonnut kaksois olento joka myy piriä ja onnistuu suututtaa uskollista asiakaskuntaansa. Mutta tohompa tää kulminoituu mun osalta. Kai noita nistejä yms sekopäitä on joka paikassa.

Lehtomäki on joskus saattanut olla joku slummi, mutta ei ainakaan viimeisimpään kymmeneen saati kahteenkymmeneen vuoteen. Lehtomäessä on Kouvolan kalleimmat ja hienoimmat talot + tontit, Ruuhinkaaressa. Löytyy Wikipediastakin juttua (tai ainakin olen joskus lukenut). Lehtomäessä taitaa olla kolmisen paskaa taloa ja yksi tie minne on ahdettu tietyntyyppiset ihmiset. Ahventiellä/Lohitiellä/Haukitiellä oli yksittäiset talot, ja sitten Salmentöyryntie on ollut ongelmapesäke viimeisimmän taloyhtiön kohdalta. Muutenhan se on omakotitalo-, ja rivarialuetta, plus ne ökykämpät siellä ylhäällä.

Nimimerkillä: Asuin seitsemän vuotta siellä ökykämppien seutuvilla.

Eskolanmäkea ei turhaan sanotakaan Sekolanmäeksi. Toisaalta, myös siellä on hienoja/kalliita asuntoja ja alueita. Kouvolasta ei oikein voi mennä mitään kokonaista asuinaluetta leimaamaan, enemmänkin väittäisin taloyhtiökohtaiseksi, tai tiettyjen teiden ongelmaksi (Viialankatu, Tolkkilankatu, Sippolankatu), ja nuokaan kolme eivät ole koko Eskolanmäki.

Eskolanmäki on nykyää melko rauhallista aluetta. Lehtomäen tapahtumista saa taas lukea vähänväliä lehdestä, yleensä alibi :D Tuo aivan totta, että koko aluetta ei voi leimata. Kuusankoskestaki tullu niin rauhalliin mesta, ettei enää edes "tuuppa kuusaalle" kehtaa sanoo.

Turun Varissuo. Toistaiseksi ainoa paikka suomessa, missä näin valkoisena miehenä olen tuntenut kuuluvani vähemmistöön.

jämsässä, suomen detroit
Olipa aneeminen video. Mutta aika karu kuva annettiin ja tekemällä tehty. Miks ei menty cittariin kuvaan tai johki missä on ihmisiä? Joka kaupungista tollasen saa tehtyä, jos haluaa. Itselläni ei ole siis Jämsään mitään sidoksia, mitä nyt ohi mennyt ja sen takia kaupungissa känynyt.

Järvenpään keskusta oli aika pysäyttävä kokemus n. 10 vuotta sitten, vaikka nähnyt Hervantaa ja Kaukajärveä Tampereella. Sen jälkeen siellä käynyt jonkun verran, eikä nuhjuisuus ole juuri hälvennyt. Ehkä sitten, kun se pilvenpiirtäjä sinne kohotetaan. Saman kaupungin Jamppa on myös aika "elävä" paikka. Lahden Liipolan vuokrakasarmeihin en muuttaisi.

Kaupungista riippumatta kaupungin vuokratalojen asukkaat ovat pitkälle menetettyä jengiä. On alkoholistia, avohoidokkia, narkkia, jne. Heihin sitten vielä mamut päälle. Rautkallionkatu, muistaakseni 20, Vantaan Havukoskella on hurjin, mitä tiedän. Työllistää ainakin ISSiä, lukko- ja lvi-firmoja ja palolaitosta. Optimistisen arvion mukaan siinä kasarmissa ehkä 20 prosenttia käy töissä.

Turun Varissuo. Toistaiseksi ainoa paikka suomessa, missä näin valkoisena miehenä olen tuntenut kuuluvani vähemmistöön.

Eipä oo enää, mainettaan pahempi :)

Eiköhän ne pahimmat mestat löydy pk seudulta...samasta syystä kuitenkin kuin varissuokin...

Olen asunut Vaasassa Olympiakorttelissa, Tampereella Hervannassa ja Helsingissä Meri-Rastilassa. Kaikki maineeltaan enemmän tai vähemmän epämääräisiä vaikka ihan slummeista en nyt puhuisi. Ainoastaan Vaasassa on pelottanut: mua on seurattu, kerran käyty kimppuun, kuulin ammuskelua. Hervanta oli leppoisa. Nyt katselen täällä just Meri-Rastilassa aika idyllistä sisäpihaa: puita ja pensaita ja kiva grillikatos. Meidän talossa asuu yksi ulkomaalainen pariskunta, muuten kaikki suomalaisia, lähinnä vanhuksia.

Ei todellakaan. Suomen hienoin paikkakunta heti Keminmaan jälkeen. Oikea vastaus on Helsinki.

Joo, ei ole. Oikeasti Kemi on ihan hirveä paikka. Kyllä Kemistäkin hyviä asioita löytyy, kuten kaunis sisäsatama ja laadukas kaupunginteatteri, mutta ne miinuspuolet onkin sitten aika paljon suuremmat. Lyhyen aikaa jouduin aikoinaan kemissä asumaan, ja enää minua ei saisi sinne kuin kilon palasina. Kemissä on helvetinmoinen huumeongelma, narkkeihin ja pulsuihin ei voi olla törmäämättä kauppamatkalla, lähes joka yö joku ajelee piripäissään autolla.

Lisäksi kemiläiset on helvetin sisäänpäinlämpiäviä. Kommareita joka toinen ja jos et ole kommari, niin katsotaan vinoon. Naapurikateus on voimissaan, kaikki asiat mitkä olisi kaupungille hyväksi, saa vastustuista ihan vain sen takia, että kukaan ei pääsisi pärjäämään.

Kyllä noita narkkeja on muuallakin, en sitä kiellä. Mutta päivällä jos kävelee Helsingissä ja Kemissä, niin molemissa niitä näkee yhtä paljon. Kemissä vain tuo asukasluku on murto-osa Helsingistä. Kemissä kannattaa ohikulkumatkalla käydä tsekkaamassa lumilinna ja mahdollisesti risteily jäänmurtajalla. Mutta mitään syytä sinne ei ole jäädä pidemmäksi aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom