Suomen pahin slummi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite sanoisin kyllä Espoon Holmankorpi. Paikka täynnä somaleita ja talot rumia kuin hevon perse. Muutama pyörä on kavereilta lähtenyt.
Jännää kun vieressä kuitenkin yksi suomen kalliimmista asuinalueista, Friisilä

Kumma juttu, 21 vuotta asuin ja ikinä ei yritetty esim. ryöstää, raiskata tai edes haastaa tappeluun. Vaikka onhan se asema aika karu, nythän on puhuttu että kun kehärata rakennetaan ja ulkomaalaiset bisnesmiehet alkaa kulkea lentokentältä junalla keskustaan niin noita vantaankoski-martinlaakso-louhela-myyrmäki asemia pitäisi parantaa, ettei näyttäisi niin kauhealta ghetolta.

edit: ihan mielenkiinnosta, missä koulussa?
Kaivoksela :) Itse puhuin just siitä steissin ja ostarin alueesta, karu on.. Tosi suhteellistahan se on, ja tsäkästä kiinni osuuko omalle kohdalle vai ei. Toisaalta kyllä sitä naapurikaupunkilaisena sai jo yksistään huomiota osakseen tuolla :D

Itse puhuin just siitä steissin ja ostarin alueesta, karu on.. Tosi suhteellistahan se on, ja tsäkästä kiinni osuuko omalle kohdalle vai ei. Toisaalta kyllä sitä naapurikaupunkilaisena sai jo yksistään huomiota osakseen tuolla :D

Viikonloppuöinä tuo aseman alue on kyllä rauhatonta seutua, mutta ite ja tutut on saanut olla rauhassa. Myyrmannin asiakaskunta on viime vuosina vaihtunut ihmeen värikkääksi :rolleyes:. Ei silti, kyllä mä mielummin myrtsiin muuttaisin kun jonnekin espoon suvelaan, tosin kaupungin vuokrakämppiin mua ei saisi kirveelläkään. :D

Viikonloppuöinä tuo aseman alue on kyllä rauhatonta seutua, mutta ite ja tutut on saanut olla rauhassa. Myyrmannin asiakaskunta on viime vuosina vaihtunut ihmeen värikkääksi :rolleyes:. Ei silti, kyllä mä mielummin myrtsiin muuttaisin kun jonnekin espoon suvelaan, tosin kaupungin vuokrakämppiin mua ei saisi kirveelläkään. :D

Juuei.. Samaa tasoa nää kaks mestaa.. Kyllä joku tikkuraittikin on tosin sellanen paikka et sen vois aidata..
Ite tosiaan asuin kotoa lähdettyä vuoden kalliossa ja sen jälkeen itästadissa rauhallisemmalla kulmalla, ja ikinä ei oo kyl tullu mitään ongelmia. Tosin en diggaa paskasesta elinympäristöstä mutta noihin tappeluihin.ym voi myös ite vaikuttaa toisinaan.

Kyllä Myyrmäki-Martinlaakso akseliin mahtuu törkeä määrä pulsuja, manneja ynnä muita hörhöjä.
Oon asunut lapsuuden molemmissa asuinalueissa ja kyllähän noi on ihan ok paikkoja varttua kunhan vain pitää varansa tietyissä paikoissa:
esim martinlaakson pedofiilejä jotka runkkaa kimpassa läheisessä metsässä kun läheiselle futis kentälle on saapunut tivoli :D
(ollaan siskon kanssa nähty kyseisiä herrasmiehiä, ei siis mitään ubaani legendaa:))
Jotkut mannet louhelan asemalla saattaa olla keskiyön aikaan vastassa pesismailan kanssa.
Muutenkin kaikki steissit on pitkin päivää täynnä, yleensä ihan hauskoja, pulsuja.
Ja sitten on tietytsti nämä kuuluisat paikalliset sekopäät joista mainittakoot mun lemppari :) eli tää mies joka pitää aina punaista kypärää päässään ja ajoi kuulema kerran lasten punaisella kolmipyöräisellä martsarin uimaaltaaseen. Tyypin saattaa nähä ajoittain myös mannissa ja ilmestyihän se mun työharjoittelu paikallekkin k-market cassaan pari vuotta takaperin martsarissa, huutaen JEESUS-KRISTUS-RAKKAUS-PELASTUS!! ect Onko muut törmänny kyseiseen heppuun?
Ja muita kuuluisia sekoja on Hemuli, Kilpikonna nainen ja Hattivatti mies. Noista oon kyl kuullut tarinaa, mutta oon törmännyt vain Hattivatti mieheen :)

Se oli kira se !!!!!!!!

Voi teitä tietämättömät.ite asuin kirassa(suvela) sen rakentamisen ensi vuosista aina vuoteen 1986 asti,itse olin sillon just pahimmassa teini iässä ja kira oli kiralaisille tosi turvallinen mesta.Esim:stadissa se tunnettin valkoisena Vietnamina,kirassa oli siihen aikaan vaan alfa ja snagari ja yks kunnolla valaistu katu joka alkoi nykyisen lähiöspugujen kapakin (pilvilinna) kohdalta ja jatkui kirstinsyrjään missä oli ainoa kokoontumispaikka snagari.Ei paljon hilluneet maahanmuuttajat,oli vaan romaneja ja vietnamilaisia.Nyky tilanteesta en paljon tiedä koska ainoa tatsi kiraan on enää ne muutamat 70 luvun kaverit ketkä edelleen buljaa siellä.Ei siellä siihen aikaan ketään hakattu tai puukotettu syyttä.Se on tämän päivän yhteiskunta mikä siitä on tehnyt sen mitä se on.

Onko muut törmänny kyseiseen heppuun?
Todennäköisesti sama heppu on ainakin käynyt tuolla lukiolla kailottamassa Jumalan sanomaa ja mitä lie. Kävi kerran opettajaankin käsiksi kun pyydettiin ystävällisesti poistumaan. Toinen maikka kuitenkin näki ton tilanteen kun sattui olemaan ihan vieressä eikä siitä sitten sen kummempaa seurannut. Olivat opettajat yhdessä ehdottaneet tälle sankarille, että koulun jälkeen voivat varata koko auditorion hänen Jumala-saarnaansa varten ja kaikki halukkaat saavat osallistua (mutta kukapa olisi :rolleyes: ). Tämä siksi ettei kyseinen tulisi enää keskellä koulupäivää koulun sisätiloihin haahuilemaan.

tota uskokaa-herraan-jeesukseen-kristukseen äijäähän talutetaan päivittäin pihalle myrtsissä, mistä milloinkin. se on kovanluokan tekijä, kuulemma päässä vaan flippaa ja sillon pitää alkaa julistaa sitä jumalan sanaa.

Kyllä Myyrmäki-Martinlaakso akseliin mahtuu törkeä määrä pulsuja, manneja ynnä muita hörhöjä.
Oon asunut lapsuuden molemmissa asuinalueissa ja kyllähän noi on ihan ok paikkoja varttua kunhan vain pitää varansa tietyissä paikoissa:
esim martinlaakson pedofiilejä jotka runkkaa kimpassa läheisessä metsässä kun läheiselle futis kentälle on saapunut tivoli :D
(ollaan siskon kanssa nähty kyseisiä herrasmiehiä, ei siis mitään ubaani legendaa:))
Jotkut mannet louhelan asemalla saattaa olla keskiyön aikaan vastassa pesismailan kanssa.
Muutenkin kaikki steissit on pitkin päivää täynnä, yleensä ihan hauskoja, pulsuja.
Ja sitten on tietytsti nämä kuuluisat paikalliset sekopäät joista mainittakoot mun lemppari :) eli tää mies joka pitää aina punaista kypärää päässään ja ajoi kuulema kerran lasten punaisella kolmipyöräisellä martsarin uimaaltaaseen. Tyypin saattaa nähä ajoittain myös mannissa ja ilmestyihän se mun työharjoittelu paikallekkin k-market cassaan pari vuotta takaperin martsarissa, huutaen JEESUS-KRISTUS-RAKKAUS-PELASTUS!! ect Onko muut törmänny kyseiseen heppuun?
Ja muita kuuluisia sekoja on Hemuli, Kilpikonna nainen ja Hattivatti mies. Noista oon kyl kuullut tarinaa, mutta oon törmännyt vain Hattivatti mieheen :)

Se mies joka huutaa sitä jeesus-kristus juttua on aikaisemmassa elämässään ollut Nokian tuotekehitysinsinööri. Se aloitti ton huutamisen joskus 1998 vuonna ekaa kertaa. Miehen nimi taisi olla Simo jos en väärin muista.

Mulla ei ole ikinä ollut mitään ogelmia noilla hoodeilla, vaikka kuulun siihen riskiryhmään joka käveli asemalta kotiin aina yöllä.
Pulsuja on joka paikassa ja niin kuin jossain toisessa threadissa oli jo puhetta. Onneksi perus pulsu on aika harmiton ja lähinnä ne taitaa pyöriä siellä Myyrmäen aseman kulmilla.

Kyllä sen on oltava Helsingin Kuusisaari. Raivotautiset kuukerit juoksee viidakkoveitset tanassa perässä jos joukkoraiskaamiseltaan kerkeävät, ja selässä on jo valmiiksi niin monta mustalaisten puukkoa että olen saanut pilkkanimen Kuusisaaren piikkisika.

Jyväskylä ja Pupuhuhta. Lindemanien miehittämä ja hallitsema alue, joka on eristetty muilta tallaajilta. Jos haluaa autostaan tai hengestään eroon niin ei muuta kun sinne viikonloppuna vierailulle. Edullisia näyttivät olevan asunnot, mutta eihän tonne voi muuttaa jos on edes jotain kiinteää omaisuutta tai ei haudo itsemurhaa.

70-80 luvulla tuli asuttua Suvelassa, Kaii se Kirstinharju siihen kuulu. Itse kersana mitään rikollista huomannu. Tosin -80luvun puolessa välissä tuli porukoille mitta täyteen kun Karhu-ryhmä piiritti taloa, kun mannet oli vähän ammuskellu ympräiinsä. Samat mannet myös roudas hevosen sine käppään, hyvin se meni yläsp'in, mutta ei alaspäin...Nostivat sen nosturilla parvekkeen kautta pois. Sit oli kaikkea pientä, pyöristä hävis venttiilejä ihan solkenaan, kunnes ukko laitto räpsy lanla väriä renkaisiin. ei muuten näkyny paria naapurin kersaa muutamaan viikkoon :)
Tosin sit hävis koko pyörä. Poliisit vaan voivotteli, tosin ukko löyti sen n. 5päivän päästä omilla metodeillaan... uudesta Kulkurista ei ollu kuin runko jäljellä, tosin ukkoa se ei haitannu... Sano et hommataan uusi, rahaa on :) :) :)

Helsingissä Kontula on aika kamala paikka. Muutama frendi asuu siellä ja vitsailee aika rankasti omasta asuinalueestaan. Kyllä niillä ihan viikottain (jos nyt ei sentään joka päivä) ole kerrottavana jotain mitä siellä on tapahtunut. Paristi olen itse käynyt Kontulassa (lähinnä siinä metriksellä ja ostarilla) ja se ympäristö oli ainakin ihan karseeta ja täynnä kaikkea epämääräistä meininkiä.

Myöskin Helsingissä sellainen paikka kun Tapulikaupunki/Puistola oli aika järkyttävä kokemus, kävin siellä paristi yhdessä lähiöbaarissa kun kaveri oli esiintymässä ja huh huh mitä sakkia siellä vaelsi. Tietty tämäkin kaikki saattoi keskittyä vain siihen "ostarin" ja juna-aseman ympäristöön.

Periaatteessa jos tuolla perusteella alkaisi slummeiksi asuinalueita listaamaan niin ihan Stadin ydintäkin voisi väittää paskapaikaksi, koska kaikkialla missä on paljon ihmisiä = paljon spurguja, narkkeja, kerjäläisiä, mustalaisia, maahanmuuttajia jne jengejä ja kyseenalaista tapahtumaa. Kamppikin on hyvä alue mutta taisi olla eniten listattu varkauksia siellä, no ylläri, siellä kauppakeskuksessa ja metroasemalla liikkuu päivätasolla ihan jumalattomasti porukkaa.

Itse asuin ennen Helsingin kantakaupungissa Sörnäisissä, ja esim. oman talon väki oli huomattavan varakasta porukkaa (vuokrat lähti alkaen 1000e/kk). Kuitenkin kun kotoa käveli 300m niin oli ihan siinä metroaseman ja Kurvin tuntumassa, jossa sitä hyvin värikästäkin elämää näki. Siltikään Kallio/Sörnäinen ei ollut huono paikka asua, vaan pikemminkin "hieno".

Nyt olen muuttanut Vantaalle Korsoon, ja mulla oli etukäteen tiedossa vain se Radiomafian ohjelma missä Korsosta aina naureskeltiin jotain. Sen verran täällä puoli vuotta majailleena voin sanoa että jumaliste kun on hiljainen ja mummoutunut paikka. Mun silmiin täysin kuollut kylä. Näen yhtä mustaa kaveria kaupassa siivoamassa, muuten ei maahanmuuttajiakaan ole näkynyt yhtään, kuten ei romanejakaan tms. Ei myöskään spurguja, narkkeja tai mitään muuta. Hyvin tavallista väkeä, perheitä ja vanhempia ihmisiä mun mielestä. Ainoastaan juna-aseman toisella puolen on ilmeisesti Alkon/K-Kaupan ja S-Marketin kohdalla hieman jotain epämääräistä porukkaa hengailemassa, mutta niinpä se on kaikkialla.

Nyt olen muuttanut Vantaalle Korsoon, ja mulla oli etukäteen tiedossa vain se Radiomafian ohjelma missä Korsosta aina naureskeltiin jotain.

Ainoastaan juna-aseman toisella puolen on ilmeisesti Alkon/K-Kaupan ja S-Marketin kohdalla hieman jotain epämääräistä porukkaa hengailemassa, mutta niinpä se on kaikkialla.

Tarkoittanet Räkkäri-markettia?

Se on oikean slummin merkki, kun autosta vedetään yöllä ikkunat sisään ja ryöstetään sieltä poltettuja levyjä, mutta ei muuta. Ja tämän tiedän kaverilleni tapahtuneen Pohjois-Stadissa Miss EvilEven mainitsemassa Tapulikaupungissa.

Itse asuin ennen Helsingin kantakaupungissa Sörnäisissä, ja esim. oman talon väki oli huomattavan varakasta porukkaa (vuokrat lähti alkaen 1000e/kk). Kuitenkin kun kotoa käveli 300m niin oli ihan siinä metroaseman ja Kurvin tuntumassa, jossa sitä hyvin värikästäkin elämää näki. Siltikään Kallio/Sörnäinen ei ollut huono paikka asua, vaan pikemminkin "hieno".

Sörnäinen on kyllä ristiriitainen paikka. Siellä on niitä joitain taloja, joissa on oikeasti aika karu meininki. Aikanaan tapailin yhtä hoitsua, joka asui siellä sellaisessa "kulttuurillisesti värittyneessä" kerrostalossa. Rappukäytävässä seinät olivat kauttaaltaan graffitien ja tagien peitossa ja huumeita käytettiin ihan avoimesti. Diilerit päivysti pihalla ja homma oli aika avointa. Tuli selkeäksi, että pihalta saa ganjan lisäksi ihan oikeetakin kamaa; pirii, essoo, pollee, pupruu ja sitten kaikenlaisia "ylläreitä". Kaiken kruunasi mannejen öinen laulu, joka takasi sen, ettei saatu nukuttua koskaan rauhassa. Etenkin ton diilaamisen suhteen oli vähän eri maailma kun aikanaan junnuna "maalla", jossa varsinkin ne kunnon kamat myytiin aina jossain pusikossa tai kujalla kaikessa hiljaisuudessa. .

Hyvä erottaa Puistola ja Tapulikaupunki toisistaan, ovat ihan vastakohtia toisilleen. Puistolassa lähes 99% omakotitaloja, lähinnä lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Junaradan toisella puolella sitten on tämä slummi Tapulikaupunki.

Pk-seudulla on vittumaista, että täällä on sekoitettu paskaväestö ja normaalit ihmiset sekaisin. Minnekkään et pääse pakoon, vaan melkein joka alueella joudut tekemisiin näiden ongelma-alueiden haittojen kanssa. Helpottaisi kaikkien elämää jos esim. Itäkeskus voitaisiin pyhittää kokonaan spugeille/mamuille/manneille ja jättää muut alueet normaalia elämistä varten.

Pk-seudulla on vittumaista, että täällä on sekoitettu paskaväestö ja normaalit ihmiset sekaisin. Minnekkään et pääse pakoon, vaan melkein joka alueella joudut tekemisiin näiden ongelma-alueiden haittojen kanssa. Helpottaisi kaikkien elämää jos esim. Itäkeskus voitaisiin pyhittää kokonaan spugeille/mamuille/manneille ja jättää muut alueet normaalia elämistä varten.

Kuka sitten maksaa, kun siellä Itäkeskuksessa pyhitetään aikaa Ruotsin lähiömellakoiden tapaan autojen polttamiseen ja erilaisten liikkeiden ryöstelyyn sekä tuhoamiseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom