Suomen pahin slummi?

Jos Helsingin "pahimpia" paikkoja aletaan listaamaan, niin nyt tuntuu Malminkartano/Kannelmäki menevän aika selvästi näitten jakisten, kontuloitten ja malmien edelle. Ei tuollakaan nyt mitään varsinaista ghettoa ole, mutta jotenkin vain niin pirun rauhattoman oloista seutua. Lisäksi se ainoa ja oikea M-juna tuo vielä lisäfiilistä touhuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos mult kysytään nii kyl se o se on se kontula ja aika monet muut idän mestat (HUOM! ei kaikki idän paikat) Nii ja helsingin lähistöst mä puhun..

Vit**, Itä-Helsinki paljon pahempi paikka ku jotku Malminkartanot tai vastaavat. Alueilla paljon pyörineenä tiedän. Kavereita asuu vieläkin...

Vit**, Itä-Helsinki paljon pahempi paikka ku jotku Malminkartanot tai vastaavat. Alueilla paljon pyörineenä tiedän. Kavereita asuu vieläkin...
Komppaan, kontula on kyllä sellanen mesta että oksat pois. Ihan sama mihin aikaan ja minä päivänä menee kontulan ostarille, aina sama meininki.

itse asun kannelmäessä ihan mukava paikka. Viikonloppuisin ei usein kylläkään saa rauhassa kävellä kun jotkut spedet tulee avautumaan. huume ja alkoholi ongelmaisia paljon.

Mikäköhän siinä on että ne kaupungin Itä-osat, ovat yleensä niitä slummeja.
Lontoossa asuessani Itä-Lontoo, oli se pikkurikollisten ja skinheadejen mesta.
Los Angelesissa, Itä-Losi on jo legendan maineessa.
Helsingissä Itä-osa on huonossa maineessa jne...

Mikäköhän siinä on että ne kaupungin Itä-osat, ovat yleensä niitä slummeja.
Lontoossa asuessani Itä-Lontoo, oli se pikkurikollisten ja skinheadejen mesta.
Los Angelesissa, Itä-Losi on jo legendan maineessa.
Helsingissä Itä-osa on huonossa maineessa jne...

Venäjäkin on Idässä jne..

Menee hieman ohi aiheen, mutta mitkä alueet Helsingissä on sitten "hyvässä" maineessa? Koko länsi-Helsinki kenties.. T.Ehkä sinne muuttava ihminen.:rolleyes:

Jos statusta haluaa, niin ehkäpä Ullanlinna, Eira, Töölö, Kulosaari, Katajanokka(vanha puoli). Onhan noita. Jos kerrot mitä haluat paikalta, niin vastaaminen on paljon helpompaa. Tähän vaikuttaa myös huomattavasti se kuinka paljon on varaa pistää asumiseen.

Varmaan moneen kertaan mainittukkin, mutta vantaan Korso. Ei saatana sentään, etenkin kulomäki.
Porin Sampolastakaan en ole mitään hyvää kuullut.

Kaksio/kolmio hakusessa. Vuokra pitäs olla <800€ ja arvostan hyviä julkisia liikenneyhteyksiä koska autoa mulla ei ole. En haluaisi tietämättömyyttäni muuttaa mihinkään "ghettoon" vaikka voihan sitä kaikenlaista sattua joka paikassa.

Komppaan, kontula on kyllä sellanen mesta että oksat pois. Ihan sama mihin aikaan ja minä päivänä menee kontulan ostarille, aina sama meininki.

Mummo ja vaari asuivat tuolla kahistaan 80-luvun alusta aina vuoden 97 lopulle asti. Sen jälkeen mummo painoi yksin menemään aina vuoteen 2007. Hyvin nuo eläkeläiset tuolla pärjäsivät, eikä pahaa sanaa kuulunut. Lisäksi muutama perheellinen tuttu asuu tuolla ja heidän sanojen mukaan esimerkiksi Sörkkaan verrattuna on aivan pirun rauhallinen paikka.

Muutama spurguhan tuolla majailee, mutta ei tuo ostari nyt todellakaan ole pelottava, ahdistava tai edes mitenkään erityisen levoton päiväsaikaan. Illalla meno saattaa vähän muuttua, mutta näinhän se taitaa olla kaikissa lähiöissä.

Menee hieman ohi aiheen, mutta mitkä alueet Helsingissä on sitten "hyvässä" maineessa? Koko länsi-Helsinki kenties..

Pistäs vähän tietoa mitä ollaan valmiita maksamaan. Profiilin mukaan ollaan samaa ikäluokkaa, eikä ainakaan itsellä ole kauheasti varaa mennä hyvämaineisille paikoille :) Tietty toikin riippuu vähän minkä näkee hyvämaineisena. Itse etsin kämppää juuri tuolta Kontulastakin, vaikka skippasin samantien osan paikoista.

Kaksio/kolmio hakusessa. Vuokra pitäs olla <800€ ja arvostan hyviä julkisia liikenneyhteyksiä koska autoa mulla ei ole. En haluaisi tietämättömyyttäni muuttaa mihinkään "ghettoon" vaikka voihan sitä kaikenlaista sattua joka paikassa.
Kaksion saat tuolla hinnalla just ja just hyvältä alueelta. Kolmiota aivan turha edes etsiä esim Etelä-Helsingistä. Ruoholahti olisi ainakin hyvässä paikkaa ja varsin rauhallinen mesta. Metro ja spora kulkee. Ruoholahdesta joudut sitten skippaamaan koko ytimen ja Etelän, seuraava mahdollinen paikka asua tuolla hintaa olisi Hakaniemen ja Kallion alue.

Jos nyt tuolla hintaa haluaa superit kulkuyhteydet ja stadin sykettä, niin Kallioon mars. Kurvissa on sitten vähän kuin katselisi toimintaleffaa.

Anyways, aika pitkälle saa muuttaa, mutta silti pääsee metrolla liikkumaan, varo dösäreittejä, kulkuyhteyksien toivossa on pakko olla sporan tai metron varrella. Mellunmäkeen asti pääsee metrolla, mutta se on sitten joka kerta itään metrolla ja se on aina omanlainen reissunsa, varsinaista vipeltäjää tulee sörkän jälkeen matoon.

Ruoholahti on aika buenossa paikkaa, eikä käsitykseni mukaan mikään järjettömän hintainenkaan vaikka uutta aluetta onkin. Lauttasaari olisi kova paikka asua, jos sinne kulkisi metro. Katajaharjun puoleinen alue on naurettavan rauhallista ja autolla ytimeen 7min. Asuttiin 6kk sillä puolen länäriä ja eihän siellä tapahdu mitään. Vuokra 39 neliöö / 750 euroa.

Jos vinkkejä haluat ottaa, niin maksa sijoituksesta, älä neliöistä. Jos haluat 70 neliöisen kolmion, niin olet jossain Konalassa ja voin taata, että elämä on vitusti siistimpää 30 neliön kopissa Iso-Roballa. Ei paljoa himassa jaksa istuskella, jos kadulle astuessa on koko Helsingin ydin 5min kävelymatkan päässä. Jos neliöitä haluaa, niin muuttaa jonnekin Lahteen, siellä saa omakotitalon samalla hintaa mitä stadin ytimestä 20 neliön luukun.

Kyllä näin on. Mietinkin juuri äsken ruokaostoksille lähtiessäni, pitäisikö varustautua kättä pidemmällä.
:lol2:

Käpylästä sitten varoitus, että on ihan vitun tylsää aluetta. Omenapuita ja mummoja. Metro ei kulje, mutta sporalla pääsee. Hieman syrjässä. 850 euroa vuokraa Käpylässä on kyllä hulluutta, ei mitään järjeä. Mutta paremmin tuolta kulkee kuin vastaavasta 50-luvun mummolasta Lauttasaaresta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom