Originally posted by Dopey
Jos jostain pitää etsiä suomalaisten bodarien pienuuden syytä niin tästä järjettömästä ylikunnon pelosta. Miten ihmeessä kaikissa muissa lajeissa voidaan treenata vähintään pari kertaa päivässä paitsi kehoilussa, natikkanakin?
Niinpä...eikä sitä rajaa omalla kohalla varmaan tiedä kun kokeilemalla...siis että milloin se ylikunto tulee ja mitkä on oireet!! Monikin tuntuu olevan sitä mieltä, että jos vähän tulee flunssan oireita tai on kurkku kipeä niin se on ylikuntoa se...ei voi olla sitä, että on painellut kylmässä pohjoistuulessa ilman kaulahuivia...no joo tää oli tätä...
Ja eikös toi reenien määrä vaan pidä sovittaa niiden kovuuteen niin reenata voi vaikka kolme kertaa päivässä jos aikaa riittää...jos mulla ois aikaa niin kävisin varmaankin kaks kertaa päivässä salilla, jakasin vaan lihasryhmiä reilusti pienempiin paketteihin, kokonaisaika näin lyhenis mukavasti ja pystys panostamaan vaikka vain etureisiin yhdessä reenissä...
Että siinä olen samaa mieltä, että sitä vedetään hirveen tiukkoja rajoja miten paljon voi reenata missäkin ajassa...kun siihen ylikuntoon vaikuttaa niin moni muukin asia kun se pelkkä reeni, kyllä varmasti itsensä saa ylikuntoon jos reenaa sen max 90 min ja max neljä kertaa viikkoon jos muut asiat on persiillään...
On se vaan niin järjettömän vaikeaa uskoa. Itse treenaan tällä hetkellä 6 kertaa viikossa, 30-60 minuuttia kerrallaan. Jos ei tarttis töissä käydä niin varmaan pari-kolme kertaa treenaisin joka päivä. Natuna.