Suomen energiayhtiö Oy

Liittynyt
2.2.2005
Viestejä
1 862
Ikä
38
Noniin, eli tuolta soittivat ja saivat kusetettua meikä pojan mukaan, ny äskettäin vähän googlettelin tosta ja voi vittu mihin paskaan taas käteni laitoin.

Pitää purkaa samantien sopimus kun paperit tulevat ja antaa vielä tän nykysen toimittaa sähköö, onko kellään kokemusta että käykö purkaminen helposti? kun netistä lueskelin niin jotkut ovat siinäkin saanet tapella.

[edit] kotin soittaa sinne ja perua koko homman mutta kellohan onjo menny yli 16:00 ja asiakaspalvelu onjo kiinni..pitää huomenna koittaa uusiksi soittaa.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin, eli tuolta soittivat ja saivat kusetettua meikä pojan mukaan, ny äskettäin vähän googlettelin tosta ja voi vittu mihin paskaan taas käteni laitoin.

Pitää purkaa samantien sopimus kun paperit tulevat ja antaa vielä tän nykysen toimittaa sähköö, onko kellään kokemusta että käykö purkaminen helposti? kun netistä lueskelin niin jotkut ovat siinäkin saanet tapella.

[edit] kotin soittaa sinne ja perua koko homman mutta kellohan onjo menny yli 16:00 ja asiakaspalvelu onjo kiinni..pitää huomenna koittaa uusiksi soittaa.

Olen HYVIN yllättynyt jos tästä firmasta ei vielä omaa threadiä täällä ole.

Se mitä firmasta sanotaan nimeltämainitsemattomalla paskafoorumilla, on suht vanhaa tietoa. Eli markkinoille tullessaan Suomen Energiayhtiö Oy kyllä kusetti kaikkia minkä ehti, mutta on nykyään (pääosin kuluttajaviraston painostuksen ja "suuren" mediahuomion seurauksena) parantanut tapansa. Hinta oikeasti tippuu sen mitä lupaavat... Ainakin suurimmassa osassa tapauksista. Sitten on niitä myyjiä, jotka unohtavat sanoa, että miten se hinta oikein lasketaan... Eli esim. jossain vaiheessa on ollut ongelmia 2-tariffien kanssa ja sitten kesä-/talvihintojen osalta... Tiedä sitten... :rolleyes:

Tunnen kyllä muutamia joilla tuo on ollut tai on edelleen ja ovat olleet jopa tyytyväisiä.

Omakohtaisesti myönnän kyllä, että olen firman tuotteita puhelimitse myynyt. Sinänsä Suomen Energiayhtiötä kohtaan en kanna kaunaa ja osa myyjistäkin tuon sopimuksen Energiayhtiön kanssa teki - ja olivat siihen jopa tyytyväisiä... MUTTA nuo helvetin puhelinmyyntifirmat, (eli Suomen Energiayhtiö siis tietysti ulkoistanut / tilannut myyntityön) nehän ne vasta kusettavat paljon - jopa (etenkin?) omia työntekijöitään!
:curs:

EDIT: Niin tonppae, et voi peruuttaa tota ennen kuin ne paperit sulle tulee kotiin. Ja sinuna silloinkin lukisin läpi ja tarkastaisin, että onko se oikeasti paska lappu vai ihan hyvä soppari... Ihmiset aina panikoivat kun kuulevat muutaman pahan sanan... Eli lue se vielä läpi huolella kun kotiis saat, saatat jopa olla tyytyväinen.

PS. Jokainen tyytymätön sielu valittaa äänensä käheäksi netissä... Mutta tyytyväiset asiakkaat ovat hiljaa, kotona... tyytyväisinä... Eli se mitä sä luet palstoilta, on vaan se osa porukasta, joka on tyytymätöntä. Eli paha mennä sanomaan paljonko niitä tyytyväisiä sitten loppujen lopuksi kuitenkin on :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo, pitää odotella että paperit lukee ja lueskella läpi, mutta tässä mitä jo muutamalta kaverilta kysyin nopeen niin heilläki oli tuo ollut ja sanoivat että kallimmaaksi tuli mitä lupasivat.
 
Noniin, eli tuolta soittivat ja saivat kusetettua meikä pojan mukaan, ny äskettäin vähän googlettelin tosta ja voi vittu mihin paskaan taas käteni laitoin.

Pitää purkaa samantien sopimus kun paperit tulevat ja antaa vielä tän nykysen toimittaa sähköö, onko kellään kokemusta että käykö purkaminen helposti? kun netistä lueskelin niin jotkut ovat siinäkin saanet tapella.

[edit] kotin soittaa sinne ja perua koko homman mutta kellohan onjo menny yli 16:00 ja asiakaspalvelu onjo kiinni..pitää huomenna koittaa uusiksi soittaa.
Yleensäkään ei kannata tila puhelinmyyjiltä mitään, jos on oikeasti jotain edullista niin samat tarjoukset löytyy yleensä netistäkin ja kerkiää ajan kanssa laskeskella, vertailla ja etsiä pienellä kirjoitettuja asioita mihin sitoutuu
 
mulle soitettiin tuolta heinäkuussa ja lupasin vaihtaa. koskaan ei ole mitään papereita tullut allekirjoitettavaksi ja ainakin toistaiseksi laskut tulee edelleen helsingin energialta...
 
Yleensäkään ei kannata tila puhelinmyyjiltä mitään, jos on oikeasti jotain edullista niin samat tarjoukset löytyy yleensä netistäkin ja kerkiää ajan kanssa laskeskella, vertailla ja etsiä pienellä kirjoitettuja asioita mihin sitoutuu

Tästä on kyllä ihan suoramarkkinointilaki sun muut sopimusoikeudelliset jutut olemassa: Eli mitään kummallisuuksia ei saa pienellä kirjoitellakaan (päinvastoin). Se on jotain jenkkiläpropagandaa, mitä meillä oikeassa oikeusvaltiossa ei pitäisi tapahtua.
 
mulle soitettiin tuolta heinäkuussa ja lupasin vaihtaa. koskaan ei ole mitään papereita tullut allekirjoitettavaksi ja ainakin toistaiseksi laskut tulee edelleen helsingin energialta...

Ottivatko nauhalle suullisen sopimuksen? Eli vastailitko sellasiin tyhmiin kysymyksiin samalla kun jotain piipitystä kuului taustalta?

Jos KYLLÄ: Teit sopparin puhelimitse, joka on kyllä pitävä, mutta et ilmeisesti täyttänyt "vaatimuksia" (esim. kulutus alle tietyn rajan, ei määräaikaista jne.), joten eivät pistäneet sitten sopparia tulemaan kotiin / muuten eteenpäin. Tietenkään sitten toimittaja ei vaihtunut, jos eivät saaneet sitä eteenpäin. (HUOM! Näitä ei siis tarvitse muutenkaan allekirjoittaa kun paperit tulevat kotiin, suullinen sopimus on pitävä.)


Jos EI: Nou hätä, et siis varmasti vaihtanut sähköntoimittajaasi.
 
Ottivatko nauhalle suullisen sopimuksen? Eli vastailitko sellasiin tyhmiin kysymyksiin samalla kun jotain piipitystä kuului taustalta?

Jos KYLLÄ: Teit sopparin puhelimitse, joka on kyllä pitävä, mutta et ilmeisesti täyttänyt "vaatimuksia" (esim. kulutus alle tietyn rajan, ei määräaikaista jne.), joten eivät pistäneet sitten sopparia tulemaan kotiin / muuten eteenpäin. Tietenkään sitten toimittaja ei vaihtunut, jos eivät saaneet sitä eteenpäin. (HUOM! Näitä ei siis tarvitse muutenkaan allekirjoittaa kun paperit tulevat kotiin, suullinen sopimus on pitävä.)


Jos EI: Nou hätä, et siis varmasti vaihtanut sähköntoimittajaasi.

meni se nauhalle. mutta en kyllä ole ainuttakaan laskua saanut, tarkemmin mietittyäni siis miltäkään sähköfirmalta... :)
 
meni se nauhalle. mutta en kyllä ole ainuttakaan laskua saanut, tarkemmin mietittyäni siis miltäkään sähköfirmalta... :)

No sittenhän sulla on asiat hyvin :hyvä:

Mutta enivei, jos ei ole tullut papereita kotiin (eli ilmoitus siitä että oisit vaihtamassa) ni sitten vaan on olemassa joku este tolle sopparille, elikkäs nimenomaan joko määräaikanen Helsingin Energian kanssa, tai sitten liian kova kulutus... Tai sit ne on siellä puhelinmyynnissä sählänny jotenkin, koska sitäkin sattu yllättävän paljon, sillon ku mä tein tota duunia :D

Helsingin Energian asiakkaita siis olet ilmeisesti vielä.
 
Keskustelin kaksi vuotta sitten puhelimessa Suomen energiayhtiön myyjän kanssa. Myyjä kyseli sähköyhtiöstä ja yritti käännyttää asiakkaaksi, mutta kieltäytyi lähettämästä kirjallista materiaalia. En tietenkään suostunut sähköyhtiön vaihtoon. Tuota puhelinkeskustelua olen silti katunut monesti. Kyseisestä firmasta soitellaan 3-6 kk vuoden välein tuntemattomana numerona päivittäin, niin kauan kunnes lopulta vastaan. Älkää siis luvatko edes harkita asiaa, soittolistalle kerätään nimiä. Hesari on toinen samanlainen riesa.:curs:
 
Oma kokemus:

Tarjosivat halvemmalla kuin senhetkinen yhtiöni ja suostuin. Yhden kuukauden jälkeen hinta nousi muistaakseni 1/3 suuremmaksi kuin aiemman yhtiön. Purku ja paluu vanhan yhtiön hoteisiin onnistui onneksi helposti ja heti. Tästä on aikaa jokunen vuosi.
 
Oma kokemus:

Tarjosivat halvemmalla kuin senhetkinen yhtiöni ja suostuin. Yhden kuukauden jälkeen hinta nousi muistaakseni 1/3 suuremmaksi kuin aiemman yhtiön. Purku ja paluu vanhan yhtiön hoteisiin onnistui onneksi helposti ja heti. Tästä on aikaa jokunen vuosi.

Ei toimi enää toi temppu, puuttuivat Kuluttajasuojassa tohon. - Eli sopimuksissa on nykyään (tai ainakin sillon ku ite myin tossa kesällä) 6kk "hintatakuu"... Jonka jälkeenkin vielä vaaditaan, että hinnannostoista ilmoitetaan KIRJALLISESTI kuukautta ennen.
 
Nostetaas vähän tätä kusetusfirman ketjua. Mulle soittivat tuolta joku kuukausi sitten. Sanoin kaverille, että voi lähettää mulle postissa sen tarjouksen ja sopimusehdot niin voin lueskella ne rauhassa ja päättää vasta sitten. Jouduin varmaan kolme kertaa sanomaan, että en tee mitään sopimusta puhelimitse tietämättä tarkalleen mihin olen sitoutumassa. Lopuksi vielä yllättäen sanoi, että ottaa sen sähkösen kuitin eli nuhalle suullisen sopimuksen vaikka olin kieltäytynyt ja siinä vaiheessa jo huusin puhelimeen, että en tee mitään sopimusta. Sinä varmaan kuuluu pelkästään mun huutoa. Tästä puhelusta sitten jonkun ajan päästä tuli postissa paperit missä sopimus oli tehty mun puolesta. Sain tietenkin peruttua soittamalla tonne paskayhtiöön, mutta ei kyllä kovin hyvä maku jäänyt kyseisestä firmasta jos vastoin tahtoaan pakottavat ihmisiä asiakkaiksi. Joten pysykää myös muutkin mahdollisimman kaukana tästä firmasta. Lisäksi kusettavat hinnoillaan kuten tossa edellä on jo tullut ilmi. Itse pysyn kyllä Helsingin Energian asiakkaana jatkossakin.
 
Tämä on kyllä ihan huijausfirma, eikä taida kovin suomalainen edes olla. Mulle kävi pari kuukautta takaperin kuten elastolle, tuli "paperit" postissa, vaikka nauhalle en mitään lupausta antanutkaan. Eniten tuossa puhelussa epäilytti, että henkilötunnus olisi pitänyt kertoa. Mihinkähän rekisteriin sekin olisi päätynyt..
Pari viikkoa puhelusta "paperit", eli yksi vaivainen lasertulostettu A4 saapui postiluukusta. Pari pientä juttua paperissa luki, mistä myyjä ei maininnut puhelimessa; "hintatakuu ei koske käyttöpaikkoja joiden arvioitu kulutus on yli 10000 kWh vuodessa" ja "Ainoa ero aikaisempaan on, että saatte jatkossa kaksi laskua. Suomen Energiayhtiö Oy laskuttaa kuluttamanne sähköenergian ja paikallinen verkkoyhtiö laskuttaa sähkönsiirron osuuden."

Peruminen onnistui soittamalla.
Tässä oli vielä se vitsi, että soittivat firman kännyyn. Harvemmin puhelinmyyjät hätyyttelevät työluurista..
 
OFFTOPIC Tämmöistä ketä tarjooa sähköä tai internettiä on ihan helvetin hyvä sanoa et "asun opiskelija talossa vesi sähkö netti kuuluu vuokraan" menee myyjälle aina jakeluun, puhelu loppuu 15sek eikä soita koskaan takaisin. Vielä kun pääsis eroon puhelinliittymän tarjoajista.
 
Vielä kun pääsis eroon puhelinliittymän tarjoajista.

Helposti, sanot vaan että just otin Elisalta 24 kk määräaikaisen paketin, en tarvitse montaa luuria ja liittymään. Aina ovat sanoneet, että asia kunnossa kiitos ja näkemiin. Eikä ole uudelleen samasta lafkasta soitettu.
 
Tuo opiskelija-asuntojuttu on hyvä. Itse olen sähkönmyyjille sanonut olevani paikallisella sähköyhtiöllä töissä ja siten "velvoitettu" ostamaan talon sähköä. Paskapuhettahan se on, mutta läpi menee ja eivät uudestaan soita.

Niinjuu ja Suomen Energiayhtiö on ruotsalaiseen konserniin kuuluva
 
Mä haistatan paskat jos soittavat ja paiskaan luurin korvaan.
 
Mä haistatan paskat jos soittavat ja paiskaan luurin korvaan.

Nohnoh, setä ottaa nyt käytöstavat kauniiseen kätöseensä. Joku persaukinen opiskelija siellä luurin toisessa päässä yrittää henkensä pitimiksi saada itselleen elantoa, kun opintotuki on juotu ja tarjottu haalaritytöille baarissa. Ja sitten yks haistattaa paskaa.
 
Back
Ylös Bottom