Suomen energiayhtiö Oy

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Höh.. Tuolta soitettiin mulle ja lupailtiin sähköt vähän halvempaan hintaan. Yleensä en ole tilannut mitään puhelinmyyjiltä, mutta nyt puuhasin just jotain muuta samaan aikaan ja hairahduin. Aikaa tästä on varmaan tuon pari viikkoa, eikä mitään soppreita ole vielä kuulunut. Voi pylly sentään, mä en jaksa alkaa selvittää ja vääntää tollasten kanssa.

Höh.. Tuolta soitettiin mulle ja lupailtiin sähköt vähän halvempaan hintaan. Yleensä en ole tilannut mitään puhelinmyyjiltä, mutta nyt puuhasin just jotain muuta samaan aikaan ja hairahduin. Aikaa tästä on varmaan tuon pari viikkoa, eikä mitään soppreita ole vielä kuulunut. Voi pylly sentään, mä en jaksa alkaa selvittää ja vääntää tollasten kanssa.

Mäntti.

Mie otin ton tarjouksen vastaan, kun soittivat. Joulukuun puolivälissä sovittiin, tammikuun lopulla tuli sopimus. Ilmainen kuukausi ei sitten ollutkaan ilmainen - pitäisi maksaa se kiinteä kk-maksu. Lisäksi itselleni jäi kuva, että puhe oli nimenomaan vain sähköstä itsestään. Sähkönsiirto taas tulisi eri firmalta ja heiltä oma lasku (arvatenkin myös tältä ilmaiselta kuulta). Lisäksi kun tein sitten hintavertailua netissä, niin eipä olisi kovinkaan halvemmaksi tullut. Riippunee toki paikkakunnasta, mutta näin täällä Joensuussa. Soitin sitten asiakaspalveluun, vastasivat heti ja sain irtisanottuaa ilman vääntämisiä.

Äh. Tulipa itsekin tehtyä sopimus jokunen kuukausi takaperin halvemman sähkön lupausten sokaisemana. Nyt kyllä kaduttaa kun lukenut tätä ketjua...

:wall::wall::wall:

Määrittele "myyntimies"

Henkilö, joka sopii tapaamisen tai tulee sopimatta luukuttaen vaan tupaan ja yrittää myydä jotain. Aktiivinen kiinteistövälittäjä on mielestäni myös myyntimies. Myymälässä olevista myyjistä mm. aktiivinen automyyjä on myyntimies eikä seinään nojaava asiakaspalvelija. Puhelinmyyjät ovat niin ja näin... menestyneimmistä osa on oikeasti tosi myyntihenkisiä sekä perillä myynnin perusteista ja niiden soveltamisesta puhelimitse ilman kasvotusten tapahtuvaa kontaktia.

Hävettää myöntää mutta itsekkin olen näihin puhelinmyyjien hölötyksiin sortunut ja siitä ISOSTI maksanut..

Mulle tarjottiin luurissa joskus vuosia sitten jotain nordicpool sähköä.. en paljon muuta kuunnellut sen lässyttämisistä kuin että nyt on sähkö halpaa et otatko.. olin et halvalle on aina tarvetta laitappa tulemaan.. tämä siis kesäkuussa.. sitten joskus vähän ennen joulua havahduin asiaan uudelleen.. sit katsoin et mitä vittua sähkön markkinahinta tuplaantunut.. koitin irtisanoa sähkösopparia niin kertoivat että sen voi tehdä vain neljännes vuosikatsauksien kohdalla. No sit ku pääsin siitä eroon olin et huh onneks..
No joskus sit keväällä tuli lasku.. jouduin maksamaan sähköt joita olin käyttänyt sillä 7,5sentin hinnalla..toiseen kertaan ku oli noussut tosiaan se pörssihinta sinne liki 14sentiin. Kylläpä vaan vitutti kun mun sähkönkulutus ei ole edes mitenkään kohtuullista vaan överiä (+8000kwh/vuosi).

Nykyään olen ihan helvetin varovainen näiden kanssa.. parin vuoden määräaikaiset sopparit rokkaa, niissä kun ei hinta kohoa vaikka padot sortuis ja voimalat paukkuis :D

Ei siellä puhelimessa sen huonompaa kamaa myydä kuin muuallakaan. Sitä vaan pitää oikeasti itse tsekata ne paperit ja perua se soppari jos se ei ole sitä mitä tilasi. Suomessa kuitenkin aika hiton hyvä turva yksityisellä henkilöllä näissä asioissa.

Yrityksiä taas kusettavat monet surutta, koska yrityksellä ei ole samaa suojaa kuin yksityisellä.

Harvemmin siis mikään taho rupeaa venkoilemaan kun yksityinen ilmoittaa että en ota tätä sopimusta. PISTE!

Joo, ei mun sähkö tämän lafkan kanssa mitenkään kallista ollut vaan päinvastoin. Sen määräaikaisen ajan siitä tutkimuksieni mukaan halvimmasta sähköstä nautin ja that's it. Mulla oli vaan irtisanomisen rumba jotain ihan typerää, siis kun määräaikainen oli päättynyt. Oli harvinaisen vaikeaa kaikki siellä päässä, siltä kuulosti.

Ei siellä puhelimessa sen huonompaa kamaa myydä kuin muuallakaan. !

Tod.näk. myydään.

Tuo "Suomen energiayhtiö" ei todellakaan tuota itse sähköä, vaan myy jonkun sähköfirman (esim.vattefall, E.ON, Vaasa Energia tms.) sähköä. Ottaa bonukset välistä, eli kallista on.

Onneks ei tarvii alottaa tätä postia "minä tyhmä narahdin" -sanoilla. Kertoivat että tarjoavat helsingin energian asiakkaille jotakin edullista määräaikaista sopimusta suomen energian nimissä... Kohtuu harhaanjohtavaa markkinointia antaa kuva että mahdollinen asiakas on tekemisissä helsingin energian kanssa. Yritin kysellä että miksi suomen energia, eikä helsingin energia, soittaa mulle ja tarjoaa tälläistä. Vastaukseksi tuli monta kertaa se sama "Me tarjotaan helsingin energian asiakkaille määräaikaista edullista kesäsähköä puoleksi vuodeksi jonka jälkeen sopimus jatkuu normaalihintaisena". Jätin välistä.

Soitin tänään aspaan, kun melkein pari viikkoa puhelinmyyjäpoikasen soitosta oli kulunut, eikä sopimuspapereita ollut vielä kuulunut. Aspa vastasi ihan kohtuullisessa ajassa, ja sieltä sanottiin, että se 14 vrk harkinta-aika alkaa siitä, kun paperit saapuvat kotiin (näin ei kyllä ainakaan kertomusten mukaan ko. firmassa ole aina toimittu..) Sain kuitenkin irtisanottua sopimuksen ilman sen kummempia kyselyitä, tarvitsivat siihen vain syntymäaikani ja osoitteeni.

Haha, olin jo valmistautunut soittoon lietsomalla itseeni pientä aggrea, lukemalla otteita kuluttajansuojalaista ja ottamalla nauhoittimen esiin. :david: No, lopen lakia ei tarvinnut lukea, eikä lietsoa sen enempää aggreakaan, mutta puhelun sen sijaan nauhoitin, koska niin ne tekevät sielläkin päässä linjaa. Aspan neiti oli kuitenkin niin ystävällinen, että puhelu hoitui vallan asiallisesti, enkä sitten hennonnutkaan rökittää häntä heidän epäasiallisesta ja harhaanjohtavasta markkinoinistaan, koska todennäköisesti asiakaspalvelun henkilöillä ei ole edes mitään yhteyttä niihin markkinointifirmojen veijareihin, jotka puhelimessa tätä lafkaa myyvät. Yhtiö on kuitenkin ilmeisesti hieman siistinyt toimintaansa viime vuosista?

Mä yritin kanssa perua tuon tilauksen, mutta harkinta-aika oli mennyt jo umpeen. Ilmeisesti kirje on lähetetty meille jo aikoja sitten, mutta ei ole näkynyt. Sama ilmiö on kyllä tapahtunut muidenkin kirjeiden kanssa. En tiedä onko vika meissä vai postissa. Mutta kai se on katsottava miltä tuo Suomen enegiyhtiö vaikuttaa..

Onneks ei tarvii alottaa tätä postia "minä tyhmä narahdin" -sanoilla. Kertoivat että tarjoavat helsingin energian asiakkaille jotakin edullista määräaikaista sopimusta suomen energian nimissä... Kohtuu harhaanjohtavaa markkinointia antaa kuva että mahdollinen asiakas on tekemisissä helsingin energian kanssa. Yritin kysellä että miksi suomen energia, eikä helsingin energia, soittaa mulle ja tarjoaa tälläistä. Vastaukseksi tuli monta kertaa se sama "Me tarjotaan helsingin energian asiakkaille määräaikaista edullista kesäsähköä puoleksi vuodeksi jonka jälkeen sopimus jatkuu normaalihintaisena". Jätin välistä.

Onneksi arvasin tämän kusetuksen! Asiakkaita yritetty harhauttaa Helsingin Energian nimissä | Uutiset | Pääkaupunkiseutu | Metro.fi

Helsingin Energia varoitti perjantaina harhaanjohtavasta puhelinmyynnistä. Yhtiö on saanut useita huolestuneita yhteydenottoja asiakkailtaan, joille on pyritty myymään sähköä esimerkiksi puhumalla Helsingin Energian kanssa tehtävästä yhteistyöstä.

Puhelimitse ja sähköpostitse tapahtuneissa yhteydenotoissa on myös kerrottu Helsingin Energian asiakkuuksien siirtyvän puhelinmyyjän edustamalle yhtiölle.

–Korostamme, että Helsingin Energia ei tee myynnissä tai asiakasmarkkinoinnissa yhteistyötä minkään sähkönmyyntiyhtiön kanssa, tiedottaa Sähkömarkkinat-liiketoiminnan johtaja Jukka Niemi Helsingin Energialta.

Mua ei pelottanut sallia tuon tarjouksen postittaminen kotiini koska tiedän oikeuteni kuluttajana ja kaikki lailliset keinot peräänkuuluttaa noita oikeuksia, jos väärinkäytöksiä ilmenee.

Anyway, Suomen energiayhtiö lupaa 6kk ajan myydä mulle sähköä 6,11 snt/kWh. Kun katson Helsingin energian laskujani, niin olen maksanut HE:lle halvimmillaan 7,99 snt/kWh ja kalleimmillaan 9,96 snt/kWh vuosien 2011-2013 välisenä aikana, riippuen kausilämpötiloista. Nyt on vasta kylmät säät alkamassa Suomessa, joten 6 kk sopimus kiinteällä 6,11 snt/kWh hinnalla vaikuttaa houkuttelevalta. Toki Suomen Energiayhtiö ei tarjoa vuoden soppareita, vaan 6kk soppareita, joten 6 kk aikana maksaisin n. 25 euroa vähemmän kuin Helsingin Energialle.

Edit: Haa! enpä huomannutkaan, että Suomen Energiayhtiöllä tulee vielä 2,8 € / kk perusmaksu tuohon päälle. Kun tuon huomioi, niin Suomen Energiayhtiölle maksaisin 6kk aikana noin 20€ vähemmän kuin Helsingin Energialle.

Myönnän toki, ettei mennyt kuten Strömsössä, kirje on kirjattu 9.12. ja sähköntoimitus on ilmoitettu alkamaan jo 16.12. eli ei ihan 14 vrk harkinta-aikaa mulle annettu paperilla. No, tarvitsin vain yhden illan verratakseni noita sähkön hintoja keskenään.

Mietin vielä huomisen, että onko sopimuksessa piilossa sudenkuoppia (kuten voiko Helsingin energia puolestaan nostaa siirtomaksuja, jos sähkö tuleekin joltain toiselta firmalta).

Voin kertoa että firmaan aikoinaan langenneena yllätys oli suuri kun reilun vuoden sen jälkeen kun vaihdoin pois tipahti luukusta viimeinen lasku eilen. Eli siinä oli erotus jota jäi maksettujen arvioiden päälle vuonna 2011 lopussa kun irtisanoin. Hetken ihmteltyä muistin että 2012 alussa mietin että tuleeko sitä viimeistä puuttuvaa pientä laskua. Ei niillä ainakaan kiire ole laskutuksiensa kanssa kun joku irtisanoo.

Niin ja tuosta "langenneena", oli se ainakin hieman halvempi silloin... mutta pelkästään aspan järjettömän sekoiluiden takia mielummin olen säästämättä sen jotain x-euroa.

Minulla on puhelinmarkkinointikielto ja lähes kaikki puhelinmyyntilafkat kunnioittavat sitä, mutta tämä ei. Tänään soittelivat.
Sen lisäksi, että kyseessä on epäilyttävä ja huonon liiketoimintatavan mukaisesti toimiva pulju, niin pelkästään jo tuo puhelinmarkkinointikiellosta viisveisaaminen saisi jättämään väliin moisen.

Mietin vielä huomisen, että onko sopimuksessa piilossa sudenkuoppia (kuten voiko Helsingin energia puolestaan nostaa siirtomaksuja, jos sähkö tuleekin joltain toiselta firmalta).

"Sähkön siirtohinta on sama riippumatta siitä, keneltä sähkönmyyjältä sähköenergian ostaa. Myyjän vaihto ei saa vaikuttaa siirtohintaan. Poikkeuksena tästä ovat muutamat ns. lakkautetuilla tariffeilla olleet asiakkaat, jotka joutuvat valitsemaan uuden siirtotariffin uusiessaan sopimuksensa."

Ei voi. Sähkön siirtohinta on aina sama, riippumatta siitä mistä yhtiöstä sähkönkäyttäjä ottaa sähköenergian.

Muuten kannattaa olla erossa tuosta lafkasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom