Mua ei pelottanut sallia tuon tarjouksen postittaminen kotiini koska tiedän oikeuteni kuluttajana ja kaikki lailliset keinot peräänkuuluttaa noita oikeuksia, jos väärinkäytöksiä ilmenee.
Anyway, Suomen energiayhtiö lupaa 6kk ajan myydä mulle sähköä 6,11 snt/kWh. Kun katson Helsingin energian laskujani, niin olen maksanut HE:lle halvimmillaan 7,99 snt/kWh ja kalleimmillaan 9,96 snt/kWh vuosien 2011-2013 välisenä aikana, riippuen kausilämpötiloista. Nyt on vasta kylmät säät alkamassa Suomessa, joten 6 kk sopimus kiinteällä 6,11 snt/kWh hinnalla vaikuttaa houkuttelevalta. Toki Suomen Energiayhtiö ei tarjoa vuoden soppareita, vaan 6kk soppareita, joten 6 kk aikana maksaisin n. 25 euroa vähemmän kuin Helsingin Energialle.
Edit: Haa! enpä huomannutkaan, että Suomen Energiayhtiöllä tulee vielä 2,8 € / kk perusmaksu tuohon päälle. Kun tuon huomioi, niin Suomen Energiayhtiölle maksaisin 6kk aikana noin 20€ vähemmän kuin Helsingin Energialle.
Myönnän toki, ettei mennyt kuten Strömsössä, kirje on kirjattu 9.12. ja sähköntoimitus on ilmoitettu alkamaan jo 16.12. eli ei ihan 14 vrk harkinta-aikaa mulle annettu paperilla. No, tarvitsin vain yhden illan verratakseni noita sähkön hintoja keskenään.
Mietin vielä huomisen, että onko sopimuksessa piilossa sudenkuoppia (kuten voiko Helsingin energia puolestaan nostaa siirtomaksuja, jos sähkö tuleekin joltain toiselta firmalta).