Suomen Eläkepalvelukeskus (SEK)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja angelo
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tarttis pikaisesti tietoa kyseisestä firmasta työnantajana... onko kellään kokemuksia? Noi hakee Lahden konttoriin asiakasneuvottelijoita.

Mitä luulette, millain paikka?!?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tuo ole ihan perinteistä puhelinmyyntiä. Koitetaan kaupitella vakuutuksia.
Tietysti jos pärjää puhelinmyynnissä niin varmasti kohtalaisen hyvä valinta työnantajaksi. Ihan luotettava (valtion tukema) kioskihan tuo on.
Palkka luultavasti pohja +provisio myynnistä.

Mä käsitin niin, että myyntihommat ei kuuluis ton asiakasneuvottelijan toimenkuvaan... että toi olis ns. "toimistosihteerin" hommaa, joka vastaa asiakkaille puhelimeen ja varaa aikoja sijoitusneuvottelijoille sekä hoitaa asiakaspalvelun sähköpostia :rolleyes: Kyllä noi hakee mynntiedustajiakin, mutta se taitaa olla asia erikseen...

kaveri oli samantapaisessa firmassa (en nyt muista firman nimeä) hommissa Tampereella muutama vuosi sitten. Ainakin tehtävänkuvaus oli suoraan sama.

Käytännössä työ oli puhelinmyyntiä sillä erotuksella, että ei myyty mitään, vaan piti saada sovittua asiakastapaamisia soittelemalla tuntemattomille ihmisille. Palkka sitten muodostui sen mukaan, että paljonko sai tapaamisia sovittua. Ei kuulemma ollu kovin mukavaa homma ja kaveri lopetti muutaman kuukauden kuluttua. Tietysti jos esim. pärjää puhelimessa ja on hyvä puhelinmyyjä, niin voi tuo olla ihan ok homma.

Käytännössä työ oli puhelinmyyntiä sillä erotuksella, että ei myyty mitään, vaan piti saada sovittua asiakastapaamisia soittelemalla tuntemattomille ihmisille. Palkka sitten muodostui sen mukaan, että paljonko sai tapaamisia sovittua. Ei kuulemma ollu kovin mukavaa homma ja kaveri lopetti muutaman kuukauden kuluttua. Tietysti jos esim. pärjää puhelimessa ja on hyvä puhelinmyyjä, niin voi tuo olla ihan ok homma.

Kävin viimeviikolla tuolla haastattelussa ihan mielenkiinnosta, ja sitähän tuo juuri oli. Jokaisella asiakasneuvottelijalla on oma tiimi, johon kuuluu 3 myyntiedustajaa mistä päin Suomea tahansa. Asiakasneuvottelijan tehtävä on soitella asiakkaille (lähinnä yrittäjille) ja saada varattua aikoja oman tiimin sijoitusmyyjille. Pieni pohjapalkka ja provisiota kertyy kaikista toteutuneista tapaamisista ja mahdollisista kaupoista... Voihan tuo jonkun mielestä olla ihan mukavaa, mutta itse en oikeen innostunut :rolleyes:

Toihan onkin aivan älytöntä jos provisio määräytyy vain toteutuneista tapaamisista. Itse kyseistä työtä tehneenä voin sanoa, että on hieman inhottavaa kun itse soittelet ja saat hirveästi aikoja mutta sitten 3 viikon päästä 90% näistä soittaa firmaan ja peruu ajat. Sitten et saa itse mitään palkkaa näistä varauksista. Tosiaankin sama asia kuin puhelinmyynti sillä erotuksella, että tässä todellakin on pakko uskoa yrityksen kauppaamaan asiaan. Itse en uskonut ja oli hieman vaikea "myydä" tuotetta johon ei edes itse usko.

Toihan onkin aivan älytöntä jos provisio määräytyy vain toteutuneista tapaamisista. Itse kyseistä työtä tehneenä voin sanoa, että on hieman inhottavaa kun itse soittelet ja saat hirveästi aikoja mutta sitten 3 viikon päästä 90% näistä soittaa firmaan ja peruu ajat. Sitten et saa itse mitään palkkaa näistä varauksista. Tosiaankin sama asia kuin puhelinmyynti sillä erotuksella, että tässä todellakin on pakko uskoa yrityksen kauppaamaan asiaan. Itse en uskonut ja oli hieman vaikea "myydä" tuotetta johon ei edes itse usko.
Niin ajatella, joissakin paikoissa provisio määräytyy vain toteutuneiden kauppojen perusteella... Eikös provisiopalkassa ole nimenomaan tuosta kysymys. Itse en näe tuolla kyllä eroa puhelinmyyntiin siinä mielessä, että "tuotteeseen" pitäisi jotenkin erityisesti uskoa. Tuskin sillä myynnin kannalta sen suurempaa eroa on uskotko myymääsi lehteen taikka firman tms. myymään palveluun. Tässä tilanteessa "myyjän" pitää vain saada asiakas kiinostumaan sen verran, että tulee kuuntelee oikean myyjän myyntipuhetta (käytännössä neuvottelemaan), joten itseasiassa tuon voisi kuvitella olevan helpompaa "myymistä", koska asiakkaan ei tarvitse vielä sitoutua mihinkään maksulliseen.

No siis on olemassa vastaavia paikkoja joissa esim maksetaan palkka huolimatta siitä peruuttaako henkilö x ajan myöhemmin. Esim ollessani itse eräässä firmassa, oli tälläinen käytäntö alussa käytössä. Tosin myöhemmin muuttivat sen toteutuneisiin kauppoihin.

Riippuu toki aiheesta mitä kaupataan, mutta itse huomasin ainakin että olisi helpompi myydä tunnettua lehteä. Sillä asiakas useimmiten tuntee ko. brändin ja osaa heti sanoa kiinnostaako vai ei. Kun taas jos kauppaat jtn työhyvinvointi yms palveluita ja tarjoat heille "ilmaiseksi" aikaa jollekkin asiantuntijalle, aika harva on halukas antamaan kalenteristaan sen 1½ h ajan. Varsinkin kun tuollaisia hyvinvointijuttuja kauppaa useampi eri firma. Mutta tämä siis oli vain oma mielipiteeni ja vain ja ainoastaan tuolta alueelta. SEK:stä en osaa sanoa kun ei ole kokemusta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom