Suomen eka Titan-kotikuntosali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petrijr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mniska sanoi:
varo vaa ettes treenaa ittees liian kipeeks. itse en oikeen osaa olla painoista erossa varsinkin jos on tylsää ja joku paino on niin ei se rauhassa nurkassa lepää.
saako tossa ton penki irti ja pystyykö siinä kyykkäämään "räkki tyylisesti", niin ja onko siinä taljaa?

E: oliko kova kasaaminen?
Penkkiä ei saa irti, mutta saa siirrettyä niin paljon eteen (penkki siis liukuu eestaas ja sen saa lukittua pikalukolla kohdalleen) ja selkänojan nostettua pystyyn, että koneen takapuolella pystyy kyykkäämään "räkki tyylisesti" spottereiden avulla (samoja spottereita käytetään etupuolella penkkipunnerruksessa). Itse kyykkään ton smith-systeemin avulla, ei tangolla, vaan pehmusteet olkapäille + käsillä smithin lukkokahvoista kiinni; pysyy tasapaino paremmin ja pääsen todella alas (mikä ei tangolla oikein koskaan mulla onnistunut, meinasin usein pyllähtää perseelleni jos yritin pitää selkää mahd. suorassa). Tuli tosta koneesta viime torstaina pahimmat hapot reisiin mitä kyykystä ikinä on mulle tullut... ;)

Kasaamisessa meni yksi sunnuntai-iltapäivä kaverin kanssa rennosti touhutessa. Ton kasaa ripeästi touhuten ehkä 2-3 tunnissa, kunhan vaan saa kollista ensin osat roudattua pelipaikalle.

Taljaa löytyy ylhäältä ja alhaalta + ostin vielä optiona ala+ylä ristitaljat (kuvassa näkyy ylänurkissa tuo yläristitaljan vaijeri "lepopaikassaan"). Noiden ristitaljojen avulla tohon saakin tosi rajusti variaatioita harjoituksiin.

- Pete

PunttiOskari sanoi:
Jämerän näkönen peli. Montakohan neliötä tolle pitää varata tilaa, että mahtuu treenailemaan. Johonkin taloyhtiön kellariin tommonen olis hyvä ostos.
Mulla on tossa alla 3mx3,1m alusta ja siinä mahtuu toimimaan ihan ok.

- Pete

SuperStar sanoi:
Toi näyttäis hyvältä mun 30neliön yksiös ;)
Heh, mulla on toi just 30m2 yksikössä...;)

Tosin saman katon alla on sitten 157m2 varsinainen asunto.

Toi 30m2 yksiö onkin sitten meikäläisen oma "leikkihuone", jossa tietokone + punttisali (vaihtoehtoina oli biljardi tai kotiteatteri...). Koska toi on ihan toimiva yksiö, on siellä tietty pieni keittiä + vessa ja suihku. Vaimon hallinnassa on sitten tossa 157m2 kämpässä oleva keittiä...

- Pete

Wildemar sanoi:
Mitäs optioneita otit pakettiin mukaan? Kai nyt ainakin gravity bootsit ja käsipainovarmistimet?
Optiot A + A1 (ylä + alaristitaljat), B + B1 (jalkaa + vatsaa), C (alavatsaa) D (alavinopenkki).

Gravity bootsit on vaan jenkkimarkkinoille, niitä ei saa tehtaalta Puolasta. Käsipainovarmistimia en ottanut, koska ne ei välttämättä toimi noiden mun käsipainojen kanssa, näytti vähän turhilta mun mielestä.

- Pete

Vieläkään ei ole kerrottu, että paljonko tuollaisen hommaaminen Suomeen tulisi maksamaan? Ja paljonko tuo vaatii tilaa korkeussuunnassa?

Timba79 sanoi:
Vieläkään ei ole kerrottu, että paljonko tuollaisen hommaaminen Suomeen tulisi maksamaan?
petrijr sanoi:
Tilasin laitteen valmistajalta Puolasta ja hintaa tuli rahdin kera n. 2800e (yllättävän vähän mun mielestä!)
Oli tuo hinta mainittu.

Timba79 sanoi:
Vieläkään ei ole kerrottu, että paljonko tuollaisen hommaaminen Suomeen tulisi maksamaan? Ja paljonko tuo vaatii tilaa korkeussuunnassa?
Hinta on kerrottu, tarkka hintahan riippuu valituista optioista. Noiden edellä mainitsemieni optioiden kanssa n. 2770e, josta n. 380 taisi olla rahdin hinta. Noi optiot maksaa muistaakseni jotain 69e - 169e kpl, riippuen optiosta.

Ei toi pahan hintanen tsydeemi ole huoltaakaan, uuden täydellisen kaapelisarjan saa alle 40e (+postikulut) hintaan Puolasta, jos meinaan alkaa kaapeleiden pinnoitteet kulahtaa ajan mittaan, ne kun on päällystetty tässä 2005-mallissa.

Tilaa korkeussuunnassa tarvitaan 223cm ton www.conanline.com :in mukaan eikä tietysti muutama lisäsentti pahitteeksi ole. Mulla jää ton koneen ja katon väliin ~10cm tilaa.

Tossa pitää muuten olla kohtalaisen pitkä tanko, jotta mahtuu noihin pidikkeisiin. Mielestäni kuntosalin (jossa ennen kävin) 20kg olympic tanko tuntui sen verran lyhyemmältä että se ei olis riittänyt, mutta toi Wrangelta ostamani 220cm olympic-tanko menee tohon just sopivasti.

- Pete

petrijr sanoi:
Toi 30m2 yksiö onkin sitten meikäläisen oma "leikkihuone", jossa tietokone + punttisali (vaihtoehtoina oli biljardi tai kotiteatteri...).

Oli varmasti järkevämpää sijoittaa rahat rautaan - kroppa kiittää :thumbs:

maastonakki sanoi:
tosin en itse olisi uhrannut moista summaa tuohon kun salille pääsee halvemmalla

Ehkä pääsee ehkä ei. Tollanenhan kestää varmasti lopun ikää kunhan vähän huoltaa välillä.

Jos nyt lasketaan vähän sinnepäin kuluja 2800 e + painot ~400 e + huoltokulut vaikka 300 e vuosien mittaan. Yhteensä siis 3500 e. Jo kuudessa vuodessa kk-maksu on 49 e, mikä on kai aika yleinen hinta kaupallisilla saleilla. Ja mitä kauemmin toi kestää sen halvemmaksi se tavallaan tulee.

Laskisin myös erittäin paljon arvoa sille, että voi treenata just silloin kun haluaa, omassa rauhassa, kuunnella sitä musiikkia mitä haluaa, ei tarvitse matkustaa, ei tarvitse odottaa vuoroaan jne.

Jotkut laittaa 3500 e plasmatelkkariin toiset bodiin :)

Herman sanoi:
Oli varmasti järkevämpää sijoittaa rahat rautaan - kroppa kiittää :thumbs:

Ehkä pääsee ehkä ei. Tollanenhan kestää varmasti lopun ikää kunhan vähän huoltaa välillä.

Jos nyt lasketaan vähän sinnepäin kuluja 2800 e + painot ~400 e + huoltokulut vaikka 300 e vuosien mittaan. Yhteensä siis 3500 e. Jo kuudessa vuodessa kk-maksu on 49 e, mikä on kai aika yleinen hinta kaupallisilla saleilla. Ja mitä kauemmin toi kestää sen halvemmaksi se tavallaan tulee.

Laskisin myös erittäin paljon arvoa sille, että voi treenata just silloin kun haluaa, omassa rauhassa, kuunnella sitä musiikkia mitä haluaa, ei tarvitse matkustaa, ei tarvitse odottaa vuoroaan jne.

Jotkut laittaa 3500 e plasmatelkkariin toiset bodiin :)

Loppulauseessa on muuten vinha pointti, voihan sitä rahaa huonomminkin käyttää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon todellinen puusilmä kun en tuota hintaakaan huomannut.

Hitto kun olisi tilat, niin tuollaista voisi jo tosissaan harkitakkin. Hyvä kuitenkin tietää että on olemassa.

Senverran korkeutta vaatii tosin, että ei esim. tänne kerrostalon pommisuojaan taida sopia. Täytyykin käydä tsekkaamassa se korkeus siellä. Oli nimittäin joskus siitä salista taloyhtiöön juttua meidän yhtiössä.

EDIT: Ja ihan saakelin moni laittaa tuoon 20-30 k€, eikä yhtään hulluna pidetä. ;)

Mä oon nyt käynyt salilla about 1v4kk kun totesin että turhan moni treeni jää väliin sen takia ettei viitti lähteä salille keskustaan, vaikka raudannälkä oli kova. Tulee usein myös ajettua pitkiä työmatkoja ja niiden jälkeen ei nää oikein jaksa ajella salille, mutta punttia kuitenkin tekee mieli.

Joten kun kerran tuntuu puntti maistuvan ja tilaa on, niin mikä ettei ~3500e hintaa (painoineen) tommoseen voisi investoida. On sitä paljon hullumpiinkin juttuihin tullut rahaa pukattua.

Toi sali missä kävin, rupesi mun mielestä houkuttelemaan ärsyttävän paljon populaa viime aikoina (liekö ollut jotain tarjouksia) joten sai välillä jonotella laitteisiin ja se harmitti kun halusin pitää tietyn mittaiset tauot ja vetää harjoitukset läpi kotona laaditun suunnitelman mukaan. Nytpä ei tartte muiden tekemisiä odotella... ;)

- Pete

Muutama kuva lisää

Otinpa muutaman detaljikuvan Titanista.

Tossa on koneen etupuolelta kuvattu otos noista kyynärtuista, millä voi tehdä tota jalkojen nostelua. Tossa näkyy toi idea noiden lisäosien kiinnittämiseen, ja toi selkätukikin on irtopala. Noissa on aika näppärä prikan avulla toimiva lukitusmekanismi.

http://www.kotiposti.net/petrijr/HomeGym/LegLiftFromFront.jpg

Ja tossa sama tsydeemi takaviistosta:
http://www.kotiposti.net/petrijr/HomeGym/LegLiftFromBack.jpg

Tossa kuvassa näkyy oikealla alakulmassa toi sininen 20kg paino, joka on vastapaino-räkissä, jolla voi keventää smith-räkin 40kg painoa, jos se on liikaa johonkin liikkeeseen. Tolla saa myös muuten myös avustetun leukojen vedon tai dipin tehtyä!

Tossa on sitten toi kyykky-systeemi, eli noi pehmusteet olkapäihin ja käsillä kiinni noista metallisista kahvoista (joista kääntämällä saa smith-kelkan vapaaksi) ja eikun persettä mattoon... ;) Tossa näkyy vasemmassa alkulmassa myös penkin selkänoja täysin ylhäällä, joten sen saa pois tieltä.

http://www.kotiposti.net/petrijr/HomeGym/SmithSquatsFromFront.jpg

Ton vehkeen kanssa suurin osa harjoituksien mekaniikasta perustuu siihen, että tohon Smith-kelkkaan kiinnitetään noita juttuja tai kaapeleita ja se + laitteen sivuille 50mm tankoihin asetettavat levyt toimii painona. Esim. taljat liikuttelee tota kelkkaa kuten myös jalkaprässi.

- Pete

On kyllä ihan asiallisen näköinen vehje :) , Mikehän vois investoida tuommosen pakkiksen kaupalle? :D , ja eikun penkki skabat käyntiin.

Ootko petrijr treenannu kokonaan nyt pelkästään tolla hirmulaitteella?
kuinka hyvä tuolla on tehdä kaikkia liikkeitä, ja saako säädettyä hyvin esim liikeratoja tossa? Oishan tuommonen kiva laite sitten joskus jos on rahaa :)

toiskoha joulupukki mulle tommosen? ;) ja toinen lahja vois olla joku 200 neliöinen kämppä ;) ja 3 autokortti ja 4 auto... noi kyllä riittäis, ja VAAN 4 lahjaa :O:rock: :hyper:

Kysymys Petelle

Mitkäs sun käyttökokemukset tuosta Titanista on, nyt kun aikaakin on kulunut?

Esiintulleita hyviä ja huonoja ominaisuuksia haluaisin kuulla.

Laite jäi mieleen kun tän treadin joskus alkuaikoina näin ja kun noilla nykyään yleistyvillä jäsenyys-saleilla käy niin hintapolitiikka pakottaa miettimään muitakin vaihtoehtoja, suositteletko laitetta?

Kiitos:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom