Originally posted by Maiju28
Originally posted by Immu
Lisäksi vähän ihmetyttää toi sun puolustelu? Et taida ihan pk seudulta olla, kun kerran muutamasta somalista puhut. Taitaa perustua nekin siihen mitä telkussa on joskus nähnyt. Tervetuloa exkulle steissille pe iltana, ni näet, jos sekaan mahdut, paljonko niitä täällä on.
Väärin arvattu: Olen asunut Helsingissä Kampissa ja 5 päivänä viikosta kuljin asematunnelin läpi töihin Kaisaniemeen. Eipä mua ainakaan ulkomaalaiset siellä häirinneet. Johtuu varmaan siitä, ettei asenteeni ole ihan niin tiukkapipoista kun sinulla tuntuu olevan (on muuten varmasti huomattavasti leppoisampi tapa elää vähän rennommin)
En mä itseasiassa niin kauheesti puolustele Suomen pakolaispolitiikkaa, enkä pakolaisten elämää täällä. Lähinnä ihmetyttää joidenkin ihmisten viitseliäisyys vaivata päätään näinkin marginaali ongelmalla. Suomen pakolaispoliitiikka on EU alueen tiukinta, joten en jaksa ottaa asiasta kauheesti stressiä. Ei maksa vaivaa!!
Seuraavaksi sanot, ettei minulla ole varaa opiskelijana sanoa mitään sosiaalipolitiikasta, koska itsekin nautin avustuksia. Faijani on tienannut niin kauan kun muistan 100 000 e vuodessa ja maksaa kiltisti tästä 60% veroa. Siskoni 5000e kuussa verot yli 50%, mulla koulu kesken...pahoillani siitä sulle. somali tulee saunassa uhkailemaan löylynheitosta, että et saa heittää ja sun pitää kunnioittaa mua. Väkisinkin miettii, mitäs toi nyt tähän tulee neuvoon.
Miten ihmeessä noi sun suvun tulot tähän liittyy???
Ongelma on vaan Maiju hyvä, että ei tänne kohta jää ketään joka maksaa sunkin sairaalakulus, kun niin monta munkin valmistunutta frendiä on lähtenyt Saksaan tienaamaan tuplapalkkaa ja maksaa siitä puolet pienempää veroa kun täällä.
Nokiakin uhkas vaihtaa pääkonttoriaan, kun ei saa jengiä jäämään tänne verohelvettiin töihin.
Eipä tullu Sveitsissä viimekesänä yksikään mutavarvas neuvomaan löylynheitossa. Ruotsia nyt sattuu vituttamaan, kun hukkuvat pakolaisiin, ni pitäs sit Suomenkin ottaa lisää.
Ei toi maastamuutto vielä ihan niin suuri ongelma ole, että tässä olisi paniikkiin aihetta... vaikka pari sun kaveria onkin lähteneet Saksaan.
Juu ja tervemeno vaan Saksaan sullekin. Voi olla sunlaiselle tiukat oltavat, siellä kun noita ulkomaalaisia on moninkertaisesti enemmän kun Suomessa, ja jos Saksassa aikoisit töitä tehdä, niin ihan yhtälailla saisit maksaa tuloistasi näidenkin elättien elämisen. Ei Saksakaan sentään niin hieno maa ole, että siellä pakolaiset eläisivät pyhällä hengellä
-Tulot liittyi siten, että samoista tuloista jenkeissä maksaa 20%, eikä mee kaiken maailman sossujen taskuun. Ja et mun faija maksaa mun koulutuksen ja somalin faija oman muksunsa.
-Oho, mullahan onkin niin vitun iso kaveripiiri et se onkin vaan ne kaksi ku muuttaa ulkomaille tienaamaan mersuaan. Enkä mä oo missään vaiheessa sanonut et mä oisin muuttamassa mihinkään. Minä maksan kiltisti veroni tulevaisuudessakin, vaikka otankin kantaa epäkohtiin. Se lienee tälläistenkin foorumien tarkoitus, jossa ihmiset voivat ottaa kantaa.
-Sisäänotossa juu on tiukinta hyvä niin, mutta valtion tuki on aivan toista luokkaa. Luuletko, että se on sattumaa, että somalit kerää yhdessä varoja saadakseen lisää Bros ja Sis tänne. Ei vaan koska täällä systeemi on mätä ja sitä on helppo rahastaa häikäilemättömästi. Koska missään muussa valtiossa ei kohdella niin silkkihansikkain, kuin täällä! Vai luuletko, että Sveitsin tupla palkka ja 10% verotus johtuu vaan siitä, että ne on niin vitusti ahkerampi kansa, eikä heillä ole juoppoja yhtään?
-Enkä mä todellakaan menetä yöuniani ulkomaalaispolitiikan kanssa. Ja, jos sä et stressaa ulkomaalaisten steissillä hengailusta, ni kovasti sua silti kiinnostaa stressailla mun paskanjauhamisesta. Murheensa kullakin! Eikö sun pitäs olla niin fiksu ja ignooraa kaikkien junttien kirjoittelu tällä suomalasiviha palstalla. Mut ei... heti ku joku sanoo karsastavan ulkomaalaisia ni yks ulvoo, et miten sua voi häiritä. Mua se häiritsee niin kauan ku mulla menee yksikin euro siihen, et saan kuunnella samaisen jannun päänaukomista millon raflassa millon salilla.
-Ja mitäs se sit taas mua liikuttaa, jos Suomessa on tiukka politiikka ja muualla ei. Muut hukkuu omaan paskaansa, en minä. Miksi muut maat sit valittaa, et Suomen pitäs ottaa ku hekin ottaa. Vittu mitä tekopyhää paskaa. Ensin sanotaan, et me ollaan jalo kansa, kun otetaan niin ja niin paljon pakolaisia ja sit samaan huutoon valitetaan et teidänkin pitää. Mitäs vitun ehdotonta rakkautta ja jaloa humanismia se on, kun heti kateellisena katsotaan rajan taakse? Jos ne rakastaa aidosti niitä, ni pitäköön hyvänään. Vai oisko et nekään ei haluis, kun siitä muille ollaan itkemässä?
hoh hoijaa taas.