Suomalaisviha

Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by kekexx
Siksi jätin tänään piruuttani riisikebabista rehut syömättä (koska lehmän kasvattaminen ihmisravinnoksi ruokkii vain 1/10 osan siitä, mitä samalla rehumäärällä voitaisiin ruokkia ihmisiä)

Heh, ootko varma ettei siihen ollut muuta syytä? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nat_Ural
Onko pakolaisille sukupuoli- ja ikäkiintiöt? Sellaiset pitäisi ehdottomasti olla, ettei syyllistytä sukupuolirasismiin tai ikärasismiin :)

Sinä se olet herttaisella tavalla kieroon kasvanut. :)

Originally posted by Maiju28
Eikös Suomi kuitenkin kuulu edelleen maailmaan vauraampiin valtioihin, joten luulisi, että meillä jos kenellä siihen on nytkin varaa...

Jos tämä on sinulle rahakysymys, niin alapa huviksesi laskea kuinka paljon jokaiselle palkaansaajalle maksaa alkoholista ja tupakasta aiheutuneet ongelmat (rikollisuus, työttömyys, sairaudet ym...kaikkia ongelmia ei voi edes laskea rahassa, kuten perheväkivalta ym jotka tapahtuvat usein alkoholin vaikutuksen alaisena tai rattijouppojen aiheuttamat kuolonkolarit)

Kerro mulle Maija miks meidän pitää elättää heitä??Siis mikä on tämä syy??Onko sulla joku somukka poikakaveri vai mikä?
Miten rattijuopot tai alkoholistit liittyvät somukoiden hyysäämiseen:confused:

Immu hyvää tekstiä:thumbs:

Originally posted by Immu

Lisäksi vähän ihmetyttää toi sun puolustelu? Et taida ihan pk seudulta olla, kun kerran muutamasta somalista puhut. Taitaa perustua nekin siihen mitä telkussa on joskus nähnyt. Tervetuloa exkulle steissille pe iltana, ni näet, jos sekaan mahdut, paljonko niitä täällä on.

Väärin arvattu: Olen asunut Helsingissä Kampissa ja 5 päivänä viikosta kuljin asematunnelin läpi töihin Kaisaniemeen. Eipä mua ainakaan ulkomaalaiset siellä häirinneet. Johtuu varmaan siitä, ettei asenteeni ole ihan niin tiukkapipoista kun sinulla tuntuu olevan (on muuten varmasti huomattavasti leppoisampi tapa elää vähän rennommin)

En mä itseasiassa niin kauheesti puolustele Suomen pakolaispolitiikkaa, enkä pakolaisten elämää täällä. Lähinnä ihmetyttää joidenkin ihmisten viitseliäisyys vaivata päätään näinkin marginaali ongelmalla. Suomen pakolaispoliitiikka on EU alueen tiukinta, joten en jaksa ottaa asiasta kauheesti stressiä. Ei maksa vaivaa!!

Seuraavaksi sanot, ettei minulla ole varaa opiskelijana sanoa mitään sosiaalipolitiikasta, koska itsekin nautin avustuksia. Faijani on tienannut niin kauan kun muistan 100 000 e vuodessa ja maksaa kiltisti tästä 60% veroa. Siskoni 5000e kuussa verot yli 50%, mulla koulu kesken...pahoillani siitä sulle. somali tulee saunassa uhkailemaan löylynheitosta, että et saa heittää ja sun pitää kunnioittaa mua. Väkisinkin miettii, mitäs toi nyt tähän tulee neuvoon.

Miten ihmeessä noi sun suvun tulot tähän liittyy???

Ongelma on vaan Maiju hyvä, että ei tänne kohta jää ketään joka maksaa sunkin sairaalakulus, kun niin monta munkin valmistunutta frendiä on lähtenyt Saksaan tienaamaan tuplapalkkaa ja maksaa siitä puolet pienempää veroa kun täällä.
Nokiakin uhkas vaihtaa pääkonttoriaan, kun ei saa jengiä jäämään tänne verohelvettiin töihin.
Eipä tullu Sveitsissä viimekesänä yksikään mutavarvas neuvomaan löylynheitossa. Ruotsia nyt sattuu vituttamaan, kun hukkuvat pakolaisiin, ni pitäs sit Suomenkin ottaa lisää.

Ei toi maastamuutto vielä ihan niin suuri ongelma ole, että tässä olisi paniikkiin aihetta... vaikka pari sun kaveria onkin lähteneet Saksaan.

Juu ja tervemeno vaan Saksaan sullekin. Voi olla sunlaiselle tiukat oltavat, siellä kun noita ulkomaalaisia on moninkertaisesti enemmän kun Suomessa, ja jos Saksassa aikoisit töitä tehdä, niin ihan yhtälailla saisit maksaa tuloistasi näidenkin elättien elämisen. Ei Saksakaan sentään niin hieno maa ole, että siellä pakolaiset eläisivät pyhällä hengellä :)

b) toimeentulotuki + asumistuki yhteensä ei ole tuhatta euroa, vaan asunnon vuokrasta riippuen yleensä noin 700-800 euroa. Somalit eivät ole tässä mikään poikkeus, vaan saavat samaa toimeentulotukea kun kaikki muutkin
c

Oli vielä pakko lisätä, että toi summa on tasan 2kertaa suurempi, kuin mitä mun opintotuki+asumislisä, joten mielelläni taas makselen veroja(osa-aikatöissä) vastaisuudessakin ja mietin et mihin faijan vuosikymmenien verot hävis. Kun taas somalin faija lähetti tukun rahaa Suomeen nussiessaan kymmentä vaimoaan ja pohtiessaan, et mihinköhän mä nää kaikki poikani laitan, kun ei majaan enää mahdu ku kolmekymmentä lisävuodetta.

:blow:

Originally posted by 45shelley
Kerro mulle Maija miks meidän pitää elättää heitä??Siis mikä on tämä syy??Onko sulla joku somukka poikakaveri vai mikä?

Ai miksi Suomen pitäisi heitä elättää?? Siksi, että maailma, nyt vaan on sellainen paikka, että täällä vuoroin tarvii apua vähän jokainen. Jos Ruotsi ei olisi aikanaan ottanut suomalaisia sotalapsia, niin mulla tuskin olisi vaaria, koska venäläiset olisivat ehtineet väliin... (niin, eikä siis olisi minuakaan täällä pauhaamassa ;) )

Suomellakin on ollut historiassa hetkiä, että on tarvinnut apua muilta...enkä näe mitään syytä tuudittautua siihen, etteikö niin voisi olla tulevaisuudessakin. Mutta turhaan kai ihmisille, joille oma napa tuntuu olevan tärkein on mitään syytä jauhaa mistään solidaarisuudesta. Varmasti osa pakolaisista tulee tänne väärin perustein, enkä sellaisia puolustakaan. Mutta monella on ollut todellinen hätä ja syy. Miksi heille pitäisi kääntää selkänsä jos heitä on varaa auttaa. Ja niinkuin tuossa aikasemmassa postissa sanoin, on Suomen politiikka tässä asiassa todella tiukka, joten en ymmärrä, että ihmiset jaksaa tästä asiasta ihan melkein työkseen valittaa...

Kuulostaa varmaan kauhealta jeesustelulta..sitä tämä ei ole, en vaan jaksa vihata ja inhota ihmisiä noin mitättömistä syistä :)

Lisäksi vähän ihmetyttää toi sun puolustelu? Et taida ihan pk seudulta olla, kun kerran muutamasta somalista puhut. Taitaa perustua nekin siihen mitä telkussa on joskus nähnyt. Tervetuloa exkulle steissille pe iltana, ni näet, jos sekaan mahdut, paljonko niitä täällä on.

Väärin arvattu: Olen asunut Helsingissä Kampissa ja 5 päivänä viikosta kuljin asematunnelin läpi töihin Kaisaniemeen. Eipä mua ainakaan ulkomaalaiset siellä häirinneet. Johtuu varmaan siitä, ettei asenteeni ole ihan niin tiukkapipoista kun sinulla tuntuu olevan (on muuten varmasti huomattavasti leppoisampi tapa elää vähän rennommin)

En mä itseasiassa niin kauheesti puolustele Suomen pakolaispolitiikkaa, enkä pakolaisten elämää täällä. Lähinnä ihmetyttää joidenkin ihmisten viitseliäisyys vaivata päätään näinkin marginaali ongelmalla. Suomen pakolaispoliitiikka on EU alueen tiukinta, joten en jaksa ottaa asiasta kauheesti stressiä. Ei maksa vaivaa!!

Seuraavaksi sanot, ettei minulla ole varaa opiskelijana sanoa mitään sosiaalipolitiikasta, koska itsekin nautin avustuksia. Faijani on tienannut niin kauan kun muistan 100 000 e vuodessa ja maksaa kiltisti tästä 60% veroa. Siskoni 5000e kuussa verot yli 50%, mulla koulu kesken...pahoillani siitä sulle. somali tulee saunassa uhkailemaan löylynheitosta, että et saa heittää ja sun pitää kunnioittaa mua. Väkisinkin miettii, mitäs toi nyt tähän tulee neuvoon.

Miten ihmeessä noi sun suvun tulot tähän liittyy???

Ongelma on vaan Maiju hyvä, että ei tänne kohta jää ketään joka maksaa sunkin sairaalakulus, kun niin monta munkin valmistunutta frendiä on lähtenyt Saksaan tienaamaan tuplapalkkaa ja maksaa siitä puolet pienempää veroa kun täällä.
Nokiakin uhkas vaihtaa pääkonttoriaan, kun ei saa jengiä jäämään tänne verohelvettiin töihin.
Eipä tullu Sveitsissä viimekesänä yksikään mutavarvas neuvomaan löylynheitossa. Ruotsia nyt sattuu vituttamaan, kun hukkuvat pakolaisiin, ni pitäs sit Suomenkin ottaa lisää.

Ei toi maastamuutto vielä ihan niin suuri ongelma ole, että tässä olisi paniikkiin aihetta... vaikka pari sun kaveria onkin lähteneet Saksaan.

Juu ja tervemeno vaan Saksaan sullekin. Voi olla sunlaiselle tiukat oltavat, siellä kun noita ulkomaalaisia on moninkertaisesti enemmän kun Suomessa, ja jos Saksassa aikoisit töitä tehdä, niin ihan yhtälailla saisit maksaa tuloistasi näidenkin elättien elämisen. Ei Saksakaan sentään niin hieno maa ole, että siellä pakolaiset eläisivät pyhällä hengellä :)

-Tulot liittyi siten, että samoista tuloista jenkeissä maksaa 20%, eikä mee kaiken maailman sossujen taskuun. Ja et mun faija maksaa mun koulutuksen ja somalin faija oman muksunsa.

-Oho, mullahan onkin niin vitun iso kaveripiiri et se onkin vaan ne kaksi ku muuttaa ulkomaille tienaamaan mersuaan. Enkä mä oo missään vaiheessa sanonut et mä oisin muuttamassa mihinkään. Minä maksan kiltisti veroni tulevaisuudessakin, vaikka otankin kantaa epäkohtiin. Se lienee tälläistenkin foorumien tarkoitus, jossa ihmiset voivat ottaa kantaa.

-Sisäänotossa juu on tiukinta hyvä niin, mutta valtion tuki on aivan toista luokkaa. Luuletko, että se on sattumaa, että somalit kerää yhdessä varoja saadakseen lisää Bros ja Sis tänne. Ei vaan koska täällä systeemi on mätä ja sitä on helppo rahastaa häikäilemättömästi. Koska missään muussa valtiossa ei kohdella niin silkkihansikkain, kuin täällä! Vai luuletko, että Sveitsin tupla palkka ja 10% verotus johtuu vaan siitä, että ne on niin vitusti ahkerampi kansa, eikä heillä ole juoppoja yhtään?

-Enkä mä todellakaan menetä yöuniani ulkomaalaispolitiikan kanssa. Ja, jos sä et stressaa ulkomaalaisten steissillä hengailusta, ni kovasti sua silti kiinnostaa stressailla mun paskanjauhamisesta. Murheensa kullakin! Eikö sun pitäs olla niin fiksu ja ignooraa kaikkien junttien kirjoittelu tällä suomalasiviha palstalla. Mut ei... heti ku joku sanoo karsastavan ulkomaalaisia ni yks ulvoo, et miten sua voi häiritä. Mua se häiritsee niin kauan ku mulla menee yksikin euro siihen, et saan kuunnella samaisen jannun päänaukomista millon raflassa millon salilla.

-Ja mitäs se sit taas mua liikuttaa, jos Suomessa on tiukka politiikka ja muualla ei. Muut hukkuu omaan paskaansa, en minä. Miksi muut maat sit valittaa, et Suomen pitäs ottaa ku hekin ottaa. Vittu mitä tekopyhää paskaa. Ensin sanotaan, et me ollaan jalo kansa, kun otetaan niin ja niin paljon pakolaisia ja sit samaan huutoon valitetaan et teidänkin pitää. Mitäs vitun ehdotonta rakkautta ja jaloa humanismia se on, kun heti kateellisena katsotaan rajan taakse? Jos ne rakastaa aidosti niitä, ni pitäköön hyvänään. Vai oisko et nekään ei haluis, kun siitä muille ollaan itkemässä?

hoh hoijaa taas.

Kuulostaa varmaan kauhealta jeesustelulta..sitä tämä ei ole, en vaan jaksa vihata ja inhota ihmisiä noin mitättömistä syistä :)

Tuskin tässä kukaan yksilöitä vihaa. Tuskin sunkaan pappasi Ruotsiin meni ilman, että töitä teki ja elantonsa yritti ansaita? Huom edes yritti, jos ei nyt heti kieleen ja käytännönjuttuihin sopeutunutkaan.

Jos taas annetaan parempi toimeentulo, kuin Donaldsin kassalla, niin miksi ihmeessä somali edes yrittäisi mennä töihin? Voihan se olla rankkaa somaliparalle olla töissä, jos ei valtio hyysää, mutta tuskin sun pappasikaan on mitään ikinä saanu ilmatteek.

Originally posted by 45shelley
Jos tämä on sinulle rahakysymys, niin alapa huviksesi laskea kuinka paljon jokaiselle palkaansaajalle maksaa alkoholista ja tupakasta aiheutuneet ongelmat (rikollisuus, työttömyys, sairaudet ym...kaikkia ongelmia ei voi edes laskea rahassa, kuten perheväkivalta ym jotka tapahtuvat usein alkoholin vaikutuksen alaisena tai rattijouppojen aiheuttamat kuolonkolarit)

Immu hyvää tekstiä:thumbs:

kiitos. Kiva että ees joku ei tyrmää heti kättelyssä:kippis1:

Eikös Suomi kuitenkin kuulu edelleen maailmaan vauraampiin valtioihin, joten luulisi, että meillä jos kenellä siihen on nytkin varaa...

En saa tätä yhtälöä nyt mitenkään tasan. Suomen budjetti on tänäkin vuonna reilusti alijäämäinen ja valtion velkaa joudutaan ottamaan pirusti. Lisäksi paineet veroaleen on puheenaiheena taas ja pakolaisia pitäisi saada lisää. Eikö tämä kerro, että meillä, jos kenellä siihen ei ole varaa, eikä Suomi todellakaan ole maailman vauraimpien top 20 listalla. Leikataanko taas terveyden huollosta, vai otetaanko vanhusten eläkkeistä vaihteeksi?

Leikataanko taas terveyden huollosta, vai otetaanko vanhusten eläkkeistä vaihteeksi?

Vaikka suomen terveydenhuollosta ja vanhusten eläkkeistä leikattaisiin 90%, olisivat ne silti parempia kuin somaliassa. Eli jos vauraus näkökulmasta tilannetta tarkastelee, suomella on varaa ottaa varmasti kymmeniä- tai satojatuhansia pakolaisia (jotka eivät tuota mitään, riippuu tietenkin myös sosiaalietuuksien tasosta), ennen kuin ollaan tasoissa esim. sen Somalian kanssa.

Originally posted by Nat_Ural
Vaikka suomen terveydenhuollosta ja vanhusten eläkkeistä leikattaisiin 90%, olisivat ne silti parempia kuin somaliassa. Eli jos vauraus näkökulmasta tilannetta tarkastelee, suomella on varaa ottaa varmasti kymmeniä- tai satojatuhansia pakolaisia (jotka eivät tuota mitään, riippuu tietenkin myös sosiaalietuuksien tasosta), ennen kuin ollaan tasoissa esim. sen Somalian kanssa.

Miksi pitäisi olla tasoissa? Onhan se huomattu, ettei kommunismi toimi. Jos kaikille sama palkka teki mitä tahansa, niin kannustaako se yrittämiseen, koulutukseen jne jne?

No siinä on kanssa yksi turha kuluerä, jolle ei mitään voi. Eli nuo sunkin kaveris otti suomessa ilmaisen koulutuksen jonka valtio kustansi ja siitä sitten saksaan töihin. Eli periaatteessa pettivät isänmaansa :blow: no joo.

Originally posted by Small&Weak
No siinä on kanssa yksi turha kuluerä, jolle ei mitään voi. Eli nuo sunkin kaveris otti suomessa ilmaisen koulutuksen jonka valtio kustansi ja siitä sitten saksaan töihin. Eli periaatteessa pettivät isänmaansa :blow: no joo.

Sekin on täysin totta! Siksi pitäisikin tehdä työnteko kannattavaksi täälläkin.:)

Re: Re: NO

Rajat auki vaan ja jaetaan se verorahojen kakku kaikkien halukkaiden kesken...ja niitähän riittää kelle ilmainen raha kelpaa. Aina jos syyteemissä on porsaanreikiä löytyy myös niiden hyväksikäyttäjiä. :blow:

Heh enpä todellakaan ole mikään sosialisti... tulisi 5 miljoonaa neekeriä vaikka Suomeen niin johan lakkaisi sosialismi nopeasti.
Asia nyt on vaan että kannatan ihmisten vapaata oikeutta liikkua maapallolla. Jos jotkut haluavat lyödä köyhille muuttajille paalua käteen niin se on ilmeisestikkin kiva köyhille mutta ei sillä ole paljoakaan tekemistä vapaan liikkumisen kanssa. Eikä näin kylmään moni halua tulla vaikka rahaa saisikin.

-Tulot liittyi siten, että samoista tuloista jenkeissä maksaa 20%, eikä mee kaiken maailman sossujen taskuun. Ja et mun faija maksaa mun koulutuksen ja somalin faija oman muksunsa.

Hyvä , että Pappa betalar....Jos Jenkkilän 20% verotus kiinnostaa niin Jenkit on kuitenkin sen verran suvaitsevainen maa, että ottanee sinut ehkä sinne töihin.

Miksi kuitenkin viihdyt Suomessa, vaikuttaako siihen ehkä se, että täällä on toimiva ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, toimeentuloturva, hyvä turvallisuus ja sisäinen vakaus. yms...

Mistä tähän hyvinvointiin on rahat saatu? No siitä, että valtio saa verotuloja...

Originally posted by Omna
Miksi kuitenkin viihdyt Suomessa, vaikuttaako siihen ehkä se, että täällä on toimiva ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, toimeentuloturva, hyvä turvallisuus ja sisäinen vakaus. yms...

Mistä tähän hyvinvointiin on rahat saatu? No siitä, että valtio saa verotuloja... [/B]

Hmmm... mielenkiintoista. Keskustelun aihe oli, että turhat kuluerät vituttaa kuten siis nämä pakolaiset ja heidän yletön tukeminen, ei terveydenhuolto vituta! Verovarojen tuhlailu lähinnä. :david:

Tuskin jenkkien mallikaan on hyvä, mutta jotain Suomen ja jenkkien väliltä, että saatais vero% edes vähän kohtuullisemmalle tasolle.

Suomessa on koulutettu asiantuntijoita, mutta silti heidän kommentit sivuutetaan ja pikemminkin kuunnellaan, jonkun idiootti Jäätteenmäen onnea siitä, että hän on tyytyväinen kun saatiin monta naista hallitukseen. Mitäs vittua niillä vehkeiden ulkonäöllä on tekemistä asiantuntemuksen kanssa? Eilen uutisissa Kansantaloustieteen laitoksen proffa oliko nyt Jukka vai Jouko Tarkka, joka sanoi kohteliaasti, että hallituksen työttymyysohjelma yms on samaa, kuin 8 vuotta sitten ja edelleen perseellään..ei siis nyt ihan näin sanonut mutta puhui siis järkeä. Mut loppujen lopuksi tätä maata johtaa missit ja entiset urheilijat, ni hyvinhän tää tulee päättymään.

Totta, että ei verotus saa olla niin korkeaa, että se tappaa yrittämisen halun, mutta eihän se mielestäni olekaan.

Enkä myöskään pidä suuntauksesta, että julkkikset ratsastavat nimellään eduskuntaan.

Karpelaa on kuitenkin sen verran puolustettava, että hän on myös opiskellut misseytensä jälkeen sosionomiksi ja sitä kautta varmaan vähän ymmärtää ainakin sosiaalipuolen asioita. Sitä paitsi ei hän minusta mitään ylettömiä sammakoitaan ole suustaan päästellyt, joten eiköhän anneta Tanjan yrittää. Arvostellaan sitten, kun on aihetta.

Edit:

Asiantuntijoista sen verran, että mun mielestä on ehdoton edellytys, että asiantuntijat laativat ehdotukset joita poliitikot käyttävät työnsä pohjana. Onkuitenkin muistettava, että asiantuntijat ovat usein pahimmanluokan teoreetikkoja, jotka arvoissaan ei ota huomioon kuin kylmiä numeroita ja faktoja. He eivät ota kantaa inhimillisyyteen päätöksen teossa.

Originally posted by Omna
Totta, että ei verotus saa olla niin korkeaa, että se tappaa yrittämisen halun, mutta eihän se mielestäni olekaan.

Enkä myöskään pidä suuntauksesta, että julkkikset ratsastavat nimellään eduskuntaan.

Karpelaa on kuitenkin sen verran puolustettava, että hän on myös opiskellut misseytensä jälkeen sosionomiksi ja sitä kautta varmaan vähän ymmärtää ainakin sosiaalipuolen asioita. Sitä paitsi ei hän minusta mitään ylettömiä sammakoitaan ole suustaan päästellyt, joten eiköhän anneta Tanjan yrittää. Arvostellaan sitten, kun on aihetta.

Edit:

Asiantuntijoista sen verran, että mun mielestä on ehdoton edellytys, että asiantuntijat laativat ehdotukset joita poliitikot käyttävät työnsä pohjana. Onkuitenkin muistettava, että asiantuntijat ovat usein pahimmanluokan teoreetikkoja, jotka arvoissaan ei ota huomioon kuin kylmiä numeroita ja faktoja. He eivät ota kantaa inhimillisyyteen päätöksen teossa.

Juu en mä mitenkään halunnutkaan Karpelaa osiottaa sormella. Kuhan yleisesti huvittaa nää julkkisehdokkaat. Mut kai kansa saa mitä tilaa.:whip:

Ja mitä naisiin tulee, niin kiintiöt yritysten hallituspaikoissa on taas jotain aivan älytöntä. Kyllä pätevä nainen on paikkansa ansainnu ja muut voi pysyä poissa. Tuskinpa kukaan itseäänkunnioittava nainen edes haluaa olla osallisena sellaisessa, jonne on tullut valituksi vain sukupuolensa perusteella. Halonen varmasti ansaitsi paikkansa oli nainen tai mies. Jos taas joku äänestää pelkästään ehdokkaan sukupuolen perusteella, ni luokittelee itsensä samalla niihin älykkäisiin äänestäjiin, jotka äänestää Vallu Valpiota eduskuntaan, koska se on niin hauska jätkä...:urjo:

Puhuttaessa Suomen korkeasta veroasteesta verrattuna esimerkiksi Saksaan mennään metsään, sillä nettoansio suhteessa bruttoansioon on molemmissa maissa samaa luokkaa, naimattomille Saksassa jopa alhaisempi. Vaikka tulovero on alhaisempi, tulee siihen päälle esim. 14 %:n pakollinen sairausvakuutus. Bruttoansiot tosin ovatkin sitten selvästi suuremmat ainakin minun alallani.

Kyllä USA:ssakin suuren osan tuloistaan saa erilaisina vakuutuksina maksella. Tietenkin voi ottaa harkitun riskin ja jättää vakuutukset ottamatta, mutta vakavamman haaverin sattuessa voi joutua ottamaan lainaa sen verran että saa sitä lopun ikäänsä maksella. Telkkarista tuli dokkari, jossa eräälle tytölle jouduttiin tekemään sydänleikkaus, jonka päälle oli viikon sairaalassa. Operaatiolle tuli hintaa karvan päälle sata tuhatta taalaa, joka tuli ilman vakuutusta maksettavaksi perheelle kokonaisuudessaan.

No eipä liittynyt pahemmin alkuperäiseen aiheeseen, mutta kyllä niiden verorahojen vastineeksi Suomessa jotain (jotkut) saavatkin.

Kovin paljon Saksassakin vetelehtiviä huumeita kauppailevia ählämeitä piisaa, mutta historiallisista syistä tätä vastustavat kannanotot eivät oikein ole suvaittuja.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom