Suomalaisten itseinho

Mistä johtuu tämä erikoinen tapa, jota en ainakaan usko muualla olevan.

Jos aletaan keskustelemaan häiriöistä, joita ulkomaalaiset aiheuttavat, aina löytyy joukko Suomalaisia jotka väkisin pyrkivät löytämään Suomalaisista huonompia piirteitä, rikoksen tekijöitä yms.

Miksi osa Suomalaisista ei osaa olla ylpeitä Suomalaisuudestaan, elämmehän kuitenkin ehkä yhdessä maailman upeimmista ja sivistyneimmistä valtioista pääsääntöisesti erittäin rehellisen ja hienon kansan keskellä, jota ei monista valtioista voi hyvällä tahdollakaan sanoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä minä usko tässä muusta olevan kyse kuin stereotypiasta. Suomessa muilla menee paremmin kuin itsellä, neekerillä on pisin kulli, latinomiehet on parhaita rakastajia, somput on rikollisia ja venäläiset naiset on huoria. :)

Ei suomalaiset ole sen epäisänmaallisempia tai kateellisempia kuin muunkaan maalaiset, me vain oletamme niin.

jantunen7 sanoi:
Jos aletaan keskustelemaan häiriöistä, joita ulkomaalaiset aiheuttavat, aina löytyy joukko Suomalaisia jotka väkisin pyrkivät löytämään Suomalaisista huonompia piirteitä, rikoksen tekijöitä yms
Toisaalta voidaan sanoa, että osalle suomalaisista näyttää olevan pakkomielle hakemalla hakea "häiriöitä joita ulkomaalaiset aiheuttavat" ja samalla unohdetaan se, että suurimman osan rikoksista Suomessa tekee edelleen se ihan vitivalkoisten kunnon suomalaisten joukko -- useimmiten kännipäissään. Vai oliko tämä nyt juuri tuota "negatiivisuutta"? Omasta mielestäni se on ihan todellisuuden tunnustamista eikä mitään suomalaisuuden mustamaalaamista.

Mitä tulee Suomen upeuteen, siihen voi todeta vain että täällä asumisessa on hyviä puolia ja huonoja puolia aivan kuten muissakin kulttuureissa. Pohjimmiltaan kaikista ihmisyhteiskunnista löytyvät täsmälleen samat hyvät ja pahat ilmiöt, ja itse pidempään ulkomailla asustellessani ja töissä ollessani opin ainakin nauttimaan aina niistä paikallisista positiivista asioista.

Miksi pitää aina vetää se sinivalkoinen hattu päähän ja tehdä eri kansojen hyvistä ja huonoista puolista kisaa? Itse olen suomalainen enkä siitä miksikään muutu, mutta pitääkö sen vuoksi sitten dissata ulkomaalaisia tai muita kulttuureja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom