Suomalainen vapaaottelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos säälittävä vinkuminen on keskustelua, niin siinä tapauksessa kyllä.
Mulle ei oo kyl tullut vastaan ainakaan tähän kyseiseen otteluun liittyen yhtäkään säälittävää vinkumista. Lähinnä sitä, että porukka spekuloi, miksi tulos oli tuollainen. Olet mielestäni ihan oikeassa tuossa lopputuloksen syistä. Ei se ulottuvuusetuun ratkennut, vaikka toki siitäkin hyötyä oli vastustajalle. Kyllä siellä muissa asioissa se ero kuitenkin tehtiin.

Jossain Suomi24-forumilla ja iltapäivälehtien kommenttiosioissa on sitä vähättelyä ja turhaa vinkumista, mutta ei tässä kyllä ole sitä näkynyt.

Melko köyhäksi täälläkin keskustelu käy, jos vain positiivisia asioita saa sanoa tai sitten on automaattisesti tehtävä jotain konkreettista asioiden eteenpäin viemiseen. Ei tää keskustelufoorumi ole niin saatanan vakava paikka. Kuten sanoin, edistävä työ tehdään muualla. Täällä keskustellaan ja spekuloidaan. Sen ei kannata antaa mennä ihon alle.
Mietippä mitä se on tuolla maailmalla jos olisit vaikka futishommissa ja seuraisit sitä fanien keskustelukulttuuria. Tää on aika harvinaisen asiallinen foorumi kuitenkin.
 
Kritiikki ja keskustelu on hyvästä. Aikuisten miesten vinkuminen on pelkästään surullista.

Voitko kirjoittaa jonkun muistisäännön mulle, että miten erotellaan kritiikki ja vinkuminen? Varsinkin näin kirjoitusmuodossa käydyssä keskustelussa on vällillä aika helppo erehtyä luonteesta, jolla joku mielipide on aivoista tänne foorumille asti päätynyt. Kaikki kritiikki on helppo lokeroida vinkumiseksi ja ohittaa olankohautuksella, varsinkin jos se kritiikki liipaisee läheltä omaa tekemistä. Jos voidaan mielivaltaisesti päättää mihin palautteeseen tartutaan ja mihin ei, niin menee aika yksinäiseksi norsunluutornista huuteluksi.
 
Olis kiva kuulla Jaakon ajatuksia itse matsista ja kuinka paljon niille positiivisille jutuille annetaan arvoa lopputulos huomioiden. Ymmärrän kyllä hyvin jos ei kiinnosta sen tarkemmin hommaa täällä purkaa, takaisin saa kuitenkin vain vinkumista. Oon kuitenkin saanut miehestä kuvan, että siellä on riittävän paksu nahka lukemaan negatiivisiakin kommentteja ilman, että objektiivisuus katoaa.
 
N
Niin kuluttajallahan on kaksi oivaa tapaa edistää lajia. Maksaa tai äänestää jaloillaan. Ite alkanut käyttää tätä jälkimäistä. Yks syy tähän on se että toistetaan samaa vanhaa kaavaa ja kun joku kehtaa sanoa tästä jotain, niin sanotaan että tuu itte tekemään.
En päässyt oikein jyvälle miten edistät lajia äänestämällä jaloillasi?
 
N

En päässyt oikein jyvälle miten edistät lajia äänestämällä jaloillasi?
Jos kuluttaja äänestää jaloilla on tuotteella/tuottajalla kaksi vaihtoehtoa, joko kuihtua tai kehittyä. Jos mä maksan mukisematta aina saman tuotteesta ja tuottaja tyytyy siihen tasoon mi just sillon on, niin ei silloin ole motivaatiotakaan kehittyä.
 
Samaa vanhaa kaavaa, kerro toki lisää? Meritoituneille sivustahuutelijoille on varmasti aivan kamalaa, kun joku kehottaa lopettamaan huutelun ja tekemään oikeasti jotain.
En kerro lisää, mutta esitän vastakysymyksen: Miten kotimainen vapaaottelu on kehittynyt viimeisen viiden vuoden aikana eteenpäin?

Mitä tulee tohon huuteluun ja tekemiseen, niin kerrotko vielä miksi mun kuluttajana pitäis kehittää tuotetta? Jos sua vituttaa Prisman leipä tarjonta, niin pitäiskö sun olla hiljaa ja alkaa ite leipomaan Prismaan parempia leipiä? En tiä, mutta mä menisin ainakin Citymarkettiin kattelee mitä leipiä niillä on myydä.
 
Miksei tappion hetkellä voida sanoa, kuinka varmasti kaikki tehtiin, mutta tulos oli nyt negatiivinen ja sitä kautta ura ottaa takapakkia, eikä sen suorituksen sisällä tehdyt positiiviset asiat sitä faktaa muuta, pätkääkään. Siellä recordissa on nyt yksi punainen täppä lisää, siinä perässä ei ole asteriskin kanssa "mut hyvin veti".

Miten se vaikuttaa ottelijan tulevaisuuteen, että sanoo ääneen tuon päivän selvän asian? Kai nyt ottelija ja valmentajat tietää ettei tappiolla UFC lähemmäksi tullut. Se punainen täppä ei sieltä myöskään lähde vaikka kuin sanois että turpaan tuli ja olen ensi kerralla elämäni kunnossa.
 
Jos kuluttaja äänestää jaloilla on tuotteella/tuottajalla kaksi vaihtoehtoa, joko kuihtua tai kehittyä. Jos mä maksan mukisematta aina saman tuotteesta ja tuottaja tyytyy siihen tasoon mi just sillon on, niin ei silloin ole motivaatiotakaan kehittyä.
Tämä yhtälö varmasti toimii isoissa lajeissa, mutta marginaalilajeissa, kuten kamppailulajit on, rahapula vaan näivettää lajia entisestään. Ainakin ammattilaispuolella.
 
No eihän sitä kukaan sinänsä pyydäkään. Jokainen laittaa rahansa mihin parhaaksi näkee.
Mut helvetin vaikea yhtälö jos ei saa kritisoida ottelijaa eikä toisaalta löytää mitään positiivista tappion hetkellä. Onko se kuitenkin totta ettei suomalaiset ole urheiluhullua kansaa vaan menestyshullua kansaa ☺
 
Huomauttaisin, etten itse ole missään kohtaa väittänyt, ettei tappioistakin voisi hyviä juttuja nostaa esille. En myöskään ole sitä mieltä, että urheilija ois jotenkin arvoton jos häviää, sillä häviöthän kuuluu kilpailuun.

Mutta yksittäistä urheilijaa isomassa mittakaavassa, jos kuluttajana pitää tyytyä mukisematta siihen mitä on, niin kiinostus pidemmän päälle hiipuu.
 
Miten se vaikuttaa ottelijan tulevaisuuteen, että sanoo ääneen tuon päivän selvän asian? Kai nyt ottelija ja valmentajat tietää ettei tappiolla UFC lähemmäksi tullut. Se punainen täppä ei sieltä myöskään lähde vaikka kuin sanois että turpaan tuli ja olen ensi kerralla elämäni kunnossa.

Lähinnä tässä tarkoitin tuota hyökkäystä minua kohtaan, kun ilmaisin vitutukseni sillä, etten perkele tyydy hopeaan.

Haluaisin uskoa, että näissä hommissa se ottelija on ennemin siinä elämänsä kunnossa seuraavan kerran raipan kuin ruusujen voimalla.
 
Olis kiva kuulla Jaakon ajatuksia itse matsista ja kuinka paljon niille positiivisille jutuille annetaan arvoa lopputulos huomioiden. Ymmärrän kyllä hyvin jos ei kiinnosta sen tarkemmin hommaa täällä purkaa, takaisin saa kuitenkin vain vinkumista. Oon kuitenkin saanut miehestä kuvan, että siellä on riittävän paksu nahka lukemaan negatiivisiakin kommentteja ilman, että objektiivisuus katoaa.
avaa asiaa varmasti seuraavassa ylilyönnin podcastissa
 
En kyllä usko, että kukaan tyytyi eilen hopeaan. Mut jos toinen on parempi ja Mäntykivi kuitenkin teki kaikkensa, ei siitä päätä kannata pensaaseen työntää. Toki tappion hetkellä pitää aina miettiä miksi näin kävi ja mihin suuntaan jatketaan.
 
Tuskin kukaan väittää että Aleksi olisi hävinnyt tämän pelkästään siksi, että vastustaja oli kookkaampi, mutta ei minulle jäänyt kyllä ottelun nähtyäni epäilystäkään etteikö tämä olisi ollut merkittävä tekijä. McKee oli fyysisesti selvästi isompi kuin Mäntykivi ilman että tämä olisi tarjonnut jotain merkittävää nopeusetua tms suomalaiselle. Minusta Aleksi näytti ihan yksinkertaisesti kevytsarjalaiselta joka ei vedä painoa, jos ajatus on jatkossakin tehdä samaa niin ne vastustajat on todennäköisesti jatkossakin selvästi kookkaampia. En tiedä mitä sillä oikein saavutetaan että jätetään tämän kaltaiset asiat huomiotta ja keskitytään vaan positiiviseen.
 
Vähintä mitä voi tehdä ja pitää tehdä on maksaa katsomisesta, ellei striimi ole ilmainen. Jos on persaukinen laiska lurjus niin lukee sitten ottelujen kuvaukset ja uutiset. Vapaamatkustus on sieltä ja syvältä.
 
Tuskin kukaan väittää että Aleksi olisi hävinnyt tämän pelkästään siksi, että vastustaja oli kookkaampi, mutta ei minulle jäänyt kyllä ottelun nähtyäni epäilystäkään etteikö tämä olisi ollut merkittävä tekijä. McKee oli fyysisesti selvästi isompi kuin Mäntykivi ilman että tämä olisi tarjonnut jotain merkittävää nopeusetua tms suomalaiselle. Minusta Aleksi näytti ihan yksinkertaisesti kevytsarjalaiselta joka ei vedä painoa, jos ajatus on jatkossakin tehdä samaa niin ne vastustajat on todennäköisesti jatkossakin selvästi kookkaampia. En tiedä mitä sillä oikein saavutetaan että jätetään tämän kaltaiset asiat huomiotta ja keskitytään vaan positiiviseen.
Kuka sen kokoeron on jättänyt huomioimatta?
 
Back
Ylös Bottom