Suomalainen vapaaottelu

Just tää on ongelma suomalaisessa urheilussa. Hienoa, että fanikunta löytää nää posit, mutta saatana jos itse urheilijat tai valmentajat alkavat toistamaan näitä hiihtoliiton termejä "lähettiin hakemaan kokemusta", niin ikinä ei nousta tästä suomalaisen vapaaottelun kurimuksesta ylös. Se tulos taululla ratkaisee, muu on yksinkertaisesti yhdentekevää.

Perkele olisin toivonut Allulle tästä kultaa, mutta hopeaan en tyydy.

No vittuako se on fanien homma rupee dumaamaa, se tuskin on ratkaisu siihen kurimuksesta nousuun. Toki voi keskustella niistä virheistä ja mikä meni pieleen, eiköhän ne ole myös ottelijoilla ja koutseilla tiedossa. Itse ainakin fiilistelin noita posi momentteja vaikka se ilmeisesti onkin täysin yhdentekevää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika hyvin tuolla Allun ketjussa on kokoeroa ruodittu. Allulla on myös kaatoa käsissä, mutta ehkä liikkeelle pitäisi tehdä jotain, jotta kaato saataisiin ulosmitattua. Pitää katsoa matsi huomena uudestaan.

Niinkuin sanoin, hyvä että fanikunta kaivaa posit, mutta urheilijan ei kannata niistä liikaa itseään taputella, saati toistaa perässä.
 
Veikkaisin ettei Mäntykivi ole tyytyväinen ainakaan. Voittoahan sinne hakemaan mentiin. Mut on se perkele että sormillä tökitään silmiin ja vielä molempiin.
 
Aika hyvin tuolla Allun ketjussa on kokoeroa ruodittu. Allulla on myös kaatoa käsissä, mutta ehkä liikkeelle pitäisi tehdä jotain, jotta kaato saataisiin ulosmitattua. Pitää katsoa matsi huomena.

Niinkuin sanoin, hyvä että fanikunta kaivaa posit, mutta urheilijan ei kannata niistä liikaa itseään taputella, saati toistaa perässä.
En tunne henkilökohtaisesti Mäntykiveä, mutta näin yleisesti tuon tason urheilijat, etenkin kamppailu-urheilijat harvemmin fiilistelevät tappioiden jälkeen. Kyllä se tappio vituttaa vaikka se ois tullut maailman ykkösnimeä vastaan ja siellä mietitään, että mitä on tehtävä jatkossa, jotta etumatkaa kurotaan umpeen.
Jossain esim. yleisurheilussa näitä välillä on, että "olen ihan tyytyväinen suoritukseeni" ja sijoitus on ollut jotain 16. luokkaa. Kamppailussa tappio tarkoittaa sitä, että sait turpaasi. Se harvoin tuntuu hyvältä.

Ei voi Aleksia ainakaan yrityksen tai sisun puutteesta moittia. Kyllä siellä tehtiin, mitä tehtävissä oli. Vastus vaan oli nyt kovempi.
 
Ennakossa Mäntykivi sanoi että vastustaja ei ole hyödyntänyt pituuttansa kovin hyvin aiemmissa matseissa. Minusta hyödynsi tällä kertaa ihan hyvin; löi suoria etäältä mutta tuli toki lähietäisyydellekin naputtelemaan koukkuja.

Joskus unohtuu että ei ole helppoa näyttää hyvältä UFC tason äijiä vastaan. McKee:n recordia kun katselee niin siellä on kovia voittoja TKO:lla ennen UFC stinttiä. UFC:ssä ei kuitenkaan mennyt sitten niin hyvin.
 
No vittuako se on fanien homma rupee dumaamaa, se tuskin on ratkaisu siihen kurimuksesta nousuun. Toki voi keskustella niistä virheistä ja mikä meni pieleen, eiköhän ne ole myös ottelijoilla ja koutseilla tiedossa. Itse ainakin fiilistelin noita posi momentteja vaikka se ilmeisesti onkin täysin yhdentekevää.
Kritisointi on helppoa, mutta mitä esim. paskahousu on tehnyt suomalaisen vapaaottelun eteen, niin että sillä menisi paremmin? Villi veikkaus: ei yhtään mitään.
 
Kyllä mä olen tapahtumiin ja muutamallekin eri salille luovuttanut valuuttaa. Rimaa hipoen siis enemmän kuin "ei yhtään mitään", mutta enemmänkin voisi tehdä.

EDIT oon muuten myös ollut aikoinaan monessa chicago collisionissa talkooväessä puuhastelemassa. Se ei kyllä nykytilaan vaikuta, sen myönnän.
 
Kyllä mä olen tapahtumiin ja muutamallekin eri salille luovuttanut valuuttaa. Rimaa hipoen siis enemmän kuin "ei yhtään mitään", mutta enemmänkin voisi tehdä.

EDIT oon muuten myös ollut aikoinaan monessa chicago collisionissa talkooväessä puuhastelemassa. Se ei kyllä nykytilaan vaikuta, sen myönnän.
Hyvä. Nyt kun ongelma on noteerattu ja asiasta oikein huolella valitettukin, niin eikun hommiin asioiden parantamiseksi. 👍🏻
 
Kun tulee joukkueurheiluakin seurattua niin siellä on huomannut, että tappion hetkellä haukutaan kaikki ja viimeistään kolmen tappion jälkeen vähintään valmentaja pitää laittaa vaihtoon. Toki itsekin tähän syyllistyy välillä, mutta olen yrittänyt alkaa ajatella, että mulle riittää jos joukkue yrittää ja laittaa kaiken peliin. Sellanen luovuttaminen ja yrityksen puute ei saa sympatiaa.

Kamppailulajit on vielä sen luonteinen tapahtuma, että jos siellä täysillä yritetään vaikea on silloin ainakaa itsellä ottelijaa kritisoida vaikka tappio tuliskin. Täytyy muistaa että siellä on toinenkin mies häkissä/kehässä, joka ehkä eliminoi sinun suunnitelmat.
Luovuttamisenkin "hyväksyn". En saa mitään kiksejä jos joku ottaa liikaa osumaa kamppailussa vaan kunnian tähden.
 
Hyvä. Nyt kun ongelma on noteerattu ja asiasta oikein huolella valitettukin, niin eikun hommiin asioiden parantamiseksi. 👍🏻
Ymmärrän kyllä sun kulman tähän asiaan ja kuinka se varmasti osuu henkilökohtaisesti. En kuitenkaan ymmärrä mitä vikaa on sanoa ääneen, että vapaaottelu on tulosurheilua. Harva tässä lajissa rakentaa uraa tappioilla. Ihan ultimaattiselle huipulle voitoilla kiivettyään, joistain tappioista jää ottelijalle positiivinen kuva ja imagotappio kääntyy melkeinpä voitoksi. Esimerkkinä gusse jones 1.

Jos viimevkl vyö olisi vaihtunut Ortegalle pisteillä, niin olisiko Volkanovskin uraa rakennettu jatkossa noilla muutamalla maagisella kuristuksesta karkaamisella vai aiemmilla voitoilla?

En missään nimessä hyökkää tässä Allun tai Jaakon päälle. Siellä on varmasti tehty paljon asioita oikein, todennäköisesti jopa paljon enemmän oikein kuin "väärin", jos nyt jotain voi edes tällä tasolla tehdä enää "väärin". Toivon vaan ettei itse urheilijan puolelta osteta näitä selkääntaputuksia.

Suomessa ja maailmalla on helvetisti esimerkkejä urheilijoista, joilla on muuten elämänhallinta aivan perseellään ja reenikin maistuu hyvin huonosti. Silti menestystä tulee ja muistetaan sillä voiton hetkellä aina muistuttaa, että "tulos näkyy taululla". Yksilöurheilijoita ja yksilöitä joukkueurheilussa. Esimerkkinä oman kylän Jarna, joka sai kaiken anteeksi koska tulos näkyi taululla. Miksei tappion hetkellä voida sanoa, kuinka varmasti kaikki tehtiin, mutta tulos oli nyt negatiivinen ja sitä kautta ura ottaa takapakkia, eikä sen suorituksen sisällä tehdyt positiiviset asiat sitä faktaa muuta, pätkääkään. Siellä recordissa on nyt yksi punainen täppä lisää, siinä perässä ei ole asteriskin kanssa "mut hyvin veti".

Uutta matoa koukkuun ja jättää mielestä hyvin kauas nää selkääntaputtelijat. Siellä aamulenkillä ne ei auta, todennäköisesti vain haittaavat.
 
Ymmärrän kyllä sun kulman tähän asiaan ja kuinka se varmasti osuu henkilökohtaisesti. En kuitenkaan ymmärrä mitä vikaa on sanoa ääneen, että vapaaottelu on tulosurheilua. Harva tässä lajissa rakentaa uraa tappioilla. Ihan ultimaattiselle huipulle voitoilla kiivettyään, joistain tappioista jää ottelijalle positiivinen kuva ja imagotappio kääntyy melkeinpä voitoksi. Esimerkkinä gusse jones 1.

Jos viimevkl vyö olisi vaihtunut Ortegalle pisteillä, niin olisiko Volkanovskin uraa rakennettu jatkossa noilla muutamalla maagisella kuristuksesta karkaamisella vai aiemmilla voitoilla?

En missään nimessä hyökkää tässä Allun tai Jaakon päälle. Siellä on varmasti tehty paljon asioita oikein, todennäköisesti jopa paljon enemmän oikein kuin "väärin", jos nyt jotain voi edes tällä tasolla tehdä enää "väärin". Toivon vaan ettei itse urheilijan puolelta osteta näitä selkääntaputuksia.

Suomessa ja maailmalla on helvetisti esimerkkejä urheilijoista, joilla on muuten elämänhallinta aivan perseellään ja reenikin maistuu hyvin huonosti. Silti menestystä tulee ja muistetaan sillä voiton hetkellä aina muistuttaa, että "tulos näkyy taululla". Yksilöurheilijoita ja yksilöitä joukkueurheilussa. Esimerkkinä oman kylän Jarna, joka sai kaiken anteeksi koska tulos näkyi taululla. Miksei tappion hetkellä voida sanoa, kuinka varmasti kaikki tehtiin, mutta tulos oli nyt negatiivinen ja sitä kautta ura ottaa takapakkia, eikä sen suorituksen sisällä tehdyt positiiviset asiat sitä faktaa muuta, pätkääkään. Siellä recordissa on nyt yksi punainen täppä lisää, siinä perässä ei ole asteriskin kanssa "mut hyvin veti".

Uutta matoa koukkuun ja jättää mielestä hyvin kauas nää selkääntaputtelijat. Siellä aamulenkillä ne ei auta, todennäköisesti vain haittaavat.
Hieno pitkä teksti joka ei vie mitään asioita yhtään eteenpäin.
 
Hieno pitkä teksti joka ei vie mitään asioita yhtään eteenpäin.
Suomalaista vapaaottelua ei siis saa kritisoida, vaan täytyy hyväksyä vallitseva tilanne ja antaa pelkästään tunnustusta positiivisista asioista? Annas kun arvaan, missään nimessä muut kuin lajin ytimessä toimivat, eivät saa esittää omia mielipiteitä nettifoorumilla?
 
Näkisin, että sellainen turha suoranainen dissaaminen on täysin typerää mutta tällä foorumilla sitä aika vähän onneksi näkee.
Sitten on hyvä muistaa kuitenkin, että tämä on avoin keskustelufoorumi, jossa spekuloidaan, ennakoidaan, pohditaan ja välillä vähän väitelläänkin, mutta ei kaiken tarvitse olla aina jotain asiaa ehdottomasti eteenpäin vievää. Ne asiat tapahtuu muualla, kuin yleisellä keskutelupalstalla.
 
Hyvä. Nyt kun ongelma on noteerattu ja asiasta oikein huolella valitettukin, niin eikun hommiin asioiden parantamiseksi. 👍🏻

Aidan on toki tehnyt paljon lajin, eteen mutta en kyllä ymmärrä miksi tavikset ei saisi keskustelufoorumila harmitella, nostaa esiin tai pohtia lajin ongelmia suomessa. Tämäkin foorumi on kuitenkin aikatavalla siistitynyt pahemmista ajoistaan. Ihan vitun kulunutta hokea vuodesta toiseen sitä ettei mitään sais sanoa jos ite ei oo tyyliin vapaaotteluscenen ylikuningas. Jos kyrsii maalikoiden spekuloinnit tai kuluttajien kritiikki liikaa, niin ei kannatta varmaan lukea näitä foorumeita.
 
Aidan on toki tehnyt paljon lajin, eteen mutta en kyllä ymmärrä miksi tavikset ei saisi keskustelufoorumila harmitella, nostaa esiin tai pohtia lajin ongelmia suomessa. Tämäkin foorumi on kuitenkin aikatavalla siistitynyt pahemmista ajoistaan. Ihan vitun kulunutta hokea vuodesta toiseen sitä ettei mitään sais sanoa jos ite ei oo tyyliin vapaaotteluscenen ylikuningas. Jos kyrsii maalikoiden spekuloinnit tai kuluttajien kritiikki liikaa, niin ei kannatta varmaan lukea näitä foorumeita.
Kritiikki ja keskustelu on hyvästä. Mä toin esille, että valittaminen ei edistä asioita yhtään. Pitäisi tehdäkin asioille jotain tai edes esittää ideoita millä asioille saisi tehtyä jotain. Aikuisten miesten vinkuminen on pelkästään surullista. Mutta ehkä joillain ei vain paukut muuhun riitä.
 
170 on minusta väärä painoluokka Mäntykivelle. Antaa liikaa tasoitusta ulottuvuudessa ja lisäksi aika jäykkää tuo pään liike näyttää olevan. Väistöjä ei juuri ole vaan lyönnit syödään suoraan suuhun. Tämän lisäksi liike on kiskoilla menevää eteen-taakse tyylistä.
 
Kritiikki ja keskustelu on hyvästä. Mä toin esille, että valittaminen ei edistä asioita yhtään. Pitäisi tehdäkin asioille jotain tai edes esittää ideoita millä asioille saisi tehtyä jotain. Aikuisten miesten vinkuminen on pelkästään surullista. Mutta ehkä joillain ei vain paukut muuhun riitä.
Niin kuluttajallahan on kaksi oivaa tapaa edistää lajia. Maksaa tai äänestää jaloillaan. Ite alkanut käyttää tätä jälkimäistä. Yks syy tähän on se että toistetaan samaa vanhaa kaavaa ja kun joku kehtaa sanoa tästä jotain, niin sanotaan että tuu itte tekemään.
 
Niin kuluttajallahan on kaksi oivaa tapaa edistää lajia. Maksaa tai äänestää jaloillaan. Ite alkanut käyttää tätä jälkimäistä. Yks syy tähän on se että toistetaan samaa vanhaa kaavaa ja kun joku kehtaa sanoa tästä jotain, niin sanotaan että tuu itte tekemään.
Samaa vanhaa kaavaa, kerro toki lisää? Meritoituneille sivustahuutelijoille on varmasti aivan kamalaa, kun joku kehottaa lopettamaan huutelun ja tekemään oikeasti jotain. Jos suomalaista vapaaottelua haluaa tukea ja saada eteenpäin, niin se vaatii asioiden tekemistä, valittajia on jo riittävästi.

Itse matsista sen verran, että vastus oli vain parempi. Ei homma mielestäni kaverin ulottuvuusetuun kaatunut, hän vain oli kaikessa vähän edellä – rennompi, nopeampi, parempi hämäämään ja yhdistelemään tekniikoita. Se nyt oli UFC-veteraanilta ihan odotettavissakin.
 
Back
Ylös Bottom