Suomalainen vapaaottelu: kehitysalueet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi S
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä mun mielestä on huono sopimus ottelijan kannalta sellainen missä et saa otella muissa organisaatioissa, mutta yksinoikeutta haluava taho
Ei kuitenkaan maksa niin paljon että rahalla tulisi koko
Vuoden toimeen. Jollekkin ottelijoille lisämatsit tai oikeus niihin on tietty vain teoriaa, koska voivat hyvin saada niin paljon matseja yksinoikeus kumppaniltaan, ettei edes olisi järkevää otella enempää. Tiedän kyllä ettei edes ufc maksa niin paljon, mutta siellä mahdollisuudet on niin hyvät että
Soppari kannattaa tehdä.

Jopa amatööripuolella on kaikkia rajoituksia, amatöörinyrkkeilyottelijat eivät saa olla otelleet puoleen vuoteen muissa lajeissa, en nyt muista tarkasti sanamuotoa. Lajit ja organisaatiot haluavat pitää mustasukkaisesti omistaan kiinni. Pidän tätä epäkohtana yksilön ja yleisön kannalta, organisaatioitten kannalta ehkä perusteltavissa.

Näkee tuon jo faninakin, että harva tuolla on rahaa tekemässä. Rahamatseihin pääsy vaatii isoa panostamista isolta porukalta ja yksi huono ilta voi pilata monella tapaa paljon.
Esim UFC:n kannattaa maksaa kärjelle ihan jo siitä syystä tuntuvasti, että voi luoda illuusion hyvästä uravaihtoehdosta: uima-altaita ja prätkäkokoelmaa tavoittelee valitettavasti moni muukin ja top-vitoseen mahtuu top-vitonen.
Jos oot maailmassa siellä parhaan viidenkympin sakissa, niin ihan varmaa ei ole, että elättäisit touhulla itsesi. Saati, että eläkettä kerryttäisit.
Jos pääsee tarpeeksi korkealle, niin vastaan tulee jo ukkoja, joilla on varaa luoda ihanteelliset treeniolosuhteet itselleen. Eli turhan nopeasti ei kannata aina rankingeissa kiivetä.
Tähän kuvioon kun yhdistää loukkaantumiset, douppauksen, epäreilut pisteytykset, äkkirikastuneita vainoavat haaskat yms, niin itse en lähtis ikinä. Tosin en mä niin paljoa meininkiä rakastakaan.
Urheilijat ja taiteilijat voi tienata todella isosti, mutta heidän työnsä on harvoin välttämätöntä yhteisön näkökulmasta ja siksi tähtien "alapuolella" on hitosti sakkia, jotka ei tule rahaa näkemään työstään ikinä.

Lajit ja organisaatiot haluavat pitää mustasukkaisesti omistaan kiinni.
Naiivi tapa ilmaista liiketalouden perusasia: yritykset haluavat suojella intressejään, omaisuuttaan ja sijoituksiaan. Ottelijan palkatessaan tapahtumajärjestäjä tekee sijoituksen ottelijaan. Jos ottelija vetää tarpeeksi huomiota ja katsojia tapahtumaan, niin sijoitus maksaa itsensä takaisin. Miksi ottelijalla pitäisi olla niin sanotusti kaikki valtit käsissään eli mahdollisuus lähteä organisaatiosta täysin mielivaltaisesti?

UFC/Bellator-pykälän kirjaaminen sopimukseen on mielestäni jalo teko tapahtumajärjestäjältä. UFC-sopimuksestahan ei pääse irti millään.

Pikkuinen offtopic kysymys Pasi S:lle, että ketkä suomalaiset ottelijat taustajoukkoineen olivat tai on vieläkin helppoja tapauksia saada häkkiin ja homma toimii niin sanotusti vaivattomasti sopimuksesta lähtien?

Naiivi tapa ilmaista liiketalouden perusasia: yritykset haluavat suojella intressejään, omaisuuttaan ja sijoituksiaan. Ottelijan palkatessaan tapahtumajärjestäjä tekee sijoituksen ottelijaan. Jos ottelija vetää tarpeeksi huomiota ja katsojia tapahtumaan, niin sijoitus maksaa itsensä takaisin. Miksi ottelijalla pitäisi olla niin sanotusti kaikki valtit käsissään eli mahdollisuus lähteä organisaatiosta täysin mielivaltaisesti?

UFC/Bellator-pykälän kirjaaminen sopimukseen on mielestäni jalo teko tapahtumajärjestäjältä. UFC-sopimuksestahan ei pääse irti millään.

Yritykset ja ihan amatööriliitotkin haluaa kaikenlaista.
Mielivaltaa kukaan ei ole kannattamassa, vastustan tässä nyt lähinnä sitä, että lisämatseja ei saisi ottaa oman organisaationsa ulkopuolella ja sitä että vaikka saisi niin se tehdään hankalaksi. Jos tällainen kielto on niin se pitäisi kompensoida. Suomessa on jokaisella oikeus hankkia toimeentulonsa, sitä oikeutta rajoittavat kiellot tökkii. Kyllä joku perus vartioimisliikekin haluaisi
Kieltää osa aikaisiltaan muissa firmoissa työskentelyn eri perusteilla, he ovat kouluttaneet, käytettävyys, salassapito. Kyllä yritykset haluaa kaikkea mutta myös työntekijöillä on onneksi vielä oikeuksia.

Musiikkifestareiden järjestäjätkään eivät ole vaatimassa yksinoikeuksia esiintyjiinsä vaikka mainostamiseensa rahaa käyttäisivätkin.

Eilä securitaksella katsota ketään kieroon vaikka poliisikouluun hakisikin. Sama kuin hakisi cagesta ufc:jen.

Pikkuinen offtopic kysymys Pasi S:lle, että ketkä suomalaiset ottelijat taustajoukkoineen olivat tai on vieläkin helppoja tapauksia saada häkkiin ja homma toimii niin sanotusti vaivattomasti sopimuksesta lähtien?

Tämä on nyt vähän sellainen kysymys, että tähän vastaamalla ei oikein saavuteta mitään hyvää Suomalaiselle vapaaottelulle. Jos mä listaan tähän "helpot" ja "vaikeat" tiimit, niin se on mielstäni aika negatiivinen lähestyminen. Sellaisia tiimejä, jossa vastuksen valkkaus oli kohtuullista ja muuten toimiminen ongelmatonta oli kyllä. Mutta valitettavasti vähemmistö. Nämä tiimit tietävät itse että ovat olleet hyvällä sykkeellä mukana, minun on turha tähän niitä luetella.

Tästä ottelijoiden valkkaamisesta vois tehdä mun mielestä julkista. Mitäpä jos leikitään ajatuksella: promootio tiedottaisi, että "pääottelussa ottelija X. Hänelle on tarjottu vastukseksi ottelijoita xxx, yyy, zzz ja qqq. Lajia seuraavat sais makustella asiaa - ehkä jopa äänestää kuka toivotaan vastaan?? Uskoisin, että tapahtumajärjestäjälle sopis ainakin. Käytännössä tässä on muutamia ongelmia. Kaikki vaihtoehdothan ei ole välttämättä saatavilla. Jos puhutaan pääottelusta, niin mun mielestä molempia osapuolia huomioiva tapa voisi olla vaikka se, että tapahtumajärjestäjä antaisi vaikka 5 vaihtoehtoa, joista ottelija ilmoittaisi 2 jota vastaan haluaa mieluiten otella. Kyllä toinen niistä olisi ainakin 90% tapauksista saatavilla. Saataisiin hyvää ennakkopöhinääkin matsiin liittyen. Miltäs tää kuulostaa?

Sain tuosta boldaamastani lauseesta sellaisen kuvan, että pelaa lähinnä tappiollisia pelejä, koska jos pelaat jatkuvasti itseäsi parempia vastaan, niin pelaat silloin tietenkin tappiollista pitkässä juoksussa. Nimi on kyllä tuttu pokeripiireistä, en vain osannut aiemmin yhdistää samaksi henkilöksi. Tsemppiä vain Pasille peleihin.

Kiitos!

OT: Pitää muistaa se, että Handon Mob listaa vain voitot - kyllä rahaa koko ajan meneekin. Olen pelannut korttia 10 vuotta ja alkuvuosilta ei ole tarkkoja saldoja ylhäällä. Voin olla jopa tappiollinen pelaaja all-time. Tähän syynä on kuitenkin pääasiassa muutama "todella fiksu" jurrisessio maailmalla high stakes-peleissä. Selvin päin pokerissa olen kyllä ylhäällä good 6 figs. (Perkele kun alko vituttaa taas pari muistamaani sessiota - se pokerista......lets move on...)

Tämä on nyt vähän sellainen kysymys, että tähän vastaamalla ei oikein saavuteta mitään hyvää Suomalaiselle vapaaottelulle. Jos mä listaan tähän "helpot" ja "vaikeat" tiimit, niin se on mielstäni aika negatiivinen lähestyminen. Sellaisia tiimejä, jossa vastuksen valkkaus oli kohtuullista ja muuten toimiminen ongelmatonta oli kyllä. Mutta valitettavasti vähemmistö. Nämä tiimit tietävät itse että ovat olleet hyvällä sykkeellä mukana, minun on turha tähän niitä luetella.

Tästä ottelijoiden valkkaamisesta vois tehdä mun mielestä julkista. Mitäpä jos leikitään ajatuksella: promootio tiedottaisi, että "pääottelussa ottelija X. Hänelle on tarjottu vastukseksi ottelijoita xxx, yyy, zzz ja qqq. Lajia seuraavat sais makustella asiaa - ehkä jopa äänestää kuka toivotaan vastaan?? Uskoisin, että tapahtumajärjestäjälle sopis ainakin. Käytännössä tässä on muutamia ongelmia. Kaikki vaihtoehdothan ei ole välttämättä saatavilla. Jos puhutaan pääottelusta, niin mun mielestä molempia osapuolia huomioiva tapa voisi olla vaikka se, että tapahtumajärjestäjä antaisi vaikka 5 vaihtoehtoa, joista ottelija ilmoittaisi 2 jota vastaan haluaa mieluiten b otella. Kyllä toinen niistä olisi ainakin 90% tapauksista saatavilla. Saataisiin hyvää ennakkopöhinääkin matsiin liittyen. Miltäs tää kuulostaa?

Ainakin tässä vaihtoehdossa olisi se hyvä puoli että jos lopullinen valinta jäisi yleisölle tehtäväksi niin luultavasti kyseiset 2 ottelijaakin panostaisivat huomattavasti enemmän itsensä promoamiseen.

Mielivaltaa kukaan ei ole kannattamassa, vastustan tässä nyt lähinnä sitä, että lisämatseja ei saisi ottaa oman organisaationsa ulkopuolella ja sitä että vaikka saisi niin se tehdään hankalaksi. Jos tällainen kielto on niin se pitäisi kompensoida.
Muita organisaatioita koskeva ottelukielto kompensoidaan tarjoamalla sopimusottelijalle varma määrä otteluita sovitulla palkalla, eli ikään kuin vakituinen työpaikka.

Skenaario: tapahtumajärjestäjä tekee ottelijan kanssa 3 ottelun sopimuksen tietylle vuodelle. Ottelija ottelee kyseisen tapahtuman ulkopuolella, loukkaantuu, eikä pysty ottelemaan koko vuoden aikana. Pitäisikö ottelijan kompensoida tapahtumajärjestäjää, koska hän ei pysty täyttämään sopimustaan? Sopimushommat toimivat kahteen suuntaan ja monet täällä tuntuvat katsovan asiaa vain ottelijoiden näkökulmasta.

Ihan pelleilyä vastustajien valkkaaminen verrattuna vanhan liiton finnfight turnauksiin. Moniko kylämestari tänä päivänä uskaltaisi ilmoittautua kun vastassa olisi ruotsin, norjan, suomen, viron parhaat ja 3 matsia illassa. Hedarit ja munille potkimiset sun muut sallittu, painoluokat 10 kilon välein. 1998 nevö föget.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yritin tässä kattella 28.2. pidettävän cage ottelukorttia, mut eipä ollu viel vastustajia kellään... Nooh ei tähän ketjuun ehkä kuulu mut en viittiny uuttakaan tehä, joten pistipä cagen/mmafinlandin kotisivuilta silmään et mistään ei löytyny hallitsevien mestareitten nimiä...? rupesin miettimään et eikö tosiaan yhdenkään sarjan mestarilla ole sopimusta cageen?

Jees .. Samaa on itsekkin tultu ihmeteltyä .. Tai siis eniten omalta osaltaan herättää kummastusta toi mestareiden signaus sopimusottelijoiksi .. Kun jos lähdetään hakemaan suuren maailman meiningillä sopimusottelijoita (ala UFC) niin kyllä olen todella pettynyt ettei kunnon neuvotteluja (siis en tiedä, oletan) ole käyty ! Organisaatiolle luulisi olevan todella tärkeitä mestarit ja kovan luokan nousevat vakiokasvot ... Tässä vaiheessa pitäisi olla niitä neuvotteluvaltteja takataskussa millä ne äijjät saadaan organisaation palkkalistoille ! Muuten on mielestäni liian aikaista julistaa itseään Suomen johtavaksi organisaatioksi .. Itse olen fanina todella pettynyt ettei näitä ole saatu maaliin, syistä en osaa tarkemmin sanoa mutta neuvottelut kuuluvat ainakin ison maailman meininkiin jos sille linjalle muutenkin lähdetään ja jos jotkuu henkilösuhteet ovat astuneet (niinkun on aistittavissa) sopimusten tielle on homma todella pahasti puolimäessä .... Ei mikään homma pelaa vain yhteen suuntaan (pl UFC)

Marcus Vänttinen on kovasti hakemassa paikkaa isoista kisoista, samoin kuin Sparv, joka jo muutenkin on toisella puolella maapalloa, -70,1kg vyön tilanteesta ei mitään hajua. Eli eiköhän noi top ukot painosarjoista pidä ovia auki jokapaikkaan luulisin. Todennäköisesti niillä sen tyylinen soppari, että pitää puolustaa titteliä ainakin kerran vuodessa cagessa, muuten kyllä voi ottaa matsia muuallakin. Ei mitään fakta tietoa ole, jostakin muka olissa mielessä tuollaista.

Cagen ottelukorttia päivitettiin pari päivää sitten. ja tuosta voi lukea suomalaisten kamppailuiltojen päivämääriä:

Kalenteri - TAKAKURISTUS.COM

Ehkä Suomessa ottelijat ei vetele aineita suuren maailman tyyliin. Ei sillä, että siihen kehottaisin, tulee vain sellainenkin mahdollisuus mieleen, että kilpaileekohan suomalaiset kärkiottelijat muita keskimääräistä useammin puhtaat jauhot pusseissa mömmömonstereita vastaan.

Joku oli myös ollut kanssani samaa mieltä pystyottelun kehittämisestä. Monen hyvänkin suomalaisottelijan pysty muistuttaa kärjistäen sparraavaa juonioria, tappamisen meininki ja kaato puuttuvat. Toinen asia voi mahdollisesti olla puuttuva dopingkulttuuri. Kukaan ei voine kiistää esim. steroidien ja verimanipulaation hyötyjä lajissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom