Suomalainen politiikka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
No jos Marin on onnistunut ajamaan puolueen uskollisista äänestäjistä noin 5%-yksikköä ulos, niin kannattaakin tehdä tiukat analyysit aikakaudestaan. Kun se taktisesti äänestänyt vihervasemmisto palaa Vasemmistoliittoon ja Vihreisiin, niin jäljelle jää 15%:n luuranko SDP...

Toivottavasti SDP unohtaa jatkossa maailman pelastamisen ja alkaa pelaamaan suomalaisten työntekijöiden pussiin. Työttömille ja muille pummeille on sitten ne muut puolueet....
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Hmm.. joko daami on vähän butt hurt vaalituloksesta, tai sitten odottaa jokin rahakas Brysselin keikka kiitoksena EU:n tavoitteiden ajamisesta 2020-2023. Aviomieskin otti loparit duunistaan hiljattain, joten veikkaan että EU-pesti ja muutto on edessä.

Veikkaan Marinin lähtevän lobbariksi tms. Brysseliin isolla palkalla.
 
Nuo tunneliveljekset olivat yllättäen sakean päädyn hörhöjä. ja kohudosentti taustalla hääräämässä. Olen ymmärtänyt että Kristallipuolueessakin on Venäjän ymmärtäjiä ja muita salaliittotyyppejä. Näitä on helppo kannustaa vaikkapa kuvailemaan maan turvallisuuteen liittyviä juttuja ja laittamaan niitä nettiin. Itänaapuri tykkää tästä.
 
Miten mä oon pettänyt tän maan ja miten nuo ei sitten ole harmittomia?
Meinaatko sä oikeesti että ne niitten tunneli sodat pitää paikkaansa?

En ole niitä katsonut. Ei varmaan nyt ole kyse siitä onko jotku "tunnelisodat" totta vai ei. Näillä tunneleilla on sodan aikaan merkitystä. Kävikö mielessä että jos näitä nettiin kuvaa ja niin siitä voi mahdollisesti joutua vastuuseen? Olihan nämä ilmesesti levitelleet muutakin tietoa. Helppo uskoa kun kaveeraa bäkmänin kanssa.

Sä olet jo selvästi puolesi valinnut juttujen perusteella. Olet harmiton kun ei olla nyt sodassa. Jos oltaisiin niin olisit yksi niitä jotka antaa ryssille kordinaatteja kohteisiin. Aina teikäläisiä jokunen löytyy.
 
En ole niitä katsonut. Ei varmaan nyt ole kyse siitä onko jotku "tunnelisodat" totta vai ei. Näillä tunneleilla on sodan aikaan merkitystä. Kävikö mielessä että jos näitä nettiin kuvaa ja niin siitä voi mahdollisesti joutua vastuuseen? Olihan nämä ilmesesti levitelleet muutakin tietoa. Helppo uskoa kun kaveeraa bäkmänin kanssa.

Sä olet jo selvästi puolesi valinnut juttujen perusteella. Olet harmiton kun ei olla nyt sodassa. Jos oltaisiin niin olisit yksi niitä jotka antaa ryssille kordinaatteja kohteisiin. Aina teikäläisiä jokunen löytyy.
Mä oon Suomen puolella.Mä oon kitollinen veteraaneille että tää maa ei ole samassa jamassa kuin balttian maat.
Meidän ei pidä luovuttaa enää yhtään päätösvaltaa pois tästä maasta.Se päätösvalta on pidetty täällä kovalla hinnalla.

Niitä syytetään jostain vaaleihin ja ääntenlaskuun liittyvästä jutusta.
 
En ole niitä katsonut. Ei varmaan nyt ole kyse siitä onko jotku "tunnelisodat" totta vai ei. Näillä tunneleilla on sodan aikaan merkitystä. Kävikö mielessä että jos näitä nettiin kuvaa ja niin siitä voi mahdollisesti joutua vastuuseen? Olihan nämä ilmesesti levitelleet muutakin tietoa. Helppo uskoa kun kaveeraa bäkmänin kanssa.

Sä olet jo selvästi puolesi valinnut juttujen perusteella. Olet harmiton kun ei olla nyt sodassa. Jos oltaisiin niin olisit yksi niitä jotka antaa ryssille kordinaatteja kohteisiin. Aina teikäläisiä jokunen löytyy.
Suomen ei pidä lahjottaa aseita minnekään entiseen neuvostotasavaltaan.Se on maanpetturuutta.
 
Suomen ei pidä lahjottaa aseita minnekään entiseen neuvostotasavaltaan.Se on maanpetturuutta.

Tätä just tarkoitan. Eli olet sitä mieltä että ryssä saa tehdä mitä haluaa eikä siihen saa muut puuttua. Kun tulee meidän vuoro tapella ryssää vastaan niin kait olet silloinkin sitä mieltä että meitä ei saa kukaan auttaa. Siinä vaan käy niin että olet ekana loikkaamassa vihollisen puolelle. Siksi teikäläisiä ei pidä kuunnella. Kun katsot paljonko ryssän kalustoa on tuhoutunut niin voit kuvitella millaisia määriä siihen vaaditaan tykin murkulaa ym. Ilman liittolaisia ryssää voisi pidätellä hetken aikaa, mutta sitten loppuisi kalusto.

Ja totta helvetissä me tuetaan Ukrainaa kun ne meidän ainoaa vihollista vähentää. Tilanne olisi aika karu meidänkin osalta jos Venäjä olisi saanut Kiovan vallattua.
 
Tätä just tarkoitan. Eli olet sitä mieltä että ryssä saa tehdä mitä haluaa eikä siihen saa muut puuttua. Kun tulee meidän vuoro tapella ryssää vastaan niin kait olet silloinkin sitä mieltä että meitä ei saa kukaan auttaa. Siinä vaan käy niin että olet ekana loikkaamassa vihollisen puolelle. Siksi teikäläisiä ei pidä kuunnella. Kun katsot paljonko ryssän kalustoa on tuhoutunut niin voit kuvitella millaisia määriä siihen vaaditaan tykin murkulaa ym. Ilman liittolaisia ryssää voisi pidätellä hetken aikaa, mutta sitten loppuisi kalusto.

Ja totta helvetissä me tuetaan Ukrainaa kun ne meidän ainoaa vihollista vähentää. Tilanne olisi aika karu meidänkin osalta jos Venäjä olisi saanut Kiovan vallattua.
Jos jonkun on ollut tarkotus aiheuttaa kahtiajakoa täällä niin se kyllä onnistunut.
Nyt tollasilla puheilla sun pitää mennä sinne Ukrainaan tai sitten tuo uho on pelkkää suun pieksämistä.Tai onhan täälläkin aseita,senkun alotat puhdistamaan maata "teikäläisistä" tai ihan venäläisistä.
Jos sä et tee mitään niin tilanne on aika karu,vai pitäiskö jonkun muun tehdä muttei sun?

"
 
Viimeksi muokattu:
Jos jonkun on ollut tarkotus aiheuttaa kahtiajakoa täällä niin se kyllä onnistunut.
Nyt tollasilla puheilla sun pitää mennä sinne Ukrainaan tai sitten tuo uho on pelkkää suun pieksämistä.Tai onhan täälläkin aseita,senkun alotat puhdistamaan maata "teikäläisistä" tai ihan venäläisistä.
Jos sä et tee mitään niin tilanne on aika karu,vai pitäiskö jonkun muun tehdä muttei sun?

"

Mikä on vialla kun et ymmärrä tilannetta ollenkaan? Ei tässä mitään kahtiajakoa ole. 95% on samaa mieltä kuin minä, te olette pieni ryssää ymmärtävä vähemmistö. Se nähtiin viimeistään vaaleissa. Teidän kanssa edes vaikea keskustella kun ohitatte faktat täysin. Venäjän johto yrittää juuri palauttaa vanhoja rajojaan omien sanojen mukaan ja tehnyt myös selväksi että Suomi kuuluu niille.
 

:woot:

"– Ministeriviisikon kyvykkyys on poikkeuksellisen haastavana aikana koronaviruspandemian ja Venäjän hyökkäyksen pyörteissä usein tuntunut valonpilkahdukselta pimeässä. Heidän historiallinen vaikutuksensa tulee yltämään vielä kauas tulevaisuuteen."

Jep niin tulee yltämään ennen kuin noiden tuholaisten aiheuttama velka on hoidettu. 😁
 
Hyvä kirjoitus (jälleen) Jussilta, vaikkakin siinä paistaa lähes ruinaava sävy kepua kohtaan. Ymmärrettavää, koska olisihan se kepu persuille huomattavasti mieluisampi hallituskumppani kuin lähes mahdoton vaihtoehto RKP.





Jussi Halla-aho:
Keskusta on vaalien jälkeen sanonut kiukkuiseen sävyyn, että äänestäjät ovat vaaleissa ohjanneet sen oppositioon. Tämä on mielenkiintoinen ajatus.
Kaksipuoluejärjestelmässä (esimerkiksi Yhdysvalloissa tai Britanniassa) tai kaksiblokkijärjestelmässä (kuten Ruotsissa) vaalitulos kertoo selkeästi, kenen kuuluu hallita ja kenen olla oppositiossa. Kumpikaan osapuoli ei nauti koko kansan luottamusta, mutta toista osapuolta kannattaa enemmistö ja toista vähemmistö äänestäjistä.
Joustavassa monipuoluejärjestelmässä (kuten Suomessa) kysymys on paljon vaikeampi. Teknisesti mikä tahansa hallituspohja on tietysti "enemmistön tahdon mukainen", koska sillä on takanaan eduskunnan enemmistö. Jos hallituspohja kuitenkin on tavoitteiltaan ja ideologialtaan hyvin sekalainen seurakunta, hallituksen ohjelma ja politiikka eivät välttämättä ole kenenkään mielen mukaisia. Ainakaan kansan enemmistön. Jos hallituspuolueilla ei ole yhteisiä tavoitteita, niiden keskeiseksi tavoitteeksi hallituskauden aikana saattaa jäädä toistensa tavoitteiden torpedoiminen.
Suomessa suurimpaankin puolueeseen luottaa vain reilut 20% äänestäjistä. Kääntäen: 80% ei luota siihen vaan johonkin muuhun. Kepun mielestä sen on jäätävä oppositioon, koska äänestäjät eivät enää luota siihen, mutta suomalaisessa järjestelmässä tämä on aika lailla määrittely- ja näkökulmakysymys.
Ensinnäkin: Kepuun luottaa edelleen yli 10% äänestäjistä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin kristillisdemokraateilla tai RKP:llä, joista kumpikin on innoissaan pyrkimässä hallitukseen. Niin niiden kuuluukin pyrkiä. Ne edustavat sitä osaa kansasta, joka luottaa niihin ja äänestää niitä, ja ne pyrkivät edistämään kyseisten kansanosien tavoitteita ja intressejä. Se onnistuu paremmin hallituksessa kuin oppositiossa.
Toiseksi: Kuka tarkkaan ottaen on antanut sen oppositioonmeno-ohjeen, jota kepu nyt on ilmoituksensa mukaan noudattamassa? Ne 11 prosenttiako, jotka äänestivät kepua ja antoivat sille luottamuksensa? Aivan todellako he äänestivät kepua siksi, että kepu jättäytyisi vapaaehtoisesti oppositioon ja kieltäytyisi mahdollisuudesta edistää puoluetta äänestäneiden asiaa?
Vai ottaako kepu nyt ohjeensa niiltä, jotka EIVÄT äänestäneet kepua vaan kokoomusta tai perussuomalaisia? Sekin on aika erikoinen ajatus.
Kepu tuntuu olevan loukkaantunut kokoomukselle ja perussuomalaisille siitä, että nämä saivat vaaleissa ääniä, jotka kepun mielestä kuuluvat kepulle. Kepu on myös loukkaantunut niille äänestäjille, jotka antoivat kepun mielestä kepulle kuuluvan äänen jollekulle muulle. Hyvin irrationaalisesti kepu kostaa nämä loukkaukset sille 11 prosentille äänestäjistä, joka edelleen luotti kepuun ja halusi sen edistävän asiaansa eduskunnassa ja hallituksessa.
Myönnän, että kepun tuleva menestys ja kukoistus eivät itsessään ole lähinnä sydäntäni olevia asioita. En silti usko, että nyt nähtävä kiukuttelu ylläpitäisi puolueen uskottavuutta niiden keskuudessa, jotka sitä vielä äänestivät, tai palauttaisi niiden äänestäjien luottamuksen, jotka äänestivät näissä vaaleissa muita puolueita.
Vuonna 2019 kepu mahdollisti maaseudun kannalta vahingollisen punavihreän hallituksen synnyn. Virheitä sattuu itse kullekin. Jos kepu kuitenkin heti seuraavaksi, vuonna 2023, sabotoi sellaisen hallituksen synnyn, joka voisi tehdä maaseudun kannalta hyvää politiikkaa, äänestäjä saattaa jo nähdä toiminnassa tietyn kaavan ja tehdä siitä johtopäätöksensä.
Jos kepu on "porvarillisuudestaan" huolimatta käytettävissä vain punavihreiden hallitusten tukipuolueena, loputkin kepun äänestäjät voivat hoksata, että maahan saa ei-vasemmistolaisen hallituksen vain äänestämällä niitä puolueita, jotka ovat valmiita osallistumaan ei-vasemmistolaiseen hallitukseen.
 
Nuo tunneliveljekset olivat yllättäen sakean päädyn hörhöjä. ja kohudosentti taustalla hääräämässä. Olen ymmärtänyt että Kristallipuolueessakin on Venäjän ymmärtäjiä ja muita salaliittotyyppejä. Näitä on helppo kannustaa vaikkapa kuvailemaan maan turvallisuuteen liittyviä juttuja ja laittamaan niitä nettiin. Itänaapuri tykkää tästä.
Tää toinen näistä veljeksistä oli kuulemma aiemmi kokoomuksen listoilla ,yllättäen tästä ei kirjoiteta
 
Mikä on vialla kun et ymmärrä tilannetta ollenkaan? Ei tässä mitään kahtiajakoa ole. 95% on samaa mieltä kuin minä, te olette pieni ryssää ymmärtävä vähemmistö. Se nähtiin viimeistään vaaleissa. Teidän kanssa edes vaikea keskustella kun ohitatte faktat täysin. Venäjän johto yrittää juuri palauttaa vanhoja rajojaan omien sanojen mukaan ja tehnyt myös selväksi että Suomi kuuluu niille.
Kuka siellä tarkkaa ottaen on sanonut että Suomi kuuluu niille?
Joku Zirinovski siellä oli aikoinaan joka lauko tollasta mutta ei sillä ollut mitään vaikutusvaltaa.
Mä en äänestä.En usko että sillä voi vaikuttaa mitään.Joskus aikoinaan olin niin tohinoissa että maksoin tyypeille että ne äänestää sitä mun juttua ja paasasin aina kun sain tilaisuuden mutta lopulta siitä tuli se kuva että äänestäjillä ei ole mitään valtaa vaan se on ihan jossain muualla.Sehän on ihan sääntö että ne vaalilupaukset muistetaan ainoastaan oppositiossa. :D
Meidän hallitus näyttää koostuvan globalisteista ja sitten maltillisista globalisteista ja jostain "totuuden" raakkujasta jolla ei ole mitään valtaa.
Sä oot väärässä siinä että mä myisin tän maan jotain rahaa tai palkkiovirkaa yms vastaan niin kun noilla meidän "päättäjillä" on tapana.
Voit uskoa mitä haluat musta ,ei se sinäänsä vaikuta millään tavalla mihinkään.
Ensin piti fanittaa jotain rokotetta ja maskia ja nyt pitäis fanittaa ukrainaa tai muuten... :D
 
Kuka siellä tarkkaa ottaen on sanonut että Suomi kuuluu niille?
Joku Zirinovski siellä oli aikoinaan joka lauko tollasta mutta ei sillä ollut mitään vaikutusvaltaa.
Mä en äänestä.En usko että sillä voi vaikuttaa mitään.Joskus aikoinaan olin niin tohinoissa että maksoin tyypeille että ne äänestää sitä mun juttua ja paasasin aina kun sain tilaisuuden mutta lopulta siitä tuli se kuva että äänestäjillä ei ole mitään valtaa vaan se on ihan jossain muualla.Sehän on ihan sääntö että ne vaalilupaukset muistetaan ainoastaan oppositiossa. :D
Meidän hallitus näyttää koostuvan globalisteista ja sitten maltillisista globalisteista ja jostain "totuuden" raakkujasta jolla ei ole mitään valtaa.
Sä oot väärässä siinä että mä myisin tän maan jotain rahaa tai palkkiovirkaa yms vastaan niin kun noilla meidän "päättäjillä" on tapana.
Voit uskoa mitä haluat musta ,ei se sinäänsä vaikuta millään tavalla mihinkään.
Ensin piti fanittaa jotain rokotetta ja maskia ja nyt pitäis fanittaa ukrainaa tai muuten... :D

Miten selität Airiston Helmen, Kotasaaren ja muut vastaavat venäläisten tekemät maakaupat?
 
Mä en äänestä.En usko että sillä voi vaikuttaa mitään.Joskus aikoinaan olin niin tohinoissa että maksoin tyypeille että ne äänestää sitä mun juttua ja paasasin aina kun sain tilaisuuden mutta lopulta siitä tuli se kuva että äänestäjillä ei ole mitään valtaa vaan se on ihan jossain muualla.
Pelkään pahoin, että nämä tyypit ovat nauraneet räkäisesti sen jälkeen, kun ovat kuunnelleet typerät paasauksesi ja saaneet rahat. Miten tästä päästään siihen, että äänestäjillä ei ole mitään valtaa?
Miten selität Airiston Helmen, Kotasaaren ja muut vastaavat venäläisten tekemät maakaupat?
Tuskin osaa selittää edes miksi aurinko nousee ja laskee...
 
Back
Ylös Bottom