Suolapähkinät

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei ole normipähkinöissäkään, niin tuskin tuosta "suolaamisesta" niitä ilmestyy noihinkaan :)

Eihän kuumentuminen sinänsä rasvahappoketjujen kaksoissidosten konfiguraatioon vaikuta (aivan äärilämpötiloissa kyllä, mutta silloinkin kaiketi vain vähäsen).

Hapettumiseen kylläkin, eli suolapähkinät kannattaa syödä tuoreena. Tai paahtaa itse. Ovat muuten hyviä.

Niinjoo, olis tietty kiva tietää, minkälaisessa rasvassa teollisesti paahdetut pähkinät on paahdettu. Ns. kuivapaahdetut ovat tässä mielessä hyvä vaihtoehto.

Fineliin ei kannata luottaa transrasva-asioissa.

Mites pistaasit? Noita tulee popsittua pari pussia viikossa kun normisuolapähkinät aiheuttaa kurkussa kutinaa ja ahistusta, johtuu allergiasta.

ite oon miettinyt samaa. Ei oikein nuo normi maapähkinät enää maistu. Cashew pähkinät kyllä maistuisivat mutta ei viiti joka päivä ostella eikä edes joka toinen kun eletänn opiskelijan kukkarolla. Rypsäri on opiskelijan kannalta halpa ja hyvä:thumbs:

Tuossa Finelin "reseptissä" lukee että transrasvat ovat 'laskettu reseptistä'
Eli ei perustu valmiista tuotteesta tehtyihin mittauksiin.

Joo, Finelin tietoihin ei voi luottaa pätkääkään esimerkiksi transrasvoja koskevissa asioissa. Finelin arvoja ei monien tuotteiden kohdalla ole mitattu mistään todellisista mynnissä olevista tuotteista, vaan ne on vaan laskettu jostain kuvitteellisesta reseptistä. Jos Finelin setien reseptissä lukee, että paahtamiseen käytetyssä öljyssä ei ole transrasvaa, niin silloin Finelissä lukee, että suolapähkinöissä ei ole transrasvaa. Täysin eri asia sitten on mitä rasvaa valmistajat oikeasti käyttävät.

En oikein ymmärrä miksi ne pähkinät tarvitsee paahtaa öljyssä. Ainakin itse tehden tulee varsin hyvää ihan kuivilteen uunissa tai paistinpannulla paahtaen.

En oikein ymmärrä miksi ne pähkinät tarvitsee paahtaa öljyssä. Ainakin itse tehden tulee varsin hyvää ihan kuivilteen uunissa tai paistinpannulla paahtaen.

Löytyykö noita kuorittuja maapähkinöitä jostakin?
(Minimanissa linnunruokakaukalossa irtomyyntinä joskus nähnyt.)

Kuorineen en paahda toista kertaa.

Löytyykö noita kuorittuja maapähkinöitä jostakin?
(Minimanissa linnunruokakaukalossa irtomyyntinä joskus nähnyt.)

Kuorineen en paahda toista kertaa.
Kai niitä kuorittunakin löytyy, Punnitse&Säästä -kaupassa taisi ainakin olla. Mutta kohtuullisella vaivalla saa itsekin kuorittua, kun kaataa ne pähkinät ensin kiehuvaan veteen ihan hetkeksi. Eli sama idea kuin tomaattien kalttaamisessa.

"Oil roasting gives a greasier, fried taste"

How It's Made (Season 4, Episode 8)

Meitsi paistaa voissa niin tulee hyvää ja grillimauste tarttuu.

edit. (Paahdetuista) pähkinöistä taitaa olla useampi threadi jo ennestäänkin.

Onkos kukaan muu pistaasipähkinöiden suurkuluttaja huomannut, että noiden Parrot's pähkinöiden laatu on romahtanut aika lailla. Joskus pari vuotta sitten nuo olivat vielä ihan täydellisiä.. Nykyään irtokarkkihyllyn pistaasitkin vetelee vertoja.:(

Onkos kukaan muu pistaasipähkinöiden suurkuluttaja huomannut, että noiden Parrot's pähkinöiden laatu on romahtanut aika lailla. Joskus pari vuotta sitten nuo olivat vielä ihan täydellisiä.. Nykyään irtokarkkihyllyn pistaasitkin vetelee vertoja.:(

ite ostan pirkan pistaasi pähkinöitä. :D

Pistaasipähkinät on kyllä todella hyviä, mut tulee vaan paljon finnejä :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom