Suolahuoneessa kävijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petrijr
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
54
Kaupunki
Tampere
Löytyykös foorumilta suolahuoneessa kävijöitä? Mitkä fiilikset, onko apua vai onko huuhaata?

Itselläni on krooninen ympärivuotinen kröhä/seminuha/yskänärsytys ja lueskelin jostain (no tunnustetaan; ensin Valituista Paloista, sitten netistä) että suolahuoneesta voisi olla apua tuommoiseen.

Ensi maanantaina aika varattu ensi käyntiin (Tampereella), katotaan mitkä fiilikset sen jälkeen. Raportoin tänne jos jotakuta kiinnostaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä oli myös krooninen nuha jostain 7-8v asti. Lääkärin mukaan olisi pitänyt leikata rustot eri asentoon. Suolalampusta oli apua aamuaivasteluun kun jokunen vuosi sitten kokeilin.
Mutta lopullisesti nuha lähti kun hoidin kaularankani kuntoon, luonnollisesti itse :D

Mutta uskoisin että jotain hyötyä tuosta saat kyllä irti.

Kerran oon käyny, mulla oli tollasta ympärivuotista yskää, eihän se mitään auttanut kun koko paskan takana oli astma. Kokeile avoimin mielin, eihän sitä tiedä vaikka siitä olisikin jotain hyötyä.

Meikäläisellä tuo krooninen nuha iski päälle about 25v ikäisenä kun muutin asumaan ekaan vuokrakämppään kotoa. Sitä ennen ei mitään, siellä asuin runsaat 1,5v ja alkoi aivan kauhee nuha. Lauantaisin kun heräs niin puolen päivää sai räkää niistää jne. Epäilen, että ko. kämpässä altistuin johkin homeeseen tms. Kämppä oli semmonen 70-luvun perusbetonikerrostalo, kylppärissä alkuperäiset muovimatot ja kylpyamme jne. Tosiaan ennen tuolla asumista ei mitään ongelmia, sieltä kun muutin pois, siitä lähtien (n. 15 vuotta sitten) ollut päällä krooninen nuha/kröhä/tarve-kröhistä-limaa-kurkussa-jne.

Meikäläisellä tuo krooninen nuha iski päälle about 25v ikäisenä kun muutin asumaan ekaan vuokrakämppään kotoa. Sitä ennen ei mitään, siellä asuin runsaat 1,5v ja alkoi aivan kauhee nuha. Lauantaisin kun heräs niin puolen päivää sai räkää niistää jne. Epäilen, että ko. kämpässä altistuin johkin homeeseen tms. Kämppä oli semmonen 70-luvun perusbetonikerrostalo, kylppärissä alkuperäiset muovimatot ja kylpyamme jne. Tosiaan ennen tuolla asumista ei mitään ongelmia, sieltä kun muutin pois, siitä lähtien (n. 15 vuotta sitten) ollut päällä krooninen nuha/kröhä/tarve-kröhistä-limaa-kurkussa-jne.

Joskus käy niin kun homekämpästä muuttaa pois niin jää ne vaikutukset loppuelämäks. (tietysti jos altistuu sille...)

Mutta lopullisesti nuha lähti kun hoidin kaularankani kuntoon, luonnollisesti itse :D

Hirtit ittes? :D Vakavasti ottan, mitä tarkalleen teit? Mulla on aina nokka tukossa, ollut 10v. Jos tulee nuha, tulee poskiontelntulehdus. Muuten on vain tukkoista ja päänsärkyä.

Lääkäri tsekkasi verikokeet ja todettiin ettei allergiaa ole. "vasomotorinen nuha" sanottiin.

Tuli sitten käytyä siellä suolahuoneessa. Jotain 45min siellä istuskelin ja hengittelin sitä suolapölyä. Käytännön effari siellä oli se, että about 2-3min sen jälkeen kun tyyppi pisti puhaltimen päälle, alkoi kielen päällä tuntua semmoinen vieno suolainen aromi aina sisäänhengittäessä.

Mitään käytännön effaria en session jälkeen mielestäni huomannut, samanlaista kröhimistä se oli kuin ennenkin. Joskaan en hirveesti yhden kerran jälkeen effaria odottanutkaan. Ajattelin kuitenkin käydä testaamassa tuota uudestaan, mutta sitten semmoisen 4 session putken (ma-to) kun nuo ovat taas kesätauon jälkeen auki useampana päivänä (kesällä vain ma+ke)

Kävin viime keväänä 10 kerran kuurin, katkaisi flunssakierteen. Irtosi joka käynnillä todella paljon limaa keuhkoista. Myös poskionteloissa ollut turvotus ja nenän tukkoisuus helpotti. Mutta ei ollut mitään apua tähän atooppiseen ihoon, vaikka siellä suolahuoneessa alusvaatteillani kekkaloin. Olipa muuten yhdellä käynnillä pari mummoa siellä samaan aikaan, toinen tokaisi kun astuin sisään huoneeseen "jaahas, sieltä tuleekin joku vähäpukeinen impi" ja hirveä kyyläys päälle :D

Atoopiseen ihottumaan oon käyny 5x ex muijani kanssa jolla sama ongelma oli. Kummallakaan ei huomattu mitään apua tuosta suolahuoneesta atoopiseen ihottumaan. Vaikka miulla astmaa ja nuhaa onki ni en siihekkää mitään parannusta huomannu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom