Sulkapallon harrastajia?

Onko pakkiksella muita sulkapallon harrastelijoita? Ruvettiin tossa alkusyksysta kaverin kanssa pelaamaan sulkapalloa säännöllisesti kerran viikossa. Helkkarin hieno huomata, miten tälläkin ikää vielä pelisilmä kehittyy mukavasti. Alussa peli oli sellasta muutaman lyönnin mittasta pallottelua, mutta nyt tulee jo tosi pitkiä palloralleja ja jotain ideaakin on jo lyönneissä. :)

Mitäs vinkkejä kokeneemmilla pelaajilla olisi aloittelijalle? Kuinka voisi kehittää lyöntejään, liikkumistaan ja kaikkea muuta peliin liittyvää. Paremman mailan osto on varmaan pian edessä, kun nyt minulla on tollanen 30 juuron tarjousmaila. Mutta kertakaikkisen mukava harrastus :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä sulkapalloilin ahkerasti tuossa pari vuotta sitten. Todella mukavaa touhua sopivan vastustajan kans. Mutta sitten venähti olkapää ja koko harrastus lopahti. Hyvä muuten kun tuli nyt mieleen, mullahan on tuolla vieläkin hyvät melko uudenkarheat mailat jossain kaapissa, täytyykin käydä pallottelemas pitkästä aikaa. :)

Mäkin sulkastelin aiemmin enemmän, nyt tuo subbari sattui samoille päiville ja pätminttoni jäi. Sen huomasin, että kannattaa omistaa hyvät kengät, kohtuu hyvä maila (40-100 euroa) ja lämmitellä kunnolla ennen peliä.

Enpä kovin aktiivisesti ole harrastellut (lauantaina pelasin ekaa kertaa muutamaan vuoteen), mutta tarkoitus olisi harrastella vuodenvaihteen jälkeen useammin, kun on peliseura, -paikka ja välineistö nyt saatavilla.

kyllähä sitä kerran tai kaks viikossa tulee pelailtua.. enimmäkseen viikonloppusin emännän kanssa, halpismaila 30egee? sehän on jo kallis;), tarttis vissiin kans ostaa kunnon maila ku on tällä hetkellä sellane 10egen maila, mikä on kieltämättä vähä perseestä, mut mitäs sillä on väliä kunhan vaan tulee hiki että tuntee jotain tehneensä:)

Sulkapalloilin ahkeraan avokin kanssa aktiivisesti puolentoista vuoden verran, mutta sitten sattui muutto toiselle puolen Suomea ja avokki läksi inttiin... joten pelikaveria vailla olen, ja sulkisvajaus on kova!
Viime viikonloppuna pääsin kuitenkin pitkästä aikaa pelaamaan ja hitto että oli kivaa, vaikka pelitauko näkyi ja tuntuikin selvästi... Olis kiva päästä pelaamaan useamminkin ku kerran puolessa vuodessa -> kohtuuhyvä mailakin ois, sääli seisottaa sitä kaapissa.

Kuningasankka sanoi:
Onko pakkiksella muita sulkapallon harrastelijoita? Ruvettiin tossa alkusyksysta kaverin kanssa pelaamaan sulkapalloa säännöllisesti kerran viikossa...

Täällä sama juttu. otettiin vuoro kaverin kanssa liikuntamyllystä ja kerran viikkoon käydään mäiskimässä. Peli on kyl muuttunu ihan sikana alkuaikojen sohimisesta ja täytyy kyl sanoo et mukava peli. Ostettiin viime viikolla sulka-sulkapalloja vinyylisulkapallojen tilalle kokeeks mut ei kyl niihin taideta siirtyä, niitä menee noin neljä tunnissa:/

samuk sanoi:
Ostettiin viime viikolla sulka-sulkapalloja vinyylisulkapallojen tilalle kokeeks mut ei kyl niihin taideta siirtyä, niitä menee noin neljä tunnissa:/

:D Sama sanat. Koko halli on kuin tyynysodan jäljiltä, joko ne on yliarvostettuja, tai sitten mun täytyy opetella lyömään jollain muulla kuin raudoilla...

On kyllä hieno peli, maksaa vaan niin paljon 12 e tunnin vuoro joten ei sitä usein pääse pelaamaan.

Kuningasankka sanoi:
Mitäs vinkkejä kokeneemmilla pelaajilla olisi aloittelijalle? Kuinka voisi kehittää lyöntejään, liikkumistaan ja kaikkea muuta peliin liittyvää. Paremman mailan osto on varmaan pian edessä, kun nyt minulla on tollanen 30 juuron tarjousmaila. Mutta kertakaikkisen mukava harrastus :rock:

Mä olen pelannut aktiivisesti noin 7 vuotta ja on todellakin yksi parhaista harrastuksista! Jos todella haluaa oppia jotain kannattaa vaikka pelata nelinpeliä, jos jostain saa siihen sopivan porukan. Siinä kyllä oppii vähän pakostakin, koska muuten pelikaveri antaa tiukkaa palautetta. :whip:

Toinen vaihtoehto on tietty liittyminen johonkin sulkis- tai yleisseuraan. Niissä on se hyvä puoli, että pelaaminen on tosi halpaa. Lisäksi saa ohjausta niin paljon kuin haluaa. Tämä voi olla myös huono puoli; itse en pidä ohjauksesta vaan olen ns. itseoppinut. Itselleni se ainakin sopi parhaiten.

Mutta kuten muissakin lajeissa, tässäkin oppii vain tekemällä. Liikkuvuutta vois tietty harjotella pienillä harjotuksilla, joissa juostaan vaikka edestakas verkolle ja takakentälle. Lisäksi verkkopelin harjoittelu on hauskaa: sovitte ettei pallo saa tippua sen viivan toiselle puolelle, joka on verkko lähinnä. Siitä vaan sitten pallottelemaan. :hyper:

Rysty on kyllä sellainen että sitä kannattaa harjoitella ihan ajan kanssa. Siinä olisi lisäksi hyvä olla joku toinen tsekkaamassa tekniikkaa ettei hajota paikkoja turhalla repimisellä.

Mutta eipä siinä muuta, pelaamalla sen parhaiten oppii.

Täällä tulee käytyä kausiluontoisesti. Yleensä keväämmällä lähes kerran viikossa. Mailoista sen verran, että eron kyllä huomaa muutaman kympin mailan ja satasen mailan välillä. Ai että helpompaa pelata kunnon mailalla, piikit lähtee niin että jumalauta!

Viddu, et viduddi kun ehdin uusimmalla mailalla pelata 3 varttia ja jänne poikki:itku: Siinä meni mailasta saatu 10e alennus hukkaan, onneksi sai jännityksen puoleen hintaan kuitenkin(taisi myyjäkin huomata vitutuksen määrän) Kannattaa sillon tällön tosiaan jännittää uudestaan maila, on meinaan melko suuri vaikutus.

Oottekos muuten huomanneet, että taitaa muuttua tuo pistelaskusysteemi samanlaiseksi kuin lentopallossa... Muuttuu kyllä pelin luonne aikalailla jos joka pallosta saa pisteen, ei passaa herpaantua.

Pelaisin, jos löytyis samantasosii pelikavereita.. Tällänen korsto ku ei sekunnissa ehi juosta pallon luo.

Tammikuussa pitäis taas alkaa lätkimään kerran viikossa. ehtii sitten kesällä paremmin pelinrakentajaa jahtaamaan ku on liikkuvuus kunnossa :D

Aloitin pelaamaan tänä syksynä samalla kuin opiskelut alkoivat ja nyt oon totaalisen koukussa tähän loistavaan peliin. Aluksi tuli pelattua kerran viikossa ja nykyään 2-4 kertaa. Pelikavereita on 3 ja kaikki sopivasti hiukan eri tasosia. Yksi hitusen minua huonompi, yksi tasaväkinen ja yksi selvästi parempi. En oo välttämättä mikään paras antamaan vinkkejä näin vähän pelanneena, mutta parhaiten tunnun itse kehittyvän kun pelaan itseäni parempaa vastaan. Toisaalta tekniikkaa on ehkä parempi harjoitella niin ettei tarvi jatkuvasti juosta pallon perässä ja lyödä ihmeellisistä asennoista ;)

Tässä viime viikkoina pelaamista on rajoittanut kipeytyvä alaselkä. Pelaamisen jälkeen aina vetää tukkoon ja käveleminenkin tuntuu vähän kivuliaalta. Sain fysioterapeutilta venyttelyohjeita (reidet, pakarat yms pirun jäykät mulla) ja parit neuvot vatsalihasten vahvistamiseen, joilla kivut ovatkin vähentyneet tuntuvasti. Onkos muilla ollut selän kanssa ongelmia ?

Pelailin yläasteikäisenä ja lukioaikoinani sulkista kaverin kanssa ihan palloiluhallilla, nuorempana vain kesäisin pihamaalla. Tänä syksynä aloimme mieheni kanssa käymään pallottelemassa kerran viikossa. Meillä on kunnalta haettu ja saatu ilmainen salivuoro, 1.5 h/kerta.

Kiva laji, vaikka ihan harrastelijoita ollaankin. :thumbs:

Joo tuli tuossa ensin pari vuotta lätkittyä ihan huvikseen ja sitten kaverin kanssa mentiin ihan seuraan pelaamaan. Siinä vierähti pari kolme vuotta seurassa ja kilpailtua tuli hieman, mutta menestys jäi piirinmestaruus tasolle. Ja kyllä siellä oppi tekniikat sun muut ihan perusteellisesti. Nyt tullut vuosi lätkittyä ihan huvikseen pari kertaa muutama tunti viikossa. Mukavaahan se on.

Kyllä se mailan hankinta on tärkeä. Paras maila on, jossa ei ole liitosta. Eli maila on ns. yhtenäinen. Oma mailani taisi maksaa silloin kuin ostin sen niin yli 100€, mutta toimii vieläkin ihan kuin uusi. Kunhan maila löytyy ja hyvät sisäpelikengät, niin alkuun pääsee helposti.

Kuten jo sanottua, harrastajilla voi olla nuo tekniikat aika huonotkin. Huonolla tekniikalla voi paikat mennä rikki, joten oikeat tekniikat tärkeitä. Huomasin itse sen, kun menin seuraan, niin tekniikka oli päin persettä. Olkapää oli aina hieman kipeä. Kun tekniikka parani paikatkin kesti. Hyvä kuntoilumuoto tuo sulkapallo on. Syke heittelee runsaasti.

Ite oon harrastanut about 15v mutta nykyään vain kavereiden kanssa lätkitään. Onhan ne tiukkoja pelejä silti. Noh osta ensimmäiseks sellane 50-70 e maila...ei sen tarvi olla sen kalliimpi. sitten harjoittele rystylyöntejä..näissä on mullakin vielä parantamisen varaa paljon ja viimeisenä vinkkinä kun haet pallon takaata ÄLÄ juokse takaperin vaan yritä mennä sivuttain...kerkee paljon nopeemmin vähemmällä vaivalla. noh siinä jotain. Jos enemmän innostaa niin liity seuraan.

trebla sanoi:
Tässä viime viikkoina pelaamista on rajoittanut kipeytyvä alaselkä. Pelaamisen jälkeen aina vetää tukkoon ja käveleminenkin tuntuu vähän kivuliaalta. Sain fysioterapeutilta venyttelyohjeita (reidet, pakarat yms pirun jäykät mulla) ja parit neuvot vatsalihasten vahvistamiseen, joilla kivut ovatkin vähentyneet tuntuvasti. Onkos muilla ollut selän kanssa ongelmia ?

Tässä on todellakin pelin varjopuoli. Itsellä kans alaselkä ollut pari viikkoa ihan jumissa. Sukkia ei saa jalkaan.
Pakarat on mulla varmaan syy josta tuo johtuu. Hierontaa on tehty ja se on auttanutkin ihan kohtuudella. Pelin ongelma on se että liike on niin terävää kokoajan. Itse pystyn terveenä liikkumaan aika terävästi ja hakemaan suunnilleen kaikki lyhyet. Tästä 100 kiloisen kurotuksesta nuo jumiutuu ja homma on ollut jäissä viimeiset pari viikkoa. Sitä ennen pari kolme kertaa viikkoon tuli pelattua ja todella mukava on peli. Ei tuo kyllä lihasheikkoutta pitäis olla mut verryttely sais kyllä olla parempaa tasoa.
Mailoja/hyviä muuten saa edullisesti Eura Sport Centeristä netin kautta ja Yonexin sulat on halpoja mm. Oulun Kärkkäisellä.

Itse harrastin sulkapalloa noin 7 vuotta ESB:ssä (Espoon sulkapallo badminton).
Pakko sanoa että harrastuksesta oli hyötyä nykyistä kuntosaliharrastusta silmälläpitäen. 2-3 tuntia ku sitä 3 viikossa pomppi kenttää ristiin rastiin, niin voin sanoa että siinä jos jossain jalat kehittyivät.:thumbs: Ihme kyllä myös kädet kehittyivät tossa touhussa. Kaikin puolin pirun hyvä ja monipuolinen harrastus, haittapuolena on kyllä se että pitemmän päälle peli alkaa tosiaan kuormittaa noita niveliä. Mutta suosittelen kaikille urheilun ystäville :)

Suositut

Back
Ylös Bottom