suklaaherkkuja:)

täällä olis yx suklaata rakastava ihminen ja halusinkin apua teiltä että löytyykö esim jotai hyvää vinkkiä miten saada paksua suklaarahkaa tai jotai?? ja idea siis että ei tietenkää rasvaa ja terveellistähän sen olla pitää.. herkuttelut on asia eriksee :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen pitänyt varsin paljon mössöstä, johon laittaa purkin maitorahkaa ja proteinXL-suklaata. Maitoa lisäksi sen verran, että tulee sopivan pehmeää. Itse olen tuota tehnyt usein illalla, joten olen rypsärillä tehnyt siitä hieman rasvaisempaa. Proteiiniksi todennäköisesti käyvät kaikki hyvän maikuiset suklaajauhot, mutta itse olen kokeillut ainoastaan tuota XL:lää.

Mun herkkupirtelö:

- 0,5dl Pure Whey suklaa
- 0,5dl Evon kaseiini (laitan tätä, jotta ei olisi liian imelää pelkän Pure Wheyn makustamana, voi jättää poiskin tai korvata halpisheralla, makuasioita)
- 0,5l rasvatonta kylmää maitoa

Annostellaan nuo sheikkeriin, ritilä ja kansi päälle (veteen sekoittuvat ilman ritilää, maitoon eivät oikein), hyrskytä sekaisin ja nauti -> :kuola:

Hmm, tuosta saisi varmaan oikein übersuklaista, jos laittaisi Pure Wheytä koko desin, jättäisi kaseiinit pois ja lisäisi sopivasti leivontakaakaota. Pitääpä kokeilla. Silti siinä ei olisi vielä kovin hirveästi sokeria, kun ei käyttäisi normaalia maitokaakaojauhoa (joissa tuppaa olemaan 70-75% sokeria).

Ketosuklaajuttu:

Omavalintaista vaahtoutuvaa kermaa/kermavalmistetta 1-2dl vaahdoksi.
3-5 munanvalkuaista vatkataan kovaksi vaahdoksi.
Aitoa kaakaota 1-3rkl.
Hermesetas makeutusnestettä tarpeeksi.
Vanilijasokeria maun mukaan (voi jättää pois)

Vaahdot yhdistetään ja vatkataan sekaisin.
Lisätään loput aineet ja vatkataan sekaisin.

:offtopic: mutta sivuaa aihetta, vaimo on alkamassa diettiä ja sillä on kova himo suklaaseen ja yleensä makeaan, mikä oli se tavara joka vois auttaa tähän makeanhimoon...kromi kenties??

Timba79 sanoi:
:offtopic: mutta sivuaa aihetta, vaimo on alkamassa diettiä ja sillä on kova himo suklaaseen ja yleensä makeaan, mikä oli se tavara joka vois auttaa tähän makeanhimoon...kromi kenties??

Niinhän ne väittää, että kromi. Mulla toimii paremmin sokeri. Suklaa on kans hyvä. ;)

Pistänpä vanhana suklaa-addiktina yhden ihan lyömättömän suklaareseptin pöytään. Menee vähän säveltämiseksi kun en määriä sun muuta muista, mutta tää on helppo - eikä kaloreita juuri nimeksikään, rasvasta puhumattakaan!

Eli otetaan muutama desi rasvatonta maitoa ja hyydytetään siitä liivatteella hyytelöä. Liivatteen määrä ja käyttöohje löytyy siitä pussista.... sitten kun hyytelö on hyytynyt (kestää about tunnin verran ehkä jääkaapissa) niin se vatkataan sähkövatkaimella vaahdoksi, ja joukkoon vatkataan rahkaa, makeutusainetta ja sokeritonta kaakaojauhetta - siis sellaista Van Houten -systeemiä tai vastaavaa. Määrät oman maun mukaan. Tuloksena on sellaista suklaamoussen oloista matskua - ihan sairaan hyvää, ja suklaanhimo lähtee takuulla!!!!! Suosittelen enemmän kuin lämpimästi!!!

Timba79 sanoi:
Semmoinenkin on hyvä keino, että jokaikinen kerta, kun makea himottaa, niin syö välittömästi jotakin ns. oikeaa ruokaa, esim. vaikka omenan ja protujuoman (ehkä jotain hyvänmakuista protujauhoa käyttää vielä) sekä rkl rypsäriä, jonkun terveellisen ja täyttävän välipalan. Miettii sen jälkeen uudelleen, että vieläkö tekee makeaa mieli, oliko kyse oikeasta nälästä, vai todellakin makeanhimosta.

Muita keinoja ovat:
1) esim. tässä ketjussa mainitut makeat & suklaiset, mutta vähän tai ei ollenkaan sokeria sisältävät syötävät (vain äärimmäisiin tilanteisiin :D)
2) kromi (toiset kyllä väittävät, ettei ole mitään apua, tarvinnee järkevän ruokavalion tueksi, jotta toimii)
3) seksi :D

Yleensäkin olen melko varma, että kun vaan syö todella järkevästi ja riittävästi, niin mässyhimot varmasti vähenevät sitä mukaa. Näin on esim. työkaverini (nainen) nyt noin vuoden ruokavaliotaan viilailtuaan (ja rasvakammostaan eroon päästyään) todennut. Verensokeri pysyy tasaisena kuulemma ja on rauhallisempi fiiliskin yleisesti ottaen, ei semmoista vuoristoratameininkiä mielenliikkeiden suhteen.

Timba79 sanoi:

Kromistakin kuuluu vähän ristiriitaista juttua, isoina annoksina (rottakokeissa mutta silti) saattaa aiheuttaa DNA-vaurioita. Mikä se iso annos sitten on, en tiedä, jostain luin mielipiteen että joku 200 mikrogrammaa päivässä olisi ok. Noissa ruokahalun blokkaamiseen käytetyissä kromivalmisteissa taitaa olla enemmän.

iivili sanoi:
Semmoinenkin on hyvä keino, että jokaikinen kerta, kun makea himottaa, niin syö välittömästi jotakin ns. oikeaa ruokaa, esim. vaikka omenan ja protujuoman (ehkä jotain hyvänmakuista protujauhoa käyttää vielä) sekä rkl rypsäriä, jonkun terveellisen ja täyttävän välipalan. Miettii sen jälkeen uudelleen, että vieläkö tekee makeaa mieli, oliko kyse oikeasta nälästä, vai todellakin makeanhimosta.

Muita keinoja ovat:
1) esim. tässä ketjussa mainitut makeat & suklaiset, mutta vähän tai ei ollenkaan sokeria sisältävät syötävät (vain äärimmäisiin tilanteisiin :D)
2) kromi (toiset kyllä väittävät, ettei ole mitään apua, tarvinnee järkevän ruokavalion tueksi, jotta toimii)
3) seksi :D

Yleensäkin olen melko varma, että kun vaan syö todella järkevästi ja riittävästi, niin mässyhimot varmasti vähenevät sitä mukaa. Näin on esim. työkaverini (nainen) nyt noin vuoden ruokavaliotaan viilailtuaan (ja rasvakammostaan eroon päästyään) todennut. Verensokeri pysyy tasaisena kuulemma ja on rauhallisempi fiiliskin yleisesti ottaen, ei semmoista vuoristoratameininkiä mielenliikkeiden suhteen.

Oon mä tän suuntasta koittanu selittää, mutta minkäs teet kun tekee mieli ja silloin pitää vähän syödä karkkia tai suklaata. Vois olla että kromilla tai vastaavalla ois vähän plasebovaikutustakin asiaan...

Kyllä sitä itelläkin tekee makeeta joskus mieli, mutta kun on käytännössä ilman niin ne mielihalutkin makeeta kohtaan vähenee huomattavasti.

Onko toi kromi nyt ainut vai oisko jotain muuta kokeilemisen arvosta jutskaa, joka nyt ei ihan älyttömiä maksa, mutta kuten jo aikasemmin sanoin, on tolla plasebollakin varmasti suuri vaikutus ainakin tässä tapauksessa...

Timba79 sanoi:
Oon mä tän suuntasta koittanu selittää, mutta minkäs teet kun tekee mieli ja silloin pitää vähän syödä karkkia tai suklaata...

Oma kokemus:

Jos tekee mieli suklaata, niin syö sitä, kunhan ei ylitä päivittäistä kulutusta. Kun on tavoitteena olla tiukassa kunnossa ympäri vuoden kannattaa sallia itselleen suunnilleen kaikkea, mitä nyt saattaa haluta. Sokeroidun voin käytöstä kannattaa ehkä luopua, ainakin jos ei määrät pysy hanskassa. Maltolla kuorrutettu silava on toinen samanlainen yhdistelmä.

Mikäli panttaan suklaata kun tekee mieli sitä, käy minulla niin, että sitten ylensyön "hyviä" diettiruokia. No joo...ja järki kannattaa säilyttää mukana.

Esimerkiksi vaikka:

suklaakuorrutettu OatBits-keksi 60kcal = Vaasan ruispala toinen puoli 60 kcal.

Minä syön keksin. Sitäpaitsi keksi jossa on sokeria rasvaa kuituja ja viljaa ei ole glykeemiseltä indeksiltään kovin korkea.

Suklaaherkut :)

ojuni sanoi:
onkohan tuosta muuten mitään tieteellistä taustaa? Ei ole kyllä tullut kiinnitettyä huomiota..

Vie ajatukset pois suklaahommista. Tai no kuka tykkää mistäkin...

Viimeksi muokattu:
Voi pojat että on hyvää äiteen tekemä suklaamousse, ei oo onneks vähään aikaan tullut sitä syötyä, sillonkun söi sen huomas kyllä ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom