Suhtautuminen suomipoikiin ulkomailla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipahan tossa mieleen kysästä (idea lähti tosta thredista called "Suomijuntit "paratiisissa"(ko?)...") pakkislaisilta, että mitenkäs pojat (saa tytötkin vastata :) ) on otettu vastaan ulkomailla? Kovin on ainakin raju maine suomipojilla tuolla Rodoksen mantereella, missä poikain kanssa piipahdettiin viime syksynä. Oli tytöt niin kiisselit tontilla kun meidät ensikertaa baarissa näkivät, siihen loppui kun alkuperän kuulivat, ei tullut katsetta enää, ei mitään, vain kylmää turskaa naamalle (lue: runo :eek: ). Eli hauskoja/rujoja kertomuksia reissuilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käännetäänpä toisinpäin. Mitäs mieltä olet Andorralaisista muijista? Aivan, en minäkään. Suomalaisuus on negatiivinen asia normikeijokekkeruusien massalomakohteissa ja hyvästä syystä. Muualla suomalaisuus on täysin neutraalia, koska olemme pieni sisäsiittoinen, juuri puusta laskeutunut kansa. Huippuyksilöitä järjestelmämme on kyllä onnistunut tuottamaan, mutta silloin kyse onkin aivan muusta asiasta.

Nick sanoi:
T Kovin on ainakin raju maine suomipojilla tuolla Rodoksen mantereella, missä poikain kanssa piipahdettiin viime syksynä. Oli tytöt niin kiisselit tontilla kun meidät ensikertaa baarissa näkivät, siihen loppui kun alkuperän kuulivat, ei tullut katsetta enää, ei mitään, vain kylmää turskaa naamalle (lue: runo :eek: ). Eli hauskoja/rujoja kertomuksia reissuilta.

Raju maine? Höpöhöpö! Suomalaiset ovat erittäin rauhallisia ja juovat hiljaa juomiansa hotellissa. Eniten sekaisin ovat Britit ja Saksalaiset, jotka oikeasti riehuvat baareissa. Kysy vaikka keneltä baarin pitäjältä esim. välimereltä.

Se on kyllä totta että "from Finland" on pieni turn off joidenkin kansallisuuksien parissa. Hyvä kikka onkin sanoa olevansa ruotsista jos suomalaisuus kovin häiritsee. ;)

Temp Human sanoi:
Raju maine? Höpöhöpö! Suomalaiset ovat erittäin rauhallisia ja juovat hiljaa juomiansa hotellissa. Eniten sekaisin ovat Britit ja Saksalaiset, jotka oikeasti riehuvat baareissa. Kysy vaikka keneltä baarin pitäjältä esim. välimereltä.

Se on kyllä totta että "from Finland" on pieni turn off joidenkin kansallisuuksien parissa. Hyvä kikka onkin sanoa olevansa ruotsista jos suomalaisuus kovin häiritsee. ;)
Olet aivan oikeassa. Brittejä pidetään täysinä sikoina ja saksalaiset seuraavat siinä perässä hyvinä kakkosina. Ehkä sana "raju" on turhan kärjistetty ilmaus suomalaisista, mutta maine on silti kaikkea muuta kuin positiivinen. Raju oli lähinnä maineemme viinan litkimisen suhteen. Kyse ei nyt ehkä liiemmin olekkaan siitä, minkä maan kansalainen riehuu baarissa, vaan se, miten meihin suhtaudutaan.

Kyllä se suomalainenkin osaa vetää kännit "naula päähän ja baanalle" -asenteella, heiluttaa helikopteria hotellin parvekkeella ja juosta alasti käytävillä. Tosin Brittien käytöksessä kun ei yleensä ole mitään häpyä.

Kovin vaan oli nihkeää tuo verbaalinen kanssakäyminen esim. muiden Pohjoismaalaisten tyttösten kanssa.....kun saivat tietää meidän olevan Suomesta. Vaikka joimmekin juomiamme hiljaa hotellissa :hyper:

Rhodos, siinä on niin pirun hirveä mesta että sinne en lähde ikinä enää.. Hirveä turistirysä! Ainoa positiivinen asia auringonjumalan saaressa on 350 aurinkoista vuorokautta vuodessa (vai miten se menikään). Vähintään joka toisessa kadunkulmassa kirjoitettuna norsunkokoisilla kirjaimilla "SUOMI VIINAA" jne. Ilmeisesti pohjoismaiden matkatuin kohde.. En epäile yhtään, että tytöt hieman pelästynyt kotimaatas (koskee varmaan Norjaa ja Ruotsia myöskin. :thumbs: )

Itse olin aikoinaan hetken aikaa espanjassa majorcalla töissä ja vietin lähinnä "paikallisten" elämää. Tuli eleltyä ½ tähden hostalissa ja syötyä paikallisten ruokapaikoissa. Ihan älyttömän hienoa oli päästä kurkistamaan heidän elämään ja kulttuuriin, opin paljon mielenkiintosia asioita! Majorca on siis myöskin turistirysä, mutta siellä kaupungeissa pystyy hieman välttelemään turismia.

Mulla itellä on 2 mielikuvaa pohjoismaalaisesta turistista: vanhat kirkkaisiin pukeutuvat vyölaukkua käyttävät ihmiset, jotka kuvaavat kaiken kärpäsistä merenneitoihin. Toinen mielikuva on ryyppäävä nuoriso ( :kippis1: ) joka konttaa, huutaa, riehuu ja :urjo: En nyt siis tarkoita että juuri sinä olisit jompi kumpi näistä. Suurin osa käyttäytyy kunnolla, mutta juuri nää jää mieleen. Ja lomamatkan tarkoitushan on että pidetään hauskaa ja nollaillaan aivoja. Enpä tiedä mitä sitten ite ulkomaalaiset ajattelevat. Ilmeisesti eivät liiemmin turisteista pidä muuten ku tulonlähteenä.

Voi myöskin olla että tytöt ei vaa oikein tykänny sun kotimaasta, Suomi ei sano kovin paljoa monille ulkomaalaisille ja kuulostaa tosi tylsältä paikalta niiden mielestä joille päätät kertoa. Ehkä he etsivät jotakin vähä mielenkiintosempaa. Itselläni heitettii turskat naamalle kerran ihan vain tuosta syystä (tai ainakin hiukan vastaavasta).

Homma tiivistettynä:

(miehille) Jos nainen kysyy ulkomailla ollessasi mistä maasta olet. -älä vastaa ja käyttäydy salaperäisesti.

(naisille) Jos mies kysyy ulkomailla ollessasi mistä maasta olet. -vastaa rehellisesti, he tykkäävät pohjoismaalaisista naisista niin paljon, että saattavat pitää oikein listaa teistä ja kerskailla sitten kavereidensa kanssa. :rolleyes: (tosijuttu)

Temp Human sanoi:

Britit oli tosiaan eniten inhottu kansallisuus epsanjalaisten keskuudessa. He tulevat kylään ku biisonilauma ja eivät jätä mitään jäljelle/ketään henkiin. Heidän paikallaoloaan kuvastaa jalkapallobaarit ja oluen litkintä joka kuuluu naapurikylään asti. Hirveimpänä tää ongelma on kaiketi Ibizalla.

Britit ja saksalaiset ovat omaa luokkaansa, mutta jos suomalaisia olisi myös +50miljoonaa niin olisi välimerenkohteissa maine taattu. Tuntuu suomalaisetkin osaavan sikailla siihen malliin. Yleinen ajatus maailma tuntuu olevan se että kun ollaan yli 100km kotoa niin mitkään moraaliset/valtiolliset lait eivät enää päde. Ei tarvitse mennä kuin lapin hiihtokeskuksiin tai laivalle niin alkaa jo huomata.

Kyllähän suomalaisilla se maineensa on maassa kuin maassa mutta munkin kokemusten mukaan britit ja saksalaiset vetävät pidemmän korren, sellaista sikailua ei kyllä kestä hullukaan. Suomalaiset ovat useimmiten helvetin jurrissa mutta riehumista on loppujen lopuksi aika vähän, brittinuoriso taas on keskittynyt sellaiseen 24h juomiseen ja riehumiseen ja paikkojen hajottamiseen.
Sitä mä en tajua, mitä suomalaiset ihmettelee turvattomuutta Pietarissa/Tallinnassa. Jos mies kävelee aamuyöstä umpikännissä yksin katua pitkin lompakko perstaskussa, niin onko ihme jos se ryöstetään? Syntihän se on jos ryöstämättä jättäisi:jahas:
Ite kun oon maininnut ulkomailla olevani Suomesta, niin ei kyllä oo koskaan negatiivista palautetta tullut, ihmiset on vaan ollut kiinnostuneita maasta, syynä ehkä se, etten oo ollut räkäkännissä keskustelun aikana.

Tulee mieleen tapaus, kun oltiin joskus Teneriffalla käymässä ja mentiin poikien kanssa katsomaan paikan iltaelämää. Yhden baarin pihassa oli tosi hyvännäköisiä saksalaisia tyttöjä. Tytöt tulivat minulta kysymään saksaksi, josko olen menossa sisällepäin. Pystyin vastaamaan koulussa opetetulla saksalla muutaman sanan heille. Olimme sitten menossa sisällepäin ja olin jo aivan innoissani, että minkähänlaista vipinää illan aikana kehittyy. Yksi tytöistä kysyi sitten jotain muuta minulta, johon en oikein osannut vastata. Kun kävi ilmi, että olinkin Suomesta enkä Saksasta jättivät tytöt minut kuin nallin kalliolle. En tiedä sitten oliko syy torjuntaan se, että olin Suomesta, vai yleensä se etten ollut saksalainen.

purilainen sanoi:
(naisille) Jos mies kysyy ulkomailla ollessasi mistä maasta olet. -vastaa rehellisesti, he tykkäävät pohjoismaalaisista naisista niin paljon, että saattavat pitää oikein listaa teistä ja kerskailla sitten kavereidensa kanssa. :rolleyes: (tosijuttu)

Mä en ole vielä Rhodokselle tai muihin vastaaviin suomalaisten täyttämiin :david:-turistirysiin eksynyt, joten sellaisesta ei ole kokemusta. Onneksi.

Sen sijaan olen tehnyt paljon duunia ulkomailla ja suomalaisilla naisilla (kuin myös miehillä) on mun kokemusten mukaan erittäin hyvä maine...

Tai no, kerran Ateenassa kävi ilmi, että olen Suomesta ja joku ruma gigolo tokaisi, että nuoret suomalaiset naiset ovat ylpeitä kusipäitä. Ehkä kyseinen rintakarva-Jorgos oli saanut pakit suomalaiselta typyltä... :D

T.K. sanoi:
Tai no, kerran Ateenassa kävi ilmi, että olen Suomesta ja joku ruma gigolo tokaisi, että nuoret suomalaiset naiset ovat ylpeitä kusipäitä. Ehkä kyseinen rintakarva-Jorgos oli saanut pakit suomalaiselta typyltä... :D

Tai sitten Jorgos on lukenut tätä aloittamaasi "objektiivista" ketjua:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32828

Olen täällä töissä downunder eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, suurin osa porukasta ei tiedä mitään Suomesta tai Suomalaisista. Eli useasti on kyse vain mielikuvasta mitä toiset ajattelee meistä (että porukka edes tietää että on olemassa jokin Suomikaistele pohjolassa on aika liioiteltua ). Perkele suurin osa maailmasta ei edes tiedä että on olemassa pieni läntti jossain venäjän kupeessa jonka nimi on Suomi :whip:

sportful sanoi:
.. En tiedä sitten oliko syy torjuntaan se, että olin Suomesta, vai yleensä se etten ollut saksalainen.

Hmm kuulostaa hiukan erikoiselta.. yleisesti ottaen saksalaiset voivat lämmetäkin
suomipojalle kohtuu hyvin. ehkäpä vaan etsivät jotain eksoottisempaa. Pohjoismaisille tosin paljon vaikeampaa. Vertailukohtana voisi ehkäpä käyttää miten paljon suominaiset lämpiävät esim. virolaisia miehiä kohtaan.

SniffDaddy sanoi:
Lukases se ketju läpi. Saa sieltä aika äkkiä semmosen kuvan, että ehkei se Jorgos ole ihan väärässä.

Opettele ensin lukemaan sen sijaan, että "saisit aika äkkiä sellaisia tai tällaisia kuvia" ja rupea vasta sitten räksyttämään, jos siihen ihan oikeasti on vielä aihetta. Hetken jo luulin, että vahingossa viittasit väärään ketjuun. :lol2:

En voi ymmärtää, miten sillä, että suomalaiset miehet keskustelupalstoilla mollaavat suomalaisia naisia olisi mitään tekemistä sen asian kanssa, että suomalainen nainen oli todennäköisesti kieltäytynyt rasvaisen junttigigolon lähentely-yrityksistä ja tuottanut rintakarva-Jorgokselle mielipahaa? SniffDaddyn logiikkaa? :rolleyes:

Itsekkin olin Rodoksella viime kesänä. Ja sen kyllä todellakin huomasi, että jotkut swedumamit sen jälkeen kun sano, että oli Suomesta niin tuli vaan: Hej då, jag måste gå...
Mutta kun juttelin jonkun börjen kanssa niin sanoi, että ihan vastaavaa oli jos oli itse Göteborgista ja muija Tukholmasta niin sitten ei ollutkaan enään niin kiinnostavaa keskustella...
Ja olihan ne jotkut swedut ihan käsittämättömän hyvännäköisiä :eek:
Mutta ei nyt tuotakaan oikein voi yleistää... Ja muuten tiskillä kun esmes baarimikko kysyi mistä ootte, niin ekana tuli, että ''Jaa Suomesta...No te pysytytte ainenkin juomaan kauheesti!''

Muuten kyllä Rodon reissu oli erittäin hyvä

Kokemus kaukaa 80-luvun puolesta välistä.

Italiassa, ihan siinä Venetsian kupeessa olimme kaverin kanssa ja siellä ainakin suomalaisuus oli etu.

Paras esimerkki oli, kun olimme yhdessä puodissa valikoimassa ja lähettämässä kortteja. (Se oli silloin, nykyään en enää kortteja lähetä). Etsimme siinä ja kirjoittelimme ja henkilökunta kyräili ja kyttäsi ja murahteli.

Kun korttihomma oli valmis ja alettiin ostella merkkejä niihin, kaupan myyjä huomasi kortista, että ollaankin suomalaisia. Olivat luulleet saksalaisiksi! Tunnelma muuttui laakista! "Ai Suomesta olette! Nou saksalaisia! Mitä muuta tahdotte? Te olette hyviä, tai jotain sinnepäin selitystä tuli. Eikä se ollut teatteria, koska kohtelu muuttui samalla hetkellä kun se muija huomasi korteissa olevan Finlandin.

Samalla reissulla naitiin kaverin kanssa paikallisia, italialaisia tyttöjä. Tiedän. Kukaan ei usko, mutta näinpä vai oli. Mulla on vieläkin kuva siitä mun tytöstä jäljellä. Eikä ne olleet maksullisia, jollei paria olutta lasketa.

Ja samalla reissulla ystävystyttiin norjalaisen seurueen kanssa ja ne olivat aivan innoissaan kun oltiin suomalaisia. Mulla alkoi romanssi erään Ann-Christin kanssa. Kävi suomessakin myöhemmin.

Eiköhän se ole aika paljon ihmisestä itsestään kiinni miten asiat sujuvat ja millainen maine tulee. Ei koko kansakuntaa voi eikä saa leimata muutaman häirikön takia.

Vaikka olen mäkin joskus teroittanut miekkaani hotellin käytävän kengänkiillottimessa.....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom